Megjelent: 1 éve

HR vezetők rendkívüli helyzetben (3.) - Kreiter Éva - Dreher Sörgyárak

“Az utóbbi hetekben annyit dolgoztunk, mint soha korábban. A home office-ban reggel 8-kor leül az ember a gép elé, és észre sem veszi, hogy már este 8 óra van.” Egyebek között erről számolt be Kreiter Éva. Szakmájáról elmondta, hogy most különösen igaz az, amit régóta vall: a HR az egyensúlyozás művészete. Úgy látja, a HR és a kommunikáció kéz a kézben jár, a videóhívásokban pedig a tények mellett ebben a rendkívüli helyzetben az emberek érzelmeit is érinteni kell.

images

- Hogyan változott meg a munkája az utóbbi hetekben?
Rengeteg minden történt az elmúlt hetekben és ez a mostani helyzet számos új feladatot jelent valamennyi vezető és munkatárs számára, amihez nagyfokú megfontoltság és alkalmazkodóképesség kell. Ha eddig igaz volt, hogy a HR az egyensúlyozás művészete, akkor ez most fokozatosan igaz.

A Dreher Sörgyárak vezetőségével folyamatosan figyelemmel követjük a koronavírussal kapcsolatos helyzet alakulását és a kormányzati rendelkezéseket. Ezekkel összhangban és azt szem előtt tartva, hogy dolgozóink egészségének és biztonságának megóvását a legfontosabb feladatunknak tekintjük, illetve azt, hogy mindent meg kívánunk tenni a folyamatos és felelős termékellátás biztosítása érdekében a piacon, több intézkedést is hoztunk.

Többek között azt, hogy március 16-tól azok a kollégáink, akiknek azt a munkaköre lehetővé teszi, otthonról dolgoznak - így én is home office-ból dolgozom azóta. S bár a Dreher Sörgyáraknál már régebb óta volt lehetőség home office-ra, ez a helyzet most nagyon más és teljesen más hozzáállást vár el, mind a munkavállalóktól, mind pedig a vezetőktől.

A rutin sokat segíthet egy ilyen rendkívüli és bizonytalan helyzetben. Mi például minden reggel 9-kor egy igazgatósági callal indítjuk a napot, illetve a közvetlen csapatommal is van egy napi megbeszélésünk. Ez biztosítja azt, hogy pontos rálátásunk legyen arra, mi történik a vállalatnál valamint, hogy adott funkciókban mi történik. Így értesülök arról is, hogy mi az a téma, ami leginkább foglalkoztatja a munkatársainkat. Ezeket a megbeszéléseket fontos tovább vinni, segíti a közös értést a következő lépések és feladatok kapcsán, ugyanakkor segít abban, hogy virtuálisan is fenn tartsuk a csapat/közösségi hovatartozás élményét.

Eddig is szoros volt az együttműködés a kommunikációs csapattal, de most szó szerint kéz a kézben dolgozunk együtt, prioritásként kezeljük a belső kommunikációt. Fontos, hogy folyamatos és naprakész legyen.

Nem csak a médiából tájékozódom, a napjaim szerves és tervezett részévé vált a más HR igazgatókkal történő rendszeres kapcsolattartás, egyeztetés. Emellett sokat olvasok tanácsadói/szakértői elemzéseket egy-egy téma kapcsán. Most talán még fontosabb, hogy naprakész ismereteink legyenek munkajog vagy például adatkezelés kapcsán.

Ezek mellett nagyon fontos, hogy ezek a megbeszélések - callok/videóhívások - az érzelmeinkről is kell, hogy szóljanak, hiszen ez a helyzet valamennyiünkre nagy hatással van. Azt gondolom, hogy ezt fel kell vállalni és őszintén kell ezekről is - akár csapatmegbeszéléseken - beszélni.
A hivatásomból kifolyólag a rugalmas munkarend nem ismeretlen számomra. Szenvedélyesen szeretem a szakmámat, így eddig is mindig sok időt töltöttem akár a szabadidőmből azzal, hogy a szakmai kérdésekkel foglalkozzam.

Napirendemhez még hozzáteszem, hogy most már nem csak a munkát kell jól megszervezni, hanem a kislányom tanítását is. Így a napitervet úgy kell kialakítani, hogy mindennek jusson benne hely és mindenre jusson érdemi(!) figyelem.

- Mit volt a legnehezebb megszokni?
A különböző feladatok szimultán végzését. A digitális oktatásban a szülőknek is kiemelt szerep jut, ezt komoly kihívás menedzselni a munka és a háztartás mellett. Ez olyan megosztott figyelmet követel több nagyon sürgős/fontos témában, ami egészen biztosan szokatlan mindenkinek. Erről számolnak be a kollégáim és a HR-es ismerőseim is. Nem a multitasking jelenti ebben a nagy kihívást, hanem a teljes egyidejűség.

A másik a napirend kialakítása úgy, hogy tényleg minden beleférjen, ugyanakkor megfelelően fókuszáltak maradjunk. Eddig azt tapasztaltam, hogy annyira sokat dolgoztunk az elmúlt három hétben, mint még soha korábban. És ez nem csak a rendkívüli helyzet miatt megnövekedett feladatmennyiség miatt van, hanem a folyamatos home-office miatt is. Leülünk a gép elé reggel 8-kor és gyakorlatilag este 8-kor állunk fel, és észre sem vesszük, hogy elment a nap. Nagyon könnyű ebbe „belecsúszni” és emellett a családi, baráti kapcsolatok fenntartása szinte lehetetlen, amire a szellemi egészségünk megőrzése miatt most különösen nagy szükség van - ahogyan a valamiféle rendszeres testmozgásra és a levegőzésre, relaxálásra is.

- Milyen eszközökkel menedzseli a folyamatokat?
Multitasking folyik több csatornán, országon belül és nemzetközi szinten, hiszen nagyon gyorsan történnek a dolgok és muszáj lekövetni őket, illetve amennyire lehet, előre kell tudni tervezni. Alapvetően levelezünk, chatelünk, telefonálunk és videokonferenciát használunk.

- Milyen munkavállalókat érintő intézkedéseket kellett meghozni a járványhelyzet következményeként?
A gyárunkban és irodáinkban fokozott biztonsági és higiéniai eljárásokat vezettünk be a WHO ajánlásainak megfelelően, amelyeket folyamatosan ellenőrzünk.
- Március 12 óta nem fogadunk külsős látogatókat. Bezártunk minden olyan céges társasági helyet, ahol nagyobb létszámban szoktak tartózkodni a kollégáink (pl: dolgozói söröző, ebédlő).
- Március 16-tól azok a kollégáink, akiknek azt a munkaköre lehetővé teszi, otthonról dolgoznak.
- Aktiváltuk és pénzügyileg támogatjuk a telekocsizást (adott kolléga be tud hozni kocsival a munkába és haza is tud vinni 2-3 másik tünetmentes kollégát, akik amúgy tömegközlekedési eszközöket használnak)
- A higiéniás szabályok betartásának fontosságáról szóló kommunikáció folyamatos.

Dolgozóinkat rendszeresen tájékoztatjuk az adott funkciót érintő csapatmegbeszéléseken (online és vagy telefon), vállalati hírlevélen és vezérigazgatói videón keresztül, illetve a belső intranet portálon közétett tartalmakon keresztül. Emellett három hete számos figyelemfelkeltő plakátot helyeztünk ki a sörgyár területén.

Négy hetes időintervallumokban gondolkodva kidolgozzuk és rövidesen implementáljuk a megváltozott munkaidő és munkakörülmények miatti működési- és kompenzációs rendszert a rendkívüli időszakra. Ebben a vállalat vezetése a munkavállalók egészségének és biztonságának megóvását, valamint az üzletmenet minél további fenntartását tekinti a legfontosabb feladatának és mindent megtesz annak érdekében, hogy átsegítse a vállalatot ezen a nehéz időszakon.

(Interjúnk március 30-án készült, az akkori állapotot tükrözi. - a szerk.)

Sorozatunk eddigi részei:
HR vezetők rendkívüli helyzetben (1.) - Széll Hajnalka, Auchan
HR vezetők rendkívüli helyzetben (2.) - Bessenyei Zsolt, Pick Szeged
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Íme, az Employer Branding Award 2020 díjazottjai!

A BT Rock Kft. kapta az Employer Branding Award 2020 fődíját. A koronavírus-járvány lett tavaly a munkáltatói márkák lakmuszpapírja. Azok a cégek,... Teljes cikk

Újra meg kell szeretnünk a munkahelyünket?

A visszatérés az irodákba számos helyen megkezdődött, bár több nagy cégnél még csak 20-30%-os arányban. Szeptemberre terveznek általában... Teljes cikk

Megvannak az idei "megbízható munkaadók", itt a lista

Májusban 35 munkaadó vehette át a „Megbízható Munkaadó 2021/2022“ címet. Ezt 2017 óta a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara olyan... Teljes cikk