Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 1 hónapja

Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett.

Marketing vagy HR?

A marketing célja egy termék vagy szolgáltatás eljuttatása a célközönségéhez, a potenciális vásárlóihoz úgy, hogy vágyat, érdeklődést ébresszen bennük, jó esetben pedig létrejöjjön maga a vásárlás, az üzlet. Tekintsük a HR-esek termékének az álláshirdetést, amit el szeretnének adni a szakembereknek, mi több, fontos magát a céget is a lehető legvonzóbb színben feltüntetni. Ezen nézőpont alapján, tehát minden HR-es egyfajta speciális marketingtevékenységet folytat. Vonzó nevet adnak a terméküknek (pozíciónév), jó szlogenekkel, termékleírással győzik meg a
potenciális vásárlókat (pozícióleírás), és a lehető legtöbb platformon mutatják meg a terméküket (állásportálok). Ezek után megkérdőjelezhetetlen, hogy minden HR-es bizonyos szintű marketingtevékenységet is folytat.

Gyerekcipőben


A fentiek persze elengedhetetlen részét képezik a toborzási folyamatoknak, így tudatosság nélkül nem igazán nevezhetők marketingnek. Vannak azonban a HR-nek még gyerekcipőben járó területei, amik már egyértelműen tudatos marketingtevékenységet jelenthetnének. Ilyen például az álláshirdetések tudatos, piackutatás, célcsoportelemzés, tesztelés alapján történő szövegezése, és az online
felületek, azaz a LinkedIn és a Facebook profi szintű használata a toborzásban.


Ne csak ismerőst, jelöltet is!


A Facebook az egyik legméltatlanabbul elfelejtett platform a HR-ben, pedig kiváló eszköz a toborzásra. A legnagyobb felhasználószámmal rendelkező közösségi oldalon nem csak ismerőst kereshetünk, hanem a leendő munkatársunkat is könnyedén megtalálhatjuk. Pontosabban, ő találhatja meg a pozíciót! Hisz a Facebook toborzás legnagyobb előnye, hogy a hirdetésünket tökéletes célzással tudjuk eljuttatni a célcsoportunkhoz, amit ők egy kattintással meg is pályázhatnak.

A hirdetési folyamat sajnos nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Speciális beállítások és magas szintű marketing és HR ismeret szükséges hozzá. A Beck and Partners Kft. szolgáltatásait kiegészítette ezzel a magas hatékonyságú szolgáltatással, amit már sok ügyfelük elégedetten használ.

Ha nincs ideje marketingtanulmányokat folytatni vagy szorosan együttműködni cégük marketingosztályával, ismerje meg a szolgáltatások részleteit az alábbi linken: https://bap.hu/toborzasmarketing/index.php
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Szupergyors vezetékes internetet fejleszt a Magyar Telekom Borsodban

A Magyar Telekom korszerű szélessávú vezetékes távközlési hálózatot fejleszt Borsod-Abaúj-Zemplén megye hat járásában európai uniós támogatásból - írja az MTI. Teljes cikk

Meg akarja előzni versenytársait? Akkor tekintsen kicsit másképpen a toborzásra!

A munkaerőpiac megváltozott trendjei miatt egyre komolyabb kihívást jelent időben betölteni a nyitott pozíciókat. A tehetséges szakemberek ma már... Teljes cikk

Meg akarja előzni versenytársait? Akkor tekintsen kicsit másképpen a toborzásra!

A munkaerőpiac megváltozott trendjei miatt egyre komolyabb kihívást jelent időben betölteni a nyitott pozíciókat. A tehetséges szakemberek ma már... Teljes cikk

Korrupcióval gyanúsítják a Digi vezetőit

Vádat emeltek Romániában a Digi cégcsoport több jelenlegi és volt vezetője ellen egy korrupciós ügyben, amelyben a telekommunikációs vállalatot... Teljes cikk

Bővíti kőbányai épületét a dán gyógyszergyártó cég

Új épülettel bővítette budapesti gyógyszergyárát a súlyos és életveszélyes fertőzések kezelését szolgáló szerek gyártására szakosodott... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár