Brutálisan drágulhat a repülés a járvány után
Nem csak a külföldi pihenésre vágyóknak, hanem a nemzetközi kapcsolatrendszerrel, partnerekkel rendelkező vállalatoknak is gondot okozhat, ha a repülés megdrágul a járvány után. Márpedig erre minden esély megvan.
Akár 50 százalékkal is emelni kellhet a repülőjegyek árait, ha a kötelező távolságtartás miatt minden harmadik ülés üresen marad majd - figyelmeztett Alexandre de Juniac, a légitársaságok nemzetközi szervezetének (IATA) elnök-vezérigazgatója.
A IATA szerint a belföldi légiforgalom 70 százalékkal csökkent a járvány miatt, a nemzetközi pedig gyakorlatilag leállt. Az újraindulás nem lesz gyors, annál is inkább, mert a turizmus nem fog egyik pillanatról a másikra talpra pattanni.
Kormányzati segítség nélkül ezt az időszakot aligha vészelheti át a légitársaságok többsége.
Március közepe óta Kínában stabilizálódott ugyan a belföldi járatok száma, de a tavalyihoz mérten a forgalom még csak 20 százalék, és ez az arány várhatóan nem emelkedik jelentősen a következő időszakban. Az IATA szakemberei hasonló forgalomra számítanak később az Egyesült Államokban is.
Javulás a szervezet álláspontja szerint csak a harmadik negyedévben várható, és a bővülési folyamat lassú lesz. A regionális, kontinentális és interkontinentális járatok csak ez után szállhatnak majd fel - mondta Brian Pierce.
A légitársaságok jövedelmezősége nagyban múlik majd azon, hogy milyen egészségügyi intézkedéseket vezetnek be. A rövidtávú járatokon átlagosan 70-72 százalékos töltöttségen felül lehet nyereségesen járatot üzemeltetni, de, ha blokkolni kell a középső székeket - oda nem értékesítenek jegyet, hogy nagyobb legyen a távolság az utasok között -, akkor az elérhető legnagyobb kihasználtság is csak 66 százalék lesz.
Emiatt egy időre véget érhet az olcsó repülés korszaka, mert a válság előtti jegyárakkal nem lehet ilyen környezetben üzemelni.
2020-ban jóval kevesebb utasra kell számítani, a légitársaságok pedig az év elején tervezett rekordprofitok helyett rekordveszteségekkel számolhatnak.
- 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét. Részletek Jegyek
- 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők. Részletek Jegyek
- 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
Miközben a nők által betöltött felsővezetői pozíciók aránya világszerte 19,4%-ról 33,5%-ra nőtt két évtized alatt, a fejlődés... Teljes cikk
A csapatépítés ösztönzésével, az eredmények jutalmazásával, a kommunikáció támogatásával és a munka-magánélet egyensúlyának... Teljes cikk
A HR szakembereknek részt kell venniük az üzleti stratégiaalkotásban, ennek érdekében érdekében szükséges az üzleti gondolkodás fejlesztése, hogy... Teljes cikk
- Légijáratok ezreit törölték az USÁ-ban munkaerőhiány miatt 9 hónapja
- Pilótákat toboroz az Emirates Budapesten 10 hónapja
- Felmérés: alapelvárás lett a rugalmas munkaidő, sokakat frusztrál a munkahelyi technika minősége 11 hónapja
- Az elmúlt 15 év legnagyobb növekedését tapasztalták a családi cégek tavaly 13 hónapja
- Egy év fizetés nélküli szabadság után mondtak fel azoknak a katonáknak, akik nem oltatták be magukat covid ellen 13 hónapja
- Ismét sztrájk nehezíti a németországi légi közlekedést 1 éve
- Csaknem 30 milliárd forintot osztanak szét a járvány alatt dolgozó egészségügyisek között 1 éve
- Egypilótás járatok oldhatják meg a munkaerőhiányt 1 éve
- Vis maior a koronavírus-járvány - a kockázatot nem a bérlőnek kell viselnie 1 éve
- A világjárványok és az energiaválság aggasztja legjobban a magyar cégvezetőket 1 éve
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 1 éve