Megjelent: 3 éve

Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett.

Marketing vagy HR?

A marketing célja egy termék vagy szolgáltatás eljuttatása a célközönségéhez, a potenciális vásárlóihoz úgy, hogy vágyat, érdeklődést ébresszen bennük, jó esetben pedig létrejöjjön maga a vásárlás, az üzlet. Tekintsük a HR-esek termékének az álláshirdetést, amit el szeretnének adni a szakembereknek, mi több, fontos magát a céget is a lehető legvonzóbb színben feltüntetni. Ezen nézőpont alapján, tehát minden HR-es egyfajta speciális marketingtevékenységet folytat. Vonzó nevet adnak a terméküknek (pozíciónév), jó szlogenekkel, termékleírással győzik meg a
potenciális vásárlókat (pozícióleírás), és a lehető legtöbb platformon mutatják meg a terméküket (állásportálok). Ezek után megkérdőjelezhetetlen, hogy minden HR-es bizonyos szintű marketingtevékenységet is folytat.

Gyerekcipőben


A fentiek persze elengedhetetlen részét képezik a toborzási folyamatoknak, így tudatosság nélkül nem igazán nevezhetők marketingnek. Vannak azonban a HR-nek még gyerekcipőben járó területei, amik már egyértelműen tudatos marketingtevékenységet jelenthetnének. Ilyen például az álláshirdetések tudatos, piackutatás, célcsoportelemzés, tesztelés alapján történő szövegezése, és az online
felületek, azaz a LinkedIn és a Facebook profi szintű használata a toborzásban.


Ne csak ismerőst, jelöltet is!


A Facebook az egyik legméltatlanabbul elfelejtett platform a HR-ben, pedig kiváló eszköz a toborzásra. A legnagyobb felhasználószámmal rendelkező közösségi oldalon nem csak ismerőst kereshetünk, hanem a leendő munkatársunkat is könnyedén megtalálhatjuk. Pontosabban, ő találhatja meg a pozíciót! Hisz a Facebook toborzás legnagyobb előnye, hogy a hirdetésünket tökéletes célzással tudjuk eljuttatni a célcsoportunkhoz, amit ők egy kattintással meg is pályázhatnak.

A hirdetési folyamat sajnos nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Speciális beállítások és magas szintű marketing és HR ismeret szükséges hozzá. A Beck and Partners Kft. szolgáltatásait kiegészítette ezzel a magas hatékonyságú szolgáltatással, amit már sok ügyfelük elégedetten használ.

Ha nincs ideje marketingtanulmányokat folytatni vagy szorosan együttműködni cégük marketingosztályával, ismerje meg a szolgáltatások részleteit az alábbi linken: https://bap.hu/toborzasmarketing/index.php
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szerezzen piacképes HR-végzettséget a Kodolányi János Egyetemen!

A NEXON szakmai támogatásával 2020 őszén a HR-szakma új minőségét kínáló, szakirányú továbbképzés indul a Kodolányi János Egyetemen. A... Teljes cikk

Izgalmas hónapok után csendesen telt az augusztus a cégvilágban

Átlagnál gyengébb cégalapítási hangulattal és rekordalacsony cégtörlési értékkel csendes kivárás jellemezte a nyár utolsó hónapját a hazai cégek körében. Teljes cikk

ADÓKONFERENCIA A TB RENDSZER VÁLTOZÁSAIRÓL - JÖN AZ EGYSÉGES TB JÁRULÉK

Jelentősen megváltozott, új kereteket kapott a társadalombiztosítás rendszere 2020. július 1-től. A kihirdetett jogszabály munkavállalókat érintő... Teljes cikk