129 cikk a(z) employer branding címkével:

Munkáltatói márkaépítésben a régió legjobbja a BT

3 éve A BT ROC (British Telecommunications Regional Operations Centre) a legjobb munkáltatói branding kezdeményezésnek járó (Top Employer Branding Initiative) díjat nyerte el az idei CEE Shared Services and Outsourcing Awards díjkiosztóján Varsóban. Hazánk egyik legsokoldalúbb szolgáltatóközpontja nyolc Közép- és Kelet-európai cég közül lett kategóriájának legjobbja. Teljes cikk...


Már csak 23 nap van az Employer Branding Award pályázatok beadásáig

3 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) harmadik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. A pályázat a hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza és mutatja be a szakmai közönségnek. A pályázatokat 2018. január 31-ig lehet beadni közép- és nagyvállalat kategóriákban. Teljes cikk...


Újévi fogadalommá vált a munkahelyváltás

3 éve Ha toborzol azért, ha megtartanád a munkaerőt, azért figyelj oda erre az 5 területre! Teljes cikk...


Az employer branding legerősebb alappillére: az outplacement

3 éve Ma már a cégek rengeteget költenek munkáltatói márkára, célirányosan toboroznak, kínosan ügyelnek a jelölt-élményre, teljesítményt értékelnek. Azaz igyekeznek a munkavállaló szervezetnél „leélt életciklusának” minden pontját tudatosan, startégiában kezelni. De egy életciklus szinte soha nincs fókuszban: a leépítés. Pedig ez az a kulcsterület, ami pozitív munkáltatói márkánk legerősebb alappillére lehet. Miért gondolkozzak előre gondoskodó leépítő programban? Mit keres az outplacement az employer branding stratégiában, és hogyan építsem bele? Teljes cikk...


Verseny folyik a jó szakemberekért Kelet-Magyarországon

3 éve A munkavállalók hiánya mellett már a meglévő állomány megtartása is komoly nehézségeket okoz a cégeknek. A probléma okai között szerepel a nagyszámú külföldre vándorlás, illetve az országon belüli mobilitás. A termelő vállalatoknál eddig nem tapasztalt méreteket öltött a munkaerő elvándorlása. Egyes gyártó cégeknél az emberhiány következményeképpen, az ügyfelek igényeinek kielégítése is nehézségeket okoz. Az utóbbi két évben súlyos szakemberhiány alakult ki a magasan képzett munkavállalókból és szakmunkásokból egyaránt. Másképpen kell a munkaerőt megszerezni és megtartani, mint akár egy évvel ezelőtt. Teljes cikk...


A sör és a szürkeállomány mennyisége egyenes arányban van

3 éve Rendhagyó állásbörzét tartott nemrégiben a Dreher sörgyár, amiről most összefoglaló videó készült. Ebből többek között azt is megtudhatjuk, hogy a Dreher sokat tesz dolgozói elkötelezettségéért, és a tehetségek megtartásáért. Büszkék a csúcstechnológiájukra és a szürkeállományra - derül ki a cég sajtóközleményéből. Teljes cikk...


Gyerekcipőben az employer branding

3 éve A Beck & Partners nagysikerű új szolgáltatását munkavállalói igények szülték, legnagyobb szükségük mégis talán a cégeknek van rá. Tapasztalataink alapján azonban úgy ítélik meg, kevés vállalat ismerte még fel, hogy az elbocsájtott dolgozók támogatása mekkora jelenőséggel bír. Az Outplacement szolgáltatásról, a tapasztalatokról és felelősségvállalásról beszélgettünk az üzletág karrier tanácsadójával, Somodi Bettinával. Teljes cikk...


Employer branding mesterfokon - a CX-Ray előadása a Personal Hungaryn

3 éve “Nem lehetsz más, mint ami vagy! Ezért kell foglalkoznod embereid véleményével” - jelentették ki előadásuk során a CX-Ray Kft. munkatársai. Gyurics Gergely adatelemző szakember és Németh Dóra business developer a munkáltatói márkák fejlesztésének szakszerű módszertanát mutatták be közönségüknek a Personal Hungaryn. Ha kíváncsi vagy meglátásaikra és tanácsaikra, olvass tovább! Teljes cikk...


Ezek a legvonzóbb cégek az Y és Z generáció számára

3 éve Gazdára találtak a legjobb Y és Z generációs munkahelyek a Zynternship Awards díjátadón - írták sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Ismerjük meg egymást egy sör mellett

3 éve Rendhagyó állásbörzét tartott a Dreher Sörgyárak: az esti eseményre beáramló több száz érdeklődő, elsősorban végzős egyetemista, pályakezdő fiatal, az egyik legnépszerűbb budapesti romkocsmában ismerkedhetett meg a vállalat munkatársaival, vezetőivel. Emellett számos előadás, illetve érdekes program várta őket, amelyek bepillantást nyújtottak a sörgyár mindennapjainak kulisszatitkaiba. Kipróbálhatták például az íztesztelők munkáját és találkozhattak egyes márkák sörnagykövetei - ezek többek között olyan érdekes pozíciók a Dreher Sörgyáraknál, amelyek izgalmas perspektívát jelenthetnek sok munkakereső számára. Teljes cikk...


Nemzetközi díjat nyert a Danubius Hotels Group munkáltatói márkaépítésben

3 éve Első díjat nyert a Danubius Hotels Group partnerügynökségével, a Goodwill Communicationsszel a PRGN Best Practice Award nevű versenyének Employer Branding kategóriájában a kiotói díjátadón pénteken. Teljes cikk...


