Egy szempillantás alatt döntenek rólunk a fotónk alapján - Milyen a jó LinkedIn profilkép?
A Princeton Egyetem kutatása szerint az emberek egytized másodperc alatt döntik el, hogy megbízhatónak találnak-e minket. Ahhoz, hogy véleményt formáljanak rólunk, még csak találkoznunk sem kell: elég, ha ránéznek a fotónkra.
„Ezt a tudattalan véleményformálást azután nehéz felülírni” – mondta el a felmérés kapcsán Tóth Balázs üzleti portré és headshot fotós. – „Egy másik kutatásban, amelyet a Cornell egyetemen végeztek, azt vizsgálták, megváltozik-e a fotó alapján kialakult első benyomásunk egy személyes találkozó után. A megdöbbentő eredmény az lett, hogy nem: akit kép alapján szimpatikusnak találunk, azt a személyes találkozón is nagyobb eséllyel kedveljük meg.”
Ezek alapján elég fontos, hogy milyen fotókkal találkozhatnak mások rólunk, hiszen mindenki a legjobb arcát szeretné mutatni. Érdemes néha rákeresni a nevünkre a Google képkeresőben és ellenőrizni, milyennek láthatnak mások. Az üzleti világban dolgozóknak, illetve az álláskeresőknek pedig sok múlhat azon, hogy milyen fotót használnak, mert valójában már akkor eldől, hogy egy lehetséges üzleti partner milyennek tart minket, amikor a találkozó előtt megnézi a LinkedIn profilunkat.
A fotós többszáz LinkedIn profilképet elemzett már, így látja, melyek a leggyakoribb hibák: „Az érettségi tablókép vagy az esküvői fotóról kivágott kép éppolyan rossz üzenet, mint az íróasztalnál vagy fehér fal előtt lőtt telefonos kép. A megbízhatóságot és a betöltött vagy betölteni kívánt pozíciót a profilképnek is tükrözni kell. A hitelességünket egy business fotón az elegáns ruha, a rendezett frizura, a profi smink és az előnyösen bevilágított arc adja meg. De hiába mindez, ha üres a tekintetünk a képen” – mondta el a szakértő.
fotó: unsplash
- 2024.09.19PANNON HR KONFERENCIA 2024. Hagyományos őszi Pannon HR Konferenciánkon, ahol ismét neves előadókkal, érdekes és aktuális témákkal, izgalmas kerekasztal beszélgetésekkel készülünk. Célunk, hogy lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
- 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen! Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
Az értekezleten fontos téma volt a munkahelyek biztonságának kérdése. Teljes cikk
A magyar munkaerőpiac közelít a teljes foglalkoztatottsághoz, mely a következő években számos további kihívás elé állítja a gazdaságot. A... Teljes cikk
Stratégiai megállapodást kötött a Budapesti Gazdasági Egyetem (BGE) és a KPMG. A széleskörű együttműködés részeként átadták a vállalat... Teljes cikk
- A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa 6 hónapja
- Kik a magyar influencer vezetők a Linkedinen? 11 hónapja
- LinkedIn csalások és az álláskeresés veszélyei: tippek az online biztonsághoz 1 éve
- Hétszáz munkahelyet szüntet meg a LinkedIn 1 éve
- Lecserélik az e-mailt a Z-generációs munkavállalók 2 éve
- Tízmillió ember elhelyezkedését segíti a Microsoft és a LinkedIn 2 éve
- Egyre többen követik a top cégek felsővezetőit LinkedInen 2 éve
- Így építsd fel Linkedin profilodat 2 éve
- Hogyan mutasd meg a szakmai oldalad a közösségi médiában? 3 éve
- Leállítja tevékenységét Kínában a LinkedIn 3 éve
- A felsővezetők a LinkedInen építik a márkát 3 éve