kapubanner for mobile
Megjelent: 17 éve

A jó hírű vállalat vonzó munkahely

A munkát keresők szemében azok a cégek a legvonzóbbak, amelyek megbecsülik a dolgozóikat, és közismerten jó minőségűek a termékeik vagy szolgáltatásaik. Egy nemrégiben végzett vizsgálat szerint a felnőtt válaszadók 77 százaléka nem a gazdasági mutatókat tartja mérvadónak abban, hogy az adott vállalatot vonzó munkahelynek tartja-e.

A Cherenson Group tanácsadó ügynökség(http://www.cherenson.com) 2002 február elején, 800 felnőtt - 18 évesnél idősebb - New Jersey-i lakos véleményét kérdezte meg a munkahelyválasztásról. A felmérés alapján készült 3,5 százalék hibaszázalékos 95 százalékos megbízhatóságú statisztika szerint egy vállalat munkaerőpiacra gyakorolt vonzásának két legfontosabb kritériuma, hogy

  • milyen jól bánnak a munkaerővel (36 százalék) és
  • milyen minőségű a terméke vagy szolgáltatása (27 százalék)

A korábban végzett felméréshez hasonlóan, a 75.000 dolláros, vagy ennél magasabb éves jövedelemmel rendelkezők inkább az anyagi szempontokat sorolták előre. A vállalati hírnevet vizsgáló, 2001-ben végzett felmérésben résztvevők 78 százaléka még akkor is a jó hírű vállalatot választaná, ha egy kétes hírnevű cégnél több fizetést kapna.

"Az első felmérésünkből kiderült, hogy az emberek akár alacsonyabb fizetéssel is beérik, ha jó hírű vállalatnál dolgozhatnak" - mondta Michael Cherenson, a Cherenson Group alelnöke. "A mostani vizsgálat szerint tíz emberből majdnem nyolc hallgat az érzelmeire is, és korántsem csak az anyagi megfontolások vezérlik" - tette hozzá.

A megkérdezettek 4 százaléka állította, hogy a vezérigazgató személye a legfontosabb tényező, 3 százaléka a vállalat jótékonysági tevékenységét és társadalmi felelősségvállalását helyezte az első helyre, és 6 százaléka gondolta a kettő kombinációját elsőrangúnak. "Bár ezek a tényezők nem kerültek az összesítésben az elsők közé, más kutatások azt támasztják alá, hogy a vállalatvezetés és a vállalat társadalmi felelősségvállalása a hírnév- és kapcsolatépítés fontos kritériuma" - állítja Cherenson. "A 2001-ben végzett felmérés bebizonyította, hogy a vállalati hírnév olyan kincs, amelyet erősíteni kell, de mindig szilárdnak kell tartani" - vélekedik az elnök. "A mostani vizsgálat a hírnév kapcsolatépítő szerepének jobb megértését segítette, különösen a munkaadó hírnevének a munkaerőpiacra gyakorolt hatását" - fogalmazott.

Cherenson véleménye szerint mindkét vizsgálat bebizonyította, hogy a hírnév és a kapcsolatépítés költségmegtakarítást eredményez, a hatékonyabb munkaerő-toborzás és munkaerő megtartás ugyanis csökkenti az üzemeltetési költségeket. A mostani tanulmány a hírnév munkaerő-piaci hatását vizsgálta, de több tanulmány már azt is kimutatta, hogy a hírnév ösztönző hatással van az ügyfelek vásárlási és beruházási szokásaira is.

Forrás Katalin, HR Portal
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a... Teljes cikk

Végre egy jó hír: meglepően gyorsan alkalmazkodtak a polikrízishez a női felsővezetők

Megnövekedett munkaterhelésük ellenére optimisták a női felsővezetők a vállalati növekedést, a társadalmi változásokat, a nemek közötti... Teljes cikk

A nők által alapított startupokhoz csak a befektetések 1%-a jut el - így lehetne ezen változtatni

Továbbra is jelentős szakadék tátong a férfiak és a nők esélyei között a startupszektorban. Közép-Kelet-Európában a befektetések 94%-a... Teljes cikk