kapubanner for mobile
Mészáros Etelka
Megjelent: 14 éve

A telefonálási képességfejlesztés csodafegyvere a telefonszimulátor

A munkahelyi telefonálás jelentős része tanulható és gyakorlással elsajátítható. A Németországban kifejlesztett telefonszimulátor egy olyan egyedülálló berendezés, amelynek használatával professzionális módon fejleszthetők ezek a képességek. A speciális készülékről Németh Attilával, a Telefonszimulátor Kft. vezetőjével beszélgettünk.

Telefonszimulátor
- Mi adta az ötletet a telefonszimulátor kifejlesztéséhez?

- Németországban a 2000-es évek elején fogalmazódott meg az a kérdés, hogy miként oldható meg a telefonos kommunikáció tanulása és gyakorlása úgy, hogy az élethű legyen, a munkatársak a valós "telefonos hangjukat" hallgassák vissza, ne kelljen külön a technikai háttérrel foglalkozni, akár gyakorlással, akár élő hívásokkal is lehetővé váljon a telefonálási képességek fejlesztése, és mindez helyszíntől függetlenül, bárhol megvalósulhasson. Ennek a kérdésnek a megválaszolása inspirálta a telefonszimulátor kifejlesztését.

- Miben nyújt hatékony segítséget a készülék?

- A berendezés legnagyobb vívmánya, hogy megkönnyíti és meggyorsítja a szóbeli panelek és scriptek elsajátítását, a telefonálási és ügyfélkezelési technikák (pl: érdeklődés felkeltés, kifogáskezelés, keresztértékesítés) készségszintre fejlesztését, valamint a helytelen beidegződések felismerését és kiküszöbölését. Mindemellett a berendezés alkalmazásával tökéletesíthető a munkatársak beszédstílusa, valamint a hanghordozása is.

- Mely munkakörökben érdemes használni a készüléket?

- Minden olyan munkakörnél, ahol az ügyfelekkel történő telefonos kommunikációnak kiemelkedő vagy éppen kizárólagos szerepe van. Ilyen például az üzletkötői tevékenység, a telefonos ügyfélszolgálat, vagy éppen a telesales.

- Pontosan hogyan működik a telefonszimulátor?

- A munkatárs, illetve a beszélgetőpartner, aki az ügyfelet játssza, aki lehet egy másik munkatárs, supervisor, vezető, belső oktató, coach, külön-külön helyiségekbe mennek a berendezéshez tartozó vezeték nélküli készülékekkel, felhívják egymást és beszélnek egymással, mint egy tényleges telefonáláskor. Így a munkatársak átélik és megszokják a valódi telefonálás érzését, és azt a pszichés állapotot, amelyben a mindennapok során bonyolítják a telefonálásokat. Tehát pontosan olyan formában gyakorolják a telefonálást, ahogyan a valóságban telefonálnak.

A beszélgetések rögzítése automatikusan elindul, illetve megáll, amint a munkatársak elkezdik és befejezik a beszélgetéseket. A berendezés digitálisan, kifogástalan minőségben, torzításmentesen rögzíti a beszélgetéseket, így munkatársak pontosan úgy hallják vissza a saját "telefonos hangjukat", ahogyan azt az ügyfél a vonal túlsó végén hallja. A felvételeket egy gombnyomásra vissza lehet hallgatni és ki lehet elemezni, majd a szükséges változtatásokat azonnal begyakorolni. Amennyiben szükséges, a beszélgetések kihangosíthatóak beépített hangszóró segítségével, így az éppen nem gyakorló munkatársak is figyelemmel kísérhetik mindkét beszélgető fél mondanivalóját, és ebből is sokat tanulhatnak.

A berendezés memóriakártyára rögzíti a felvételeket, amelyek számítógépre másolhatók, így archiválhatók, e-mailben elküldhetők, vagy további oktatási célokra használhatók. A berendezéssel élő hívásokat is lehet kezdeményezni és fogadni, így a munkatársak ilyen formában is kipróbálhatják magukat.

- Milyen területeken használható eredményesen a készülék?

- A berendezés kiválóan alkalmazható vállalati belső képzéseken, nyílt tréningeken, on the job képzéseken, Assessment és Development Center keretében, valamint coaching során.

- Az alig egy éves magyarországi bevezetés óta kiket mondhatnak ügyfelüknek és milyen visszajelzéseket kaptak?

- Ügyfeleink között tudhatunk számos jól ismert hazai és nemzetközi vállalatot, ahol minden esetben nagyon kedvező tapasztalatok kapcsolódnak a berendezés használatához. Legfőbb előnyként leginkább azt emelik ki, hogy egy olyan berendezést használhatnak, amely az eddig alkalmazott egyéb módszerek összes előnyét egyesíti.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mesterséges intelligencia a nyelvoktatásban: "Az AI már megírja helyettem", de ki beszél majd helyetted?

Az elmúlt hónapokban, amikor beültünk egy-egy céges nyelvórára, egyre gyakrabban hallottuk ezt a mondatot a résztvevőktől: "Most már a ChatGPT... Teljes cikk

Erre van szüksége a cégeknek az SNI tanulók foglalkoztatásához

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 2024-ben folyamatosan hangsúlyt fektetett a szakképzésben résztvevő SNI-tanulók duális képzésben való... Teljes cikk

Nagy siker: a világ legjobb egyetemére került be egy magyar középiskolás lány

A budapesti Szent István Gimnázium 12. osztályos diákja, Keresztély Zsófia sikeresen felvételizett a világ egyik legjobb - egyes listák szerint a... Teljes cikk