HR mérőszámok - a tobrozás hatékonysága
Több témát boncolgattunk már az adatvezéreltté válás kapcsán. Volt szó a munkáltatói márka építéséről adat-alapon , arról, hogy hogyan vágjunk bele egy analitikára épülő szervezet kialaításába és a HR analitika területeiről. Ezekben a cikkekben leginkább nagylátószögű kamerán át vizsgáltuk a teljes képet és stratégiai irányokat mutattunk be. Most szeretném egy kicsit „lehozni a földre” az adat alapú működést egy konkrét példán keresztül - Cikkünk szerzője, Rozmis Kata előadóként részt vesz az Adatra fel! Konferencián.
A szervezetek alkalmazkodásának gyorsasága eddig sem volt elhanyagolható, de az, hogy milyen tempóban tudunk reagálni a trendek, igények változásaira, egyre inkább kulcsfontosságú.
Egy jól ismert példát szeretnék felhozni a téma felvezetéseként. A vevőkkel/fogyasztókkal kapcsolatban már régóta tartja magát a szlogen, hogy akkor vagyunk mi a legjobbak, ha már azelőtt elkészítünk valamit, mielőtt az ügyfélben felmerül, hogy szüksége van rá.
Nincs ez másként a leendő munkavállalókkal sem. A különbség csak annyi, hogy ezen a területen eddig nem volt szükségszerű a változások, igények megfigyelése. Nem az volt a vállalatunk sikerének a kulcsa, hogy hogyan és kiket vegyünk fel, mert a kiválasztási folyamat végén egyszerűen ott voltak a legjobb munkatársak, akik nálunk akartak dolgozni. Mint tudjuk, fordult a kocka. Érdemes tehát energiát fektetni most ebbe is, és érdemes szem előtt tartani az ügyfeleinknél már olyan jól bevált gyakorlatot: már azelőtt adjunk valamit, mielőtt a jelöltünk tudja, hogy neki valójában arra volt szüksége.
Ehhez pedig nem kevés információra, kutatásra, elemzésre, összehasonlításra és jól struktúrált döntés-előkészítő riportra lesz szükségünk. Nincs időnk arra, hogy ezeket a szokásos módszerekkel (az egyébként is rendelkezésre álló adatokat excelben összegyűjtve, alakítgatva, rendezve, chart-tá varázsolva, hetente kézzel frissítve, szűrve és természetesen kapkodva) állítsuk elő. Mert azonnal kell reagálni és a leggyorsabbnak kell lenni. Lassan, mikor már a csapból is a vonzó munkáltatói márka felépítése folyik, mindenkinek világos, hogy aki leghamarabb lép, az előnybe kerül, aki pedig túl sokáig halogatja adolgot, lehet, hogy behozhatatlanul lemarad.
Természetesen nagyon sok terület van, ahol eredményeket érhetünk el a témában (a jelöltélmény javítása, az onboarding folyamat hatékonyabbá tétele, a munkavállalóink igényeinek megismerése, és „kiszolgálása” stb.), de bármelyikkel kezdünk foglalkozni, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne az adatokra támaszkodjunk.
A HR analitika
Egy jól ismert példát szeretnék felhozni a téma felvezetéseként. A vevőkkel/fogyasztókkal kapcsolatban már régóta tartja magát a szlogen, hogy akkor vagyunk mi a legjobbak, ha már azelőtt elkészítünk valamit, mielőtt az ügyfélben felmerül, hogy szüksége van rá.
Nincs ez másként a leendő munkavállalókkal sem. A különbség csak annyi, hogy ezen a területen eddig nem volt szükségszerű a változások, igények megfigyelése. Nem az volt a vállalatunk sikerének a kulcsa, hogy hogyan és kiket vegyünk fel, mert a kiválasztási folyamat végén egyszerűen ott voltak a legjobb munkatársak, akik nálunk akartak dolgozni. Mint tudjuk, fordult a kocka. Érdemes tehát energiát fektetni most ebbe is, és érdemes szem előtt tartani az ügyfeleinknél már olyan jól bevált gyakorlatot: már azelőtt adjunk valamit, mielőtt a jelöltünk tudja, hogy neki valójában arra volt szüksége.
Ehhez pedig nem kevés információra, kutatásra, elemzésre, összehasonlításra és jól struktúrált döntés-előkészítő riportra lesz szükségünk. Nincs időnk arra, hogy ezeket a szokásos módszerekkel (az egyébként is rendelkezésre álló adatokat excelben összegyűjtve, alakítgatva, rendezve, chart-tá varázsolva, hetente kézzel frissítve, szűrve és természetesen kapkodva) állítsuk elő. Mert azonnal kell reagálni és a leggyorsabbnak kell lenni. Lassan, mikor már a csapból is a vonzó munkáltatói márka felépítése folyik, mindenkinek világos, hogy aki leghamarabb lép, az előnybe kerül, aki pedig túl sokáig halogatja adolgot, lehet, hogy behozhatatlanul lemarad.
Adatra Fel! Konferencia - 2018
A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!
Időpont: 2018 december 5. szerda
Helyszín: Magnet Közösségi Ház
Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.
Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.
A sikerhez vezető út adattal van kikövezve!
Időpont: 2018 december 5. szerda
Helyszín: Magnet Közösségi Ház
Hol tart a HR, miközben (állítólag) már az egész világ adat alapon működik? Digitalizáció, mesterséges intelligencia és adat-vezérelt döntéshozás - lassan a csapból is ez folyik, de tudjuk-e, hogy mit is takarnak a „buzzword”-ök.
Jelentkezés az Adatra Fel! konferenciára.
Természetesen nagyon sok terület van, ahol eredményeket érhetünk el a témában (a jelöltélmény javítása, az onboarding folyamat hatékonyabbá tétele, a munkavállalóink igényeinek megismerése, és „kiszolgálása” stb.), de bármelyikkel kezdünk foglalkozni, nem engedhetjük meg magunknak, hogy ne az adatokra támaszkodjunk.
A HR analitika
- 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény! Részletek Jegyek
- 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba. Részletek Jegyek
- 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat. Részletek Jegyek
- 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti. Részletek Jegyek
További cikkek
Az X, Y és Z generációs HR szakemberek munkamotivációjának vizsgálata
Mennyiben tér el a különböző generációk motivációja a munkát illetően? Sok kutatás igyekezett erre a kérdésre választ találni, azonban a HR... Teljes cikk
Vezetői kompetenciák vizsgálata
Vajon a sikeres szervezeteket, sikeres vezetők irányítják? Milyen képességekkel, kompetenciákkal kell rendelkeznie egy sikeres vezetőnek? A vezetői... Teljes cikk
Elkészült a tipikus magyar vállalkozó portréja
Rózsaszín öltönyös? Lesötétített autóval jár? Baseballsapkás? Mobilozik? Sok sztereotipikus kép él a magyar vállalkozókról a fejekben. A BGE... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Egyre nehezebb a fiatalok toborzása és megtartása, de mi lehet a megoldás? 1 hete
- Az automatizálás és az AI terén is lemaradásban vannak a magyar cégek a nemzetközi átlagtól 1 hete
- "Keressük a lila elefántot" - avagy miért izgalmas a toborzó szakma 3 hete
- Ez kell a járműipar munkaerőigényének kiszolgálásához 3 hete
- Az attitűd a kulcs, nagy a verseny a fiatalokért: így keresi az utánpótlást a Marriott 3 hete
- Ez okozza a legnagyobb kihívást a pénzügyi és számviteli szektorban 3 hete
- Kiderült, mennyire dolgoznak hatékonyan a magyar fehérgallérosok 4 hete
- Így csábítanak a cégek a HVG Állásbörzén 1 hónapja
- Toborzási előny, ha egy cég home office-t tud ajánlani 1 hónapja
- Stagnáló munkaerő-felvétel? - Erre számíthatunk idén a munkaerőpiacon 1 hónapja
- Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál 1 hónapja
Kapcsolódó tartalmaink Bezár
© Copyright HR Portal - 2003 - 2024