Egy szempillantás alatt döntenek rólunk a fotónk alapján - Milyen a jó LinkedIn profilkép?
A Princeton Egyetem kutatása szerint az emberek egytized másodperc alatt döntik el, hogy megbízhatónak találnak-e minket. Ahhoz, hogy véleményt formáljanak rólunk, még csak találkoznunk sem kell: elég, ha ránéznek a fotónkra.
„Ezt a tudattalan véleményformálást azután nehéz felülírni” – mondta el a felmérés kapcsán Tóth Balázs üzleti portré és headshot fotós. – „Egy másik kutatásban, amelyet a Cornell egyetemen végeztek, azt vizsgálták, megváltozik-e a fotó alapján kialakult első benyomásunk egy személyes találkozó után. A megdöbbentő eredmény az lett, hogy nem: akit kép alapján szimpatikusnak találunk, azt a személyes találkozón is nagyobb eséllyel kedveljük meg.”
Ezek alapján elég fontos, hogy milyen fotókkal találkozhatnak mások rólunk, hiszen mindenki a legjobb arcát szeretné mutatni. Érdemes néha rákeresni a nevünkre a Google képkeresőben és ellenőrizni, milyennek láthatnak mások. Az üzleti világban dolgozóknak, illetve az álláskeresőknek pedig sok múlhat azon, hogy milyen fotót használnak, mert valójában már akkor eldől, hogy egy lehetséges üzleti partner milyennek tart minket, amikor a találkozó előtt megnézi a LinkedIn profilunkat.
A fotós többszáz LinkedIn profilképet elemzett már, így látja, melyek a leggyakoribb hibák: „Az érettségi tablókép vagy az esküvői fotóról kivágott kép éppolyan rossz üzenet, mint az íróasztalnál vagy fehér fal előtt lőtt telefonos kép. A megbízhatóságot és a betöltött vagy betölteni kívánt pozíciót a profilképnek is tükrözni kell. A hitelességünket egy business fotón az elegáns ruha, a rendezett frizura, a profi smink és az előnyösen bevilágított arc adja meg. De hiába mindez, ha üres a tekintetünk a képen” – mondta el a szakértő.
fotó: unsplash
- 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása. Részletek Jegyek
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
Leginkább a közép- és nagyvállalatokra jellemző a külföldi állampolgárok foglalkoztatása. Teljes cikk
Az árbevétel-növekmény több mint 73 százalékát a feldolgozóipari cégek produkálták. Teljes cikk
A jutalmakat a jövő hét folyamán kaphatják meg a pedagógusok. Teljes cikk
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 9 hónapja
- A munkavállalók készségfejlesztése elmaradásban van, pedig fenekestül felfordul a munka világa 10 hónapja
- Kik a magyar influencer vezetők a Linkedinen? 1 éve
- LinkedIn csalások és az álláskeresés veszélyei: tippek az online biztonsághoz 1 éve
- Hétszáz munkahelyet szüntet meg a LinkedIn 2 éve
- Lecserélik az e-mailt a Z-generációs munkavállalók 2 éve
- Tízmillió ember elhelyezkedését segíti a Microsoft és a LinkedIn 2 éve
- Egyre többen követik a top cégek felsővezetőit LinkedInen 2 éve
- Így építsd fel Linkedin profilodat 3 éve
- Hogyan mutasd meg a szakmai oldalad a közösségi médiában? 3 éve
- Leállítja tevékenységét Kínában a LinkedIn 3 éve