Gyimóthy Éva
Szerző: Gyimóthy Éva
Megjelent: 5 éve

"Az IKEA-nál olyan dolgozni, mint ha a barátaival töltené az időt az ember"

A svéd lakberendezési lánc 300 új munkahelyet teremt a harmadik magyarországi áruházában Soroksáron, amely 2017 tavaszán nyílik meg. Számos területen várják majd a jelentkezőket, mint például: logisztika, vevőszolgálat, lakberendező vagy dekoratőr. Kilenc vezetőt kiválasztottak már, akik régóta a vállalatnál dolgoznak. Az év második felében indul a nagyobb létszám felvétele - mondta a HR Portálnak Magyar Andrea, az új áruház HR-vezetője.

images

Hány főt vettek eddig fel és milyen pozíciókba?

Először a menedzsment pozíciók betöltésére fókuszáltunk. Sikerült egy nagyon jó csapatot összeraknunk. A jelenlegi menedzsment, Szabó Ágnes vezetésével már megkezdte a munkát. Ők kilencen mind az IKEA munkatársai jelenleg is, többen már a 2000-es évek eleje óta erősítik a csapatot. Bár más-más területet vezetnek majd a soroksári áruházban, egy dolog közös bennük: rendkívül színes és változatos utat jártak be, mire idáig jutottak.

Milyen szempontok domináltak a menedzsment kiválasztásánál?

Olyan csapatot szerettünk volna kialakítani, akik tudják, hogyan kell vezetni egy áruházat.

Azt már lehet látni, hány fő érkezik más IKEA-áruházból?

Úgy látjuk, többen érdeklődnek az állások iránt, melyet mi meg is adunk a munkatársainknak; hiszen minden új pozíciót először cégen belül, a kollégák számára hirdetünk meg.

Van-e valamilyen speciális jellemzője toborzási technikájuknak?

Nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a jelentkezőkben meg vannak-e az IKEA alapvető értékei, hiszen a munkatársaink teszik olyanná a céget, amiért az emberek szeretik a márkát. Ilyen értékek például a példaértékű vezetés, az alázat és az akaraterő, a költségtudatosság vagy a felelősség elfogadása és átruházása.

Az egyik legfontosabb szempont a jó értelemben vett alázatosság a munkával szemben. Fontos, hogy az új kolléga képes legyen csapatban dolgozni, hiszen nálunk nagyon erős a közösségi szellem. Hiszünk benne, hogy ha valakiben meg van a kellő akarat, akkor képes fejlődni és személyre szabott karrier utat bejárni. Ezt bizonyítja a harmadik magyarországi IKEA új menedzsmentje is, akik közül többen is gyakornokként vagy eladóként helyezkedtek el nálunk, ma pedig a vezetőség tagjai. A kiválasztás során ezért is – ahogy a menedzsment esetében is tettük – nagy figyelmet fordítunk majd arra, hogy a jelentkező képviseli-e az IKEA értékeit, hiszen azokat sokkal nehezebb utólag elsajátítani. Arra gondolok például, hogy leendő kollégánk merjen különbözni, azaz önmaga lenni, legyen benne folyamatos vágy a megújulásra vagy például, hogy törekvései valósághűek legyenek

Milyen pozíciókba várják még a jelentkezőket?

Számos területen várjuk majd a jelentkezőket, mint például: logisztika, vevőszolgálat, lakberendező vagy dekoratőr. Közel 300 új munkahelyre lehet majd jelentkezni, melyeket folyamatosan fogunk megnyitni. Az év második felében indul a nagyobb létszám felvétele.

Mi szükséges egy eladói munkakör betöltéséhez?

A fent említetteken túl az eladóknál elvárás a megabiztosság, hiszen ez szükséges az emberek megszólításához, továbbá a lelkesedés a csapatmunka iránt, a változásokra való nyitottság, a priorizálási képességet és nem utolsósorban érdeklődés a lakberendezés iránt.

Hány körös a kiválasztás?

Elsősorban a pozíciótól függ, de minden esetben több körös kiválasztást alkalmazunk, csoportos és személyes, illetve a közvetlen vezető és a személyzeti kollégák bevonásával.

Mivel kívánják bevonzani és megtartani a leendő munkavállalókat? Gondolok itt fizetésre, juttatásokra, vonzó munkáltatói márkára?

Amit mindenképp kiemelnék, hogy az IKEA-nál olyan dolgozni, mint ha a barátaival töltené az időt az ember. Ezt az első pillanattól szeretnénk biztosítani a harmadik magyarországi áruházban is, ahol gyorsan változó vidám környezet várja majd az új kollégákat. Jellemző a cégnél, hogy tiszteljük egymást, őszinte változatos emberek vagyunk, akiknek szenvedélye a lakberendezés. A kollégáink számára széles körű és rugalmasan változtatható juttatási csomagot dolgoztunk ki, mely Soroksáron is elérhetővé válik, és folyamatosan követjük a versenypiaci bérek alakulását, melyekre szükség esetén reagálunk is.

Bizonyára nagy munka összeállítani egy csapatot. Mi jelent kihívást jelenleg? Ha összeáll a csapat, mi a következő nagy feladat?

A legfontosabb, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik szívesen csatlakoznak majd a soroksári áruház csapatában, és képesek lesznek arra, hogy a nyitás első pillanatától megteremtsék azt a jó hangulatot, ami a budapesti és a budaörsi áruházban ma is uralkodik. Hiszen onnantól a következő „nagy feladat” hogy: szebb hétköznapokat teremtsünk az emberek többsége számára.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
11 tipp HR-vezetőktől, amikre érdemes odafigyelni online állásinterjún

Mi a különbség az online és offline interjúk között? Hogyan érdemes kommunikálni egy online interjún? Tapasztalt HR-vezetők tanácsait gyűjtötték... Teljes cikk

6 toborzási trend, ami meghatározó lesz 2021-ben

A Linkedin szakmai közösségi oldal 1500 toborzási vezetőt kérdezett meg és válaszaikból hat előrejelzést tettek, melyek lesznek a 2021-es év... Teljes cikk

Álláskeresés élőben - a virtuális állásbörzéről jelentjük

Dress code: business casual. …Deréktől lefelé is. Vagyis így öltözz fel a JOB4me-re! -javasolják a csütörtökön indult virtuális állásbörze... Teljes cikk