kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

A jó hírű vállalat vonzó munkahely

A munkát keresők szemében azok a cégek a legvonzóbbak, amelyek megbecsülik a dolgozóikat, és közismerten jó minőségűek a termékeik vagy szolgáltatásaik. Egy nemrégiben végzett vizsgálat szerint a felnőtt válaszadók 77 százaléka nem a gazdasági mutatókat tartja mérvadónak abban, hogy az adott vállalatot vonzó munkahelynek tartja-e.

A Cherenson Group tanácsadó ügynökség(http://www.cherenson.com) 2002 február elején, 800 felnőtt - 18 évesnél idősebb - New Jersey-i lakos véleményét kérdezte meg a munkahelyválasztásról. A felmérés alapján készült 3,5 százalék hibaszázalékos 95 százalékos megbízhatóságú statisztika szerint egy vállalat munkaerőpiacra gyakorolt vonzásának két legfontosabb kritériuma, hogy

  • milyen jól bánnak a munkaerővel (36 százalék) és
  • milyen minőségű a terméke vagy szolgáltatása (27 százalék)

A korábban végzett felméréshez hasonlóan, a 75.000 dolláros, vagy ennél magasabb éves jövedelemmel rendelkezők inkább az anyagi szempontokat sorolták előre. A vállalati hírnevet vizsgáló, 2001-ben végzett felmérésben résztvevők 78 százaléka még akkor is a jó hírű vállalatot választaná, ha egy kétes hírnevű cégnél több fizetést kapna.

"Az első felmérésünkből kiderült, hogy az emberek akár alacsonyabb fizetéssel is beérik, ha jó hírű vállalatnál dolgozhatnak" - mondta Michael Cherenson, a Cherenson Group alelnöke. "A mostani vizsgálat szerint tíz emberből majdnem nyolc hallgat az érzelmeire is, és korántsem csak az anyagi megfontolások vezérlik" - tette hozzá.

A megkérdezettek 4 százaléka állította, hogy a vezérigazgató személye a legfontosabb tényező, 3 százaléka a vállalat jótékonysági tevékenységét és társadalmi felelősségvállalását helyezte az első helyre, és 6 százaléka gondolta a kettő kombinációját elsőrangúnak. "Bár ezek a tényezők nem kerültek az összesítésben az elsők közé, más kutatások azt támasztják alá, hogy a vállalatvezetés és a vállalat társadalmi felelősségvállalása a hírnév- és kapcsolatépítés fontos kritériuma" - állítja Cherenson. "A 2001-ben végzett felmérés bebizonyította, hogy a vállalati hírnév olyan kincs, amelyet erősíteni kell, de mindig szilárdnak kell tartani" - vélekedik az elnök. "A mostani vizsgálat a hírnév kapcsolatépítő szerepének jobb megértését segítette, különösen a munkaadó hírnevének a munkaerőpiacra gyakorolt hatását" - fogalmazott.

Cherenson véleménye szerint mindkét vizsgálat bebizonyította, hogy a hírnév és a kapcsolatépítés költségmegtakarítást eredményez, a hatékonyabb munkaerő-toborzás és munkaerő megtartás ugyanis csökkenti az üzemeltetési költségeket. A mostani tanulmány a hírnév munkaerő-piaci hatását vizsgálta, de több tanulmány már azt is kimutatta, hogy a hírnév ösztönző hatással van az ügyfelek vásárlási és beruházási szokásaira is.

Forrás Katalin, HR Portal
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Külföldi munka

A KSH adatai szerint tavaly 41 300 magyar vándorolt külföldre, és 2020 óta folyamatos a növekedés. Sokakat vonz a magyarországinál magasabb fizetés... Teljes cikk

Nem az a fontos, hogy ki mit végzett, hanem hogy mihez ért - milyen a készségalapú HR-stratégia?

Hatalmas lehetőségeket látnak a HR vezetők abban, hogy a készségeknek nagyobb szerep jusson a HR-ben. Az átfogó készségalapú stratégia... Teljes cikk

Továbbra is jelentős a szakadék a férfi és női vállalkozások között

A férfiak vállalkozási aktivitása – korosztálytól és vállalkozási típustól függetlenül – jellemzően magasabb a nőkénél. A férfiak mintegy... Teljes cikk