kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Felelősebbnek tartjuk a jó reputációval rendelkező vállalatokat

Az elmúlt évekhez hasonlóan 2011-ben is elkészült a legnagyobb hazai vállalatok felelős működésének rangsora, a CSR 24/7 Rating. A vállalati honlapokon elérhető információk alapján ebben az évben is első helyezést ért el a Magyar Telekom. A megkérdezett érintettek viszont az Audit tartják a leginkább felelős cégnek - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóközlemény.

A CSR 24/7 Rating a B&P Consulting által 2008-ban kifejlesztett módszertan, amely az érintettek számára a vállalati honlapokon elérhető információk alapján méri a vállalatok CSR kommunikációját. A vállalati honlapokon elérhető információk objektív elemzése mellett idén a vállalatok működésére hatással lévő állami, civil és szakmai szervezetek, az akadémiai és üzleti szféra, illetve a média képviselői is elmondhatták véleményüket a listán szereplő cégek tevékenységéről egy online kérdőív kitöltésével. A felmérés mindkét része hét dimenzió - átláthatóság, érintetti kapcsolatok, vállalatirányítás, környezeti és gazdasági felelősségvállalás, társadalom és emberi erőforrások - mentén vette górcső alá a vizsgált vállalatok teljesítményét.

A vállalati honlapokon mindenki számára elérhető információ alapján ebben az évben is a Magyar Telekom és a MOL szerezte meg az első két helyet. Őket a tavalyi ranglista hatodik helyezettje, a K&H Bank követi. Tevékenységükről és eredményeikről a legtöbb információt ezek a vállalatok tették könnyen elérhetővé a velük kapcsolatban állók számára. A cégek teljesítményét azonban az érintettek sok esetben a kommunikációra vonatkozó kutatási eredményektől eltérően érzékelik.

Megítélésük szerint a felelős vállalatok rangsorában első az Audi, második a Richter, s csak harmadik helyen szerepel a Magyar Telekom. A felelősségvállalás kommunikációja terén jó eredményt elérő cégek - többek között az MKB és a Tesco - teljesítményének megítélése is eltér az objektív vizsgálati eredményektől. Mindkét említett vállalat lényegesen jobb helyezést ért el, mint ahogy a véleményt nyilvánító szereplők értékelték őket.

Ennek ellenkezője is megfigyelhető azonban, többek között a már említett Audi esetében. A kutatásban résztvevők véleménye alapján az Audi megszerezte a vezető helyet, a vállalati honlapon elérhető információk alapján azonban a listán szereplő cégek között csak tizenegyedikként végzett. A legnagyobb különbséget a komáromi Nokia produkálta, mivel a felelősségvállalás kommunikációja alapján a huszonötödik lett, a kutatásban résztvevők véleménye szerint viszont a nyolcadik helyre került.

Az eltérések elsősorban annak tulajdoníthatók, hogy ezek a vállalatok csak részben teszik hozzáférhetővé a működésükkel kapcsolatos tudnivalókat, ugyanakkor elismertek termékeiknek és/vagy tevékenységüknek köszönhetően. Az érintettek felelősebbnek és átláthatóbbnak gondolják azokat a vállalatokat, amelyek működésével, termékeivel vagy szolgáltatásaival kapcsolatban pozitív benyomásuk van.

Kiemelkedő fejlődést mutat tevékenysége megismertetésében a Sanofi-Aventis, amely nyilvánosan elérhető információi - többek között a tavaly megjelent, magyar nyelvű, GRI B+ minősítésű fenntarthatósági jelentése - alapján idén a ranglista hatodik helyét foglalja el, s ezzel tizenhét helyet lépett előre 2010-hez viszonyítva.

"A transzparens működés nem csak érdeke, de kötelessége is valamennyi felelős nagyvállalatnak. A közösségek széleskörű tájékoztatása, valamint a velük folytatott folyamatos párbeszéd elkerülhetővé teheti azt - amire az idei CSR 24/7 kutatás is rávilágít -, hogy hiányos információk következtében kedvezőtlen kép alakuljon ki a gazdasági élet meghatározó szereplőiről" - mondta el Braun Róbert, a B&P Consulting résztulajdonosa.


A CSR 24/7 Rating 2011. évi rangsora


1. oszlop: Felelősségvállalás kommunikációja rangsor
2. oszlop: Érintetti rangsor

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk