Megjelent: 6 éve

Felsővezetőként a magyar szállások fejlesztésére tette fel az életét

Elégedett dolgozók nélkül nem lehet eredményeket elérni, véli Boros Diána, aki a Hilton Vienna Plaza Service Managere. Megtartani pedig folyamatos ösztönzéssel, motiválással lehet. Boros Diána turisztikai végzettségét Magyarországon szerezte meg, tanult Miamiban is, de végül a bécsi Hilton szállodaláncnál kezdte szakmai pályafutását. Részmunkaidős egyetemista diákból végigjárva a ranglétrát felsővezető „Service Manager” lett. Ma pedig 14 éves külföldi szakmai tapasztalatával a magyar szálláshelyeknek segít családbaráttá tenni szolgáltatásaikat, hiszen a fejlesztések akár több munkahelyet és magasabb béreket is hozhatnak a magyar szállodaiparban.

Mikor kezdte el szakmai pályafutását és mióta látja el mostani pozícióját?

Idegenforgalmi szakmenedzser és vendéglátó üzletvezető végzettségemen kívül Miami Beach-en folytattam angolnyelv-tanulmányokat, végül a Bécsi Egyetemen kötöttem ki Anglisztika, Amerikanisztika szakon. Már akkoriban elkezdtem részmunkaidőben dolgozni az 579 szobával rendelkező, bécsi Hilton Vienna-ban. Pár hónap után kaptam egy kihagyhatatlan állásajánlatot, így indult a karrierem több mint 10 évvel ezelőtt.

Végigjártam a szállodaipar ranglétráját, több részlegen is dolgoztam a Food & Beverage, Front Office területén és a Guest Relations és Social Media világába is belecsöppentem az előző részlegvezetői, Executive Lounge Manager pozíciómban. Manager on Duty-ként hétvégéken én voltam a felelős a szálloda minden részlegéért és a problémamentes működésért.

A berlini Waldorf Astoria-ban és a milánói Hiltonban is volt szerencsém bővíteni a tudásom, 5 év Hilton Vienna után pedig a jelenlegi szállodámban kezdtem el dolgozni, a szintén Bécsben, az 1. kerületben található 254 szobás Hilton Vienna Plaza-ban.

Végigcsináltam egy hotel bezárást és egy újranyitást is a Plaza-ban, hihetelen tapasztalatokkal gazdagodtam. Üres lappal kezdett a hotel, mindent meg kellett tervezni, új standardokat írni, munkafolyamatokat optimalizálni, működtetni és lendületbe hozni az új koncepciót.

Előző pozícióm ideje alatt én voltam a Hilton „Blue Energy” programjának is az elnöke és a webmaster-e a szállodánkon belül, így rengeteg mindenre volt rálátásom. Fejlesztés, optimalizáció, vendég és munkavállaló elégedettségének növelése, szociális és környezetvédelmi projektek voltak a napirenden.

Jelenlegi pozíciómat - Plaza Service Manager - idén február óta töltöm be, miután visszatértem a munkába a kislányommal otthon töltött idő után. A feladatom a Front Office részlegen a szolgáltatás minőségének biztosítása, de ugyanúgy be- és kicsekkolom a vendégeket, illetve rendelkezésre állok, bármilyen kéréssel, kérdéssel is fordulnak hozzánk.

Hogyan tudott külföldön, nőként helyt állni és feljebb jutni a ranglétrán?

Nem volt egyszerű, de a kitartó munka meghozta gyümölcsét. Mindig is törekedtem arra, hogy én legyek a legjobb abban, amit csinálok. Folyamatosan képeztem magam, figyeltem, hogyan tudnék többet tenni, mint amit elvártak tőlem az aktuális pozíciómban.

Büszke vagyok rá, hogy háromszor jelöltek a Hilton szállodalánc legmagasabb kitüntetésére, a nemzetközi CEO Light & Warmth Award-ra és habár ezeket nem nyertem meg sosem, 2014-ben a Hilton Vienna Plaza 3 megítélhető díjából 2-őt én kaptam meg. Nem csak én lettem az Év dolgozója abban az évben, de a „Hilton Moment Star Front of House” kitüntetést is elnyertem, mely annyit jelent, hogy a szállodán belül én kaptam a legtöbb pozitív visszajelzést a vendégektől.

Felsővezetőként elsősorban mi a fontos a munkavállalókkal való kapcsolatban?

Számomra nagyon fontos, hogy motivált legyen a dolgozó.
Legyen elismerve, értékelve a dolgozó és a befektetett energiája, munkája. Kapjon visszajelzést arról, hogy mit csinál jól és mit nem. Legyen lehetősége továbbképzésre, fejlődésre. Legyen rendben a munkakörnyezet, érezze jól magát. Legyen meg a munka és szabadidő egyensúlya. Hiszen, ha ez nincs meg, nem lehet jó eredményeket elérni. Fontos a proaktivitás és a felelősségvállalás a munkavállaló részéről, de a vezető szemléletén, hozzáállásán is sokban múlik a dolgozó elégedettsége.

Mennyire más a szervezeti kultúra Ausztriában, a munkavállalókkal való bánásmód, mint Magyarországon?

Úgy gondolom, hogy ez nem csak országfüggő, inkább cégenként változik. Hivatalosan nem lehet több mint 10 órát dolgozni egy nap Ausztriában, és dupla fizetés is jár.

A Hiltonban rendszeresen tréningeket, oktatásokat, továbbképzéseket szerveznek a munkavállalóknak. Saját online kurzusok vannak a Hilton University-n belül, minden pozíciónak megvannak a követelményei.
Havi meetingeket és negyedévente fórumokat szerveznek, hogy minden munkavállaló tisztában legyen a céggel kapcsolatos újdonságokkal.
Fontosnak tartják az egészséges étkezést is, erre is van külön kidolgozott program. (Eat Well) Folyamatosan részt vehetünk orvosi vizsgálatokon, ellenőrzéseken is az egészségünk megőrzése érdekében.

Mozgással kapcsolatos események, rendezvények sem hiányoznak és a szórakozásra is jut idő évi kétszer különböző tematikus Team Outing-okon, melyen mindhárom bécsi hotel dolgozói részt vesznek. Ezen felül a részlegek is elmehetnek csapatépítő foglalkozásokra, eseményekre. A szülinaposokról sem feledkeznek meg, születésnapi közös ebéden vehetnek részt a dolgozók havonta és minden évben más ajándékkal is kedveskednek nekünk.

Ezen felül számos cég biztosít kedvezményeket, melyekről e-mailben kapunk értesítést. A Hilton dolgozóknak van lehetőségük kedvezményesen utazni is, foglaltságtól, elérhetőségtől függően foglalhatunk szobát a világ bármely pontján. Azokat a munkatársakat, akik hosszabb ideig dolgoznak a cégnél, nem csak pin-nel ismerik el és kisebb nagyobb ajándékokkal, de más juttatásokkal is gazdagodhatnak. Pl. 10 év után a cégtől való kilépés után is foglalhatunk kedvezménnyel.

A már említett Blue Energy program is egy hihetetlen kezdeményezés, a szállodán belül nem csak azon dolgozik mindenki, hogy hogyan szárnyaljuk túl a vendégeink elvárásait, de azon is ötletelünk folyamatosan, hogy mit tehetünk a munkavállalók elégedettségéért. Ezen felül társadalmi szerepvállalás is a programhoz tartozik, nem csak jó ügyeket támogatunk, a környezetvédelem is fontos téma.

A munkavállalók nem csak a cégen belül kaphatnak elismerést egymástól vagy a felettesektől, a vendégeknek is van lehetőségük jelezni a kiemelkedő munkát. (Hilton Moment) Számít a dolgozók véleménye, rendszeres brainstormingok és megbeszélések jellemzőek. Évente egyszer anonym kérdőívben felmérést is készítenek a dolgozók elégedettségéről, mindezt globálisan. A munkavállalók negyedéves, féléves értékelése, előrelépésének, képzésének támogatása is a szervezet hatékony működését segíti.

A fizetésen kívül mi az, ami például a magyar munkavállalókat is inkább külföldre csábítja? Mik azok a fontos szempontok, amikkel gondolja, hogy meg lehet tartani a munkavállalókat?

Ausztriára levetítve a jobb életminőség, a tisztaság és az emberek hozzáállása, ami külföldre csábítja a dolgozókat a fizetésen kívül. A Hiltonnál a dolgozókat motiválással, folyamatos ösztönzéssel, továbbképzésekkel, juttatásokkal tudják megtartani. Persze azt is kiemelném, hogy aki itt dolgozik, utána bárhol elboldogul, hiszen nagyon magasak az elvárások és sokat tanul az ember.

Átlagosan egy évig dolgoznak a munkavállalók egy pozícióban, ha valaki szorgalmas és talpraesett, gyorsan emelkedhet a ranglétrán. Bécsben három Hilton van, tapasztalatszerzés miatt is szoktak váltani, hogy megismerjék, hogy milyen más szállodákban a szervezeti működés.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Felsővezetőként a magyar szállások fejlesztésére tette fel az életét
2. oldal - Családbarát fejlesztések - szemléletformálás
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Bérverseny és alternatív munkaidő-beosztás

A reálbérek megtartása idén is kihívás lesz, de az év második felében már várható mérsékelt gazdasági növekedés, ami a toborzás... Teljes cikk

A vezetők majdnem fele aggódik vállalkozása hosszú távú fennmaradása miatt

Az előző évhez képest több mint kétszeresére (18%-ról 38%-ra) nőtt azon vezérigazgatók aránya, akik úgy vélik, hogy a globális gazdasági... Teljes cikk

"Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat." - interjú Urbán Anitával

“Ne kívülről hozzuk be a tudást, hanem belül építsük ki a kompetenciákat, belső erőforrásokkal oktassuk, mert csak így fenntartható a... Teljes cikk