1 millió dolláros ötlet a toborzásban - avagy ki mondja meg, hogy mennyire vagyunk jók az ágyban?

3 éve Aki az elmúlt pár évben Magyarországon bármilyen pozícióra toborzott, egész biztosan tudja, hogy az a megközelítés - marketinges szaknyelven szólva termékorientált marketing - , hogy elmondjuk: „a mi cégünk, vállalkozásunk a legjobb”, mára halott. Főként azért halott ötlet eleve ezzel próbálkozni, mert mindenki más is így csinálja. Ne menjünk messzire: a legnagyobb on-line állásoldalon 10.000 db álláshirdetés fut jelenleg, kb. 4.000 munkáltatótól. És ők mind ugyanezt állítják magukról, néhány kivételtől eltekintve. Teljes cikk...


Nem csak pénzzel segíthetünk a szegénység elleni küzdelemben

3 éve A gyerekek 21 százaléka él relatív jövedelmi szegénységben a magas jövedelmű országokban az UNICEF friss jelentése szerint.  Magyarországon ennél is rosszabb a helyzet: hazánkban a 0-17 évesek 25 százaléka tartozik ide. Így a Szegénység Elleni Küzdelem Világnapján, amelyre az Egyesült Nemzetek Szervezete október 17-ét jelölte ki, érdemes végiggondolnunk, hogy mi mit tehetünk ebben a globális küzdelemben. Teljes cikk...


Nyári Dolce Vita, ez is employer branding?

3 éve Véget ért a nyár és szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt ismeretségi körünkből többen jelentkeztek különböző cégek által meghirdetett pozíciókra. Olyan „érdekes” tapasztalatokat osztottak meg velünk, ami meghatározó az Employer Branding egészére vonatkozóan. Reméljük, egyre kevesebb ilyen példa lesz a jövőben, mert sajnos egy nyári elcsúszást a legjobb akarattal is csak hosszú időbe telik korrigálni. Teljes cikk...


Meg akarja előzni versenytársait? Akkor tekintsen kicsit másképpen a toborzásra!

3 éve A munkaerőpiac megváltozott trendjei miatt egyre komolyabb kihívást jelent időben betölteni a nyitott pozíciókat. A tehetséges szakemberek ma már szinte úgy válogathatnak a karrierlehetőségek között, mint a vásárlók hétvégenként a szupermarketben. Mindkét esetben impulzusok és a termékről közvetlenül kialakult benyomás is befolyásolja a választásukat. Teljes cikk...


Hét tipp a boldog dolgozóhoz IT eszközökkel

4 éve A PwC 2017-es Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint a vállalatok 60%-a tervez szervezeti növekedést és 92%-uk számol a szakemberhiány kockázatával. (PwC, 2017) Ezzel párhuzamosan Magyarországon a termelékenység körülbelül a fele a nyugat európai értékeknek, amely érték a 2016-ban megindult béremelésekkel még jelentősen romlott is. (Menedzsmentfórum, 2016) A helyzet elemzéséből egyértelműen látszik, hogy a vállalatok munkaerő problémáit a hatékonyság javításával azonnal lehet orvosolni. Nem mellesleg jelen cikkben tárgyalt technikák nem csak a produktivitásra hatnak jótékonyan, hanem a fluktuációra, dolgozói elköteleződésre, motivációra, valamint az employer brandingre is. Végső soron pedig a vállalat profitabilitására. Teljes cikk...


A közösségi média szerepe az X, Y, és a Z generációs munkavállalók toborzásának és kiválasztásának folyamatában

4 éve 2016 legjobb HR témájú dolgozata kategóriában Burján Nóra nyerte a HR Oscart. A dolgozat azt vizsgálta, hogy elsősorban milyen csatornákat használnak az álláskeresők, mit gondolnak a kiválasztási folyamatok hosszáról, illetve arról, hogy hogyan építik fel magukat a cégek, elsősorban a közösségi oldalakon; és mindez milyen viszonyban van azzal, hogy az álláskeresők melyik generációhoz tartoznak. Teljes cikk...


A béremelés és az employer branding kapcsolata

4 éve A legtöbb közép- és nagyvállalat mára már tökéletesen érti - és a saját bőrén is tapasztalja - , miért is annyira fontos, hogy a fogyasztói márkaépítés mellett munkáltatóként se hanyagolja el a munkáltatói márkáját. Teljes cikk...


Holland HR guru: Az embereknek a jövőben megállás nélkül dolgozniuk kell

4 éve A növekvő munkaerőhiány alaposan megnehezíti a munkaadók és a toborzással foglalkozó szakemberek dolgát Európa-szerte. A közép-kelet-európai országokban a legsúlyosabb a helyzet. Milyen tudásra lesz kereslet néhány év múlva, és hogyan lehet alkalmazkodni az állandó változáshoz? - a Portfolio, HR gurut, Chris Heutinkot kérdezte. Teljes cikk...


Még mindig vezető hír az elbocsátás

4 éve Ma vezetőként olyan jelenségek szemtanúi vagyunk, amelyeket korábban el sem tudtunk volna képzelni. A munkaerőpiac gyors ütemben változik, a HR pedig sokszor csak kapkodja a fejét, mit is lépjen. Folyamatosan fejlesztjük a toborzási-kiválasztási eszközeinket, precízen kidolgozott teljesítményértékelési rendszerünk van, reggeltől estig építjük a munkáltatói márkánkat… de hogyan kerüljünk el a cégünkről szóló negatív Facebook-posztot, amiben egy elbocsátott dolgozó kiélte dühét és haragját? Teljes cikk...