kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Aki kérdez: Molnár Zita

HR Szubjektív rovatunkban Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs igazgatója kérdez, miután dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdésére válaszol.

- A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni? (A vállalat tavaly hozta létre a regionális HR szolgáltató központot - a szerk.)

Molnár Zita
- Bármilyen dolgozói közvéleménykutatást végezzünk is, a kommunikáció lesz az egyik olyan terület, ahol soha nem érhetünk el tökéletes megelégedettséget. Ez az emberi természetből adódik: hogy biztonságban érezzük magunkat, minél alaposabban ismerni szeretnénk a körülményeket, amelyek között léteznünk kell, és amelyekkel esetleg meg kell bírkóznunk. Márpedig egy üzleti vállalkozás ritkán teheti meg, hogy mindig minden információt azonnal megoszt a munkatársaival. Különösen igaz ez a változások idején, hiszen ezeket többnyire üzleti érdekek motiválják, amelyek védelme természetesen elsődleges.

A bizonytalan átmeneti helyzetben az egyik legfontosabb szempont a munkatársak biztonságérzetének megőrzése. (Vannak, akik ezt vitatják, és úgy gondolják, hogy a bizonytalanság jobb teljesítményre sarkall. Az én véleményem ezzel szemben az, hogy - különösén az elhúzódó -bizonytalan légkörben a spekuláció, a jövővel kapcsolatos találgatások és aggodalmak figyelmet, időt és energiát vonnak el a feladatoktól, demotiválnak, ráadásul annak a veszélyét is hordozzák, hogy a legjobb kollégáink egyszerűen "kiszállnak", más munkahely után néznek.) A változtatás igényének felmerülése és a folyamat lezárása között hosszú idő, néha akár évek telhetnek el - ezalatt egyszerre kell figyelembe vennünk az érintettek tudásvágyát és szükségleteit, valamint az üzleti szempontból érzékeny és bizalmas információk védelmét. Ilyen helyzetben a kommunikáció tekintetében a vezetők és a munkavállalók szemszögéből is érhetünk el sikert vagy vallhatunk kudarcot.

Változás idején különösen fontos az, hogy a vezetők őszinteségre és átláthatóságra törekedjenek, és miközben az ésszerűség keretei között óvják a bizalmas részleteket, igyekezzenek mindenről miharabb tájékoztatást nyújtani. Az ő esetükben így azt tekintem sikernek, ha felismerik a jól időzített, célzott és tartalmas kommunikáció jelentőségét, és azt a változásmenedzsment szerves részeként, világos irányelvek mentén, szakember bevonásával tervezik, kezelik.

A munkatársak esetében pedig elsősorban a változás minél kisebb ellenállásba ütköző lebonyolítását, a vezetők iránti bizalmat, az új helyzet mielőbbi megértését és elfogadását, ideális esetben támogatását lehet sikerként értékelni. Ez persze nagyban múlik az említett tervszerű kommunikáción és vezetői attitűdön, ugyanakkor jelentős hatással lehet a szervezet motiváltságára és teljesítményére.

KÉRDÉS:

Kérdésem Kurucz Balázshoz, a Coach Akadémia társtulajdonosához és oktatójához, a Hős Útja szakmai közösség coachához:

- Manapság rengeteg coach szervezet, coach oktatás működik, napról napra újabb coachok jelennek meg, hirdetik a szolgáltatásaikat. De van a magyar piacon ekkora igény a coachok iránt?
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Próbaidő: munkavállaló hosszabbítaná, munkáltató elengedné?

A munkavállalók rettegték, az érdekképviseletek támadták, a munkáltatók visszaéltek vele –sommásan talán így lehetne leginkább jellemezni a... Teljes cikk

Munkahelyi mentális egészség: mit tesz a cég, és mi a felelőssége?

Milyen törekvések, intézkedések vannak a cégüknél a munkavállalók mentálhigiénéjének támogatására és pszichés jóllétének... Teljes cikk

Csókosok, ejtőernyősök és egyéb protekciósok

Még mindig nem az a fontos, hogy mit tudsz, hanem hogy kit ismersz?! Papp Tamás István HR szakértő állandó szerzőnk kicsit visszamegy a múltba, majd a... Teljes cikk