Megjelent: 5 éve

A munkáltatói márkaépítésről II. - Kovács Bernadett

A munkáltatói márka befelé irányuló cselekvésekből, és kifelé kommunikációból áll. Előbbivel azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat, utóbbival pedig ezt megmutatjuk azoknak, akiket szeretnénk, ha a jövőben a munkatársaink lennének. Beszélgetés Kovács Bernadett, a Docusoft marketing és PR menedzserével.

Ha egy szóval kellene leírnod, hogyan dolgozol, mi lenne az a szó?

azseniátlátakáoszonisvagynem


Mit dolgozol jelenleg?



Hivatalosan Marketing és PR menedzser szerepel a titulusomban, de a tényleges munkám ennél jóval szerteágazóbb és kb. 3 részre tudnám osztani: a hagyományos marketing és PR az üzletfejlesztési területen, belső kommunikáció és események, melyek már erőteljesen áthallásban vannak a ma olyan népszerű employer branding belső elköteleződés részével, valamint ennek “külső” testvére az, hogy kommunikációs oldalról támogatom a toborzási területet. Nálam vannak a pull csatornák és a munkahelyünk kívánatossá tételének felelőssége, szorosan együttműködve a kapcsolódó munkatársakkal, sőt, inkább az egész céggel.

Kovács BernadettKovács Bernadett



Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?



Meglehetősen vicces, hogy míg a toborzási és kiválasztási folyamatainkat tudatosan, folyamatosan fejlesztve végezzük, az én interjúm még 5 évvel ezelőtt a Corvinus C épületének 2. emeletén zajlott. A cég korai stádiumában történt ez, ahol az elsődleges recruitment forrás a személyes kapcsolatok voltak. Én is így kerültem a Doctusofthoz, hogy egy kedves barátom ajánlott be. A cég olyan jó íráskészséggel rendelkező személyt keresett, akinek van tapasztalata a blogolásban, evangelizációban és tech-affinis. Az egyetem után teljes állást kaptam és volt szerencsém az összes kommunikációs területre betekinteni, ami nagyon ideálisan és természetesen a cég növekedésével párhuzamosan zajlott.


Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?



Talán az, hogy, ami tegnap volt, az ma már nincs, hanem van helyette más. Egy új igény, egy piaci változás, ráadásul ez a technológiai területen többszörösen hatványozódik.


Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?



Az egyik legfontosabb, hogy olyan technológiákkal dolgozunk (Google Cloud Platform), amivel viszonylag kevesen ebben az országban. Ezenkívül mondhatnám a csapatot, mondhatnám a kávégépet, és a rugalmas munkaidőt meg ezt a sok-sok techie, startup-szagú dolgot. (A csocsó asztalt eladtuk, mert hangos volt!), de ha valamit ki kellene emelnem, az a ​hosszú távú perspektíva​, amit a Doctusoft nyújt. Úgy gondolom, hogy ez ritka ma Magyarországon, hogy egy középméretű tech cég akár 5 éven át meg tudja tartani a munkatársait. És most nem (csak) magamról beszélek. A közel 40 fős cégből még mindig van legalább 10+ ember, akikkel 2011-2012 óta együtt dolgozom.


Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?



Számomra a munkáltatói márka két dologból áll: cselekvésekből, amelyek befelé irányulnak, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat itt, és kommunikációból, mely ezeknek az aktivitásoknak a megmutatásából áll azok felé, akiket szeretnénk a jövőben a munkatársainknak tudni. A kommunikáció persze önmagában nem jelent semmit, ha nincs mögötte a hitelesség, hogy itt tényleg ez történik, hogy odafigyelünk egymásra az első naptól kezdve az utolsóig. Miért fontos? Mert a reklámzaj már a munkáltatói piacon is kezd olyan erős lenni, mint a fogyasztóin, plusz azért ott van az cirka 25.000-es fejlesztői hiány, és, aki alszik, mindenről lecsúszik.


Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?



Ennek a folyamatnak nagyon az elején járunk, a félévre van betervezve a vadiúj karrier oldalunk elkészítése és ez alapján a Dreamjo.bs profilunk ehhez igazítása is, hogy konzisztens legyen a megjelenésünk mindkét felületen. Múlt héten zajlottak az ezzel kapcsolatos ötletelések, és szuperizgalmas volt összeülni a kollégákkal szinte az összes területről és közösen dolgozni egy ilyen projekten. Nagyon sok érdekes gondolat tud érkezni, ha összeütköztetjük a látsámódokat, és így remélem az oldal is több lesz, mint ha csak a kommunikációs terület dolgozott volna rajta egyedül. A Dreamjo.bs-nál jelenleg arra koncentráltunk, hogy a honlapon kintlévő pozikat Dreamjo.bs-osítsuk és ne veszítsük el se a stílust, se a tartalmat, és persze, hogy kiszedjük a kétszavasokat a fejlesztőkből.


Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?



Szerintem nagyon fontos meghatározni reálisan, hogy miben vagyunk jók, vagy miben akarunk azok lenni, mi a célunk és mi tesz minket különlegessé. Ezek alapján már lehet kezdeni kis lépésekben felépíteni egy képet magunkról, ami lehet egy Facebook oldal (mi is így kezdtük) vagy egy Dreamjo.bs profil és utána szépen a többit. Sokan megijednek, mert egy “viszonylag új” terület, aztán, ahogy jobban beleássa magát valaki, rájöhet, hogy az elemek egy részét már csinálják, csak még nem így hívják.
  • 2022.02.01Munkaügyi adatvédelem (GDPR HR-eseknek) Blended képzésünk során a tananyag általános elméleti részét, mely tartalmazza az alapfogalmak, jogalapok és törvények összefoglalását először e-learning videó formában sajátíthatja el. A videó megtekintése után egy fél napos konzultáció keretein belül, feldolgozásra kerül a tananyag további része, melyet online vagy tantermi formában hirdetünk meg. Részletek Jegyek
  • 2022.02.04Sikeres évem lesz! Csoportos coaching az eredményes évért 2022 első heteit éljük. Álmodozunk és tervezgetünk; mi mindent akarunk megvalósítani az idén? Aztán elröppennek a hetek és a hónapok, és azt vesszük észre, hogy sehol sem tartunk ezekkel a tervekkel. Ilyekor elgondolkodunk: hogy lesz ebből sikeres év?! Lehet, hogy veled is megtörtént már ez. Ha azt akarod, hogy az idén másképp legyen, érdemes felkészülni rá! Jelentkezz az eseményre, ahol eszközöket és inspirációt kapsz a tudatos évtervezéshez! Találkozunk? Részletek Jegyek
  • 2022.03.073 Hetes Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. A képzés 3 héten keresztül, 2 hétköznap este valósul meg. Igény esetén 3 munkanapra is szervezhető. Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Itt a legvonzóbb munkaadók listája - így választanak munkahelyet a fiatalok

Megvannak az idei munkaerőpiaci preferenciákat vizsgáló felmérés eredményei és az Év Legvonzóbb Munkahelye díj győztesei. Teljes cikk

Ismét várják azokat, akik újrakezdenék a karrierjüket

A munkából kiesett évek alatt gyakran nemcsak a szak- és nyelvtudás, de az önbizalom is megkopik. Ennek visszaépítésében és új készségek... Teljes cikk

Így ugrott szintet a Takarékbank employer brandingben

A nagyvállalati kategóriában az Employer Branding Award bronz fokozatát nyerte el június végén a Takarékbank Zrt a Magyar Public Relation Szövetség... Teljes cikk