Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?
Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett.
A marketing célja egy termék vagy szolgáltatás eljuttatása a célközönségéhez, a potenciális vásárlóihoz úgy, hogy vágyat, érdeklődést ébresszen bennük, jó esetben pedig létrejöjjön maga a vásárlás, az üzlet. Tekintsük a HR-esek termékének az álláshirdetést, amit el szeretnének adni a szakembereknek, mi több, fontos magát a céget is a lehető legvonzóbb színben feltüntetni. Ezen nézőpont alapján, tehát minden HR-es egyfajta speciális marketingtevékenységet folytat. Vonzó nevet adnak a terméküknek (pozíciónév), jó szlogenekkel, termékleírással győzik meg a
potenciális vásárlókat (pozícióleírás), és a lehető legtöbb platformon mutatják meg a terméküket (állásportálok). Ezek után megkérdőjelezhetetlen, hogy minden HR-es bizonyos szintű marketingtevékenységet is folytat.
Gyerekcipőben
A fentiek persze elengedhetetlen részét képezik a toborzási folyamatoknak, így tudatosság nélkül nem igazán nevezhetők marketingnek. Vannak azonban a HR-nek még gyerekcipőben járó területei, amik már egyértelműen tudatos marketingtevékenységet jelenthetnének. Ilyen például az álláshirdetések tudatos, piackutatás, célcsoportelemzés, tesztelés alapján történő szövegezése, és az online
felületek, azaz a LinkedIn és a Facebook profi szintű használata a toborzásban.

Ne csak ismerőst, jelöltet is!
A Facebook az egyik legméltatlanabbul elfelejtett platform a HR-ben, pedig kiváló eszköz a toborzásra. A legnagyobb felhasználószámmal rendelkező közösségi oldalon nem csak ismerőst kereshetünk, hanem a leendő munkatársunkat is könnyedén megtalálhatjuk. Pontosabban, ő találhatja meg a pozíciót! Hisz a Facebook toborzás legnagyobb előnye, hogy a hirdetésünket tökéletes célzással tudjuk eljuttatni a célcsoportunkhoz, amit ők egy kattintással meg is pályázhatnak.
A hirdetési folyamat sajnos nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Speciális beállítások és magas szintű marketing és HR ismeret szükséges hozzá. A Beck and Partners Kft. szolgáltatásait kiegészítette ezzel a magas hatékonyságú szolgáltatással, amit már sok ügyfelük elégedetten használ.
Ha nincs ideje marketingtanulmányokat folytatni vagy szorosan együttműködni cégük marketingosztályával, ismerje meg a szolgáltatások részleteit az alábbi linken: https://bap.hu/toborzasmarketing/index.php
- 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.
Részletek
Jegyek
A hazai munkaerőpiac egyik legnagyobb kihívása továbbra is a megfelelő számú és képzettségű munkavállaló hiánya. A folyamatos fluktuáció, a be... Teljes cikk
Miközben a legtöbb vállalat ismeri a hatékony toborzás fontosságát, kevesebben fordítanak figyelmet a HR-rendszerek komplex fejlesztésére, ami... Teljes cikk
Új világban új cégvezetési hozzáállásra, képességekre van szükség. Aki ezt felismeri és alkalmazkodik a kiszámíthatatlanná, hektikussá... Teljes cikk
- Dolgozók TikTok-influencerek lettek a Rossmannál 2 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 2 hónapja
- Google Ads kampány indítása – Útmutató a sikeres hirdetésekhez 2 hónapja
- Új HR vezető a MediaMarkt Magyarországnál 3 hónapja
- Új vezérigazgató a Forbes élén 3 hónapja
- Ezek voltak a legnépszerűbb marketingeszközök a magyar kkv-knál 2024-ben 3 hónapja
- Podcast stúdió bérlés, mint munkáltatói márkaépítő eszköz 4 hónapja
- Új stratégiai tanácsadó jelent meg a magyar piacon 4 hónapja
- Így változott a hazai LinkedIn toplista 4 hónapja
- Felsővezetők toplistája: őket követik a legtöbben 4 hónapja
- A hirdetések is fontos részét képezik a marketingünknek 5 hónapja