kapubanner for mobile
Megjelent: 19 éve

A jó hírű vállalat vonzó munkahely

A munkát keresők szemében azok a cégek a legvonzóbbak, amelyek megbecsülik a dolgozóikat, és közismerten jó minőségűek a termékeik vagy szolgáltatásaik. Egy nemrégiben végzett vizsgálat szerint a felnőtt válaszadók 77 százaléka nem a gazdasági mutatókat tartja mérvadónak abban, hogy az adott vállalatot vonzó munkahelynek tartja-e.

A Cherenson Group tanácsadó ügynökség(http://www.cherenson.com) 2002 február elején, 800 felnőtt - 18 évesnél idősebb - New Jersey-i lakos véleményét kérdezte meg a munkahelyválasztásról. A felmérés alapján készült 3,5 százalék hibaszázalékos 95 százalékos megbízhatóságú statisztika szerint egy vállalat munkaerőpiacra gyakorolt vonzásának két legfontosabb kritériuma, hogy

  • milyen jól bánnak a munkaerővel (36 százalék) és
  • milyen minőségű a terméke vagy szolgáltatása (27 százalék)

A korábban végzett felméréshez hasonlóan, a 75.000 dolláros, vagy ennél magasabb éves jövedelemmel rendelkezők inkább az anyagi szempontokat sorolták előre. A vállalati hírnevet vizsgáló, 2001-ben végzett felmérésben résztvevők 78 százaléka még akkor is a jó hírű vállalatot választaná, ha egy kétes hírnevű cégnél több fizetést kapna.

"Az első felmérésünkből kiderült, hogy az emberek akár alacsonyabb fizetéssel is beérik, ha jó hírű vállalatnál dolgozhatnak" - mondta Michael Cherenson, a Cherenson Group alelnöke. "A mostani vizsgálat szerint tíz emberből majdnem nyolc hallgat az érzelmeire is, és korántsem csak az anyagi megfontolások vezérlik" - tette hozzá.

A megkérdezettek 4 százaléka állította, hogy a vezérigazgató személye a legfontosabb tényező, 3 százaléka a vállalat jótékonysági tevékenységét és társadalmi felelősségvállalását helyezte az első helyre, és 6 százaléka gondolta a kettő kombinációját elsőrangúnak. "Bár ezek a tényezők nem kerültek az összesítésben az elsők közé, más kutatások azt támasztják alá, hogy a vállalatvezetés és a vállalat társadalmi felelősségvállalása a hírnév- és kapcsolatépítés fontos kritériuma" - állítja Cherenson. "A 2001-ben végzett felmérés bebizonyította, hogy a vállalati hírnév olyan kincs, amelyet erősíteni kell, de mindig szilárdnak kell tartani" - vélekedik az elnök. "A mostani vizsgálat a hírnév kapcsolatépítő szerepének jobb megértését segítette, különösen a munkaadó hírnevének a munkaerőpiacra gyakorolt hatását" - fogalmazott.

Cherenson véleménye szerint mindkét vizsgálat bebizonyította, hogy a hírnév és a kapcsolatépítés költségmegtakarítást eredményez, a hatékonyabb munkaerő-toborzás és munkaerő megtartás ugyanis csökkenti az üzemeltetési költségeket. A mostani tanulmány a hírnév munkaerő-piaci hatását vizsgálta, de több tanulmány már azt is kimutatta, hogy a hírnév ösztönző hatással van az ügyfelek vásárlási és beruházási szokásaira is.

Forrás Katalin, HR Portal
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért sérülékeny a 40 felettiek mentális egészsége?

A mentális egészség október 10-i világnapja emlékeztet minket arra, hogy a munkahely nemcsak a teljesítmény terepe, hanem hús-vér emberek mindennapi... Teljes cikk

A legnagyobb stresszforrás a bizonytalanság - így tegyél a cégnél ellene

„Az agyunk a biztos rosszat is jobban viseli, mint a bizonytalanságot. A folyamatos változás ezért okoz nagyon erős szorongást, döntési fáradtságot... Teljes cikk

"Ez volt a legnehezebb évem a HR-en" - miért hagyják el egyre többen a szakmát?

Az elmúlt években a HR-munkatársak munkája az amerikai munkaerőpiacon példátlan kihívásokkal szembesült: folyamatos leépítések, szigorúbb... Teljes cikk