3 másodperc alatt kell megragadni a fiatalok figyelmét - top 10-ben a Multi Job
A Multi Job egy „kombi” cégcsoport, amely diák-, nyugdíjas- és szociálisszövetkezettel egyaránt rendelkezik, és felnőtt munkaerő-kölcsönzéssel is foglalkozik. Az alapító-ügyvezető Szücs Róbert szerint a jelen és a jövő is az atipikus foglalkoztatásé, aminek egyik legfontosabb szeletét a diákmunkások jelentik, akikben potenciálisan akár 100 000 fő tartalék van, de ha ennek csak 10%-át sikerül megszólítani az is hatalmas eredmény. Azonban nem mindegy, hogy hogyan. A saját terepeiken kell ezt megtenni, eredeti és szórakoztató módon. A diákmunka szárnyalása listánk második helyére repítette a Multi Job-ot.
A HR Portál idén ősszel ismét elkészítette az OPTEN céginformációs szolgáltatóval együttműködve “A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató” listáját. Azokat a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégeket kerestük, amelyek 2023-ban árbevétel és az adózott eredmény szempontjából a legnagyobb mértékben növekedtek 2022-höz képest. A 2011-ben alapított Multi Job Kft. második lett a listán, 572,4%-os mutatóval. Erről a növekedésről kérdeztük az alapító-ügyvezetőt Szücs Róbertet.
Minek köszönhető a 2023-as növekedés? Mit csináltak jól tavaly? Milyen jellegű toborzás ment nagyon?
Magyarországon állandósult munkaerőhiányról beszélhetünk. Azok a HR szolgáltatók, akik meg tudnak szólítani és be tudnak vezetni a munkerőpiacra ott még nem jelenlévő munkavállalót, azok jelentős piaci és gazdasági előnyre tehetnek szert. Mi ezt főleg az iskolaszövetkezetünkön keresztül érjük el, amelynek számain látszik, hogy aki ezt a réteget meg tudja szólítani az sikert ér el.
A nappali tagozatos diákok körülbelül fele: 110-120 ezer diák dolgozik. Tehát még mindig van bő 100.000 potenciális munkavállaló, aki még nem dolgozik, de hozzájuk új kommunikációs csatornákon keresztül kell eljutni, és az ő nyelvükön kell kommunikálni. Folyamatos jelenlétre, vicces, szórakoztató, egyedi és személyes tartalmakra van szükség, azokon a felületeken, amiket a fiatalok használnak, mint az insta, a TikTok és a YouTube. Gyártani és gyártatni kell ezeket a tartalmakat. Másodperceink vannak, hogy megragadjuk ennek a korosztálynak a figyelmét, ha egy esetleges ismerkedésről, párkapcsolatról 2-3 másodperc alatt döntenek, hogy jobbra vagy balra húzzák, akkor ne higgyük, hogy egy álláshirdetéssel több időt töltenek.
1995-ben még szórólapoztunk, nyomtattuk a hirdetéseket, amiket kitettünk az egyetemeken, a főiskolákon az üzenőfalakra. Ma azonban 100%-ban az online térben kell hirdetni, mert a diákok is ott kommunikálnak. Már a korábban jól menő Facebook is a múlté ebben a korosztályban, nagyon látványos a platformon a csökkenés, ezért erre már nem érdemes költeni. A Snapchat átmenetileg volt menő, az Insta tartja magát és a YouTube, és jelenleg nagyon népszerű a TikTok, úgyhogy ezeken a felületeken kell jelen lenni.
Tudják-e ezt a növekedést folytatni a jelenlegi munkaerőpiacon? Milyen eddig az év?
Már nem sok van hátra ebből az évből, de az már látszik, hogy a növekedést sikerült tartanunk. A MULTI JOB cégcsoport 1995-ös elindulása óta a legeredményesebb évet fogja zárni és bizakodóan tekintünk előre.
„Kombi” cégcsoport vagyunk, amelyben iskolaszövetkezet, nyugdíjas – és szociálisszövetkezet egyaránt van és kölcsönzéssel is foglalkozunk. A diákmunka szárnyal, az iskolaszövetkezetünk az öt legnagyobb között található a piacon. Stagnálás és gazdasági visszaesés idején a vállalatoknak éppen erre a külső, atipikus munkaerőre van leginkább szüksége, amely olcsó és rugalmas, további előnye pedig, hogy nem kell folyamatosan foglalkoztatni.
A kölcsönzéssel azonban, éppen ezekben az időszakokban nem ilyen egyértelmű a helyzet?
A kölcsönzés már egy másik műfaj, hiszen ott járulékokat és egyéb terheket is meg kell fizetnie a kölcsönző cégnek, a vállalatok pedig a kölcsönzött munkaerőt engedik el a legkönnyebben. Ugyanakkor itt is jelentős szerepe van a jó szegmentálásnak. Mi elsősorban a szállodaiparban tevékenykedünk kölcsönzőként, akkora a felfutás ezen a területen, olyan hatalmas az igény, hogy lehetetlen minden pozíciót betölteni.
Van-e olyan részterület, aminek a felfutására számít?
A munkaerőpiac minden területén felfutásra számítok. 2024-ben a gazdaság megtorpanása mellett is óriási igény volt a külső, rugalmas munkaerőre, ezért az esetleges 2025-ös gazdasági fellendülésnél még jelentősebb megrendelésekre számítunk.
Hogyan igyekeznek fenntarthatóvá tenni a hosszú távú növekedést?
A tankönyvi példát követjük. A meglévő partnereket színvonalas szolgáltatással megtartjuk és emellett aktív értékesítési tevékenységgel új partneri megállapodásokat kötünk.
A jövőre nézve azt gondolom, hogy ebben a gazdasági környezetben jóval nehezebb tervezni, mint korábban, ezért rugalmasan kell a stratégiát is kialakítani, akár több korrekcióval év közben, ha szükséges.
Milyen szerepet játszik a technológia a hatékonyság és a növekedés növelésében?
Mivel az egyik legfontosabb munkavállalói célcsoportunk – diákok – szinte már csak az online térben kommunikálnak és intézik az ügyeiket, számunkra létkérdés a folyamatos fejlődés ezen a területen. Saját, komplex rendszerünk van, amiben minden digitálisan, papírmentesen megtalálható: online belépés, szerződés, jelenléti ív, bérszámfejtés.
A mesterséges intelligencia segítségével egy hirdetés pillanatok alatt összerakható, ráadásul utánkövethető a konverzió, fillérekből optimalizálható az elérés, amivel korábban egy kolléga foglalkozott. Esetünkben ott kell használni az AI-t, ahol erőforrást és pénzt tudunk vele spórolni, és már rövid távon gazdasági előnyt jelent. Nem érdemes viszont egyedi fejlesztésekre hatalmas összegeket költeni, mert ezek a megoldások általában rövidesen valamelyik nagy szolgáltatónál jóval olcsóbban elérhetők.
A Multi Job eredményei számokban:
Növekedési mutató: 572,4 százalék
Alapítás éve: 2011.
Ügyvezető: Szücs Róbert
Létszám: 55 fő
Árbevétel 2022-ben: 218,8 millió forint
Árbevétel 2023-ban: 706 millió forint
Árbevétel-növekedés: 222,59 százalék
Adózott eredmény 2022-ben: 45,3 millió forint
Adózott eredmény 2023-ban: 203,8 millió forint
Adózott eredmény növekedése: 349 százalék
Nyitóképen Szücs Róbert
További cikkeink a listából:
- Szárnyal ez a HR szolgáltató, vezeti a fast 10 toplistát: hogyan csinálja? - MÁB Holding Kft.
- Másodszor is a top 10-ben növekedésben: mit tud ez a munkaerő-közvetítő? - Bányai & Partners Consulting Kft.
- A katari futball vébére is közvetített hostesseket - top 10-ben a Book4Hostess Kft.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
„Tíz évvel ezelőtt rám bízták egy háromezer fős vállalatcsoport munkaköri és kompenzációs rendszerének a kidolgozását majd a szakmai terület... Teljes cikk
Stratégiai gondolkodás - rendszerszemlélet, digitális írástudás – adatelemzési képesség, inspirációs – motivációs készség,... Teljes cikk
A jövőálló szervezet kialakításáról kérdeztük a 20 legbefolyásosabb magyar HR vezetőt. A minden eddiginél gyorsabban változó környezet és... Teljes cikk
- Visszaelőzte ebben a Tesco a Lidlt 3 hónapja
- Itt vannak a legnagyobb hazai üzleti szolgáltató központok 4 hónapja
- Így állnak létszámban a munkaerő-kölcsönző cégek 4 hónapja
- Orbán Viktor: a gazdák vesztenének, a multik nyernének az uniós támogatások átalakításával 4 hónapja
- A Lidl először előzte meg a Tescót ebben 5 hónapja
- Fékez az Audi, gyorsít a BMW: így alakultak a létszámok a nagy cégeknél 5 hónapja
- Hasít a takarítócég, bővül a BMW: dolgozói létszámok a nagy cégeknél 7 hónapja
- Töretlenül bővül a takarítócég, az iparban csökken a létszám 8 hónapja
- Megelőzte a takarítócég a Spart, a One-tól kétszázan távoztak 9 hónapja
- Előzheti a takarítócég a Spart: a nagy cégek létszámmozgásai 10 hónapja
- Fekete év volt a tavalyi a nagy munkaerő-kölcsönzőknek 10 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?