Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 12 hónapja

Kötelező lenne a marketingképzés HR-eseknek?

Mielőtt bárki a szívéhez kapna, szögezzük le, senkinek sem lesz kötelező különféle képzések elvégzése. Azt azonban be kell látni, hogy a sikeres munka érdekében már nem elég, ha csak a saját területünkön vagyunk uptodate-ek, a munkánkhoz szorosan kapcsolódó határterületek ismerete is elengedhetetlen. A HR esetében ez a megkerülhetetlen társszakma mára a marketing lett.

Marketing vagy HR?

A marketing célja egy termék vagy szolgáltatás eljuttatása a célközönségéhez, a potenciális vásárlóihoz úgy, hogy vágyat, érdeklődést ébresszen bennük, jó esetben pedig létrejöjjön maga a vásárlás, az üzlet. Tekintsük a HR-esek termékének az álláshirdetést, amit el szeretnének adni a szakembereknek, mi több, fontos magát a céget is a lehető legvonzóbb színben feltüntetni. Ezen nézőpont alapján, tehát minden HR-es egyfajta speciális marketingtevékenységet folytat. Vonzó nevet adnak a terméküknek (pozíciónév), jó szlogenekkel, termékleírással győzik meg a
potenciális vásárlókat (pozícióleírás), és a lehető legtöbb platformon mutatják meg a terméküket (állásportálok). Ezek után megkérdőjelezhetetlen, hogy minden HR-es bizonyos szintű marketingtevékenységet is folytat.

Gyerekcipőben


A fentiek persze elengedhetetlen részét képezik a toborzási folyamatoknak, így tudatosság nélkül nem igazán nevezhetők marketingnek. Vannak azonban a HR-nek még gyerekcipőben járó területei, amik már egyértelműen tudatos marketingtevékenységet jelenthetnének. Ilyen például az álláshirdetések tudatos, piackutatás, célcsoportelemzés, tesztelés alapján történő szövegezése, és az online
felületek, azaz a LinkedIn és a Facebook profi szintű használata a toborzásban.


Ne csak ismerőst, jelöltet is!


A Facebook az egyik legméltatlanabbul elfelejtett platform a HR-ben, pedig kiváló eszköz a toborzásra. A legnagyobb felhasználószámmal rendelkező közösségi oldalon nem csak ismerőst kereshetünk, hanem a leendő munkatársunkat is könnyedén megtalálhatjuk. Pontosabban, ő találhatja meg a pozíciót! Hisz a Facebook toborzás legnagyobb előnye, hogy a hirdetésünket tökéletes célzással tudjuk eljuttatni a célcsoportunkhoz, amit ők egy kattintással meg is pályázhatnak.

A hirdetési folyamat sajnos nem annyira egyszerű, mint amilyennek hangzik. Speciális beállítások és magas szintű marketing és HR ismeret szükséges hozzá. A Beck and Partners Kft. szolgáltatásait kiegészítette ezzel a magas hatékonyságú szolgáltatással, amit már sok ügyfelük elégedetten használ.

Ha nincs ideje marketingtanulmányokat folytatni vagy szorosan együttműködni cégük marketingosztályával, ismerje meg a szolgáltatások részleteit az alábbi linken: https://bap.hu/toborzasmarketing/index.php
Follow hrportal_hu on Twitter

A GDPR hatásai a toborzásra: van-e megoldás a problémákra?

HR konferenciákon és kerekasztal beszélgetéseken többször elhangzott már, hogy a május 25-én életbe lépett EU GDPR a HR-en belül talán a toborzási folyamatokra van a legnagyobb hatással. Miben rejlenek a nehézségek, milyen megoldások léteznek ezekre a problémákra? - interjú Nagy Zoltánnal, a hrfelho.hu Kft. üzletágvezetőjével.tovább..

    További cikkek
    Csonka Endrét választották az MLBKT új elnökének

    A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) elnöksége Csonka Endrét, az Első Pesti Malom Zrt. vezérigazgatóját választotta... Teljes cikk

    A GDPR hatásai a toborzásra: van-e megoldás a problémákra?

    HR konferenciákon és kerekasztal beszélgetéseken többször elhangzott már, hogy a május 25-én életbe lépett EU GDPR a HR-en belül talán a... Teljes cikk

    Hadházy Ákos kilép az LMP-ből

    Kilép az LMP-ből Hadházy Ákos korábbi társelnök. Az ellenzéki politikus ezt a 24.hu-val közölte, majd az ott megjelent cikket szerdán közzétette... Teljes cikk

    632 millió forint adót csal el egy férfi cégpiramissal

    Cégpiramist kiépítve 632 millió forintos kárt okozott az állami költségvetésnek egy korábban a francia idegenlégióban is szolgáló férfi és... Teljes cikk

    Versenyképes fizetéssel és bónuszrendszerrel motiválják a dolgozókat

    A magyar tulajdonú barkácsáruház-lánc, a Praktiker HR-vezetője megoldandó feladatnak tekinti a munkaerőhiányt, bár őket ez kevésbé sújtja, mert... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár