Megjelent: 6 hónapja

HR vezetők rendkívüli helyzetben (6.) - Steványik Tamás, ELMŰ-ÉMÁSZ

“Senkit sem bocsátottunk el, és bért sem csökkentettünk” - mondja Steványik Tamás, a 2900 fővel működő ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport HR igazgatója. Ő maga március 16-a óta nem járt az irodában, a napi munkaterhelése nőtt. Milyen intézkedéseket hoztak meg a koronavírus-helyzetben? Milyennek látja a skype-os meetingeket? Mi maradhat meg tartósan abból, ahogyan most dolgozunk?

images

Milyen intézkedéseket kellett meghozni az utóbbi hetekben?

A legfontosabb intézkedésünk az üzembiztonság garantálására vonatkozott. Az üzemirányító személyzetet három csapatra osztottuk, hetes váltásban látják el a feladatokat. 12 órás műszakjuk után nem mehetnek haza, hanem pihenőidejüket is zárt térben töltik. Ehhez persze mindent megadunk napi háromszori étkezéstől a szálláson át az extra bérig. Nagy áldozat ez tőlük, de csak ezzel a szigorú intézkedéssel biztosítható a villamos hálózat folyamatos és biztonságos működtetése. A raktárban két részre osztottuk a csapatot, hogy az anyagellátás is biztosított legyen, mert a hálózati munkák nem álltak le.

Célunk az, hogy a kollégáinkat megvédjük a fertőzésveszélytől. Ehhez fertőtlenítőkkel, védőfelszerelésekkel láttuk el őket, a 60 év felettieknél pedig úgy szerveztük a munkát, hogy az ne járjon személyes kontaktussal.

Ahol ez lehetséges, ott március 13-án rendkívüli otthoni munkavégzést rendeltünk el a teljes társaságcsoportban.

Mennyien dolgoznak home office-ban?

A 2900 fős munkavállalói állományunkból körülbelül 1700-an, ami tevékenységi körünket tekintve nagyon magas arány. Teljes ügyfélszolgálatunkat egy hét alatt home office-ba telepítettük, ahogyan a támogató területek munkavállalóit is. Jómagam március 16-án még bementem az irodába összecsomagolni, azóta folyamatosan otthonról dolgozom, a postát egy közelben lakó kolléganőm hozza el nekem. HR-es kollégáim egy része bejár a központba, mert vannak olyan folyamatok, amelyek igénylik a személyes ügyintézést. Nem álltunk le teljesen a toborzással sem. Hamarosan bevezetjük a társaságcsoport szintű elektronikus aláírási lehetőséget, amivel tovább csökkenthető az irodai jelenlét.

A home office nem volt ismeretlen munkatársaink számára: az ügyfélszolgálatosok egy része eddig is távmunkában dolgozott, a támogató területeken pedig eseti jelleggel vagy rendszeresen hetente egy-két napot. Zászlóvivője vagyok ennek a kezdeményezésnek, az utóbbi négy évben heti egy napot így dolgoztam.

Hogyan néz ki egy munkanapja? Hogyan éli meg?

8 órakor kezdek, 10-12 órát dolgozom naponta. Az elszigetelődés, a személyes kontaktus hiánya miatt duplájára nőtt az e-mail forgalom, átlagosan napi 8-10 Skype meetingem van, ezen kívül még számos telefonhívás. Tagja vagyok a vállalati krízis és a pandémiás bizottságoknak, az elején sok döntést meg kellett hoznunk, így az első három hetem egybefolyt szombatokkal és vasárnapokkal együtt.

Miként tartja a kapcsolatot a HR csapattal?

Skype-on, e-mailben, telefonon. Minden korábbi egyeztetést megtartunk. Ezek mellé minden pénteken délután 2-re szerveztünk egy kötetlen beszélgetést. Ilyenkor nem munkáról esik szó, inkább a személyes élményekről. Igyekszem minden kollégámat megszólítani és felmérni azt, hogy ki milyen állapotban van. Azt látom, hogy nagyon nehéz mostanában az anyáknak a napi 8 óra munkát a gyerekek online oktatásával és az otthoni teendőkkel összehangolni. Ha valaki szeretné, átmeneti jelleggel részmunkaidőre is válthat.

Milyennek tartja a Skype-os megbeszéléseket a személyes meetingekkel összevetve?

Hatékonyabb a Skype-os meeting, a tervezett időkeretet könnyebb betartani. Hátránya viszont, hogy nem érzékeled a testbeszédet, nincs meg a szemkontaktus. Sok Skype meetingen nincs bekapcsolva a kamera. Ennek sok oka lehet: például valaki nem akarja megmutatni a hátteret, vagy nincs úgy felöltözve. Ha csak a hang van bekapcsolva, az személytelenné teszi a kommunikációt.

Mit volt a legnehezebb megszokni?

A külvilág impulzusainak hiányát. Törvénytisztelő állampolgárként én is követtem a “Maradj otthon!” tanácsot. A második hétvége után éreztem azt, hogy autóznom kell egy kicsit, hogy valami újat érezzek.

Mi maradhat meg tartósan abból, ahogyan most dolgozunk?

A hatodik hét tapasztalata az, hogy egy ekkora vállalatot is működtetni lehet úgy, hogy a munkavállalók 60 százaléka nincs bent az irodában. Az ügyfélkezelésben, a munkahelyi egyeztetésekben gyakoribb lesz az online megoldás. A száz százalék home office-ban azonban kétkedő vagyok. Az ember szociális lény, sokan örömmel térnek majd vissza az irodába.

  • 2020.11.17Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE A Toborzás a LinkedIn-en és a Facebookon 1 napos workshopon délelőtt kérdést kaphat LinkenInnel kapcsolatos kérdéseire, szó lesz továbbá a vállalati oldal fontos elemeiről, karrieroldalról és oldal-analitikákról. Délután példákkal színesítve ismerkedhet meg a kampánykezeléssel, kapcsolati háló felépítésének kérdéseivel és egyéb, Facebookkal kapcsolatos funkcióval. Részletek Jegyek
  • 2020.11.23Művezető képzés A művezetők szakmai továbbképzése a vezetői feladataik eredményes és hatékony ellátására. A résztvevők vezetői, problémamegoldási és termelékenységfejlesztési készségeinek fejlesztése konkrét feladatokon, szituációs játékokon, esettanulmányokon keresztül. Részletek Jegyek
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Feltenné a szolgáltatószektort a pályaválasztási térképre az AmCham és a HIPA

A Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) is támogatja a BSS Hungary (Business Services Sector Hungary) elnevezésű kezdeményezést, amelyet az Amerikai... Teljes cikk

Kincsvadászok az álláspiacon - Employer Branding Award 2019

Megoldásszállítók és kincsvadászok. Ötödik alkalommal adta át a Magyar Public Relations Szövetség az Employer Branding Award nevet viselő... Teljes cikk

Átadták az Employer Branding Award 2019 díjait

Ötödik alkalommal hirdette meg és adta át a a Magyar Public Relations Szövetség az Employer Branding Award nevet viselő kitüntetést a pályázó... Teljes cikk