kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Kommunikációs alappillérek

Carl Rogers szerint a kommunikáció a kommunikációs technikák elsajátítása ellenére csak akkor lehet hatékony, ha a felek birtokában vannak a kommunikáció alábbi három alappillérének.

- Nyíltság: a kommunikációban részt vevő felek őszinték és nyitottak, saját, valódi hiteles énjüket mutatják, ugyanakkor számolnak a közlés másik félre kifejtett hatásával is.

- Nem birtokló szeretet: a kommunikációban részt vevő felek elfogadják egymást, gondoskodnak az egymás iránti tisztelet (távolságtartás, függetlenség) fenntartásáról.

- Empátia: az a képesség, amely lehetővé teszi, hogy a kommunikáció során a felek képesek egymás nézőpontjaiba belehelyezkedni: a kialakult helyzetet a másik nézőpontjából szemlélni, aktívan hallgatni/figyelni és megérteni.

A kommunikációs alappillérek nemcsak a hatékony kommunikáció feltételei, hanem a jó emberi kapcsolatok alapjai is. A kommunikációs alappillérek segítenek abban, hogy a kommunikáció során a felek tiszteletben tartsák egymás jogait, érzéseit, véleményeit és igényeit, valamint őszintén és nyíltan kifejezzék a sajátjaikat. A kommunikációs alappillérek erősítik a kölcsönös bizalmat, megértést, együttműködést és elfogadást, valamint elősegítik a konfliktusok konstruktív és békés megoldását. A kommunikációs alappillérek növelik az önbizalmat, az önértékelést, az önismeretet és a személyes fejlődést, valamint javítják a kapcsolatok minőségét és mélységét.

A kommunikációs alappillérek elsajátítása és gyakorlása nem mindig könnyű, és sok esetben kihívást jelent a kommunikációban részt vevő felek számára. A kommunikációs alappillérek gyakorlása során a feleknek meg kell találniuk az egyensúlyt a saját és a másik fél érdekei között, valamint el kell fogadniuk, hogy nem mindig érthetnek egyet, és nem mindig kaphatják meg, amit akarnak. A kommunikációs alappillérek gyakorlása során a feleknek szembe kell nézniük a saját félelmeikkel, gátlásaikkal, hiedelmeikkel és beidegződéseikkel, valamint a másik fél reakcióival, ellenállásával, kritikájával vagy elutasításával. A kommunikációs alappillérek elsajátítása időt, energiát, gyakorlást és kitartást igényel, valamint a kommunikációs készségek és technikák folyamatos fejlesztését.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek