Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 8 hónapja

Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett.

Marketing vagy HR?

A marketing célja egy termék vagy szolgáltatás eljuttatása a célközönségéhez, a potenciális vásárlóihoz úgy, hogy vágyat, érdeklődést ébresszen bennük, jó esetben pedig létrejöjjön maga a vásárlás, az üzlet. Tekintsük a HR-esek termékének az álláshirdetést, amit el szeretnének adni a szakembereknek, mi több, fontos magát a céget is a lehető legvonzóbb színben feltüntetni. Ezen nézőpont alapján, tehát minden HR-es egyfajta speciális marketingtevékenységet folytat. Vonzó nevet adnak a terméküknek (pozíciónév), jó szlogenekkel, termékleírással győzik meg a
potenciális vásárlókat (pozícióleírás), és a lehető legtöbb platformon mutatják meg a terméküket (állásportálok). Ezek után megkérdőjelezhetetlen, hogy minden HR-es bizonyos szintű marketingtevékenységet is folytat.

Gyerekcipőben


A fentiek persze elengedhetetlen részét képezik a toborzási folyamatoknak, így tudatosság nélkül nem igazán nevezhetők marketingnek. Vannak azonban a HR-nek még gyerekcipőben járó területei, amik már egyértelműen tudatos marketingtevékenységet jelenthetnének. Ilyen például az álláshirdetések tudatos, piackutatás, célcsoportelemzés, tesztelés alapján történő szövegezése, és az online
felületek, azaz a LinkedIn és a Facebook profi szintű használata a toborzásban.


Ne csak ismerőst, jelöltet is!


A Facebook az egyik legméltatlanabbul elfelejtett platform a HR-ben, pedig kiváló eszköz a toborzásra. A legnagyobb felhasználószámmal rendelkező közösségi oldalon nem csak ismerőst kereshetünk, hanem a leendő munkatársunkat is könnyedén megtalálhatjuk. Pontosabban, ő találhatja meg a pozíciót! Hisz a Facebook toborzás legnagyobb előnye, hogy a hirdetésünket tökéletes célzással tudjuk eljuttatni a célcsoportunkhoz, amit ők egy kattintással meg is pályázhatnak.

A hirdetési folyamat sajnos nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Speciális beállítások és magas szintű marketing és HR ismeret szükséges hozzá. A Beck and Partners Kft. szolgáltatásait kiegészítette ezzel a magas hatékonyságú szolgáltatással, amit már sok ügyfelük elégedetten használ.

Ha nincs ideje marketingtanulmányokat folytatni vagy szorosan együttműködni cégük marketingosztályával, ismerje meg a szolgáltatások részleteit az alábbi linken: https://bap.hu/toborzasmarketing/index.php
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Tűz egy fővárosi irodaházban

Tűz ütött ki egy ötszintes irodaházban pénteken délelőtt Budapesten; a dolgozók elhagyták az épületet. Az MTI információja szerint az épület a... Teljes cikk

Támogatás vállalkozások tevékenységének digitalizálására -érdektelenek a kkv-k?

Kitörési pont az Ipar 4.0 technológiák bevezetése a hazai KKV-k számára, mégsem tülekednek az ezt segítő támogatásért. Bár több hónapja... Teljes cikk

120 új munkahely jön létre Győrben

A magyar tulajdonú Qualitative Production Gépipari és Kereskedelmi Zrt. 6,2 milliárd forint beruházással bővíti győri fémmegmunkáló és... Teljes cikk

Tízezrek tüntettek Spanyolországban nyugdíjemelést követelve

Tízezrek tüntettek szerte Spanyolországban követelve, hogy a kormány az infláció mértékével arányosan emelje a nyugdíjak összegét - írja a MTI. Teljes cikk

Németország importja csaknem ötmillió munkahelyet biztosít az EU-s társországokban

Egy friss tanulmány szerint csaknem ötmillió munkahelyet biztosít Németország importja az Európai Unió (EU) többi 27 tagállamában, és számos... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár