Megjelent: 1 éve

"Teljesen máshogy kell a szervezet pulzusán tartanunk az ujjunkat" - így telik a Nanushka HR vezetőjének egy napja járvány idején

Kmoskó Judit a Nanushka HR igazgatója. A Sándor Szandra által alapított, mára nemzetközivé nőtt divatcégnél a HR-nek stratégiai szerepe van, amelyet a járvány idején is kézben kell tartani. A HR felelőssége az is, hogy a szervezet érezze a folyamatos támogatást ebben a nehéz helyzetben. Kmoskó Judit nem szeret home office-ban dolgozni, de a szükség törvényt bont.

Szeretném leszögezni, hogy sosem szerettem home office-ban dolgozni. Mindig azt mondom, hogy a HR-nek az emberek között a helye. Hiába van otthon is irodám, ezt jellemzően, normál esetben csak kora reggel, vagy hétvégén használom. Szeretek hajnali 5 órakor kelni, nyugodtan teázni, dolgozni, majd elindulni az irodába.

Normál esetben a városba menet hangoskönyveket vagy podcasteket hallgatok az autóban, majd miután 7 óra magasságában leparkoltam, még elszaladok a kedvenc sarki kávézómba. Ilyenkor még csendes a város, át tudom gondolni az előttem álló napot, van egy nagyon békés hangulata annak, hogy én kapcsolom fel a fényeket az irodában, elsőként. Home office-ban ez természetesen teljesen más, fontos volt, hogy tudatosan és gyorsan alakítsuk át és aktualizáljuk a napi rutinunkat, alkalmazkodva egy olyan helyzethez, amit még soha, senki nem tapasztalt körülöttünk. HR-esként nagyon komoly felelősségünk van abban, hogy a szervezet, amiben dolgozunk folyamatosan támogatva érezze magát ebben a nehéz helyzetben.

Reggel 6:

Home office-ban kicsit később kelek, de még mindig korán, fontos, hogy ilyenkor is legyen napi rutinunk, én teával és reggelivel kezdem a napom, kimegyek a kertbe, átgondolom az előttem álló napot, és ugyanúgy elkészülök, mintha az irodába mennék. Átolvasom az éjszaka érkezett emaileket, üzeneteket, ami sürgős, azt azonnal megválaszolom, átfutom a híreket, elolvasom azokat a szakmai oldalakat és cikkeket, amiket figyelemmel kísérek. Ha ezekben találok olyat, ami inspirál, akkor ezeket feljegyzem, szenvedélyes listakészítő vagyok, mindenre van listám. Fontos, hogy olyan munkakörnyezetet alakítsunk ki az otthonunkban, ami kényelmes és ahol lehetőség szerint a legkevesebb zavaró körülmény mellett tudunk fókuszálni a feladatainkra.



Reggel 9:

A heti, nagyobb volumenű HR meetingeket kisebb, napi szintű online megbeszélések vették át. Reggel 9 óra után nem sokkal online napindító meetinget tartunk, megbeszéljük a HR terv alapján a célokat, feladatokat, azt, hogy kinek milyen esetleges „blockere” van, hogyan tudjuk egymást segíteni. Nem azért fontos, hogy meghatározott időközönként, napindításként és zárásként beszéljünk a csapatunkkal, hogy ellenőrizzük a munkájukat, hanem azért, hogy ezáltal biztosítsuk őket a támogatásunkról, hallgassuk meg, hogy milyen a hangulat, miben tudunk egymásnak segíteni. Most az átlagosnál is fontosabb az erre való érzékenységünk.

10- du 1ig: Online meetingek vezetőkkel, célok megvalósítása a HR terv alapján

Most, hogy mindent online csinálunk, teljesen máshogy kell a szervezet pulzusán tartanunk az ujjunkat, mivel nincsen lehetőség személyes beszélgetésekre a vezetőkkel és a kollegákkal, így fontos, hogy ne csak tűzoltás szerűen, hanem rendszeresen tartsunk videókonferenciákat, online meetingeket, akár online kávézást annak érdekében, hogy ne sérüljön a kapcsolat a HR és a csapatok között. Egyébként is nagyon fontosnak tartom, hogy ne tűzoltás jellegű legyen a HR munkássága, erre most hatványozottan oda kell figyelnünk, így, hogy fizikailag most nem vagyunk benne a szervezetben, nem vagyunk a kollegák között. Elengedhetetlen, hogy a területnek meglegyen a negyedéves terve, ami alapján haladni tudunk a céljaink felé, én személy szerint nagy híve vagyok a különféle menedzsment módszereknek, az én csapatom OKR-ok (Objectives and Key Results) alapján dolgozik. Sajnos elkerülhetetlen, hogy ezeket most áttervezzük és igyekezzünk minél gyorsabban alkalmazkodni, folyamatosan figyelemmel kísérni a cég folyamatait.

Du 1: Szünet

Ez jelenleg nem mindig valósul meg, de arra törekszem, hogy tervezetten tartsak ebéd és kávészünetet, ilyenkor gyakran kiülök a kertbe, néha még a laptopom is magammal viszem és innen folytatom a munkát.

Kmoskó Judit


Reggel 7, délelőtt 10, du 2, du 4, este 7: Emailek

Az emaileket igyekszem blokkokban megválaszolni, reggel - délelőtt - délután és este. Fél szemmel nézem, hogy mi az, ami SOS, vagy külföldről jön, az időeltolódás miatt ezek nem várhatnak. Okosórára emaileket nem szinkronizálok, itt csak a slack-et látom, hogy semmi se kerülje el a figyelmemet.

Du 2-6ig: Nagyobb fókuszt igénylő feladatok

Érdemes kihasználni a mostani helyzetet arra, hogy csapatainkkal olyan feladatokat és nagyobb projekteket valósítsunk meg, amihez komolyabb fókusz és nyugalom szükséges. Vegyük elő a szabályzatainkat, folyamatainkat, finomítsuk az onboarding előadásaink anyagait, készüljünk arra, hogy minden tökéletesítve álljon a rendelkezésünkre arra a pillanatra, amikor visszatérünk az irodába.

Du 6-tól: A nap lassú lezárása, saját magunk és mások képzése

Természetesen most is fontos a saját képzésünkre időt fordítanunk, nyitott szemmel járnunk, értesülnünk arról, hogy mások hogyan kezelik a jelenlegi helyzetet, ezért érdemes megnéznünk, hogy milyen cikkek, podcastek, előadások és online továbbképzések érhetőek el a témában. Ma egy „leadership trends” előadássorozaton veszek részt, ahol a szokásokról, ezek átformálásáról fogunk beszélgetni. Most különösen fontos, hogy figyelmet szenteljünk ennek, foglalkozzunk a saját pszichológiai biztonságunkkal.

Kéthetente ilyenkor szoktam egyetemi előadásokat tartani, most már online formában, érdekes ezt is megtapasztalni, teljesen más hangulata van annak, amikor tanteremben oktatok, mint így, de azt vettem észre, hogy talán most még jobban odafigyelnek a hallgatók, kiemelkedő az interaktivitás.

6 óra után, amikor kicsit elcsendesedik a nap, szoktam beszélgetni Debórával, aki a saját cégemben a jobb kezem. Megbeszéljük a közös projekteket, fontossági sorrendet állítunk fel, tervezünk.

Esténként rendszeresen főzök, szeretek új recepteket kipróbálni, ez most sem változott, fontos, hogy megtaláljuk a napjainkban azokat a pillanatokat, amikor fel tudunk töltődni.

Kmoskó Judittal készült nagy interjúnkat itt olvashatják.
  • 2021.08.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
  • 2021.09.23HR Basic Sajátítsd el évek helyett 12 napban az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! HR gondolkodás e-learning videókkal, esettanulmányokkal, testre szabva gyakorlatorientáltan. Részletek Jegyek
  • 2021.09.28Kötelező visszaélés-bejelentési rendszer bevezetése, alkalmazása Az EU 2019/1937 sz. irányelve új kötelezettséget ír elő. Visszaélés-bejelentési rendszert kell alkalmazni. Minden 50 fő feletti munkavállalót foglalkoztató vállalkozásnak, továbbá a közszférában működő szervezetnek kötelező lesz visszaélés bejelentési rendszert kialakítania és működtetnie. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ezek a vezetők veszíthetik el idén munkatársaikat, ha nem vigyáznak

Idén a privátbanki szolgáltatók 80 százaléka több forrást fordít majd IT-fejlesztésekre, mint az elmúlt 20 évben bármikor, és a vezetők 47... Teljes cikk

Jó szakember vs. jó vezető: erre figyelj az előléptetésnél

Bevált gyakorlat a szervezeteknél, hogy a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakemberek kapnak vezetői kinevezést. Nem biztos azonban, hogy a jó... Teljes cikk

Fele-fele iroda és home office

A járvány csendesedésével, a korlátozások fokozatos feloldásával a munkahelyekre is visszatér az élet, de vajon mennyire. A HR vezetők, úgy tűnik,... Teljes cikk