kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Aki kérdez: Molnár Zita

HR Szubjektív rovatunkban Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs igazgatója kérdez, miután dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdésére válaszol.

- A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni? (A vállalat tavaly hozta létre a regionális HR szolgáltató központot - a szerk.)

Molnár Zita
- Bármilyen dolgozói közvéleménykutatást végezzünk is, a kommunikáció lesz az egyik olyan terület, ahol soha nem érhetünk el tökéletes megelégedettséget. Ez az emberi természetből adódik: hogy biztonságban érezzük magunkat, minél alaposabban ismerni szeretnénk a körülményeket, amelyek között léteznünk kell, és amelyekkel esetleg meg kell bírkóznunk. Márpedig egy üzleti vállalkozás ritkán teheti meg, hogy mindig minden információt azonnal megoszt a munkatársaival. Különösen igaz ez a változások idején, hiszen ezeket többnyire üzleti érdekek motiválják, amelyek védelme természetesen elsődleges.

A bizonytalan átmeneti helyzetben az egyik legfontosabb szempont a munkatársak biztonságérzetének megőrzése. (Vannak, akik ezt vitatják, és úgy gondolják, hogy a bizonytalanság jobb teljesítményre sarkall. Az én véleményem ezzel szemben az, hogy - különösén az elhúzódó -bizonytalan légkörben a spekuláció, a jövővel kapcsolatos találgatások és aggodalmak figyelmet, időt és energiát vonnak el a feladatoktól, demotiválnak, ráadásul annak a veszélyét is hordozzák, hogy a legjobb kollégáink egyszerűen "kiszállnak", más munkahely után néznek.) A változtatás igényének felmerülése és a folyamat lezárása között hosszú idő, néha akár évek telhetnek el - ezalatt egyszerre kell figyelembe vennünk az érintettek tudásvágyát és szükségleteit, valamint az üzleti szempontból érzékeny és bizalmas információk védelmét. Ilyen helyzetben a kommunikáció tekintetében a vezetők és a munkavállalók szemszögéből is érhetünk el sikert vagy vallhatunk kudarcot.

Változás idején különösen fontos az, hogy a vezetők őszinteségre és átláthatóságra törekedjenek, és miközben az ésszerűség keretei között óvják a bizalmas részleteket, igyekezzenek mindenről miharabb tájékoztatást nyújtani. Az ő esetükben így azt tekintem sikernek, ha felismerik a jól időzített, célzott és tartalmas kommunikáció jelentőségét, és azt a változásmenedzsment szerves részeként, világos irányelvek mentén, szakember bevonásával tervezik, kezelik.

A munkatársak esetében pedig elsősorban a változás minél kisebb ellenállásba ütköző lebonyolítását, a vezetők iránti bizalmat, az új helyzet mielőbbi megértését és elfogadását, ideális esetben támogatását lehet sikerként értékelni. Ez persze nagyban múlik az említett tervszerű kommunikáción és vezetői attitűdön, ugyanakkor jelentős hatással lehet a szervezet motiváltságára és teljesítményére.

KÉRDÉS:

Kérdésem Kurucz Balázshoz, a Coach Akadémia társtulajdonosához és oktatójához, a Hős Útja szakmai közösség coachához:

- Manapság rengeteg coach szervezet, coach oktatás működik, napról napra újabb coachok jelennek meg, hirdetik a szolgáltatásaikat. De van a magyar piacon ekkora igény a coachok iránt?
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk