kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

Mit tud az interim menedzser?

Egy fiatal cégnél a belső erőforrás és tapasztalat bizonyos folyamatok működtetésére kezdetben még hiányos lehet. Ennek áthidalására jó megoldás egy interim menedzser. Erről beszélt Káldos András, a Brick Visual Solutions Zrt. vezérigazgatója. A tanácsadással szemben az interim rögtön gyakorlatba is ülteti a használható elképzeléseket, és ez krízis idején fontos szempont.

+ Miért és mikor volt szükség interim menedzserre?
- A kereskedelmi terület mielőbbi fejlesztése sürgető feladattá vált a tavalyi év során. Gyorsan nőttünk, nagyon sok projektünk volt, és fel kellett ismernünk, hogy egy bizonyos nagyságrend felett sokkal tudatosabb, és jól tervezett folyamatokra van szükségünk ezen a területen. A belső erőforrásainkra nem támaszkodhattunk - így került sor egy interim menedzser bevonására.

Olyan embert szerettünk volna, aki nemcsak arra képes, hogy rövid időn belül átlássa a feladatot, és megoldást javasoljon, de arra is, hogy meg is oldja a problémákat, azonnal a gyakorlatba ültetve azokat az elképzeléseket, amiket működőképesnek ítélünk. Ez lényeges különbség egy tanácsadó és egy interim menedzser között. Világos volt számunkra, hogy attól, hogy tudjuk mi a probléma, és van rá megoldási javaslat, még nem lesz erőforrásunk erre a szervezeten belül. Választ kellett keresnünk. Egy olyan, átmeneti, mégis magas szintű megoldás kellett, amelyben egy kiváló senior szakember projekt jelleggel gyorsan és hatékonyan dolgozza ki a megfelelő válaszokat, majd azokat meg is valósítja.
A három emberrel indult, idén nyolcéves látványtervező cég ma már több, mint hetven munkatársat számlál Budapesten, de jelen vannak már Kolozsváron is. A számítógéppel generált illusztrációk pályázatokra, építészeknek készülnek - épületeket, városrészeket, vagy akár egy egész várost is megterveznek.

+ Mik voltak a konkrét feladatai?
- A kereskedelmi csapatban dolgozó kollégák kompetenciáinak, attitűdjeinek feltérképezése után olyan gyakorlati tudást adott át nekik, amire már égető szükségük volt ahhoz, hogy a piac változásaira hatékonyan legyenek képesek reflektálni. Nagyon fontos, hogy aktív és működő technikákat tanított a kollégáknak, így ágyazva meg olyan változások elindításának, melyek a hosszú távú folyamatainkra lesznek hatással. Rendkívül lényeges eredménye volt még a munkájának, hogy az általa kialakított, működőképes folyamatok koordinálását át tudta adni egy új kereskedelmi vezetőnek, akit cégen belül ő talált meg.

+ Mi az a három legfontosabb jellemző, ami lényeges egy interim menedzser munkájában?
- Gyors, hatékony, és csak egy, adott feladatra és annak megoldására koncentrál. Nincsenek egyéb vezetői feladatai, nem vonódik be a szervezetben zajló többi folyamatba. Gyors, hiszen azonnali megoldási lehetőséget jelent, ha a szervezetben nincs elegendő erőforrás egy adott feladat elvégzésére vagy egy területen megakadt egy folyamat. Hatékony, hiszen megfelelő szakértelemmel tud fellépni a projektekben. Ne felejtsük el, hogy senior szakemberekről beszélünk, akik nem egy cégnél bizonyították már rátermettségüket. Az pedig nem is kérdés, hogy nincsenek felesleges körök: mindig az adott feladatra koncentrál. Azért van a szervezetben, hogy megoldjon.

+ Milyen egyéb, kézzel fogható előnyökkel jár egy interim menedzser foglalkoztatása egy szervezet számára?
- Egy ilyen szakember belépése lényegesen gyorsabb folyamat, mint mondjuk egy topmenedzser megtalálása és kiválasztása. Fontos, hogy költségek szempontjából is hatékony a megoldás: megbízási szerződés alapján csak azokat a napokat kell ugyanis kifizetni, amit ténylegesen ledolgozik, nincs táppénz vagy fizetett szabadság például. Gyakori ellenvélemény szokott lenni, ha az interim megoldás kerül szóba, hogy drága. Én azt javaslom a cégvezetőknek, hogy vegyenek számba minden költséget, ami felmerül a két megoldás, vagyis az interim menedzser kontra alkalmazott belépése során, és hasonlítsák össze a számokat! Meglepő eredményre fognak jutni. Az is fontos, hogy egy senior, nagy tapasztalattal bíró vezetőt kapunk, aki ebben a projektben is a tudása legjavát fogja nyújtani. Rövid távon igencsak kifizetődő ezt a tudást kiaknázni. Ha már olajozottan megy a folyamat, akkor egy topmenedzser nem is nagyon lesz motivált a napi működtetésben, ezt be kell látnunk.

+ Kinek ajánlaná elsősorban?
- Annak mindenképpen, aki eldöntötte, hogy bele kell állnia a változásokba, ha fejlődést akar. Az interim menedzsernek lesz véleménye a folyamatokról, a szervezetről, amit el fog mondani. Ez a dolga. A cég vezetésének pedig az, hogy meglássa azt, hogy a változás érdekében meg kell ezeket hallgatnia, és együtt kell működniük.

Azt gondolom, ez az év arra döbbentett rá mindenkit, hogy elkerülhetetlen nyitottnak lenni a változásra. Az, hogy rugalmasak legyünk a cég menedzselésében, vezetésében, alapvető kompetenciává vált. Fel kell tudnunk mérni a változások jelentőségét, és nagyon gyorsan kell reagálnunk rájuk. Így maradhatunk életben és így maradhatunk versenyképesek is. A folyamatok felgyorsultak és sokszor azonnali, senior szintű szakember tudását igénylik. Ha ebbe az irányba nyitunk, legyünk kkv-k, vagy multinacionális cégek, nem mindegy, hogy kivel szerződünk. Egy lehetőség tehát, mégpedig olyan szolgáltatóval a háttérben, amelyik mindig pontosan megérti és felméri azt, hogy mire van szüksége a partnernek.

Szerző: Interim Kft.

A nyitóképen Káldos András, a Brick Solutions Zrt. vezérigazgatója

  • 2024.10.212024.10.21– 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Olimpiai alapelvek a vállalati működésben: interjú Nikovics Évával, az Allianz Hungária Zrt. People and Culture igazgatójával

Vasárnap véget értek a paralimpiai játékok is. Hogyan hasznosította a HR a munkavállalói motivációban, csapat- és szervezeti kultúra építése... Teljes cikk

Így ellensúlyozzuk egy halmozottan hátrányos helyzetű iparág kevésbé vonzó tényezőit - interjú Szabóné Bánfalvi Mariannával, a BorsodChem HR Szolgáltatási Főosztályának vezetőjével

A kollégák átlagban 14 éve dolgoznak a cégnél, a tehetséges munkavállalóknak lehetőségük van rotációra a kínai anyavállalatnál, mini... Teljes cikk

A hős vezető már a múlté. Milyen ma az ideális vezető?

Milyen az ideális vezető a mai világban? Egyáltalán van-e ilyen? Miért nem szuperhős a vezető? Hogyan alakulnak az elvárások, miért egyre fontosabb... Teljes cikk