A hiteles énmárka titka
Az énmárka a mások fejében rólunk kialakult kép, amelyen keresztül a külvilág viszonyul hozzánk. Hogy szeressék, az éppúgy a siker feltétele, mint ahogy a termékek esetében. De hogy épül fel?
A személyes márka építésével éppúgy tudatosan kell foglalkoznunk, ahogy a márkaépítéssel általában. Nem lehet kibújni a felelősség alól azzal, hogy „én olyan vagyok amilyen vagyok”, hisz a siker vagy a bukás múlhat azon, hogy a saját márkánkon is dolgozzunk.
A tárgyak és a személyek brandépítésének folyamata meglehetősen hasonló. A márka pillérei, a differenciáltság, a relevancia, az ismertség és a megbecsültség – amelyeket BAV BrandAssetTM Valuator)-kutatásában a Young & Rubicam határozott meg – az énmárka esetében is fontosak. A márkaépítés lényege a másokra gyakorolt hatásunk tudatossá tétele, erősségeink, értékeink kibontása, megjelenítése, ezek által pedig a rólunk másokban kialakuló kép formálása. Ebben kiemelt szerepe van az önismeretnek, hiszen ennek köszönhetően csökkenhet az a „vak” terület a személyiségünkkel kapcsolatban, amit a külvilág érzékel, nekünk magunknak viszont fogalmunk sincs róla.
Hiába hív össze például a vezető ötletelő értekezletet, ha a megjelenteket aztán nem hagyja szóhoz jutni, vagy csak egy-két embert hallgat meg. A motiváció növekedése helyett ezzel hosszú távon inkább az apátia felé viszi alkalmazottait. Vagy hiába akarjuk azt hirdetni magunkról, hogy elkötelezettek vagyunk a környezet védelme iránt, ha közben lépten-nyomon a benzinfaló amerikai autókból álló gyűjteményünkkel dicsekszünk.
Az egyéniséget elnyomni nem is érdemes, hiszen minden emberben megvannak azok az értékek, amelyek alkalmasak a pozitív márkakép kialakításához. Eredményesebb és a léleknek is jobbat tesz, ha az éppen divatos értékek helyett saját pozitív tulajdonságaink határozzák meg márkánk képét, amely így megbízható marad bármely változások közepette. Az üzleti környezet hónapok, évek alatt sokat változhat, a jól felépített vezetői énmárka viszont biztos pont.
Az énmárka építés lépései
Egyéni márkánk akkor lesz hiteles, ha valódi értékeinken alapul. Ezért kialakítását mindenképpen belülről kell kezdeni. Ismernünk kell és meg kell találni magunkban azokat az értékeket, amelyeket képesek vagyunk megbízhatóan, állandóan nyújtani. Ennek egyik legfontosabb eleme a betöltendő vezetői szerepek tudatosítása, amelyek a szakmai értekezlet levezénylésétől a munkatársak személyes problémáinak kezeléséig terjednek. A vezető a viselkedésével, jelenlétével, működésével egyfajta kultúrát teremt, kijelöli, hogy a munkatársai milyen szerepekbe kerülhetnek, milyen viselkedésmintákat követhetnek. Egészen más vezetői márka jellemzi azt, aki bátorítja az együtt gondolkodó, új megoldásokat kitaláló munkatársakat és az, aki az utasítások pontos és csendes végrehajtását jutalmazza.
Egységes és jellegzetes
A márkaképet a személy nem maga hozza létre, az lecsapódik másokban. Ahhoz, hogy egy személy kitűnjön – éppúgy, ahogy a terméknek a boltban -, meg kell találnia azt, hogy mi az, amiben más, mint a körülötte lévő többiek. A jól felépített énmárka ezért amellett, hogy kiszámítható, és biztonságot ad, rendelkezik egyedi jellegzetességgel. A szakemberek szerint jó, ha ez valamilyen erős tulajdonságon, határozott személyiségjegyen alapul, akár azon, hogy valaki a nyugalom szobra, vagy éppen, hogy növeli a vele dolgozók önbizalmát. Ha ezek az alapok megvannak, az ismertség növelése következik, ami az üzleti életben mozgó ember esetében jelentheti a konferenciákon való megjelenést, felszólalást, cikkek megjelentetését vagy akár egy blog elindítását.
Célszerű a márkát minden csatornán azonos módon kommunikálni, így figyelni kell akár arra is, hogy ha üzleti körökben komoly, visszahúzódó, megbízható személyiségünket domborítjuk ki, ne rontsa el az üzenetet valamely közösségi oldalon megjelenő, fékevesztett bulit ábrázoló kép.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Két tűz között áll a HR: a dolgozók gyakran nem bíznak benne, a vezetők pedig kételkednek a szavaiban. Pilita Clark, a Financial Times újságírója... Teljes cikk
Közös megegyezéssel, december elsejei hatállyal távozik az RTL Magyarországtól Endrei-Kiss Judit, a szervezetért felelős vezérigazgató-helyettes... Teljes cikk
A HR vezető feladata lassítani a túl sok szervezeti változáson, meghallgatni, a miértről kérdezni, hosszú távon gondolkodni. De hány szerepet is... Teljes cikk
- Organizational Development Manager 3 hete
- Nincs szánalmasabb közhely annál, hogy "ezek a mai fiatalok" 4 hete
- Miért nem érti meg a cégvezető a dolgozót? 1 hónapja
- Új HR vezető a Debrecen International Airportnál 1 hónapja
- Nézz be, így néz ki az AutoWallis új irodája 1 hónapja
- A nő, aki megmutatta: az álommelót nem megtalálni, hanem kitalálni kell 1 hónapja
- Megújul a Shell Hungary vezetősége - novembertől új HR-vezető is érkezik 1 hónapja
- Távozik az RTL-től Endrei-Kiss Judit HR vezérigazgató-helyettes 1 hónapja
- Ez a következő három év legnagyobb kihívása a pénzügyi vezetők szerint 2 hónapja
- Hullámlovasok és rallyversenyzők: HR-t vezetni időnként extrém sport 2 hónapja
- Így ismerd fel a toxikus munkahelyet! 2 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?