Megjelent: 12 éve

Aki kérdez: Molnár Zita

HR Szubjektív rovatunkban Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs igazgatója kérdez, miután dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdésére válaszol.

- A kommunikáció az, amivel sosem elégedettek a dolgozók. Te hogy látod, egy ilyen változásnál mit lehet sikernek nevezni? (A vállalat tavaly hozta létre a regionális HR szolgáltató központot - a szerk.)

Molnár Zita
- Bármilyen dolgozói közvéleménykutatást végezzünk is, a kommunikáció lesz az egyik olyan terület, ahol soha nem érhetünk el tökéletes megelégedettséget. Ez az emberi természetből adódik: hogy biztonságban érezzük magunkat, minél alaposabban ismerni szeretnénk a körülményeket, amelyek között léteznünk kell, és amelyekkel esetleg meg kell bírkóznunk. Márpedig egy üzleti vállalkozás ritkán teheti meg, hogy mindig minden információt azonnal megoszt a munkatársaival. Különösen igaz ez a változások idején, hiszen ezeket többnyire üzleti érdekek motiválják, amelyek védelme természetesen elsődleges.

A bizonytalan átmeneti helyzetben az egyik legfontosabb szempont a munkatársak biztonságérzetének megőrzése. (Vannak, akik ezt vitatják, és úgy gondolják, hogy a bizonytalanság jobb teljesítményre sarkall. Az én véleményem ezzel szemben az, hogy - különösén az elhúzódó -bizonytalan légkörben a spekuláció, a jövővel kapcsolatos találgatások és aggodalmak figyelmet, időt és energiát vonnak el a feladatoktól, demotiválnak, ráadásul annak a veszélyét is hordozzák, hogy a legjobb kollégáink egyszerűen "kiszállnak", más munkahely után néznek.) A változtatás igényének felmerülése és a folyamat lezárása között hosszú idő, néha akár évek telhetnek el - ezalatt egyszerre kell figyelembe vennünk az érintettek tudásvágyát és szükségleteit, valamint az üzleti szempontból érzékeny és bizalmas információk védelmét. Ilyen helyzetben a kommunikáció tekintetében a vezetők és a munkavállalók szemszögéből is érhetünk el sikert vagy vallhatunk kudarcot.

Változás idején különösen fontos az, hogy a vezetők őszinteségre és átláthatóságra törekedjenek, és miközben az ésszerűség keretei között óvják a bizalmas részleteket, igyekezzenek mindenről miharabb tájékoztatást nyújtani. Az ő esetükben így azt tekintem sikernek, ha felismerik a jól időzített, célzott és tartalmas kommunikáció jelentőségét, és azt a változásmenedzsment szerves részeként, világos irányelvek mentén, szakember bevonásával tervezik, kezelik.

A munkatársak esetében pedig elsősorban a változás minél kisebb ellenállásba ütköző lebonyolítását, a vezetők iránti bizalmat, az új helyzet mielőbbi megértését és elfogadását, ideális esetben támogatását lehet sikerként értékelni. Ez persze nagyban múlik az említett tervszerű kommunikáción és vezetői attitűdön, ugyanakkor jelentős hatással lehet a szervezet motiváltságára és teljesítményére.

KÉRDÉS:

Kérdésem Kurucz Balázshoz, a Coach Akadémia társtulajdonosához és oktatójához, a Hős Útja szakmai közösség coachához:

- Manapság rengeteg coach szervezet, coach oktatás működik, napról napra újabb coachok jelennek meg, hirdetik a szolgáltatásaikat. De van a magyar piacon ekkora igény a coachok iránt?
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mitől válik valaki vezetővé? A vezetett teszi azzá?

Nem tudunk szabadulni azon paradigmáinktól, hogy a komplex vállalati struktúrák, bonyolult szervezetek, kapcsolati hálózatok tervezéséhez és... Teljes cikk

Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk