kapubanner for mobile
Szerző: Kovács Regina
Megjelent: 7 éve

A Z generáció, a digitális nemzedék elérése egyre fontosabbá válik




Az eltérő kommunikációs és médiahasználati gyakorlatok jelentősége ma olyannyira meghatározó tapasztalat, hogy gyakran ezek mentén határoljuk le a különböző generációkat is. Az úgynevezett médiagenerációk közül jelenleg a Z generációra irányul a legnagyobb figyelem; ők azok a fiatalok, akiket mobil nemzedékként vagy bedrótozott nemzedékként emlegetünk. A Z generáció tagjai a közeljövőben egyre nagyobb számban jelennek meg a munkaerőpiacon, így egyre fontosabb, hogy a digitális nemzedéket a megfelelő csatornákon, a megfelelő eszközökkel és tartalommal szólítsuk meg. Dr. Guld Ádám, a Pécsi Tudományegyetem adjunktusa előadásában erre vonatkozó tippeket és best practice példákat mutat be, miközben megismerhetjük a Z generáció magatartásának és kommunikációjának főbb jellemvonásait is.

Bedrótozott nemzedék címmel Guld azt boncolgatja, hogy milyen csatornákon és tartalommal érhetők el leghatékonyabban a fiatal munkavállalók. Jó példa erre Szalay Isti esete, aki Youtube videóiban jól prezentálja a fiatalok szokásait. A „Kombájnt vezettem”című kis filmjéből a következők szűrhetők le a generációjáról: a fiatalok számára ugyanis természetes, hogy folyamatosan impulzusok érik őket, így az óriási médiazajban nehéz megragadni a figyelmüket, és még nagyobb kihívást jelent megtartani azt.

Szalay IstiSzalay Isti
Ebből kifolyólag nagyobb valószínűséggel érnek célba náluk azok az üzenetek, amelyek szokatlanok és meglepőek, ugyanakkor könnyen fogyaszthatóak és humorosak is. Mivel elsősorban a rövid, szórakoztató, vizuális tartalmakat preferálják (főként a videókat), ezek segítségével könnyebben irányíthatjuk a figyelmüket a cégünkre, mint ha egy hagyományos, nagyobb volumenű bemutatkozó kampánnyal próbálkoznánk. Guld szerint a korcsoport hasonló jelentőséget tulajdonít az interaktivitásnak és az őszinte, hiteles kommunikációs stílusnak is, melyek tovább erősíthetik a fiatal munkavállalók érdeklődését, illetve majdani elköteleződését.

Vannak kutatások, amelyek a Z generációt figyelemzavarosnak minősítik, például a tanulás területén. Ezeknek a fiataloknak a információhoz, tudáshoz, tanuláshoz való viszonya gyökeresen eltér a korábbi generációk felfogásától. Más a munkastílusuk, a tanulási módszereik, a tanuláshoz való viszonyuk. Megszokják, hogy minden információhoz azonnal hozzáférhetnek a hálózaton, így például semmi sem motiválja őket arra, hogy „kívülről” megtanuljanak bármit is. Profi módon használják a keresőket, pillanatok alatt megtalálnak mindent. Ugyanakkor a gyors hozzáférés az ismeretek felszínességéhez is vezethet, hiszen többnyire sem idejük, sem igényük nincs arra, hogy egy-egy témában komolyabban elmerüljenek, és ez bizony a munkaerőpiacon már problémás lehet. Nem hívnám őket figyelemzavarosnak, inkább úgy érdemes megközelíteni, hogy mivel az online térben egy állandóan ingergazdag környezetben mozognak, viszonylag nehezen tűrik a monotóniát is, illetve abból kifolyólag, hogy a közösségi médiában a horizontális, közvetlen, informális kapcsolatokhoz szoknak hozzá, nagyon nehezen igazodnak a munka világára jellemző hierarchikus, tekintélyelvű, formális környezethez, ami szintén komoly feszültségeket generálhat egy munkahelyen.

Bárhogy is gondolkozunk, a digitális változások már kopogtatnak az ajtónkon, a mi döntésünk, hogy beengedjük-e vagy elzárkózunk előlük. Megfontolandó, hogy az újdonságokkal tartsuk a lépést; s reneszánsz, több területen alkotó, kreatív emberként várjuk a robotokat, hogy együtt dolgozva velük előrébb vigyük a világot.

Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Szép, új világ a HR-ben
2. oldal - A Z generáció, a digitális nemzedék elérése egyre fontosabbá válik
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A diákok több mint fele tanulna mesterséges intelligenciával, de csak kevesen férnek hozzá az iskolában

Németországban és Ausztriában tízből négy tanuló fér hozzá az AI-hoz az osztályteremben, az Egyesült Királyságban és Spanyolországban ez az... Teljes cikk

Vajon megtaláljuk az egyensúlyt az ember és az AI között? - avagy az AI emberi arca

Vajon mit tartogat 2024-ben a mesterséges intelligencia? 2023-ban minden eseményen téma volt az AI és ember kapcsolata, hatása egymásra. HR szempontból... Teljes cikk

Az üzleti hallgatók készen állnak a mesterséges intelligencia munkahelyi használatára

A brit gazdasági szakos hallgatók szerint az ügyfélszolgálati munkakörökre lesz a legnagyobb hatással a mesterséges intelligencia - derül ki egy... Teljes cikk