Megjelent: 1 éve

Futurisztikus módszerekkel toboroznak a világ legnagyobb cégei

Egyre kiélezettebb a verseny a legtehetségesebb szakemberekért, ami a világ legnagyobb vállalatait folyamatos innovációra sarkallja: a munkáltatói márkaépítés ma már rég nem babzsákok és csocsóasztal kihelyezését jelenti az irodába. Az igazán innovatív vállalatok mindent megtesznek azért, hogy a lehető leghatékonyabban találják meg a tehetségeket, és hogy hosszú távon is meg tudják őket tartani: digitális megoldások, az ügyvezető integrálása az onboarding folyamatokba, 360 fokos videó, integrált employer branding stratégia, munkavállalói élmény design és szokatlan toborzási módszerek is szerepelnek az eszközeik között, amelyeket a Lisszabonban május 15-17. között tartott World Employer Branding Day konferencián osztottak meg a résztvevőkkel.

Egyre határozottabban rajzolódik ki az a trend, mely szerint a cégek igyekeznek személyesebbé tenni a köztük és a leendő vagy a már meglévő munkavállalók közti interakciókat, ezáltal pedig növelni a beléjük vetett bizalmat. A Facebooknál például új vizuális megoldásként bevezették a 360 fokos videót a toborzási folyamatba - mondta el Keren Yakir Harel, a Facebook Európáért, Közel-Keletért és Afrikáért felelős toborzási vezetője.

A Facebook ugyanis sok esetben nemzetközi szakembereket toboroz, akik számára kérdéses, hogy milyen lehet az élet az adott városban, és hogy néz ki az iroda belülről. A 360 fokos videókban a Facebook hitelesen és - szó szerint - teljes körűen meg tudja mutatni az adott lokációt a leendő kollégáknak. A Facebook célja a minél változatosabb interakciók generálása a toborzás-kiválasztási folyamat során, ennek érdekében az Y generáció által naponta használt platformot, a Facebook story-t is bevetette. Napi 500 millió felhasználó tesz közzé Facebook storyt, amelyben interakcióra is lehetőség van, ezért gondolta úgy a cégóriás, hogy hatékony megoldás lehet, ha ezen keresztül toboroznak jelölteket. A feltételezésük beigazolódott: egyetlen pozícióra 792 jelentkezőt szereztek mindössze két hét alatt ezzel a módszerrel kiegészítve a meglévő toborzási arzenált - osztotta meg a rendezvény résztvevőivel Keren Yakir Harel.

A digitalizáció csak az egyik megoldás a jelöltek megszólítására, személyesség nélkül az egész nem sokat ér, ezért manapság az első számú vezető is aktív szerepet vállal az employer branding folyamatokban. "Azt látjuk, hogy a vezetők szerepvállalása kulcskérdéssé vált a munkáltatói márkaépítésben. A CEO-k, felsővezetők, board tagok többé nem bújhatnak el, ki kell állniuk és láthatóvá válniuk, ez nem egy HR-nek lepasszolható feladat. Nem az a kérdés, hogy egy vezető akciójelleggel bekapcsolódik-e egy vállalat munkáltatói márkaépítésébe, hanem az, hogy ezt tudja-e fenntartható módon, stratégiai szinten tenni. Ezt ma már alapvetőnek tekintik a legnagyobb cégek, és amelyik képes rá és jól is csinálja, jelentős versenyelőnyhöz juthat." - mondja Zvezdovics Anita, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója.

A DHL-nél például már az első munkanap előtti munkavállalói élményekben is aktív szerepet vállal az ügyvezető igazgató. A csomagszállító óriáscég kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a leendő kollégák már az első munkanapjuk előtt úgy érezzék, várják őket: a felvételt nyert jelöltek két héttel munkába állásuk előtt üdvözlő csomagot kapnak, amit természetesen a DHL szállít ki az új kolléga lakcímére. A csomagban egyedi üzenet található a leendő csapattagoktól, melyet személyesen írnak alá, továbbá a munkahelyi kultúrát és a vállalat legfontosabb értékeit is igyekeznek átadni infografikákkal és egy ügyvezető igazgató által készített személyes videóüzenetben. Utóbbit ráadásul egy ajándék tableten lehet megnézni - osztotta meg a cég gyakorlatát a rendezvény résztvevőivel Katia Labropoulou, a DHL Express HR igazgatója.

Hazánkban egyelőre kevésbé jellemző az ilyenfajta innováció és nyitottság a cégek részéről, de azért találhatunk pozitív példákat is. "A magyarországi cégeknek is meg kell érteniük, hogy munkahelyként nagyobb teret kell adniuk a dolgozóiknak véleményük megosztásában. A mai világban hamvában halt ötlet bármit eltitkolni, hiszen a közösségi médiában mindenről posztolnak a kollégák, akár pozitív, akár negatív véleményük van az adott cégről. Azok a vállalatok, akik tiltás és bonyolult szabályozási rendszerek helyett lehetőséget adnak dolgozóiknak, hogy megmutassák a mindennapjaikat, saját karriertörténetüket, sokkal hitelesebben építhetik a munkáltatói márkájukat és vonzóbbak lesznek a munkaerőpiacon, amivel a belső elégedettséget is növelik. A felsővezetők gondolkodásában radikális változásra van szükség, ha cégeikkel meg akarják élni a holnapot. A látszatmegoldások ideje végleg lejárt" - véli Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója.

Fotó: pixabay
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Átadták a „Megbízható Munkaadó” díjakat - itt a lista

Kiosztotta a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) a „Megbízható Munkaadó 2020/21“ elismeréseket. A címet 2017 óta olyan... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (6.) - Steványik Tamás, ELMŰ-ÉMÁSZ

“Senkit sem bocsátottunk el, és bért sem csökkentettünk” - mondja Steványik Tamás, a 2900 fővel működő ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport HR... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (3.) - Kreiter Éva - Dreher Sörgyárak

“Az utóbbi hetekben annyit dolgoztunk, mint soha korábban. A home office-ban reggel 8-kor leül az ember a gép elé, és észre sem veszi, hogy már este... Teljes cikk