Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 éve

Kik szolgálták ki legjobban az ügyfeleket 2015-ben?

A BENU Magyarország Zrt., a Mercedes-Benz Hungária Kft és a Samsung Electronics Magyar Zrt. bizonyultak az ügyfélkiszolgálás legjobbjainak 2015-ben. Hetedik alkalommal rendezték meg a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” üzleti versenyt.

Új induló az élen a nagyvállalatoknál

A személyes ügyfélkiszolgálás kategóriában a nagyvállalatok között idén egy új induló, a BENU Magyarország Zrt., a közép- és kisvállalatok között pedig a Mercedes-Benz Hungária Kft. nyerte el a „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” címet. Telefonos kategóriában nagyvállalati szinten a Samsung Electronics Magyar Zrt., közép- és kisvállalati szinten pedig a Mercedes-Benz Hungária Kft. bizonyult a legjobbnak. Elektronikus ügyfélkiszolgálásban nagyvállalati kategóriában szintén a Samsung Electronics Magyar Zrt., a kkv-k között pedig a Mercedes-Benz Hungária Kft. az év kiváló ügyfélkiszolgálója. Utóbbi ezzel mindhárom területen az első helyen végzett.



„A versenyünk legfőbb célja a magyarországi ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése. Már egy minimális javulás a vásárlói elégedettségben 20-30 százalékos átlagos árbevétel növekedést hoz egy három éves időszak alatt. Évről évre vannak új indulóink, ami kiváló visszaigazolás számunkra, hogy az egyes iparági szereplők, területtől függetlenül kiemelten kezelik az ügyfélkiszolgálás fejlesztésének fontosságát és az itt kapott eredményeket be tudják építeni jövőbeli stratégiájukba” - hangsúlyozza Mózes István, a szervező ClientFirst Consulting ügyvezető partnere.

Javul a kiszolgálás minden területe

A korábbi évekhez hasonlóan 2015-ben is személyes kiszolgálásban jeleskedtek a vállalatok, azonban közel 10-10 százalékos javulás történt a telefonos és az elektronikus kiszolgálásban is a tavalyi évhez képest. Az egyes cégek között viszont még mindig jelentős különbségek tapasztalhatók.

Átlagolva a saját ügyfelek és a próbavásárlók értékeléseit, 86 százalékban elégedettek a magyarok a cégek személyes ügyfélkiszolgálásával, mely 3 százalékos javulás a tavalyi eredményhez képest. A cégek telefonos kiszolgálását vizsgálva az átlageredmény 85 százalékos lett. Az elektronikus kiszolgálás területén sokat fejlődött egy év alatt a hazai ügyfélkiszolgálási kultúra. Az elért 78 százalékos átlageredmény ugyan az mutatja, van még hova fejlődni, azonban a tavalyi 66 százalékos elégedettségi indexhez képest jól látható a változás.

„Évről évre az a tapasztalat, hogy az ügyfelek alacsonyabbra értékelik a vállalatok ügyfél-kiszolgálási tevékenységét, mint azt a próbavásárlók tapasztalták. Ennek többek között az lehet oka, hogy míg az ügyfélszolgálatokon, az üzletekben dolgozó, ügyfelekkel foglalkozó munkatársak jó szolgáltatást nyújtanak, addig a háttérfolyamatok még kívánnivalót hagynak maguk után” – tájékoztat Mózes István.

Cél: az ügyfélkiszolgálási kultúra fejlesztése, a gazdaság élénkítése

„A vevőkiszolgálás egy olyan terület, ami óriási lehetőségeket rejt magában az üzleti eredmények tekintetében. Egyre több cég fedezi fel az ebben rejlő potenciált, hiszen egy elégedett vásárló átlagosan akár 2,5-szer annyit költ egy vállalatnál, mint egy elégedetlen” - hangsúlyozza Mózes István. „A program keretében létrehoztunk egy úgynevezett Kiválóság Indexet, ami azt figyeli, hogy a gazdasági teljesítményhez képest a Kiválóság Program résztvevői milyen teljesítményt nyújtanak évről évre. Látszik, hogy az olló egyre nyílik és a közel hat év alatt – amióta vizsgáljuk ezt a mutatót is - a résztvevők teljesítménye közel 40 százalékkal jobb, mint a gazdaság összességéé” – összegez az ügyvezető.

Az objektív kép kialakításához egy-egy vizsgálat során egy adott cég több száz saját ügyfelének véleményét kérdezik meg a kiszolgálásáról, és akár száznál több próbavásárlást is végeznek. Az idei verseny során a próbavásárlók több mint 1 500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot teszteltek, ezzel párhuzamosan a szervezők összegyűjtötték közel 6 500 ügyfél véleményét is az érintett cégek kiszolgálásról, és mintegy 210 000 kérdésre adtak választ az értékelés során, amely alapján kialakult a részt vevő cégek rangsora.
Follow hrportal_hu on Twitter

Mire jó a teljesítményértékelés? Hogyan lehet megkönnyíteni a bevezetését?

A teljesítményértékelés sokkal több, mint a teljesítmény értékelése. Kiváló lehetőség arra, hogy a vezető és a beosztottja négyszemközt, nyugodt körülmények között visszajelzést adjanak EGYMÁSNAK az eltelt időszakról.tovább..

További cikkek
Rendhagyó toborzás a Telekomnál - egy nap alatt minden kiderül

A Magyar Telekom rendhagyó toborzási megoldással keresi új gyakornokait: a cég 24 órás kiválasztási folyamata során összesen 25 gyakornokot... Teljes cikk

Már több mint 300 ezren katáznak

A múlt héten átlépte a háromszázezret a kisadózó vállalkozások tételes adóját (kata) választók száma, mindez pedig azt jelenti, hogy már... Teljes cikk

Tévedésből rengeteg pénzt utaltak a dolgozóknak

Egy belga acélmű fizetésük sokszorosát utalta el a dolgozóinak, volt, aki egyből a kaszinóba indult - írja az Index. Teljes cikk

Borús hangulat terjed a német vállalatok körében

Egyre több német vállalat számol a világgazdasági helyzet romlásával a Német Ipari és Kereskedelmi Kamarák Országos Szövetségének (DIHK)... Teljes cikk

Az áthelyezett munkanap miatt ma fizetni kell a parkolásért

Szombaton hétköznapi rend van a közlekedésben, és a parkolásért ennek megfelelően fizetni kell. A mostani szombat a munkanap-áthelyezés miatt... Teljes cikk