Megjelent: 2 éve

Országos kutatás az inaktív rétegek, kismamák és kispapák munkaerőpiaci reintegrációjáról

Az idén 10 éves Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom Balansz Programja keretében országos felmérést végez. Munkavállalók és munkáltatók megkérdezésével keresik a választ arra, hogy milyen a közgondolkodás a kisgyermeket tervező/váró vagy nevelő szülőkkel kapcsolatban a munka világában, mik a sikeres reintegráció kulcsmomentumai, mit várnak a munkavállalók, hol tartanak a munkáltatók attitűdben és cselekvés szintjén, és mik a visszatérés/visszafogadás kockázati tényezői?

A hazai kutatások mind alátámasztják, hogy a fiatal munkavállalók és leendő munkavállalók számára az egyik legizgalmasabb és legfontosabb kérdés a munka és magánélet harmóniájának megtalálása, illetve a rugalmas ki-be lépés a munkaerőpiacra. A téma a munkáltatók számára is létfontosságú. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a kutatás tulajdonképpen a vállalatok részéről érkező igény, kíváncsiság alapján indult el. Az inaktív rétegek minél sikeresebb visszafogadása, a munkaerő tervezhetősége napjainkban a vállalat jövőjét biztosíthatja, sokan szeretnék tudni tehát, hol tart szervezetük, mennyire lehet vonzó ebben a tekintetben. Mit mondanak a vállalatok szakértői? A témában elöljáróban megkérdeztük a kutatást elősegítő, támogató cégek képviselőit. Dr. Révész Bálint, a K&H Személyügyi szolgáltatások főosztályvezetője elmondta, hogy a bankcsoport 2007 óta foglalkozik a gyermeknevelés miatt távol lévő munkatársak a munka világába való visszatérésének támogatásával, a program elindítása óta több mint 2000 munkatársuk visszailleszkedését sikerült megvalósítaniuk. A sikeres visszatérést a bank anyagi juttatásokkal is támogatja. „Az anyagi jellegű ráfordításoknál azonban sokkal nagyobb jelentősége van a folyamatos odafigyelésnek, dedikált kapcsolattartó kijelölésének, az információáramlás megszervezésének és folyamatos működtetésének.” Más szempontokat emelt ki Rózsa Katinka, az ingatlan.com HR vezetője. Náluk ugyanis online termékfejlesztés zajlik, vagyis egy dinamikus iparágról van szó. Emiatt tapasztalataik szerint „nem könnyű folyamat visszatérnie egy kismamának/kispapának a kisgyermeke mellől a munka világába.” Fontos egyrészt támogatni, hogy felvegye a fonalat a szakmájában. Másrészt előfordulhat, hogy másik vezetőhöz kerül, mint ahonnan elment szülni. Harmadrészt, és nem utolsó sorban biztatni kell mindkét felet, a kismamát és a vezetőt is, hogy merjék kifejezni igényeiket, elvárásaikat a másikkal szemben. A reintegrációs program egyik célja pont az, hogy megelőzze a munkavállaló és a munkáltató felől érkező félelmek beigazolódását. A reintegrációs folyamatban „mindkét fél számára fontos, hogy a munkavállaló mihamarabb felvegye a munka ritmusát és a megváltozott családi körülmények mellett is eleget tudjon tenni a munkahelyi kötelezettségeinek”,mondja Zolnay Judit, a MetLife vezérigazgatója. Családbarát munkahelyként szem előtt tartják, hogy a visszatérő kisgyermekes szülőnek a pozíció felajánlásán felül rugalmas munkavégzési lehetőséget biztosítanak. A mindennapokban a babaszobájuk teszi lehetővé, hogy a szülő egy váratlan gyermek-elhelyezési problémát stresszmentesen tudjon kezelni. Családtámogató intézkedéseik közé tartozik az idén induló MetLife gyerektábor, mellyel céljuk, hogy támogassák a családokat a nyári szünet alatt nehézséget okozó gyermekfelügyelet megoldásában is. Hadházy Tímea, a MOL Munkavállalói Kapcsolatok szakértője elmondta, hogy a szervezet részéről olyan HR-megoldások kellenek, amelyek lehetővé teszik, hogy a kisgyermeket nevelő munkavállalók össze tudják hangolni a munkájukat a családi életükkel. Ehhez nagy segítséget jelent a részmunkaidő, és közösen keressenek olyan megoldást, amely mindkét fél számára megelégedéssel szolgál. „A MOL-ban arra ösztönözzük a kismamákat, hogy távollétük alatt is maradjanak kapcsolatban a vállalattal és szűkebb csapatukkal, illetve hogy visszatérési szándékukat akár több hónappal előre jelezzék. Ha nincs lehetőség az előző munkakörbe való visszatérésre, mind toborzási szakértőink, mind HR partnereink törekednek arra, hogy másik megfelelő pozícióba kerülhessen a kismama.”
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
„A bevonó, felhatalmazó, bizalmon alapuló vezetésé a jövő” - Schmidt Andrea, a Siemens Zrt. HR vezetője

Hosszú távon is marad a heti 2-3 nap home office, amire nagyon várják a részletes jogi szabályozást. A COVID helyzet mélyvíz volt a frissen kinevezett... Teljes cikk

Hogyan lesz a HR támogatóból stratéga? - business as usual (2.)

Sok középvezető szerint a HR csak „back office” és „support” számukra - írja Rátkai Balázs, a Delta Csoport HR vezetője a HR szakma... Teljes cikk

Évente egyszer nem elég - a béremelés margójára

Heteken át várta a közvélemény és a szaksajtó, mi lesz a minimálbér-tárgyalásokon. Hétfőn megszületett az egyezség: 167 400 forint, majd... Teljes cikk