Megjelent: 13 éve

Sokat fejlődött a hazai interim szakma

2009 nyarán jött létre az Interim Menedzser Akadémia Kft. azzal a céllal, hogy segítse az interim menedzsment kultúra terjedését és fejlődését Magyarországon. Mindezt tudásmegosztással, szakmai programokkal és képzésekkel kívánják elérni. Hogy mi is történt az elmúlt egy-másfél év alatt, arról beszámolójuk alapján adunk képet.

1. Beszámoló a végzett tevékenységekről

2009 nyarán Kristóf Györgyi, Magyari Éva és Virágh Rajmund megalapították az Interim Menedzser Akadémia Kft.-t, azzal a céllal, hogy segítse az interim menedzsment kultúra terjedését és fejlődését hazánkban. Céljai megvalósítását tudásmegosztással, programjaikkal és képzéseikkel kívánják elérni, hozzájárulva ahhoz, hogy mind az interim menedzser életmódot, mind a vezetési eszközt minél többen megismerhessék, igényük szerint választhassák.

Első lépésként az Interim Menedzser Akadémia Kft. a holland Nyenrode Business Universiteit-tel együttműködve a közép-kelet-európai piacon egyedülálló módon először, 2009 őszén kétnapos ízelítő programot kínált a szépszámú érdeklődőnek. A kétnapos program helyszínéül a Barabás Villa szolgált. A program első napja az interim menedzsmenttel való általános ismerkedésre adott módot, míg a második napon specifikus témák szerepeltek.

A program bevezetőjében elhangzott, amivel az Akadémia holland vendége, Dr. Jacques Reijniers professzor (Nyenrode Business Universiteit tanára, az interim menedzsment egyik úttörője Európában) is mélyen egyetértett: az interim menedzsment a 21. századi menedzsment kultúra része. Az ízelítő program "étlapján" szereplő előadások felvillantották a résztvevők számára, hogy milyen gazdag téma az interim menedzsment, milyen sok aspektusa van és azt is, milyen tanulási lehetőséget rejt.

Ennek megfelelően az Akadémia és az interim szakma 2010-es esztendeje egyaránt eseményekben, érdekességekben és eredményekben gazdag innovatív időszakot hozott.

Mindjárt az év elején, 2010 tavaszán az Interim Menedzser Akadémia útjára bocsátotta az Interim Menedzsment Fórumot és az Üzleti Reggeli rendezvénysorozatot. Előbbi azokat célozta meg, akik az interim menedzsment, mint karrier iránt érdeklődnek, utóbbi azokat, akik az interim menedzsmentről, mint eszközről szerettek volna tájékoztatást kapni, ismereteket szerezni. A létrejött Interim Fórum, kapcsolattartási lehetőséget kínál azoknak az interim menedzsereknek és alkalmazott menedzsereknek, akik érdeklődnek az interim szakma iránt.

2010 májusában az Interim Menedzser Akadémia, és szakmai támogatója a Hammel & Hochreiter a régióban először rendezett konferenciát, melyen hazai és nemzetközi szereplők tartottak előadást, több mint 90 résztvevőnek. Az I. Közép- és kelet-európai Interim Menedzsment Konferencia jelentősége abban is érzékelhető, hogy angol, holland, német, cseh és magyar előadók osztották meg tapasztalataikat a résztvevőkkel és egymással. Offline és online csatornákon keresztül szakmai és vezetői körökben a konferencia üzenete több mint 30.000 vezetőhöz, döntéshozóhoz jutott el.

A rendezvények sora magával hozta, hogy a magyar és a nemzetközi vállalatok is egyre nagyobb számban ismerték meg az interim menedzsmentet, mint vezetési eszközt, és a mindennapok során azonosították, hogy milyen feladatok elvégzésére célszerű, hatékony és költséghatékony eszköz is lehet. Ez év során leginkább az értékesítés, termelés, minőségbiztosítás és gazdasági területen vettek igénybe a nemzetközi vállalatok interim menedzsert, míg a magyar tulajdonú vállalatoknál az átszervezés, cégutódlás, első számú vezető pótlás került előtérbe a funkcionális gap menedzsment projektekkel szemben.

A 2010. szeptember 30-án a Novotel Budapest Centrumban került sor az Interim Menedzser Akadémia és a Holland-Magyar Kereskedelmi Kamara által szervezett első Interim Menedzsment Szemináriumra, melyen hatvan, az interim menedzser szakma és az interim menedzsment eszköz iránt érdeklődő szakember kísérte figyelemmel az előadók prezentációit a Novotel Budapest Centrum konferencia termében. Az eseményt a Holland Kereskedelmi Kamara részéről jelenlétével megtisztelte Marleen de Vries ügyvezető, Anita van Burken, a HR bizottság elnöke és Ilona Jankovits, Robert Gaál, a HR bizottság tagjai is.

Ezzel azonban még korántsem ért véget a szakma számára fontos események, történések sora. 2010 novemberében az IM Akadémia az Intercontinentalban megtartott üzleti reggeli keretében bejelentette, hogy 2011. január 28-án a holland Nyenrode Business Universiteit-tel együttműködve, limitált létszámú csoport számára elindítja a régió első féléves interim menedzser képzését. A kurzus tartalmában és logikájában több éves hazai valamint nemzetközi interim szolgáltatói tapasztalatra épül, miáltal a képzés rendkívül gyakorlatias. A hazai szolgáltatói tapasztalatokat az IM Akadémia szakmai támogatójaként a Kristóf Györgyi nevével fémjelzett, Hammel & Hochreiter interim menedzsment-szolgáltató biztosítja, tovább erősítve a képzés filozófiáját, mely méltó kíván lenni a Nyenrode mottójához: "For business by business".

A tájékoztatón elhangzott az is, hogy az IM Akadémia kurzusán a neves holland és magyar oktatók között megtalálhatjuk prof. Jacques Reijniers, Dr. Leo Witvliet, Bárdos András, Dr. Dezsényi Péter, Geszti Péter, Görög Ibolya, Dr. Mérő László, Dr. Pozsonyi Gábor, Dr. Serényi János, Szűts Ildikó, Varga Hedvig és Dr. Velencei Jolán nevét is.

Sokan keresik, hogyan léphetnek tovább a csúcsról, akár funkcionális vezetők, akár cégvezetők legyenek is. Legtöbbjük csak akkor változtat, amikor már muszáj és nem is magától teszi meg. Hisszük és hirdetjük, hogy fel lehet és kell készülni időben a változásokra! Nemcsak beszélni kell a munka és a magánélet hőn áhított egyensúlyáról, hanem tenni is kell érte. Magyarországon különösen fontos ez, mivel a legtöbb felsővezető férfi, a felmérések szerint családos, és többtagú család megélhetését, mindennapi nyugalmát biztosítja, míg a vezető pozícióban lévő hölgyek nagyobb százaléka egyedülálló vagy elvált. Mindkét nem számára remek lehetőség lehet az interim életmód és az interim menedzsment, mint vezetési eszköz alkalmazása, ha komolyan gondolja, hogy szeretné az egyensúlyt meglelni.

Összegzésként nem túlzás kijelenteni, hogy a magunk mögött hagyott egy-másfél év az interim menedzser szakma számára komoly előrelépést jelentett.

2. Események

2009. október - Első ízelítő program - IM képzés, Barabás Villa, Budapest
2010. március - Interim Fórum, Novotel Centrum, Budapest
2010. március - Interim Üzleti reggeli, Novotel Centrum, Budapest
2010. április - Interim Fórum, Novotel Centrum, Budapest
2010. május - Első Közép és kelet-európai Interim Konferencia, Novotel Centrum, Budapest
2010. szeptember - Első Interim Menedzser Szeminárium, Novotel Centrum, Budapest
2010. november - Interim Üzleti reggeli, InterContinental, Budapest
2011. január - Első féléves interim képzés indul, Budapest, Magyarország
2011. június - Első Educated Interim Manager oklevél átadás, Breukelen, Hollandia

3. Foto-, videolinkek

http://www.hammelhochreiter.com/rendezvenyek/galeria
http://www.interimmenedzserakademia.hu/
http://www.interimmenedzserakademia.hu/sajtomegjelenesek/konyvbemutato-videobejegyzes

A beszámoló készítői:
Kristóf Györgyi, Hammel & Hochreiter IC Kft.
Virágh Rajmund, Interim Menedzser Akadémia Kft.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A generációváltás kérdése feszültséget generálhat a családi vállalkozásokban

Az Opten adatai szerint jelenleg mintegy 153 ezer családi vállalkozás működik Magyarországon, mely a hazai cégek mintegy 40 százaléka. A családi... Teljes cikk

Hogyan kell felkészíteni az új generációt a családi vállalkozás átvételére?

Minden családi vállalkozás életében eljön a pillanat, amikor az alapító generáció tagjai átadnák a stafétát a fiataloknak. De vajon mindkét fél... Teljes cikk

Ha hirtelen távozik az ügyvezető: ekkor lép be az interim CEO

Komoly vákuumot hagyhat egy cég életében, ha a topvezető hirtelen, rövid idő alatt távozik, akár saját elhatározásból, akár kényszerből.... Teljes cikk