kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A munkaerő toborzás egy csapatsport

Teljesen új készségekre és tudásra van szükség ahhoz hogy toborzási területen ma sikeres legyen valaki. Egyszerre piackutatói alaposságra, online marketing tudásra, értékesítőket megszégyenítő meggyőző erőre van szüksége egy toborzó szakembernek. A témáról bővebben is beszél a BaBér Panoráma tavaszi rendezvényén Toldi Gábor, toborzási szakember, a Social Talent partnere.

images

Milyen trendeket lát a munkaerőpiacon?

Alapjaiban alakulnak át piacok a digitalizáció a 4. ipari forradalom okán. Az egész folyamat leginkább egy olyan hógolyóhoz hasonlítható, amely egyre növekszik és közben folyamatosan gyorsul. Gondoljunk csak a TV-re. Maga az eszköz alapjaiban nem változott közel 50 évig. Ehhez képest még csak 9 éve hogy bemutatták az első Iphone-t ami az első okos telefon volt. Rengeteg példa van már körülöttünk arra hogy a technológia miként alakítja át az életünket és akár iparágakat. Gondoljunk csak az elektromos hajtású autókra, vagy az UBER-re. Nem kérdés hogy ezek a változások hatnak a vállalatokra is és a munkaerőpiacra is. Több egymástól független de egymásra ható tényezővel kell kalkulálnunk:

1. Új munkakörök jönnek létre melyek korábban nem léteztek.

2. A szabad munkaerő áramlás elve új értelmet nyer az online, távmunkában elvégezhető feladatok által.

3. Új generációk jelentek meg a munkaerőpiacon akiknek teljesen normális közeg az internet, a közösségi média, az okostelefon. Ezáltal egészen más elvárásokat támasztanak és másképp állnak a munka világához.

4. Az oktatási rendszer nem bírja tartani a tempót, másképp tanulunk és a dolgok oly tempóban változnak, hogy a klasszikus oktatási rendszer átalakul pl: MOOC (Massive Open Online Course).

5. Elöregedő társadalomban élünk, kevesebb az utánpótlás, ezáltal még nagyobb a verseny az elérhető munkaerőért.

6. A közösségi médiának és az online térnek köszönhetően a transzparencia felértékelődik, a vállalatok a kommunikációs kontrollt elvesztették.

7. A rugalmas foglalkoztatás új utakat tör magának ugyancsak a technológiának köszönhetően. Egyre több a szabadúszó, projekt alapon dolgozó „munkavállaló” és folyamatosan növekszik.


Miként hatnak ezek a változások a munkaerő toborzásra mint szakmára? Hogyan hat ez a vállalatokra?



A toborzási szakemberek új kihívások előtt állnak. Teljesen új készségekre és tudásra van szükség ahhoz hogy toborzási területen ma sikeres legyen valaki. Egy piackutató rálátása szükséges, mélységében ismerve az adott szakterületet, ahol toboroz. Érteni kell az online tér működését, szinte már egy online marketing szakember és egy hacker eszköztárával kell dolgozni bizonyos nehezen betölthető pozíciók esetén pl: IT és mérnök területen. Amennyiben pedig bír mindezzel az egyre inkább online technikai „sport” készségekkel és végre talál egy megfelelő jelöltet, akkor a meg kell nyerni magunknak és a vállalatunknak. Értékesítőket megszégyenítő érveléssel és meggyőző erővel kell munkáltatói márka üzeneteket kommunikálni. A vállalatok a korábbi vevői pozícióból eladói szerepbe kényszerültek a munkaerőpiacon, melyet sok felvételért felelős vezető nem ért.


Mit ért azalatt hogy a felvételért felelős vezetők nem értik a jelenlegi helyzetet?



A vezetők nincsenek tisztában a jelenlegi munkaerő-piaci környezettel. Hogyha végre van egy megfelelő jelölt akkor azt fel kell venni mert ki tudja mikor lesz újra egy hasonlóan jó jelölt. Sok esetben már szó nincs arról hogy válogatni lehetne a jelöltek között. A munkaerő megtartása az új toborzás. Egy-egy ember pótlás oly mértékben elhúzódhat amely jelentős költséget, veszteséget jelent a cégek számára. Ma a felvételért felelős vezetőknek van a legnagyobb a felelőssége a munkaerőtoborzásban. Rajtuk múlik sok esetben:

  • a fluktuáció
  • tőlük érkezik a munkaerőigény
  • rajtuk múlik, hogy a kollégák motiváltak új kollégák ajánlására
  • ők azok, akik döntenek vagy nem döntenek a jelöltek sorsáról
  • végül pedig hogy a felvételt nyert kolléga benn marad e a szervezetben.


Mindezek alapján számomra nem kérdés, hogy ma a munkaerőtoborzás egy csapatsport, ami csak akkor lehet sikeres, ha a vezetők értik a piaci trendeket és változást, és ennek megfelelően működnek együtt a toborzási szakemberekkel.

További részletek a HR Portal és Soft Consulting közös konferenciáján.

Bővebben a rendezvényről és jelentkezés itt.
  • 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Októberben csökkent az álláshirdetések száma: még így is közel 36 ezer ajánlat

Szeptemberről októberre az Állásportál.hu által a magyar weben szemlézett álláshirdetések száma 2087-tel csökkent. A legnagyobb visszaesés a... Teljes cikk

Tízezer alá esett a Tesco létszáma, 140 fővel dolgoznak kevesebben a Morgan Stanley-nél

Júliusról augusztusra 264 fővel, 9802 főre csökkent a Tesco létszáma, a Magyar Postánál 304 fővel dolgoznak kevesebben, a Morgan Stanley-nél pedig... Teljes cikk

A covid alatt sem épített le, hanem értékesítőket vett fel, új piacokat keresett: Feleki Attila, HR-Rent Kft.

A Dél-Dunántúlon és Győrben aktív, a fémipari toborzásban különösen erős, német nyelvterületre is közvetít magyarokat a pécsi központú... Teljes cikk