Megjelent: 5 éve

A munkáltatói márkaépítésről II. - Kovács Bernadett

A munkáltatói márka befelé irányuló cselekvésekből, és kifelé kommunikációból áll. Előbbivel azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat, utóbbival pedig ezt megmutatjuk azoknak, akiket szeretnénk, ha a jövőben a munkatársaink lennének. Beszélgetés Kovács Bernadett, a Docusoft marketing és PR menedzserével.

images

images

Ha egy szóval kellene leírnod, hogyan dolgozol, mi lenne az a szó?

azseniátlátakáoszonisvagynem


Mit dolgozol jelenleg?



Hivatalosan Marketing és PR menedzser szerepel a titulusomban, de a tényleges munkám ennél jóval szerteágazóbb és kb. 3 részre tudnám osztani: a hagyományos marketing és PR az üzletfejlesztési területen, belső kommunikáció és események, melyek már erőteljesen áthallásban vannak a ma olyan népszerű employer branding belső elköteleződés részével, valamint ennek “külső” testvére az, hogy kommunikációs oldalról támogatom a toborzási területet. Nálam vannak a pull csatornák és a munkahelyünk kívánatossá tételének felelőssége, szorosan együttműködve a kapcsolódó munkatársakkal, sőt, inkább az egész céggel.

Kovács BernadettKovács Bernadett



Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?



Meglehetősen vicces, hogy míg a toborzási és kiválasztási folyamatainkat tudatosan, folyamatosan fejlesztve végezzük, az én interjúm még 5 évvel ezelőtt a Corvinus C épületének 2. emeletén zajlott. A cég korai stádiumában történt ez, ahol az elsődleges recruitment forrás a személyes kapcsolatok voltak. Én is így kerültem a Doctusofthoz, hogy egy kedves barátom ajánlott be. A cég olyan jó íráskészséggel rendelkező személyt keresett, akinek van tapasztalata a blogolásban, evangelizációban és tech-affinis. Az egyetem után teljes állást kaptam és volt szerencsém az összes kommunikációs területre betekinteni, ami nagyon ideálisan és természetesen a cég növekedésével párhuzamosan zajlott.


Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?



Talán az, hogy, ami tegnap volt, az ma már nincs, hanem van helyette más. Egy új igény, egy piaci változás, ráadásul ez a technológiai területen többszörösen hatványozódik.


Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?



Az egyik legfontosabb, hogy olyan technológiákkal dolgozunk (Google Cloud Platform), amivel viszonylag kevesen ebben az országban. Ezenkívül mondhatnám a csapatot, mondhatnám a kávégépet, és a rugalmas munkaidőt meg ezt a sok-sok techie, startup-szagú dolgot. (A csocsó asztalt eladtuk, mert hangos volt!), de ha valamit ki kellene emelnem, az a ​hosszú távú perspektíva​, amit a Doctusoft nyújt. Úgy gondolom, hogy ez ritka ma Magyarországon, hogy egy középméretű tech cég akár 5 éven át meg tudja tartani a munkatársait. És most nem (csak) magamról beszélek. A közel 40 fős cégből még mindig van legalább 10+ ember, akikkel 2011-2012 óta együtt dolgozom.


Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?



Számomra a munkáltatói márka két dologból áll: cselekvésekből, amelyek befelé irányulnak, hogy a meglévő munkatársak minden szempontból - szakmai és emberi - jól érezzék magukat itt, és kommunikációból, mely ezeknek az aktivitásoknak a megmutatásából áll azok felé, akiket szeretnénk a jövőben a munkatársainknak tudni. A kommunikáció persze önmagában nem jelent semmit, ha nincs mögötte a hitelesség, hogy itt tényleg ez történik, hogy odafigyelünk egymásra az első naptól kezdve az utolsóig. Miért fontos? Mert a reklámzaj már a munkáltatói piacon is kezd olyan erős lenni, mint a fogyasztóin, plusz azért ott van az cirka 25.000-es fejlesztői hiány, és, aki alszik, mindenről lecsúszik.


Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?



Ennek a folyamatnak nagyon az elején járunk, a félévre van betervezve a vadiúj karrier oldalunk elkészítése és ez alapján a Dreamjo.bs profilunk ehhez igazítása is, hogy konzisztens legyen a megjelenésünk mindkét felületen. Múlt héten zajlottak az ezzel kapcsolatos ötletelések, és szuperizgalmas volt összeülni a kollégákkal szinte az összes területről és közösen dolgozni egy ilyen projekten. Nagyon sok érdekes gondolat tud érkezni, ha összeütköztetjük a látsámódokat, és így remélem az oldal is több lesz, mint ha csak a kommunikációs terület dolgozott volna rajta egyedül. A Dreamjo.bs-nál jelenleg arra koncentráltunk, hogy a honlapon kintlévő pozikat Dreamjo.bs-osítsuk és ne veszítsük el se a stílust, se a tartalmat, és persze, hogy kiszedjük a kétszavasokat a fejlesztőkből.


Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?



Szerintem nagyon fontos meghatározni reálisan, hogy miben vagyunk jók, vagy miben akarunk azok lenni, mi a célunk és mi tesz minket különlegessé. Ezek alapján már lehet kezdeni kis lépésekben felépíteni egy képet magunkról, ami lehet egy Facebook oldal (mi is így kezdtük) vagy egy Dreamjo.bs profil és utána szépen a többit. Sokan megijednek, mert egy “viszonylag új” terület, aztán, ahogy jobban beleássa magát valaki, rájöhet, hogy az elemek egy részét már csinálják, csak még nem így hívják.
  • 2022.08.29Mit tegyél, hogy tőled vásároljanak? Értékesítése mindig szükség van; nem csak akkor, ha a cégnek jól megy, de akkor is, amikor nehéz időszak következik. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.10.05Tréning Kerekasztal Konferencia 2022. Folytonos változások, aggodalom, stressz, hybrid működés, motivációvesztés, soha nem látott fluktuáció - napjainkban számos már korábban is tapasztalt és rengeteg új kihívással küzdenek a cégvezetők, HR és képzési szakemberek. Az idei Tréning Kerekasztal konferencia több évtizedes hagyományt követve az aktuális szervezeti és HR kihívásokra ad válaszokat és bemutatja a magyar piac vezető tréningcégeinek legújabb fejlesztéseit és tapasztalatait. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Munkavállalói részvények és extra szabadság - interjú Mihók Krisztinával, az Erste Bank HR-vezetőjével

Lojalitást növelő munkavállalói részvényprogram, a banknál eltöltött idő mérföldköveihez kötött akár négy hétig terjedő extra fizetett... Teljes cikk

Mitől vonzó egy munkaadó?

A telekommunikációs szektor “Legvonzóbb munkaadója” címet nyerte el a Yettel Magyarország Zrt. (még az előző márkanéven) a Randstad... Teljes cikk

Így bánjunk a pályázókkal állásinterjún

Egy udvariatlan irodai portás is romba dönthet egy kiválasztási folyamatot – figyelmeztet cikksorozata negyedik részében Varga Krisztina személyzeti... Teljes cikk

Facebook