kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Kommunikációs alappillérek

Carl Rogers szerint a kommunikáció a kommunikációs technikák elsajátítása ellenére csak akkor lehet hatékony, ha a felek birtokában vannak a kommunikáció alábbi három alappillérének.

- Nyíltság: a kommunikációban részt vevő felek őszinték és nyitottak, saját, valódi hiteles énjüket mutatják, ugyanakkor számolnak a közlés másik félre kifejtett hatásával is.

- Nem birtokló szeretet: a kommunikációban részt vevő felek elfogadják egymást, gondoskodnak az egymás iránti tisztelet (távolságtartás, függetlenség) fenntartásáról.

- Empátia: az a képesség, amely lehetővé teszi, hogy a kommunikáció során a felek képesek egymás nézőpontjaiba belehelyezkedni: a kialakult helyzetet a másik nézőpontjából szemlélni, aktívan hallgatni/figyelni és megérteni.

A kommunikációs alappillérek nemcsak a hatékony kommunikáció feltételei, hanem a jó emberi kapcsolatok alapjai is. A kommunikációs alappillérek segítenek abban, hogy a kommunikáció során a felek tiszteletben tartsák egymás jogait, érzéseit, véleményeit és igényeit, valamint őszintén és nyíltan kifejezzék a sajátjaikat. A kommunikációs alappillérek erősítik a kölcsönös bizalmat, megértést, együttműködést és elfogadást, valamint elősegítik a konfliktusok konstruktív és békés megoldását. A kommunikációs alappillérek növelik az önbizalmat, az önértékelést, az önismeretet és a személyes fejlődést, valamint javítják a kapcsolatok minőségét és mélységét.

A kommunikációs alappillérek elsajátítása és gyakorlása nem mindig könnyű, és sok esetben kihívást jelent a kommunikációban részt vevő felek számára. A kommunikációs alappillérek gyakorlása során a feleknek meg kell találniuk az egyensúlyt a saját és a másik fél érdekei között, valamint el kell fogadniuk, hogy nem mindig érthetnek egyet, és nem mindig kaphatják meg, amit akarnak. A kommunikációs alappillérek gyakorlása során a feleknek szembe kell nézniük a saját félelmeikkel, gátlásaikkal, hiedelmeikkel és beidegződéseikkel, valamint a másik fél reakcióival, ellenállásával, kritikájával vagy elutasításával. A kommunikációs alappillérek elsajátítása időt, energiát, gyakorlást és kitartást igényel, valamint a kommunikációs készségek és technikák folyamatos fejlesztését.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek