Megjelent: 1 éve

5 tuti hiba, amiből jól jöhet ki a cég

Bloggereink legfrissebb írásai közül több foglalkozik a vezetés hibáival. A Borealis szervezetfejlesztési és tanácsadó cég írása arról az öt hibáról szól, amibe a legtöbb szervezet belefut működése során. Hasznos írás a HR Blogról, mert a szerző megoldási javaslatokkal is előáll a végén.

images

A Borealis megfigyelései alapján öt fő hibát határoz meg, amelybe a legtöbb szervezet belefut működése során legjobb szándékai ellenére is.

1. A cég vezetői és munkatársai nem holisztikus megközelítésben gondolkodnak a cégről, a dolgozókról, a problémákról, hanem pontszerűen kezelik az egyes helyzeteket, nehézségeket. Nem vizsgálják előzetesen a beavatkozások várható hatásait, csak az adott probléma helyi megoldására koncentrálnak. Ez a szemlélet sokszor okozza azt, hogy az adott akadály elhárítása egy másik kialakulását vonja maga után. Kevesen szemlélik a céget egy összefüggő rendszerként, és kevesen tekintik a kihívásokat egy hosszabb út egy-egy állomásaként, ahol minden mindennel összefügg.

2. Tüneti kezelést adnak a problémákra, nem jutnak el a problémák gyökérokaihoz, így nem is tudnak valódi megoldást adni rájuk. Tipikus „aspirin effektus”, amikor pl. a dolgozói elkötelezettséget babzsákkal gondolják erősíteni, nem mennek ennél mélyebbre. Pedig legtöbbször kiderül, hogy a probléma, vagy elakadás valódi okát valahol egészen máshol kell keresni, mint ahol a tünetek felmerülnek. Ha viszont sikerül a gyökérokokat feltárni, onnantól kezdve már a megoldás is sokkal egyszerűbb és gyors sikert hozó.

3. Nem vonják be kellőképpen a dolgozókat a döntésekbe, folyamatokba. A vezetők sokszor maguk döntenek egyszerű kérdésekben is, és nem értik, hogy miért nem fogadják jól a dolgozók ezeket a döntéseket, amikor ők annyira jól kitalálták. Mert nem érzik magukénak. Nem tapasztalják, hogy van beleszólásuk a dolgok alakulásába. Úgy érzik, rájuk erőltettek valamit. Kialakul egy kiszolgáltatottság érzés, és innentől kezdve nem számít, hogy mennyire lesz az adott intézkedés számukra előnyös a jövőben, csak a problémákat fogják látni és a megvalósítás ellenállásba fog ütközni. Ugyan ki szereti és fogadja el szívesen, ha helyette, vagy a nevében döntenek?
A HR Blog szubjektív, elemző, trendfigyelő. A HR szakma véleményformálóinak oldala. Egy hely a jó gyakorlatok és a friss gondolatok megosztására, amit olvasni és írni egyaránt érdemes!

4. Impulzusok alapján hoznak döntéseket. Pedig sok adatra lehetne támaszkodni és stratégiailag megalapozott döntéseket hozni. Ez a vakrepülés. Térkép és iránytű nélkül, ami könnyen katasztrófához vezethet. Adatok márpedig mindig vannak. Csak meg kell határozni, hogy mit, mikor, miért, milyen gyakran és mi célból szeretnénk vizsgálni, és akkor azt is tudni fogjuk, hogy hol keressük.

5. Nem szívesen fektetnek be a jövőbe. Gyors eredményeket szeretnének látni, de az oda vezető utat már meg akarják spórolni. Úgy viszonyulnak a sikeres céghez, mint a legtöbb ember az egészséghez: akarják, de nem szánják rá a szükséges erőfeszítést. Egy gyors ráncfelvarrás lehet, hogy megszépít és kívülről azt a látszatot kelti, mintha fiatalok és egészségesek lennénk, de tudjuk, hogy ez csak látszat, leginkább önmagunk becsapása, ráadásul múlandó állapot.

A cikk folytatásában kiderül, hogy hogyan fordítható mindez lehetőséggé.
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mi a bajom a minimálbérrel? - egy HR-es gondolatai

Az év vége egyik állandó programja a szakszervezetek, a munkavállalói érdekképviselet és a kormány harca a következő évtől érvényes... Teljes cikk

Aki válaszol: Ladics Viktória

HR Szubjektív rovatunkban Ladics Viktória, a HR Partner Consulting ügyvezető tanácsadója kérdez, miután válaszolt Berzsenyi Márta, a az Avis Budget... Teljes cikk

Tényleg létezik home office? - egy munkajogász kétségei a home office-szal, mint jogintézménnyel kapcsolatban

Vajon tényleg elkülönül egymástól a távmunka és a home office? Az utóbbi egyáltalán létezik, mint jogintézmény? Fodor T. Gábor munkajogász,... Teljes cikk