Szerző: Gál István Megjelent: 3 hónapja

Kisebb játéktéren kell a HR-eseknek a munkaerőt bevonzani és megtartani

Mi lesz a juttatásokkal? Szándék van…. idézhetnénk a Kiscsillag zenekar egyik jól ismert számát, mert az látszik, hogy adózási és adminisztrációs szempontból van szándék. A változások nemcsak adó, hanem adminisztrációs terhet is rónak mind a munkáltatói, mind a munkavállalói oldalra. A felelősség óriási, és számtalan kérdés lóg még a levegőben.

Cafeteria

Az ezzel kapcsolatos fejleményektől hangos volt a sajtó, mindenkit az a téma érdekelt: mi lesz a cafeteria jövője. Most már tudjuk: alig marad kedvezményes adózású elem, a legtöbb jövedelemként adózik. De mit jelent ez? Azt, hogy új adófajtákkal új számítási metódussal kell kalkulálni és mindezt attól függően, hogy a munkáltató mennyi terhet kíván átvenni. A számítás attól is függ, hogy a vállalatnál bruttó, vagy nettó keret került meghatározásra, amit még fűszerez a családi adókedvezmény intézménye. Ha bruttó keretet alkalmazunk, akkor a nettó értékben lesz vállalaton belül volatilitás, ha pedig nettó keretet, akkor az adózott juttatás összértéke „ugrál”.

Egyes elemzők szerint - és a kormányzati kommunikáció is ebbe az irányba mutat - a szándék az volt, hogy a juttatásokat a munkavállalók inkább bérben kapják meg. Az Edenred felmérése alapján elmondható, hogy ez a vonal nem fog megvalósulni. Az alapbéresítés helyett inkább alternatív juttatásokba gondolkodnak a cégek, úgy mint például home office, gyümölcsnap, képzés. Egyfelől ez előremutató, és mondhatnánk azt is, hogy az adóváltozások gondolkodásra serkentik a vállalati HR-t, de az új megoldások nem nyújtanak minden rétegnek megoldást. A fizikai munkát végző dolgozók nem tudnak otthonról munkát végezni, és jellemzően az utalványokkal a családi büdzsé lyukait tömködik.

SZÉP kártya

A cafeteria egyik talpon maradt eleme a SZÉP kártya, azonban itt az adminisztrációban lesz jelentős változás. A SZÉP kártya szolgáltatóval a munkáltató helyett a munkavállaló lesz az, aki szerződik, és a munkavállalónak kell eljuttatni a 3 db GIRO-képes folyószámlaszámot a munkáltatónak. Idén még automatikusan megkapja minden kártyabirtokos az új szerződést, azonban aki jövőre szeretne ilyen számlaszámot, annak magának kell a fiókokban nyitnia. Kockázatot jelent, hogy jelenlegi tudásunk szerint a számlaszámok nem utalnak arra, hogy melyik „zsebhez” tartoznak, szintén kockázat, hogy a számlaszám helyesen és időben visszajut-e a munkáltatóhoz, továbbá az, hogy a tripla utalásokra fel kell készíteni a bérszámfejtő szoftvereket.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Kisebb játéktéren kell a HR-eseknek a munkaerőt bevonzani és megtartani
2. oldal - Szochó
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Két év alatt 20 százalékkal emelné dolgozói bérét az Audi Hungaria

Két év alatt húsz százalékkal növelné minden munkavállalója bérét az Audi Hungaria Zrt. Németh Sándor, az AHFSZ elnöke arról tájékoztatta az... Teljes cikk

Egy férfi éveken keresztül vett fel jogosulatlanul családi pótlékot

Vádat emelt az ügyészség Szegeden egy szerb férfi ellen, aki három Szerbiában lakó gyermeke után több mint öt éven keresztül vett föl... Teljes cikk

Fiktív számlákat kiállító bűnszervezetet számolt fel a NAV

Fiktív számlákat kiállító bűnszervezetet számolt fel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), a házkutatások során több gépfegyvert és pisztolyt is... Teljes cikk

Brexit - Elutasították a kilépés feltételeiről szóló megállapodást

A várakozásoknak megfelelően hatalmas arányban elutasította a londoni alsóház a kedd esti szavazáson a brit EU-tagság megszűnésének (Brexit)... Teljes cikk

Nyolc németországi nemzetközi repülőtéren lesz sztrájk

Nyolc németországi nemzetközi repülőtéren tartanak sztrájkot kedden a biztonsági szolgálatok dolgozói, Frankfurt és Hamburg mellett Münchenben,... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár