Gazdasági szereplőkkel egyeztetnek a rektorok
"A kamara nem kíván beleszólni a felsőoktatás szereplői és a kormányzat közötti vitába, ugyanakkor megfogalmazza a magyar gazdaság szereplőinek elvárásait a munkaerőpiac oldaláról" - mondta dr. Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elnöke. Az MKIK Felsőoktatási Szakkollégiuma a Magyar Rektori Konferenciával (MRK) és a nagyvállalatok képviselőivel egyeztetett január 22-én a felsőoktatás átalakításáról.
"Kiemelt feladat fenntartható és finanszírozható minőségi felsőoktatás megteremtése, első lépésként fontos, hogy figyelembe vegyük a gazdasági szereplők igényeit. Ezekhez hozzá kellene igazítani a felsőoktatás rendszerét annak érdekében, hogy az oktatók, a hallgatók és a megrendelők is sikeresek legyenek" - fogalmazott Parragh László, hozzátéve: a mai találkozó stratégiai egyeztetés, munkamegbeszélés volt, egy jól működő felsőoktatási rendszer létrehozásának első lépése.
Dr. Ábrahám László, az National Instruments Hungary Kft. ügyvezetője hangsúlyozta a diplomás pályakövetési rendszerek (DPR) fontosságát, mint mondta: fontos tudni, hová kerülnek a végzett hallgatók, illetve, hogy ők megtudják: az egyes intézményekben és szakokon végzett hallgatók mely cégekhez kerülnek, milyen fizetéssel, beosztással. "Ahhoz, hogy a DPR megfelelően működjön, törvényi változás szükséges annak érdekében, hogy a vállalatoknak kötelességük legyen adatot szolgáltatni" - jegyezte meg az ügyvezető. Feladatként jelölte meg, hogy bizonyos tantárgyakat idegen nyelven kellene oktatni a nyelvtudás fejlődését elősegítendő, a duális képzést pedig szélesebb körre is ki kellene terjeszteni. "A kezdő lépéseket a mai találkozóval megtettük" - foglalta össze Ábrahám László.
Fábián István, a Debreceni Egyetem rektora hangsúlyozta: a két fél hasonló problémákat lát, melynek megoldásához - úgy látják -, közös lobbierővel meg lehet találni a szükséges eszközöket. Parragh László elmondta: készül egy anyag a mai megbeszélésről, melynek kapcsán, egy-két héten belül konkrét javaslatokat fogalmaznak meg.
www.edupress.hu