kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Toborzás közösségi oldalakon keresztül

A tengerentúlon már bevált módszer a közösségi háló toborzási célú használata, de Magyarországon még úttörőnek számítanak azok, akik alkalmazzák. A Facebook közönsége a legtöbb márka és vállalat célcsoportja. Ez munkaadói téren is érvényes - írja a Népszabadság.

Melyik HR-es tudna ellenállni a kísértésnek, hogy a jelölt közösségi jelenléte alapján is tájékozódjon alkalmasságáról? - firtatja Kovács Levente, a Reverb Productions marketing-tanácsadója, majd folytatja: a vállalatok sok pénzt költenek arra, hogy munkavállalóikból hűséges és elkötelezett munkatársat faragjanak. A Facebookon megvan a lehetőség, hogy egyes pozíciókat eleve olyanoknak ajánljanak fel, akik már érdeklődnek, rajonganak a vállalat szolgáltatásaiért, termékeiért.

A közösségi oldalakon keresztüli toborzás gyors és költséghatékony; a jelöltről pedig árnyaltabb kép alkotható adatlapja, bejegyzései, fotói, ismerősi körének áttekintésével, mint egy pár oldalas szakmai önéletrajz révén. Ezt az előnyt a munkaerő-közvetítő cégek is igyekeznek kihasználni. Az elsők között indította el Facebook oldalát a JOB Személyzeti Tanácsadó Kft. A cég minden hétköznap új állásajánlatokat oszt meg, valamint az álláskeresés, karrier építés terén nyújt hasznos tanácsokat. Toborzó cégek közül a Karrier Hungária, és a Grafton is hasonló oldalt indított útjára, hirdetésekkel és nyereményjátékkal csábítva újabb követőket. A karrieroldalak közül több megtalálható a Facebookon. A Profession.hu-nak és a Cvonline.hu-nak is van elérhető felülete, ahol főleg híreket, egy-két állásajánlatot és blogbejegyzéseket osztanak meg az érdeklődőkkel.

Közel 2,5 millió magyar regisztrált már a Facebookra, és a növekedés folyamatos. Naponta több mint egymillióan be is jelentkeznek a rendszerbe, közöttük felülreprezentált az aktív munkavállalói kör.

Népszabadság
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk