Ettől félnek a legjobban a vezérigazgatók világszerte
Világszerte optimisták a vezérigazgatók, az európaiak 69 százaléka, az ázsiaiak 66 százaléka és az amerikaiak 52 százaléka bízik a növekedésben és a világgazdasági helyzet erősödésében a következő három évben. A vezetők 86 százaléka az ügyfelek lojalitása miatt aggódik - derült ki a KPMG legfrissebb felméréséből.
Az idén tavasszal készült kutatás 10 állam - Ausztrália, Kína, Franciaország, Németország, India, Olaszország, Japán, Spanyolország, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok - kilenc iparágában tevékenykedő 1278 vezérigazgatót kérdezett arról, mit várnak a következő három évtől.
A KPMG "Global CEO Outlook 2015" összefoglaló szerint a nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg foglalkoztató legfőbb problémák az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése.
Mi miatt aggódnak a vezetők?
A válaszadók 86 százaléka hároméves távlatban az ügyfelek lojalitása miatt aggódik, 74 százalék az újabb piaci szereplőktől tart, 72 százalék a technológiai lemaradástól fél, 68 százalékukat a versenytársak előretörése foglalkoztatja, 66 százalék pedig termékei és szolgáltatásai piacképességének fenntarthatóságát félti.
Az európai CEO-k 70 százaléka, valamint az ázsiaiak 68 százaléka saját vállalata növekedési ütemét is pozitívabban látja, mint a megelőző évben. Az Egyesült Államokban a felső vezetők 19 százaléka optimistább az előző évhez képest, 46 százalékuk pedig hasonlóan látja a gazdaság jövőjét, mint 2014-ben.
A KPMG szerint a vezetők tisztában vannak azzal, hogy szükség van az üzleti modellek átgondolására a fennmaradás és a fejlődés érdekében, a vezetők 29 százaléka vélte úgy, hogy vállalata jelentősen átalakul majd a következő három évben, 44 százalékuk pedig csak "viszonylag elégedett" a jelenlegi üzleti stratégiával. Ennek ellenére a megkérdezettek 56 százaléka még nem tett lépéseket, hogy új pályára állítsa vállalkozását, csaknem harmaduk szerint pedig cégük sokkal kevesebb kockázatot vállal, mint amennyi a globális növekedés érdekében szükséges lenne - olvasható a jelentésben. A vezetők fele a vállalat fejlődési pályáját érintő további kihívásként jelölték meg az adatkezelés és -elemzés, valamint a kiberbiztonság fejlesztését.
Stratégiai célok a következő három évben
A nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg, fontossági sorrendben az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése foglalkoztatja. Arra a kérdésre, hogy növekedésre vagy hatékonyabb működésre összpontosítanak-e a következő három évben, az Egyesült Államok felső vezetőinek 94 százaléka a növekedést jelölte meg, míg ázsiai és európai társaik a hatékonyabb működést emelték ki. Azzal kapcsolatban, hogy jelenleg mi befolyásolja leginkább a vállalat teljesítményét és kilátásait, három dolgot emeltek ki: a világgazdaság növekedését, a szabályozási környezetet és a technológia előretörését.
Amikor arról kérdezték a vezérigazgatókat, mire fordítanak majd jelentős erőforrásokat a következő három évben, az ügyvezetők többsége az országon kívüli terjeszkedést jelölte meg első helyen. Az Egyesült Államok vezetői Európát, azon belül is leginkább Közép-Európát emelték ki elsődleges irányként, majd Dél-Amerikát és Kínát említették. Ezzel szemben Kína, Japán, az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Franciaország ügyvezetői az Egyesült Államok felé terjeszkednének elsősorban.
A válaszadó cégek negyede több mint 10 milliárd dollár éves bevétellel rendelkezik. A felmérés 500 millió dollár éves bevétel alatti vállalatok ügyvezetőire nem terjedt ki.
A KPMG "Global CEO Outlook 2015" összefoglaló szerint a nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg foglalkoztató legfőbb problémák az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése.
Mi miatt aggódnak a vezetők?
A válaszadók 86 százaléka hároméves távlatban az ügyfelek lojalitása miatt aggódik, 74 százalék az újabb piaci szereplőktől tart, 72 százalék a technológiai lemaradástól fél, 68 százalékukat a versenytársak előretörése foglalkoztatja, 66 százalék pedig termékei és szolgáltatásai piacképességének fenntarthatóságát félti.
Az európai CEO-k 70 százaléka, valamint az ázsiaiak 68 százaléka saját vállalata növekedési ütemét is pozitívabban látja, mint a megelőző évben. Az Egyesült Államokban a felső vezetők 19 százaléka optimistább az előző évhez képest, 46 százalékuk pedig hasonlóan látja a gazdaság jövőjét, mint 2014-ben.
A KPMG szerint a vezetők tisztában vannak azzal, hogy szükség van az üzleti modellek átgondolására a fennmaradás és a fejlődés érdekében, a vezetők 29 százaléka vélte úgy, hogy vállalata jelentősen átalakul majd a következő három évben, 44 százalékuk pedig csak "viszonylag elégedett" a jelenlegi üzleti stratégiával. Ennek ellenére a megkérdezettek 56 százaléka még nem tett lépéseket, hogy új pályára állítsa vállalkozását, csaknem harmaduk szerint pedig cégük sokkal kevesebb kockázatot vállal, mint amennyi a globális növekedés érdekében szükséges lenne - olvasható a jelentésben. A vezetők fele a vállalat fejlődési pályáját érintő további kihívásként jelölték meg az adatkezelés és -elemzés, valamint a kiberbiztonság fejlesztését.
Stratégiai célok a következő három évben
A nagyvállalatok ügyvezetőit jelenleg, fontossági sorrendben az új növekedési stratégiák, az ügyfélközpontúság, a földrajzi terjeszkedés, a költségcsökkentés, a gyorsabb piaci áttörés és az innováció elősegítése foglalkoztatja. Arra a kérdésre, hogy növekedésre vagy hatékonyabb működésre összpontosítanak-e a következő három évben, az Egyesült Államok felső vezetőinek 94 százaléka a növekedést jelölte meg, míg ázsiai és európai társaik a hatékonyabb működést emelték ki. Azzal kapcsolatban, hogy jelenleg mi befolyásolja leginkább a vállalat teljesítményét és kilátásait, három dolgot emeltek ki: a világgazdaság növekedését, a szabályozási környezetet és a technológia előretörését.
Amikor arról kérdezték a vezérigazgatókat, mire fordítanak majd jelentős erőforrásokat a következő három évben, az ügyvezetők többsége az országon kívüli terjeszkedést jelölte meg első helyen. Az Egyesült Államok vezetői Európát, azon belül is leginkább Közép-Európát emelték ki elsődleges irányként, majd Dél-Amerikát és Kínát említették. Ezzel szemben Kína, Japán, az Egyesült Királyság, Németország, Spanyolország és Franciaország ügyvezetői az Egyesült Államok felé terjeszkednének elsősorban.
A válaszadó cégek negyede több mint 10 milliárd dollár éves bevétellel rendelkezik. A felmérés 500 millió dollár éves bevétel alatti vállalatok ügyvezetőire nem terjedt ki.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket
Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk
Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat
A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk
NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét
A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés 3 hete
- Pukkan az AI-lufi, jön a józanodás: mégis szükség lesz emberekre a munkahelyen? 3 hete
- Czomba Sándor elárulta, mikorra várható a 14. havi nyugdíj bevezetése 3 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 3 hete
- A kékgalléros valóság: élethelyzetek hatása a munka világára 1 hónapja
- A potenciális munkaerő-tartalék alakulása Magyarországon 1 hónapja
- Jön az emberi munkakvóta: törvény írhatja elő, mennyi embernek kell maradnia a robotok között 1 hónapja
- Tömegesen mennek el a dolgozók – a magyar cégek még mindig nem értik, miért 2 hónapja
- Dráma a munkaerőpiacon: soha nem volt ilyen nehéz friss diplomásként elhelyezkedni 2 hónapja
- Szezonális munka, vagy hosszútávú karrier? Képes egy diák egész évben dolgozni? 2 hónapja
- Növekedést ért el a Pensum Group, ekkora nyereséggel zárta a félévet 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?