129 cikk a(z) employer branding címkével:

A megtartás mágiája - mit is jelent a törődés, avagy kerüljük el a facebook-katasztrófát

4 éve Nagyon nehéz dolga van egy vállalatnak, ha azt szeretné, hogy sikeresek legyenek és azok is maradjanak. Hogyan tarthatják meg a munkavállalóikat? Mit is jelent az, hogy törődni velük? Az új generáció munkaerőpiacra történő bekerülésével felmerülhet a kérés, hogyan lehet megnyerni a Z generáció pályakezdőit? Fontos figyelembe venni, hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást. A Big Data szerepéről sem szabad elfeledkezni. És ha már digitális világról beszélünk, mindenki tudja, hogy mekkora veszteséget okozhat vállalatának az úgy nevezett „facebook-katasztrófa”. Ezekre és még sok más kérdésre kaphattak választ a résztvevők a 2017. április 26-án megrendezésre került HR Fórum keretében. Teljes cikk...


Hogyan alakítja át a digitalizáció a szellemi és fizikai munkaköröket?

4 éve Jelen cikkünkben a munka világának jövőbeni változásával, s ezek hatásaival szeretnénk foglalkozni, melyek motorja a mindent átható digitalizáció és a technológiai eszközök összeköttetése, valamint azok kommunikációja lesz. Vajon milyen új meghatározó kihívásokkal kell számolnunk a következő évek során a szellemi és a fizikai munkakörök tekintetében és miért? Teljes cikk...


Az employer branding már túlmutat a HR-en

4 éve Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével. Teljes cikk...


Az 5 legfontosabb HR trend 2017-ben

4 éve Tömény változás a HR-ben. Ezt hozta az elmúlt másfél év, és távolról sincs vége. Ha csak a mindennapi tűzoltással foglalkozunk, és nem figyelünk oda ezekre a trendekre, rövid időn belül nemcsak azt nem fogjuk tudni, hogyan lépjünk tovább, de azt sem fogjuk érteni hogy kerültünk ide egyáltalán. Teljes cikk...


Hogyan lehet olyan embereket felvenni, akikkel még sikeresebb lesz a cég?

4 éve A Doctusoft szakértői, Kovács Bernadett és Stéber Andrea arról meséltek a DreamJo.bs-nak, hogy milyen tudatos munkáltatót képviselni, és hogyan próbálnak olyan embereket felvenni, akikkel együtt még sikeresebbé tehetik a céget. Teljes cikk...


Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!

4 éve Harmadik alkalommal díjazták a munkáltatói márkát építő cégeket. Az Employer Branding Award 2016-on az is elhangzott, hogy a HR magasabb stratégiai szintre kerülhet a munkáltató márka építése közben. Teljes cikk...


A HR-es, aki átlát a falakon

4 éve Van egy iroda, ahol a vezetők székét gyakran elfoglalják a kollégák, de ez nem marad titokban, mert a HR-es mindent látni az üvegfalakon át - Lerch Zoltánnal, a Schneider Electric országos HR igazgatójával beszélgettünk. Teljes cikk...


A HR munka nehezét elvégzi a márka

4 éve Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni. Teljes cikk...


Így épített munkáltatói márkát a Vodafone, Generali, Hilti és az Eaton

4 éve A Vodafone és a Hilti egyetemekkel vette fel a kapcsolatot, a Generali tereket ad a közösségi programoknak, az Eaton célja az volt, hogy minél több munkavállaló megismerje. 2016-os munkáltatói márkaépítő tevékenységükről kérdeztük a cégeket. Teljes cikk...


A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

4 éve Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is. Teljes cikk...


Mit okoz a 4 százalékos gazdasági növekedés a munkaerőpiac számára?

4 éve Bizonyára sok cégvezetőt és HR-est is elérték a friss gazdasági hírek a két ünnep között - bár először inkább “hurráoptimista” jelleggel kommentálták a szakértők a jegybankelnök 2017-re vonatkozó prognózisát - miszerint a magyar gazdaság akár 4 százalékos növekedést is produkálhat 2017-ben. Teljes cikk...


Fából vaskarika, mégis minden cég csinálja

4 éve Mit jelent az employer branding? Lehet, hogy feltalálják vele a meleg vizet, vagy valódi ékes aranygyűrű a vállalat életében, egy biztos: az országos munkaerőhiány miatt sok cég próbál az alkalmazásával versenyben maradni. Teljes cikk...


Vonzó munkáltatói márka vs. új kollégák beillesztése

4 éve Az Employer Branding folyamathoz kapcsolódóan többször említettük már, hogy véleményünk szerint a munkáltatói márkaépítésnek nem az általános szlogenekről és felületes külsőségekben megjelenő újításokról kellene szólnia. Sokkal inkább a kulcsfontosságú szakterületek valós együttműködéséről, tapasztalt szakemberek irányításával, hosszútávon és tervezett formában. Ehhez pedig a fő eszköz konkrétan nem más, mint a HR elemek komplex, aktív fejlesztése és működtetése a modern kommunikációs csatornák rendszeres használatával. Teljes cikk...


A norvég favágók átdobták a pesti srácokat

4 éve A Fjordox egy kitalált cég valós megjelenésekkel: honlappal, facebook oldallal és egy népszerűsítő videóval, amely vonzó munkakörnyezettel csábított fiatalokat egy business support center-be. Azt állította a projektben együtt dolgozó Aon Hewitt és a Colibri HR Solution, hogy a Fjordox Hungary egy norvég fakitermelő és feldolgozó vállalat budapesti szolgáltatóközpontja, vagyis adott volt, hogy sok fiatal elhiggye, létezik a cég és várja az álláskeresőket. Ez így történt, sokan elhitték. Teljes cikk...


Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló

4 éve A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. Teljes cikk...


A legjobb munkahelyek könnyebben tartják meg a dolgozókat

4 éve 91 hazai cég 44 ezer munkavállalójával végzett felmérése alapján a vállalat 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjakat. Az idei 10 győztes a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői lettek. A legjobbakat elhúztak az „átlag cégek előtt”: ők könnyebben tudják megtartani a dolgozókat, akik azt érzik, hogy érdemes a cégért dolgozni, hiszen megbecsülik őket és több munkáért több fizetést is kapnak. Teljes cikk...


Hiába vagy kreatív, ha a céged nem az

4 éve Ha már tudunk mindent, amit egy konferencián való viselkedésről tudni kellene, lássuk az egyik legérdekesebbnek ígérkezőt az idei portfólióban. November 10-én a Művészetek Palotája ad teret az őszi HR Piknik-nek, ahol igazán illusztris gárdát sorakoztatnak fel a szervezők, a Tudatos Kreativitás jegyében. Kiss Péterrel, a HR Piknik ötletgazdájával, a Restart Coaching alapítójával beszélgettünk arról, mitől lesz kreatív egy szervezet, hogy lehet ezt tudatosan csinálni és mi az, amiben még ma is hiányt szenvednek a vállalatok. Teljes cikk...


Milyen a jó álláshirdetés?

4 éve Álláshirdetést összeállítani látszólag könnyű feladat: csak el kell nevezni a munkakört, egy-két sort kell írni a hirdető cégről, fel kell sorolni az elvárásokat és az ellátandó feladatokat és már kész is - gondolják sokan teljesen tévesen. Vannak cégek, akik legalább veszik a fáradtságot, és kiegészítik a hirdetést az „Amit nyújtani tudunk” résszel, de az eredmény még így sem az igazi. Teljes cikk...


Bulis toborzás az új-zélandi rendőrségnél

4 éve Ilyen hangulatú munkahelyre alighanem sokaknak kedve lenne bemenni reggelente. Ennél nyilván sokkal komolyabb az új-zélandi rendőrök munkája, de ahhoz mindenesetre értenek, hogy felhívják a toborzásukra a figyelmet. A videót a 444. találta. Teljes cikk...


A CSR és a for-profit nem egymást kizáró tényezők

4 éve A médiának nagy szerepe van abban, hogy sok vállalati kezdeményezést szkeptikusan fogadnak az emberek, hiszen így is tálalják azokat. Soós Andrea, az OFA Nonprofit Kft. koordinációs igazgatója szerint ez nem tesz jót a felelős foglalkoztatás ügyének. Pedig ha a társadalmi haszonra összpontosítanának a sajtóban, talán más cégek is elgondolkodnának, hogy miért érdemes felelős munkáltatónak lenni. Sokszor azzal vádolják a cégeket, hogy CSR-tevékenységük csupán reklámfogás - a szakember szerint a for-profit tevékenység és a CSR nem egymást kizáró tényezők, ezért ha valós társadalmi feladatokat lát el a cég, akkor ebből mindenkinek - így a cégnek is - haszna származik. Teljes cikk...