kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 7 hónapja

3 másodperc alatt kell megragadni a fiatalok figyelmét - top 10-ben a Multi Job

A Multi Job egy „kombi” cégcsoport, amely diák-, nyugdíjas- és szociálisszövetkezettel egyaránt rendelkezik, és felnőtt munkaerő-kölcsönzéssel is foglalkozik. Az alapító-ügyvezető Szücs Róbert szerint a jelen és a jövő is az atipikus foglalkoztatásé, aminek egyik legfontosabb szeletét a diákmunkások jelentik, akikben potenciálisan akár 100 000 fő tartalék van, de ha ennek csak 10%-át sikerül megszólítani az is hatalmas eredmény. Azonban nem mindegy, hogy hogyan. A saját terepeiken kell ezt megtenni, eredeti és szórakoztató módon. A diákmunka szárnyalása listánk második helyére repítette a Multi Job-ot.

Szücs Róbert, Multi Job-

A HR Portál idén ősszel ismét elkészítette az OPTEN céginformációs szolgáltatóval együttműködve “A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató” listáját. Azokat a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégeket kerestük, amelyek 2023-ban árbevétel és az adózott eredmény szempontjából a legnagyobb mértékben növekedtek 2022-höz képest. A 2011-ben alapított Multi Job Kft. második lett a listán, 572,4%-os mutatóval. Erről a növekedésről kérdeztük az alapító-ügyvezetőt Szücs Róbertet. 

Minek köszönhető a 2023-as növekedés? Mit csináltak jól tavaly? Milyen jellegű toborzás ment nagyon?

Magyarországon állandósult munkaerőhiányról beszélhetünk. Azok a HR szolgáltatók, akik meg tudnak szólítani és be tudnak vezetni a munkerőpiacra ott még nem jelenlévő munkavállalót, azok jelentős piaci és gazdasági előnyre tehetnek szert. Mi ezt főleg az iskolaszövetkezetünkön keresztül érjük el, amelynek számain látszik, hogy aki ezt a réteget meg tudja szólítani az sikert ér el. 

A nappali tagozatos diákok körülbelül fele: 110-120 ezer diák dolgozik. Tehát még mindig van bő 100.000 potenciális munkavállaló, aki még nem dolgozik, de hozzájuk új kommunikációs csatornákon keresztül kell eljutni, és az ő nyelvükön kell kommunikálni. Folyamatos jelenlétre, vicces, szórakoztató, egyedi és személyes tartalmakra van szükség, azokon a felületeken, amiket a fiatalok használnak, mint az insta, a TikTok és a YouTube. Gyártani és gyártatni kell ezeket a tartalmakat. Másodperceink vannak, hogy megragadjuk ennek a korosztálynak a figyelmét, ha egy esetleges ismerkedésről, párkapcsolatról 2-3 másodperc alatt döntenek, hogy jobbra vagy balra húzzák, akkor ne higgyük, hogy egy álláshirdetéssel több időt töltenek. 

1995-ben még szórólapoztunk, nyomtattuk a hirdetéseket, amiket kitettünk az egyetemeken, a főiskolákon az üzenőfalakra. Ma azonban 100%-ban az online térben kell hirdetni, mert a diákok is ott kommunikálnak. Már a korábban jól menő Facebook is a múlté ebben a korosztályban, nagyon látványos a platformon a csökkenés, ezért erre már nem érdemes költeni. A Snapchat átmenetileg volt menő, az Insta tartja magát és a YouTube, és jelenleg nagyon népszerű a TikTok, úgyhogy ezeken a felületeken kell jelen lenni. 

Tudják-e ezt a növekedést folytatni a jelenlegi munkaerőpiacon? Milyen eddig az év?

Már nem sok van hátra ebből az évből, de az már látszik, hogy a növekedést sikerült tartanunk. A MULTI JOB cégcsoport 1995-ös elindulása óta a legeredményesebb évet fogja zárni és bizakodóan tekintünk előre.

„Kombi” cégcsoport vagyunk, amelyben iskolaszövetkezet, nyugdíjas – és szociálisszövetkezet egyaránt van és kölcsönzéssel is foglalkozunk. A diákmunka szárnyal, az iskolaszövetkezetünk az öt legnagyobb között található a piacon. Stagnálás és gazdasági visszaesés idején a vállalatoknak éppen erre a külső, atipikus munkaerőre van leginkább szüksége, amely olcsó és rugalmas, további előnye pedig, hogy nem kell folyamatosan foglalkoztatni

A kölcsönzéssel azonban, éppen ezekben az időszakokban nem ilyen egyértelmű a helyzet? 

A kölcsönzés már egy másik műfaj, hiszen ott járulékokat és egyéb terheket is meg kell fizetnie a kölcsönző cégnek, a vállalatok pedig a kölcsönzött munkaerőt engedik el a legkönnyebben. Ugyanakkor itt is jelentős szerepe van a jó szegmentálásnak. Mi elsősorban a szállodaiparban tevékenykedünk kölcsönzőként, akkora a felfutás ezen a területen, olyan hatalmas az igény,  hogy lehetetlen minden pozíciót betölteni. 

Van-e olyan részterület, aminek a felfutására számít?

A munkaerőpiac minden területén felfutásra számítok. 2024-ben a gazdaság megtorpanása mellett is óriási igény volt a külső, rugalmas munkaerőre, ezért az esetleges 2025-ös gazdasági fellendülésnél még jelentősebb megrendelésekre számítunk.

Hogyan igyekeznek fenntarthatóvá tenni a hosszú távú növekedést?

A tankönyvi példát követjük. A meglévő partnereket színvonalas szolgáltatással megtartjuk és emellett aktív értékesítési tevékenységgel új partneri megállapodásokat kötünk.

A jövőre nézve azt gondolom, hogy ebben a gazdasági környezetben jóval nehezebb tervezni, mint korábban, ezért rugalmasan kell a stratégiát is kialakítani, akár több korrekcióval év közben, ha szükséges. 

Milyen szerepet játszik a technológia a hatékonyság és a növekedés növelésében? 

Mivel az egyik legfontosabb munkavállalói célcsoportunk – diákok – szinte már csak az online térben kommunikálnak és intézik az ügyeiket, számunkra létkérdés a folyamatos fejlődés ezen a területen. Saját, komplex rendszerünk van, amiben minden digitálisan, papírmentesen megtalálható: online belépés, szerződés, jelenléti ív, bérszámfejtés. 

A mesterséges intelligencia segítségével egy hirdetés pillanatok alatt összerakható, ráadásul utánkövethető a konverzió, fillérekből optimalizálható az elérés, amivel korábban egy kolléga foglalkozott. Esetünkben ott kell használni az AI-t, ahol erőforrást és pénzt tudunk vele spórolni, és már rövid távon gazdasági előnyt jelent. Nem érdemes viszont egyedi fejlesztésekre hatalmas összegeket költeni, mert ezek a megoldások általában rövidesen valamelyik nagy szolgáltatónál jóval olcsóbban elérhetők. 

A Multi Job eredményei számokban:

Növekedési mutató: 572,4 százalék
Alapítás éve: 2011.
Ügyvezető: Szücs Róbert
Létszám: 55 fő
Árbevétel 2022-ben: 218,8 millió forint
Árbevétel 2023-ban: 706 millió forint
Árbevétel-növekedés: 222,59 százalék
Adózott eredmény 2022-ben: 45,3 millió forint
Adózott eredmény 2023-ban: 203,8 millió forint
Adózott eredmény növekedése: 349 százalék

Nyitóképen Szücs Róbert

További cikkeink a listából: 

Szárnyal ez a HR szolgáltató, vezeti a fast 10 toplistát: hogyan csinálja? - MÁB Holding Kft.
- Másodszor is a top 10-ben növekedésben: mit tud ez a munkaerő-közvetítő? - Bányai & Partners Consulting Kft.

A katari futball vébére is közvetített hostesseket - top 10-ben a Book4Hostess Kft.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Szijjné Kállai Ildikó, SPAR

A cég és a munkavállalók jóléte és jólléte kell, hogy vezessen egy elkötelezett HR vezetőt, Szijjné Kállai Ildikó, a SPAR Magyarország... Teljes cikk

A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben: Dobi KItti, MBH Bank

Nem ragaszkodhatunk a régi megoldásokhoz: a rugalmasság a kulcs - véli Dobi Kitti, az MBH Bank HR vezérigazgató-helyettese, aki ismét felkerült a HR... Teljes cikk

A 20 legbefolyásosabb magyar HR vezető 2025-ben

Három évvel ezelőtt első alkalommal publikáltuk a legbefolyásosabb magyar HR vezetők 20-as toplistáját. Nagy visszhangot kapott összeállításunk.... Teljes cikk