Egy mosolynál nincs jobb üzlet
Ma már minden valamirevaló szolgáltató számára alapkövetelmény az ügyfelek nyitott, barátságos kiszolgálása, ám sajnos ez a gyakorlatban nem mindig megy gördülékenyen. Sarkalatos pont ilyen szempontból a panaszkezelés, aminek során sokszor még a legtürelmesebbeknek is csak kínmosolyra telik. A fancsali mosoly oka pedig sokszor csak a tanácstalanság, a panaszkezelés körülményes kezelése és az, hogy a front office dolgozónak felhatalmazása sincsen a panasz közvetlen kezelésére, írja a portálunkhoz érkezett sajtóközlemény.
A turizmusban, a szolgáltatói szektorban a dolgozók közül az egyik legfontosabb szerep azoknak jut, akik a vendéggel, ügyféllel közvetlen kapcsolatban levő munkakörben dolgoznak. A panaszkezelés terén kétféle vélekedés alakult ki.
Az egyik tábor szerint nem szabad gyakorlatlan alkalmazottakra bízni a panaszkezelést, azok megoldásával csak kiképzett alkalmazottakat vagy vezetői munkakörben dolgozókat szabad megbízni. Sokszor azonban pont a vezetők azok, akik munkájuk során nem érintkeznek az ügyfelekkel, vendégekkel. Ráadásul abban az esetben, ha a panaszkezelést vezetői szinten intézik, a panasztevés és a panaszkezelés időben elkülönül egymástól, megoldása több lépcsőben, több kommunikációs csatornán, akár több napot is elfecsérelve történik.
A másik oldalon azok állnak, akik az azonnali, "egypontos" panaszkezelés hívei. Eszerint a problémákat helyben és rögtön kell orvosolni. Ha egyetlen kézben marad a panasz, akkor az információk nem vesznek el és nem torzulnak. Nem kell újra és újra, szóban, írásban és telefonon is elmondani a problémát, és így nem kell ezzel tovább terhelni a vásárlót. A front office dolgozók viszont ritkán rendelkeznek megfelelő hatáskörrel az ügyfél problémáinak azonnali orvoslásához.
Van pozitív példa arra, hogy a munkáltató a front office dolgozók kezébe helyezi a teljes panaszkezelési folyamatot. Ilyen például a Novotel szállodalánc, ahol 2013-ban a YOU globális képzési program segítségével képzik ki erre a kollégákat világszerte, így Magyarországon is. A képzésben résztvevők könnyebben ismerik fel a problémákat és az igényeket, és önállóan orvosolni tudják a panaszokat. Míg a program előtt vezetői vagy részlegvezetői engedélyezésre volt szükség az esetleges kompenzációkhoz panasz esetén, ezt mostantól a dolgozó, akár a recepciós is saját belátása, döntése szerint megteheti, egy kézben tartva a problémát. "A YOU programmal más területeken is előrelépést tapasztaltunk: mivel a kollégák felelősségvállalási kedve megnőtt, gyorsabban mérlegelnek egy-egy kérdéses panaszszituációban, és a véleménynyilvánításban is aktívabbak lettek. A Novotelben a célunk az, hogy a világon bárhol a vendégeink ugyanolyan magas színvonalú kiszolgálásban részesüljenek, a panaszkezelés esetén is". - mondta el Sallai Mihály, a Novotel szállodákat üzemeltető Accor Magyarország HR igazgatója. A program során egy ingyenesen hívható vonalat is létrehozott a szállodalánc, ahol napi 24 órában oszthatják meg észrevételeiket a vendégek.
Az ügyfélkapcsolati tapasztalat hiányát a Telekom például az "Ügyfélközelben" programjával küszöböli ki. A program keretében ugyanis a cég lehetőséget ad a back office dolgozók számára is, hogy személyes tapasztalatokat szerezhessenek a front területek munkájáról, az ügyfélkezelés területéről is. Nagy Andrea, a Magyar Telekom Nyrt. HR kompetencia központ vezetője hozzátette: "A Magyar Telekom az ügyfélvisszajelzést, az elégedettséget is nagyon fontosnak tarja és az üzleti területeken komolyan foglalkozik ezek mérésével, értékelésével. A fejlesztések során azonban nem fókuszált panaszkezelési képzéseket tartunk, hanem arra készítjük fel munkatársainkat, hogy képesek legyenek ezt a bizalmi helyzetet lehetőségként megélni és ügyfélélménnyé, esetleg értékesítési helyzetté formálni az ügyfél kezdeményezését."
A panaszokkal tehát érdemes foglalkozni: lehetőséget adni rá, felkészülni rá, elemezni azokat és előnyt kovácsolni belőlük. Ez azonban csak akkor lehetséges, ha a kellő felkészítés után tudatosan és bizalommal nyújtjuk át a panaszkezelés jogát azoknak, akik valóban kapcsolatban állnak az ügyféllel.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk
- Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére? 2 hete
- Mit tud Debrecen? 4 hete
- Az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta a Magyar Innovációs Nagydíjat 4 hete
- Megérkezett a számlákra a Babakötvény után járó éves állami támogatás 1 hónapja
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 1 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hónapja
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 1 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- NGM-államtitkár: a kormány gyors ütemben, a lehető legtöbb uniós forrást el szeretné juttatni a vállalkozásoknak 1 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 1 hónapja
- Home office munka 1 hónapja