Nem akar meleg és roma főnököt a magyarok többsége
A diákok 83 százaléka olyan munkahelyen szeretne dolgozni, ahol nincs hátrányos megkülönböztetés. Ezzel szemben a magyarok több mint fele észlelt már hátrányos megkülönböztetést - derült ki a Gemius kutatásából. Az LMBTQ (ez a leszbikus, meleg, biszexuális és transznemű irányultságúak gyűjtőneve) embereknél kevésbé csak a romákat fogadnák el kollégájuknak.
Csak a tettek alapján ítéljen a munkaadó
Miközben a jövő munkavállalóinak, a mai diákoknak túlnyomó többsége nyilatkozott úgy, hogy szívesebben dolgozna nyitott munkahelyen, a most dolgozók szerint a munkahelyek harmadára ez nem igaz. A diákok 83 százaléka válaszolt úgy, hogy olyan helyen szeretne dolgozni, ahol alapvető értéknek tekintik, hogy munkatársait és partnereit kizárólag tetteik és teljesítményük alapján ítélik meg, tekintet nélkül életkorra, nemre, nemi identitásra, szexuális orientációra, nemzeti, etnikai hovatartozásra vagy származásra, politikai, vallási vagy más meggyőződésre, fizikai és egyéb adottságokra.
Nem akarnak roma főnököt a magyarok
Azt is vizsgálták, mennyire elfogadóak a munkahelyükön egymással az emberek. A saját kollégáik által leginkább elutasított csoportok egyértelműen a romák és a - nemzetközi kutatások szerint a társadalom 5-8 százalékát kitevő - LMBTQ emberek. Ezt a két csoportot választanák a legkevésbé munkatársuknak, beosztottjuknak vagy felettesüknek az emberek. A munkavállalók több, mint kétharmada nem fogadna el LMBTQ embert felettesnek (69 százalék). Romát még ennél is kevesebben mindössze a munkavállalók negyede (24 százalék), fogadná el. A munkavállalók több mint fele még a főnöke sem lenne LMBTQ (56 százalék) vagy roma munkavállalónak (54 százalék).
A munkáltatóknak megéri nyitottnak lenni
A kutatásból az is kiderült, hogy a cégeknek, szervezeteknek megéri nyitottnak lenni. Azok, akik úgy vélték, hogy munkáltatójuk alapértéküknek tekinti, hogy másokat csak tetteik és teljesítményük alapján ítél meg, tekintet nélkül minden másra, boldogabbak munkahelyükön, és elkötelezettebbek is iránta.
2014. július 4.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Az online kaszinóipar évek óta folyamatosan növekszik, és a távmunka-lehetőségek elterjedésével az online kaszinóvállalkozások számára most... Teljes cikk
A munkakeresésben a tökéletes önéletrajz elkészítése alapvető lépés mindazok számára, akik új munkalehetőséget keresnek, vagy akik... Teljes cikk
Budapest, 2018. szeptember 3. - A Monster Magyarország Kft. tulajdonosa, a finnországi székhelyű Alma Career Oy üzleti és stratégiai okokból a magyar... Teljes cikk
- 53 napot kell várni egy építőipari szakemberre - már "csak" a jó szakemberben van hiány 4 hónapja
- A magyar vállalatvezetők jóval optimistábbak globális társaiknál, de ettől nagyon tartanak 5 hónapja
- Az AI inkább növeli, mint csökkenti a dolgozói létszámot? Így látják a jövőt a világ vezérigazgatói 6 hónapja
- Ennyivel nőtt átlagosan idén az egy dolgozóra jutó cafeteria keret 7 hónapja
- Ezek a covid hosszú távú hatásai a munkahelyeken: friss kutatás 8 hónapja
- A dolgozók több mint fele szerint az AI új munkahelyeket teremthet 8 hónapja
- Ilyen óradíjakkal dolgoznak a PR ügynökségek 9 hónapja
- Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni 9 hónapja
- Mit gondolnak egymásról és a munkáról a különböző generációk Magyarországon? 11 hónapja
- A lázadók, a rajongók és a földalattiak - A legjellemzőbb AI-felhasználótípusok a munkahelyeken 11 hónapja
- Ezek a Z generáció igényei 2024-ben 12 hónapja