Megjelent: 8 éve

Aki kérdez: Molnár Zita

images

- A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni? (A vállalat tavaly hozta létre a regionális HR szolgáltató központot - a szerk.)

Molnár Zita
- Bármilyen dolgozói közvéleménykutatást végezzünk is, a kommunikáció lesz az egyik olyan terület, ahol soha nem érhetünk el tökéletes megelégedettséget. Ez az emberi természetből adódik: hogy biztonságban érezzük magunkat, minél alaposabban ismerni szeretnénk a körülményeket, amelyek között léteznünk kell, és amelyekkel esetleg meg kell bírkóznunk. Márpedig egy üzleti vállalkozás ritkán teheti meg, hogy mindig minden információt azonnal megoszt a munkatársaival. Különösen igaz ez a változások idején, hiszen ezeket többnyire üzleti érdekek motiválják, amelyek védelme természetesen elsődleges.

A bizonytalan átmeneti helyzetben az egyik legfontosabb szempont a munkatársak biztonságérzetének megőrzése. (Vannak, akik ezt vitatják, és úgy gondolják, hogy a bizonytalanság jobb teljesítményre sarkall. Az én véleményem ezzel szemben az, hogy - különösén az elhúzódó -bizonytalan légkörben a spekuláció, a jövővel kapcsolatos találgatások és aggodalmak figyelmet, időt és energiát vonnak el a feladatoktól, demotiválnak, ráadásul annak a veszélyét is hordozzák, hogy a legjobb kollégáink egyszerűen "kiszállnak", más munkahely után néznek.) A változtatás igényének felmerülése és a folyamat lezárása között hosszú idő, néha akár évek telhetnek el - ezalatt egyszerre kell figyelembe vennünk az érintettek tudásvágyát és szükségleteit, valamint az üzleti szempontból érzékeny és bizalmas információk védelmét. Ilyen helyzetben a kommunikáció tekintetében a vezetők és a munkavállalók szemszögéből is érhetünk el sikert vagy vallhatunk kudarcot.

Változás idején különösen fontos az, hogy a vezetők őszinteségre és átláthatóságra törekedjenek, és miközben az ésszerűség keretei között óvják a bizalmas részleteket, igyekezzenek mindenről miharabb tájékoztatást nyújtani. Az ő esetükben így azt tekintem sikernek, ha felismerik a jól időzített, célzott és tartalmas kommunikáció jelentőségét, és azt a változásmenedzsment szerves részeként, világos irányelvek mentén, szakember bevonásával tervezik, kezelik.

A munkatársak esetében pedig elsősorban a változás minél kisebb ellenállásba ütköző lebonyolítását, a vezetők iránti bizalmat, az új helyzet mielőbbi megértését és elfogadását, ideális esetben támogatását lehet sikerként értékelni. Ez persze nagyban múlik az említett tervszerű kommunikáción és vezetői attitűdön, ugyanakkor jelentős hatással lehet a szervezet motiváltságára és teljesítményére.

KÉRDÉS:

Kérdésem Kurucz Balázshoz, a Coach Akadémia társtulajdonosához és oktatójához, a Hős Útja szakmai közösség coachához:

- Manapság rengeteg coach szervezet, coach oktatás működik, napról napra újabb coachok jelennek meg, hirdetik a szolgáltatásaikat. De van a magyar piacon ekkora igény a coachok iránt?
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Aki válaszol: Ladics Viktória

HR Szubjektív rovatunkban Ladics Viktória, a HR Partner Consulting ügyvezető tanácsadója kérdez, miután válaszolt Berzsenyi Márta, a az Avis Budget... Teljes cikk

Tényleg létezik home office? - egy munkajogász kétségei a home office-szal, mint jogintézménnyel kapcsolatban

Vajon tényleg elkülönül egymástól a távmunka és a home office? Az utóbbi egyáltalán létezik, mint jogintézmény? Fodor T. Gábor munkajogász,... Teljes cikk

Hogyan változtak az elvárások a HR-rel szemben? - aki válaszol: Berzsenyi Márta

A koronavírus járvány által generált változások izgalmas dinamikákat hoztak a szervezetek működésében. Hogyan, milyen HR folyamatokat alakított... Teljes cikk