CSR: mennyire segítenek cégek?
A cégek elsősorban a vállalati kultúra építése céljából indítják el a munkatársak részvételével megvalósított támogatási tevékenységeiket - állapította meg egy kutatás.
A MAF 2011-es, a vállalati önkéntesség jellemzőit feltérképező kutatása után 4 évvel újra megkérdezte a 200 legnagyobb hazai vállalat szakembereit arról, hogy milyen szerepet tölt be a munkatársak bevonása a cégek támogatási gyakorlatában.
A megkeresett cég közül 51 válaszolt a MAF által feltett kérdésekre. Ugyanakkor közülük csak 47 cég számolt be olyan támogatási tevékenységekről, amelyeknek során bevonták valamilyen módon munkavállalóikat is.
A kutatás eredményei szerint a munkatársak bevonása elsősorban a vállalati kultúra építését szolgálja, így az első három leggyakrabban említett cél a cég iránti büszkeség kialakítása, a munkahelyi elégedettség és a csapatépítés volt.
Bár a reputáció építése nem prioritás ezeknek a programoknakaz esetében, a válaszadók fele (23 cég, 49 százalék) mégis a márkastratégia fontos elemeként és munkáltatói márkáját erősítő eszközként, tudatosan használja fel a munkavállalók részvételével megvalósuló tevékenységeit kommunikációjában.
A cégek leggyakrabban önkéntes programjaikon keresztül mozgósítják alkalmazottaikat (50 százalék), de kifejezetten magas volt azoknak a száma is, akik lehetőséget adtak a munkatársaknak, hogy részt vegyenek az egyéb támogatói programok kedvezményezetteinek kiválasztásában. Emellett szintén népszerű és gyakori megoldásnak számít a munkahelyi adománygyűjtések szervezése (61 százalék).
A kutatási összefoglalóból kiderül, hogy a hazai vállalati önkéntes programok fő jellemzője, hogy továbbra is a vállalat által szervezett, munkaidőben és csoportosan végzett, főleg fizikai munkát igénylő programok dominálnak, bár egyre többen nyújtanak pro bono szolgáltatásokat is rászoruló szervezetek számára önkéntes vállalásként.
A munkatársak közreműködésével zajló programok során kiválasztott közcélú ügyeket tekintve nincs jelentős különbség az általános vállalati támogatási tevékenységekhez képest. A legtöbb cég az oktatási intézményeket támogat és szintén fontos szerepet tölt be a környezetvédelemhez, illetve a szociális ügyekhez kapcsolódó segítségnyújtás is.
Az alkalmazottakat is aktivizáló jótékony célú kezdeményezések értékelése során a cégek egyelőre még inkább a könnyebben számszerűsíthető eredmények mérésére fókuszálnak. 31 cég (66 százalék) gyűjti össze az információkat a programokban résztvevő dolgozók és 23 cég (49 százalék) a programokkal kapcsolatos média megjelenések számáról. Szintén sokan számon tartják, hogy hány partnert támogattak (21 cég, 44 százalék).
A hosszabb távú hatásokat tekintve a legtöbben a munkahelyi elégedettség javulását, a munkatársak bevonódásának erősödését és a márkaismertség változását követik nyomon.
A vállalati önkéntesség trendjeit jellemezve elmondhatjuk, hogy az előző 3 évhez hasonlóan főleg a résztvevő munkatársak számát és az önkéntességre fordítható munkaidőt tekintve számítanak növekedésre a szakemberek. Ugyanakkor a programokra fordítható költségvetés nagysága nem változik, így a pénzbeli források hatékonyabb és kreatívabb felhasználása jelenti majd a legnagyobb kihívást a következő években - állapítja meg a kutatás.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
A vállalatok nagy többsége szerint az ESG a jövőben rendkívül vagy nagyon fontos lesz üzleti működésük szempontjából – mutat rá a BDO... Teljes cikk
A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a... Teljes cikk
Egyre növekszik azoknak a munkavállalóknak a száma, akik azért váltanak munkahelyet, mert nem értenek egyet az aktuális vállalat környezetvédelmi... Teljes cikk
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hete
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hete
- NGM-államtitkár: a kormány gyors ütemben, a lehető legtöbb uniós forrást el szeretné juttatni a vállalkozásoknak 1 hete
- A kereskedelmi dolgozókat segítő törvénymódosítást javasolnak a szakszervezetek 2 hete
- Érkezik a katonák visszamenőleges béremelése 4 hete
- Nőtt a postai dolgozók elleni erőszakos cselekmények száma, lépett a Magyar Posta 1 hónapja
- Túl kevés a hatósági munkaügyi ellenőrzés? 1 hónapja
- Nem jött be, vége a 4 napos munkahétnek a Telekomnál 2 hónapja
- "Ne hagyjuk magunkat" - utolsó soraival a nőknek üzent az államfői tisztjéről lemondó Novák Katalin 2 hónapja
- Sztaniszláv András lett a világ egyik legnagyobb PR-szervezetének vezérigazgatója 2 hónapja
- Korábban kezdi kézbesíteni a Magyar Posta a februári dupla nyugdíjellátást 2 hónapja