Külföldi a volánnál
Ha a külföldről érkező munkavállaló autóját is magával szeretné hozni, akkor a járművet itthon regisztráltatnia kell - a folyamat során a regisztrációs adót meg kell fizetni és ha mindennek megfelel az autó, akkor magyar rendszámot kap. Az, hogy a külföldről érkező munkavállalónak magának kelljen Magyarországon autót vennie nem jellemző: ha ez így lenne, még a magyar autópiac szépségeivel is meg kellene őt ismertetni. Gyakoribb, hogy a munkáltató céges autót biztosít a számukra, ekkor nekik semmiféle adminisztrációs feladatuk nincsen az autót illetően.
A magyar vezetési stílus
Ezzel az autó és a sofőr dokumentációja rendben is van, már csak a magyar vezetési stílust kell megismernie az ide érkező munkavállalónak. Mivel nem turistaként érkezik, ezért a reggeli és a délutáni csúcsban nagy valószínűséggel részt kell majd vennie - ami egy francia vagy német nagyvárosból érkező számára egyenesen felüdülést jelenthet, hiszen ők ennél jóval nagyobb forgalomhoz szoktak. Más kérdés az agresszió. "A budapesti vezetés egy külön kategória Magyarországon belül, sok vidéken élő magyar sem szeret Pesten vezetni a türelmetlen és sokszor agresszív vezetési stílus miatt. Mi az orientation városbemutató túrán mutatjuk be a külföldieknek az itteni szokásokat, ekkor szoktunk szót ejteni a közlekedésről is, amit azonnal saját bőrükön is megtapasztalhatnak." - mondja Cziczárdi Györgyi. "A Nagy-Britanniából érkezők többségének nem okoz gondot a másik oldalon vezetés, bár először furcsa, de hamar megszokják. Nemrégiben volt egy ügyfelünk, aki bizonytalan volt a balkormányos vezetésben. Neki leszerveztünk angolul beszélő oktatót és kis gyakorlás után már ő is magabiztosan vezetett. De előfordult már, hogy balesetnél kellett segíteni, nemrégiben egy ügyfelünknek kisebb balesete volt, és mivel részben mindkét fél vétkes volt, ezért nem volt annyira egyszerű megoldani az ügyet."
Néhány dolog érthetetlen az ide érkezőknek
Budapesten jellemzően könnyen el lehet jutni bárhová, ez nem jelent nehézséget az ide érkezőknek. A szakember szerint a legnagyobb probléma talán az, hogy sok helyen nincsenek kitáblázva az utak, kevés az információs tábla - ez persze a magyaroknak is gondot okozhat. "A nemrégiben történt utca átnevezések okozhattak némi gondot, illetve van a városnak néhány olyan pontja, ahol a házszámozás nem érthető, ami szintén okozhat kavarodást. Ami sokaknak furcsa, az a bicikliutak hiánya és hogy a biciklis-autós együttközlekedés nem túl fejlett, de talán ebben sokat fejlődött Budapest az utóbbi időben. Egy jól működő városból érkező embernek nehéz megérteni a nem jól működő dolgokat: például, hogy miért hoznak létre a városban biciklikölcsönzőket, ha egyrészt azok hónapokon át nem működnek, másrészt nincs hozzá elég bicikliút, hogy miért nem lehet a tömegközlekedésre minden megállóban jegyet venni, vagy hogy hogy lehet az, hogy a buszsofőrnél hiába van kiírva, hogy jegyet lehet venni, nincs felkészülve apróval, ezért gyakorlatilag mégsem tudnak jegyet váltani. Ezeket nehezen fogadják be." - mondja Györgyi.
A vezetésről, a magyarországi tájékozódásról is ugyanaz mondható el, mint az élet bármely területén történő alkalmazkodásról: kinek könnyebben, kinek nehezebben megy. De előbb-utóbb szinte minden expat hozzászokik az itteni viszonyokhoz és vérbeli magyar sofőr válik belőle.