kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

Futurisztikus módszerekkel toboroznak a világ legnagyobb cégei

A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről, melyeket a Nova Communications foglalt össze.

Egyre kiélezettebb a verseny a legtehetségesebb szakemberekért, ami a világ legnagyobb vállalatait folyamatos innovációra sarkallja: a munkáltatói márkaépítés ma már rég nem babzsákok és csocsóasztal kihelyezését jelenti az irodába. Az igazán innovatív vállalatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető leghatékonyabban találják meg a tehetségeket, és hogy hosszú távon is meg tudják őket tartani: digitális megoldások, az ügyvezető integrálása az onboarding folyamatokba, 360 fokos videó, integrált employer branding stratégia, munkavállalói élmény design és szokatlan toborzási módszerek is szerepelnek az eszközeik között, amelyeket a Lisszabonban május 15-17. között tartott World Employer Branding Day konferencián osztottak meg a résztvevőkkel.

Egyre határozottabban rajzolódik ki az a trend, mely szerint a cégek igyekeznek személyesebbé tenni a köztük és a leendő vagy a már meglévő munkavállalók közti interakciókat, ezáltal pedig növelni a beléjük vetett bizalmat. A Facebooknál például új vizuális megoldásként bevezették a 360 fokos videót a toborzási folyamatba - mondta el Keren Yakir Harel, a Facebook Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős toborzási vezetője.

A Facebook ugyanis sok esetben nemzetközi szakembereket toboroz, akik számára kérdéses, hogy milyen lehet az élet az adott városban, és hogy néz ki az iroda belülről. A 360 fokos videókban a Facebook hitelesen és - szó szerint - teljes körűen meg tudja mutatni az adott lokációt a leendő kollégáknak. A Facebook célja a minél változatosabb interakciók generálása a toborzás-kiválasztási folyamat során, ennek érdekében az Y generáció által naponta használt platformot, a Facebook story-t is bevetette. Napi 500 millió felhasználó tesz közzé Facebook storyt, amelyben interakcióra is lehetőség van, ezért gondolta úgy a cégóriás, hogy hatékony megoldás lehet, ha ezen keresztül toboroznak jelölteket. A feltételezésük beigazolódott: egyetlen pozícióra 792 jelentkezőt szereztek mindössze két hét alatt ezzel a módszerrel kiegészítve a meglévő toborzási arzenált - osztotta meg a rendezvény résztvevőivel Keren Yakir Harel.

A digitalizáció csak az egyik megoldás a jelöltek megszólítására, személyesség nélkül az egész nem sokat ér, ezért manapság az első számú vezető is aktív szerepet vállal az employer branding folyamatokban. "Azt látjuk, hogy a vezetők szerepvállalása kulcskérdéssé vált a munkáltatói márkaépítésben. A CEO-k, felsővezetők, board tagok többé nem bújhatnak el, ki kell állniuk és láthatóvá válniuk, ez nem egy HR-nek lepasszolható feladat. Nem az a kérdés, hogy egy vezető akciójelleggel bekapcsolódik-e egy vállalat munkáltatói márkaépítésébe, hanem az, hogy ezt tudja-e fenntartható módon, stratégiai szinten tenni. Ezt ma már alapvetőnek tekintik a legnagyobb cégek, és amelyik képes rá és jól is csinálja, jelentős versenyelőnyhöz juthat." - mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója.

A DHL-nél például már az első munkanap előtti munkavállalói élményekben is aktív szerepet vállal az ügyvezető igazgató. A csomagszállító óriáscég kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a leendő kollégák már az első munkanapjuk előtt úgy érezzék, várják őket: a felvételt nyert jelöltek két héttel munkába állásuk előtt üdvözlő csomagot kapnak, amit természetesen a DHL szállít ki az új kolléga lakcímére. A csomagban egyedi üzenet található a leendő csapattagoktól, melyet személyesen írnak alá, továbbá a munkahelyi kultúrát és a vállalat legfontosabb értékeit is igyekeznek átadni infografikákkal és egy ügyvezető igazgató által készített személyes videóüzenetben. Utóbbit ráadásul egy ajándék tableten lehet megnézni - osztotta meg a cég gyakorlatát a rendezvény résztvevőivel Katia Labropoulou, a DHL Express HR igazgatója.

Hazánkban egyelőre kevésbé jellemző az ilyenfajta innováció és nyitottság a cégek részéről, de azért találhatunk pozitív példákat is. "A magyarországi cégeknek is meg kell érteniük, hogy munkahelyként nagyobb teret kell adniuk a dolgozóiknak véleményük megosztásában. A mai világban hamvában halt ötlet bármit eltitkolni, hiszen a közösségi médiában mindenről posztolnak a kollégák, akár pozitív, akár negatív véleményük van az adott cégről. Azok a vállalatok, akik tiltás és bonyolult szabályozási rendszerek helyett lehetőséget adnak dolgozóiknak, hogy megmutassák a mindennapjaikat, saját karriertörténetüket, sokkal hitelesebben építhetik a munkáltatói márkájukat és vonzóbbak lesznek a munkaerőpiacon, amivel a belső elégedettséget is növelik. A felsővezetők gondolkodásában radikális változásra van szükség, ha cégeikkel meg akarják élni a holnapot. A látszatmegoldások ideje végleg lejárt" - véli Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója.

Fotó: pixabay
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nézz be, így néz ki az Autówallis új irodája

Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk

Új korszak a munkahelyeken: a dolgozók és a főnökök is csak túlélni akarnak

A munkahelyi kapcsolatok világszerte átalakulóban vannak: a kölcsönös bizalom gyengül, a korábbi biztonság és hosszú távú ígéretek helyett egyre... Teljes cikk

Felmérés: egyre több álláskeresőt ér diszkrimináció az életkora miatt

Egy kutatás szerint az életkorral kapcsolatos előítéletek nem csak a felvételi folyamatot, de a munkahelyi viszonyokat is érintik. Teljes cikk