A telefonálási képességfejlesztés csodafegyvere a telefonszimulátor
A munkahelyi telefonálás jelentős része tanulható és gyakorlással elsajátítható. A Németországban kifejlesztett telefonszimulátor egy olyan egyedülálló berendezés, amelynek használatával professzionális módon fejleszthetők ezek a képességek. A speciális készülékről Németh Attilával, a Telefonszimulátor Kft. vezetőjével beszélgettünk.
- Németországban a 2000-es évek elején fogalmazódott meg az a kérdés, hogy miként oldható meg a telefonos kommunikáció tanulása és gyakorlása úgy, hogy az élethű legyen, a munkatársak a valós "telefonos hangjukat" hallgassák vissza, ne kelljen külön a technikai háttérrel foglalkozni, akár gyakorlással, akár élő hívásokkal is lehetővé váljon a telefonálási képességek fejlesztése, és mindez helyszíntől függetlenül, bárhol megvalósulhasson. Ennek a kérdésnek a megválaszolása inspirálta a telefonszimulátor kifejlesztését.
- Miben nyújt hatékony segítséget a készülék?
- A berendezés legnagyobb vívmánya, hogy megkönnyíti és meggyorsítja a szóbeli panelek és scriptek elsajátítását, a telefonálási és ügyfélkezelési technikák (pl: érdeklődés felkeltés, kifogáskezelés, keresztértékesítés) készségszintre fejlesztését, valamint a helytelen beidegződések felismerését és kiküszöbölését. Mindemellett a berendezés alkalmazásával tökéletesíthető a munkatársak beszédstílusa, valamint a hanghordozása is.
- Mely munkakörökben érdemes használni a készüléket?
- Minden olyan munkakörnél, ahol az ügyfelekkel történő telefonos kommunikációnak kiemelkedő vagy éppen kizárólagos szerepe van. Ilyen például az üzletkötői tevékenység, a telefonos ügyfélszolgálat, vagy éppen a telesales.
- Pontosan hogyan működik a telefonszimulátor?
- A munkatárs, illetve a beszélgetőpartner, aki az ügyfelet játssza, aki lehet egy másik munkatárs, supervisor, vezető, belső oktató, coach, külön-külön helyiségekbe mennek a berendezéshez tartozó vezeték nélküli készülékekkel, felhívják egymást és beszélnek egymással, mint egy tényleges telefonáláskor. Így a munkatársak átélik és megszokják a valódi telefonálás érzését, és azt a pszichés állapotot, amelyben a mindennapok során bonyolítják a telefonálásokat. Tehát pontosan olyan formában gyakorolják a telefonálást, ahogyan a valóságban telefonálnak.
A beszélgetések rögzítése automatikusan elindul, illetve megáll, amint a munkatársak elkezdik és befejezik a beszélgetéseket. A berendezés digitálisan, kifogástalan minőségben, torzításmentesen rögzíti a beszélgetéseket, így munkatársak pontosan úgy hallják vissza a saját "telefonos hangjukat", ahogyan azt az ügyfél a vonal túlsó végén hallja. A felvételeket egy gombnyomásra vissza lehet hallgatni és ki lehet elemezni, majd a szükséges változtatásokat azonnal begyakorolni. Amennyiben szükséges, a beszélgetések kihangosíthatóak beépített hangszóró segítségével, így az éppen nem gyakorló munkatársak is figyelemmel kísérhetik mindkét beszélgető fél mondanivalóját, és ebből is sokat tanulhatnak.
A berendezés memóriakártyára rögzíti a felvételeket, amelyek számítógépre másolhatók, így archiválhatók, e-mailben elküldhetők, vagy további oktatási célokra használhatók. A berendezéssel élő hívásokat is lehet kezdeményezni és fogadni, így a munkatársak ilyen formában is kipróbálhatják magukat.
- Milyen területeken használható eredményesen a készülék?
- A berendezés kiválóan alkalmazható vállalati belső képzéseken, nyílt tréningeken, on the job képzéseken, Assessment és Development Center keretében, valamint coaching során.
- Az alig egy éves magyarországi bevezetés óta kiket mondhatnak ügyfelüknek és milyen visszajelzéseket kaptak?
- Ügyfeleink között tudhatunk számos jól ismert hazai és nemzetközi vállalatot, ahol minden esetben nagyon kedvező tapasztalatok kapcsolódnak a berendezés használatához. Legfőbb előnyként leginkább azt emelik ki, hogy egy olyan berendezést használhatnak, amely az eddig alkalmazott egyéb módszerek összes előnyét egyesíti.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk
- Minden, amit az új idegenrendészeti törvényről tudni kell - szakmai tájékoztatót szervez az Expat-Center 2 hónapja
- Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista 3 hónapja
- Z generáció megtartása, rugalmas munka: ilyen volt 2023 az üzleti szolgáltató központoknál 4 hónapja
- Ügyfélélmény a Nagy Bazárban 6 hónapja
- A világ legjobb projektmenedzsere lett a Magyar Zene Háza projektvezetője 7 hónapja
- A 10 leggyorsabban növekvő HR toborzási szolgáltató: itt a HR Portál - OPTEN listája 7 hónapja
- A Wise HR titkai: visszatérő munkavállalók, autonóm csapatok, elosztott kultúra 9 hónapja
- Munkaerőpiaci kilátások és karrierlehetőségek a 21. században: egy átfogó áttekintés 10 hónapja
- Különböző szakmákban dolgozók fizetésének áttekintése Magyarországon 10 hónapja
- A mesterséges intelligencia sem tudja kiszorítani az élő munkaerőt a telefonos ügyfélszolgálatokból 10 hónapja
- Új vezető a Porsche Hungaria élén 11 hónapja