Megjelent: 1 éve

Brutálisan drágulhat a repülés a járvány után

Nem csak a külföldi pihenésre vágyóknak, hanem a nemzetközi kapcsolatrendszerrel, partnerekkel rendelkező vállalatoknak is gondot okozhat, ha a repülés megdrágul a járvány után. Márpedig erre minden esély megvan.

images

images

Több kormány is arra készül, hogy járványügyi megfontolásból arra kötelezi majd a repülőtársaságokat, hogy hagyjanak szabadon egy ülést két utas között. Így a csökkenő üzemanyagárak ellenére tömegesen juthatnak csődbe a fapados légitársaságok.

Akár 50 százalékkal is emelni kellhet a repülőjegyek árait, ha a kötelező távolságtartás miatt minden harmadik ülés üresen marad majd - figyelmeztett Alexandre de Juniac, a légitársaságok nemzetközi szervezetének (IATA) elnök-vezérigazgatója.

A IATA szerint a belföldi légiforgalom 70 százalékkal csökkent a járvány miatt, a nemzetközi pedig gyakorlatilag leállt. Az újraindulás nem lesz gyors, annál is inkább, mert a turizmus nem fog egyik pillanatról a másikra talpra pattanni.

Kormányzati segítség nélkül ezt az időszakot aligha vészelheti át a légitársaságok többsége.

Március közepe óta Kínában stabilizálódott ugyan a belföldi járatok száma, de a tavalyihoz mérten a forgalom még csak 20 százalék, és ez az arány várhatóan nem emelkedik jelentősen a következő időszakban. Az IATA szakemberei hasonló forgalomra számítanak később az Egyesült Államokban is.

Javulás a szervezet álláspontja szerint csak a harmadik negyedévben várható, és a bővülési folyamat lassú lesz. A regionális, kontinentális és interkontinentális járatok csak ez után szállhatnak majd fel - mondta Brian Pierce.

A légitársaságok jövedelmezősége nagyban múlik majd azon, hogy milyen egészségügyi intézkedéseket vezetnek be. A rövidtávú járatokon átlagosan 70-72 százalékos töltöttségen felül lehet nyereségesen járatot üzemeltetni, de, ha blokkolni kell a középső székeket - oda nem értékesítenek jegyet, hogy nagyobb legyen a távolság az utasok között -, akkor az elérhető legnagyobb kihasználtság is csak 66 százalék lesz.

Emiatt egy időre véget érhet az olcsó repülés korszaka, mert a válság előtti jegyárakkal nem lehet ilyen környezetben üzemelni.

2020-ban jóval kevesebb utasra kell számítani, a légitársaságok pedig az év elején tervezett rekordprofitok helyett rekordveszteségekkel számolhatnak.
  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Május a vállalati Sokszínűség Hónapja

Egyedülálló szülők, nők, romák, kisgyermekesek, ötven felettiek, megváltozott munkaképességűek - mindenkinek kihívást jelentett az elmúlt év. ... Teljes cikk

Ingyenes tananyagokkal segíti a kkv-ket a Google

Az év végéig a Google 50 ezer magyar kis- és közepes vállalat, induló cég és magánszemély digitális fejlesztését segíti díjmentes online... Teljes cikk

A dolgozók fele kiégettnek érzi magát - így éltük meg a “Covid-évet”

A legrosszabb a bizonytalanság érzése - válaszolták a legtöbben a HR Portál friss online felmérésében, amelyben a munkavállalók a... Teljes cikk