kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Toborzási trendek: nagy a pszichológiai tesztek divatja

Érdekes következtetéseket lehet levonni a toborzási trendek alakulásáról, ha a Világgazdaság-Hewitt Legjobb Munkahely Felmérés több éves eredményeit összehasonlítjuk - olvasható a Világgazdaságban.

Érdekesség, hogy az évtized elején a toborzás során elküldött leggyakoribb üzenetek inkább a vállalat nagyságáról, stabilitásáról szóltak, és a folyamatos fejlődési, előrelépési lehetőségeket hangoztatták, külön kiemelve, a fiatalos, összetartó munkatársi környezetet, mára viszont a munkáltatói brand, imázs alakítása került a középpontba. Ezt az imázst pedig nem csupán a potenciális munkaerőpiac, hanem a már meglévő munkatársak irányában is alakítani, formálni kell.

A legjobb munkahelyek különös figyelmet fordítanak a munkáltatói hírnevük mérésére és nyomon követésére. Több mint nyolcvan százalékuk egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal jelenik meg, s minden második szervezet folyamatos kommunikációs kampánnyal biztosítja a médiában a vállalat munkáltatói minőségének a hangsúlyozását.

2001-ben a vállalatok elenyésző hányada tartotta fontos szelekciós szempontnak a tanulási, fejlődési képességet, és csupán minden tizedik cég vizsgálta a vállalati kultúrába való illeszkedést, mára ezek a legfontosabb elvárásokká növekedtek az alapvető szakmai képességek mellett.


Kiválasztás



A kiválasztási módszerek tekintetében érdekes átalakulások történtek, az értékelő- és fejlesztő- központot alkalmazó cégek aránya alig változott, minden negyedik vállalat használja ezt a kiválasztási technikát. Közel kétszeresére növekedett a pszichológiai teszteket alkalmazó szervezetek aránya, ezt megerősíti az a tény is, hogy igen sok szolgáltató jelent meg a piacon a 2000-es évek elejéhez képest.

Csaknem minden vállalatnál a leendő közvetlen felettes és a HR is folytat interjút a jelöltekkel. Meglepő különbség, hogy míg a legjobb munkahelyek közel háromnegyede alkalmazza a viselkedést vizsgáló szituációs helyzetgyakorlatokat a kiválasztásnál, az átlagos cégek alig több mint negyede él ezzel a lehetőséggel.

Világgazdaság
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk