Megjelent: 8 éve

Milyen elvárásokat támasztanak a frissdiplomásokkal szemben a HR-esek?

"Kimenetorientált képzésfejlesztés a Dél-alföldi Régió szolgáltató egyetemén" című programjának részeként folytatott munkaerő-piaci kutatást a Szegedi Tudományegyetem (SZTE).

Az SZTE-n Jancsák Csaba szociológus vezetésével folytatott kutatásban azt vizsgálták, milyen erényeket és hiányosságokat látnak a foglalkoztatók a pályakezdő szakemberek felkészültségében, illetve milyen igényeket fogalmaznak meg a szakemberképzés irányában. A kutatás 18 szegedi képzést érintett: informatikai, mérnöki, sporttudományi és természettudományi szakokat vontak be a vizsgálatba.
"A projekt indítószikrája az volt, hogy szükség van a munkaerőpiac és a felsőoktatás struktúráinak közelítésére. Új kihívást jelent az, hogy az egyetem egyes, a piaci elvárásokhoz alakalmazkodó képzései esetében ez a kongruencia úgy valósuljon meg, hogy a piaci szereplőkkel együttműködésben történjen a fejlesztés: a tananyagok, tantárgyi modulok kidolgozása és fejlesztése" - magyarázta a szociológus.

A felsőoktatás és a munkaerőpiac együttműködésére vonatkozó kérdésekre adott válaszok alapján a kutatók elkészítették a munkáltatók preferenciasorrendjét. "Rendkívül fontos eredmény, hogy a cégek nyitottabbak egy újfajta rendszer iránt, amelyben az egyetemistáknak szóló gyakornoki programoké, projektfeladatoké a főszerep. A jelenlegi gyakorlat szerint ugyanis a magyar felsőoktatásban a munkaerőpiaccal való kapcsolattartás főként azt jelenti, hogy az intézmények a vállalatokhoz küldik ki a végzős hallgatóikat szakdolgozatot írni" - hangsúlyozta Jancsák Csaba.

Fontos a minőségi munkára törekvés, a szakmai tudás, és a munkához való hozzáállás

A SZTE szociológusának elmondása szerint a munkaerő-piaci folyamatokat vizsgáló kutatások adatai alapján a felsőfokú képzésből és a felsőfokú szakképzésből kikerülő frissen végzett szakemberek nem minden tekintetben felelnek meg a munkáltatói elvárásoknak. Az 552 munkáltató, 79 cégképviselő, illetve 24 cégvezető, HR-es válaszai alapján a munkaerőpiac elvárásait magában foglaló húsz tételt tartalmazó lista szerint a három legfontosabb feltétel a minőségi munkára törekvés, a megfelelő szakmai háttértudás, valamint a munkához való hozzáállás. Az első tíz elvárás között szerepel továbbá az önálló munkavégzésre való képesség, a precizitás, a szakmaszeretet, a felelősségvállalás, a jó munkabíró képesség és a kreativitás. A munkáltatók csupán tizedik helyre sorolták az adott munkakörhöz kapcsolódó speciális szakmai fortélyok ismeretét. A kutatásból készített tanulmányokat a részletes eredményekkel júliusban publikálja az egyetem.

Edupress.hu

  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Eddig kétmilliárd forintot fizetett az állam a nyelvvizsgázóknak

A tavalyi esztendőben 112 ezer nyelvvizsga közül 101 ezerre 35 évnél fiatalabbak jelentkeztek. Teljes cikk

Hat tipp az egyetemválasztáshoz szülőknek

Alig egy hónapja maradt a végzős középiskolásoknak, hogy eldöntsék, hol folytatják tanulmányaikat. A döntést természetesen mindenki maga kell... Teljes cikk

A Nemzeti Pedagógus Kar szerint az új nemzeti alaptanterv nehéz helyzetbe hozza a pedagógusközösségeket

A közlemény szerint a módosítás redukálja a korábbi kerettantervek választási lehetőségét, és belső struktúrájában sem koherens. Teljes cikk