kapubanner for mobile
Megjelent: 5 éve

"Teljesen máshogy kell a szervezet pulzusán tartanunk az ujjunkat" - így telik a Nanushka HR vezetőjének egy napja járvány idején

Kmoskó Judit a Nanushka HR igazgatója. A Sándor Szandra által alapított, mára nemzetközivé nőtt divatcégnél a HR-nek stratégiai szerepe van, amelyet a járvány idején is kézben kell tartani. A HR felelőssége az is, hogy a szervezet érezze a folyamatos támogatást ebben a nehéz helyzetben. Kmoskó Judit nem szeret home office-ban dolgozni, de a szükség törvényt bont.

Szeretném leszögezni, hogy sosem szerettem home office-ban dolgozni. Mindig azt mondom, hogy a HR-nek az emberek között a helye. Hiába van otthon is irodám, ezt jellemzően, normál esetben csak kora reggel, vagy hétvégén használom. Szeretek hajnali 5 órakor kelni, nyugodtan teázni, dolgozni, majd elindulni az irodába.

Normál esetben a városba menet hangoskönyveket vagy podcasteket hallgatok az autóban, majd miután 7 óra magasságában leparkoltam, még elszaladok a kedvenc sarki kávézómba. Ilyenkor még csendes a város, át tudom gondolni az előttem álló napot, van egy nagyon békés hangulata annak, hogy én kapcsolom fel a fényeket az irodában, elsőként. Home office-ban ez természetesen teljesen más, fontos volt, hogy tudatosan és gyorsan alakítsuk át és aktualizáljuk a napi rutinunkat, alkalmazkodva egy olyan helyzethez, amit még soha, senki nem tapasztalt körülöttünk. HR-esként nagyon komoly felelősségünk van abban, hogy a szervezet, amiben dolgozunk folyamatosan támogatva érezze magát ebben a nehéz helyzetben.

Reggel 6:

Home office-ban kicsit később kelek, de még mindig korán, fontos, hogy ilyenkor is legyen napi rutinunk, én teával és reggelivel kezdem a napom, kimegyek a kertbe, átgondolom az előttem álló napot, és ugyanúgy elkészülök, mintha az irodába mennék. Átolvasom az éjszaka érkezett emaileket, üzeneteket, ami sürgős, azt azonnal megválaszolom, átfutom a híreket, elolvasom azokat a szakmai oldalakat és cikkeket, amiket figyelemmel kísérek. Ha ezekben találok olyat, ami inspirál, akkor ezeket feljegyzem, szenvedélyes listakészítő vagyok, mindenre van listám. Fontos, hogy olyan munkakörnyezetet alakítsunk ki az otthonunkban, ami kényelmes és ahol lehetőség szerint a legkevesebb zavaró körülmény mellett tudunk fókuszálni a feladatainkra.



Reggel 9:

A heti, nagyobb volumenű HR meetingeket kisebb, napi szintű online megbeszélések vették át. Reggel 9 óra után nem sokkal online napindító meetinget tartunk, megbeszéljük a HR terv alapján a célokat, feladatokat, azt, hogy kinek milyen esetleges „blockere” van, hogyan tudjuk egymást segíteni. Nem azért fontos, hogy meghatározott időközönként, napindításként és zárásként beszéljünk a csapatunkkal, hogy ellenőrizzük a munkájukat, hanem azért, hogy ezáltal biztosítsuk őket a támogatásunkról, hallgassuk meg, hogy milyen a hangulat, miben tudunk egymásnak segíteni. Most az átlagosnál is fontosabb az erre való érzékenységünk.

10- du 1ig: Online meetingek vezetőkkel, célok megvalósítása a HR terv alapján

Most, hogy mindent online csinálunk, teljesen máshogy kell a szervezet pulzusán tartanunk az ujjunkat, mivel nincsen lehetőség személyes beszélgetésekre a vezetőkkel és a kollegákkal, így fontos, hogy ne csak tűzoltás szerűen, hanem rendszeresen tartsunk videókonferenciákat, online meetingeket, akár online kávézást annak érdekében, hogy ne sérüljön a kapcsolat a HR és a csapatok között. Egyébként is nagyon fontosnak tartom, hogy ne tűzoltás jellegű legyen a HR munkássága, erre most hatványozottan oda kell figyelnünk, így, hogy fizikailag most nem vagyunk benne a szervezetben, nem vagyunk a kollegák között. Elengedhetetlen, hogy a területnek meglegyen a negyedéves terve, ami alapján haladni tudunk a céljaink felé, én személy szerint nagy híve vagyok a különféle menedzsment módszereknek, az én csapatom OKR-ok (Objectives and Key Results) alapján dolgozik. Sajnos elkerülhetetlen, hogy ezeket most áttervezzük és igyekezzünk minél gyorsabban alkalmazkodni, folyamatosan figyelemmel kísérni a cég folyamatait.

Du 1: Szünet

Ez jelenleg nem mindig valósul meg, de arra törekszem, hogy tervezetten tartsak ebéd és kávészünetet, ilyenkor gyakran kiülök a kertbe, néha még a laptopom is magammal viszem és innen folytatom a munkát.

Kmoskó Judit


Reggel 7, délelőtt 10, du 2, du 4, este 7: Emailek

Az emaileket igyekszem blokkokban megválaszolni, reggel - délelőtt - délután és este. Fél szemmel nézem, hogy mi az, ami SOS, vagy külföldről jön, az időeltolódás miatt ezek nem várhatnak. Okosórára emaileket nem szinkronizálok, itt csak a slack-et látom, hogy semmi se kerülje el a figyelmemet.

Du 2-6ig: Nagyobb fókuszt igénylő feladatok

Érdemes kihasználni a mostani helyzetet arra, hogy csapatainkkal olyan feladatokat és nagyobb projekteket valósítsunk meg, amihez komolyabb fókusz és nyugalom szükséges. Vegyük elő a szabályzatainkat, folyamatainkat, finomítsuk az onboarding előadásaink anyagait, készüljünk arra, hogy minden tökéletesítve álljon a rendelkezésünkre arra a pillanatra, amikor visszatérünk az irodába.

Du 6-tól: A nap lassú lezárása, saját magunk és mások képzése

Természetesen most is fontos a saját képzésünkre időt fordítanunk, nyitott szemmel járnunk, értesülnünk arról, hogy mások hogyan kezelik a jelenlegi helyzetet, ezért érdemes megnéznünk, hogy milyen cikkek, podcastek, előadások és online továbbképzések érhetőek el a témában. Ma egy „leadership trends” előadássorozaton veszek részt, ahol a szokásokról, ezek átformálásáról fogunk beszélgetni. Most különösen fontos, hogy figyelmet szenteljünk ennek, foglalkozzunk a saját pszichológiai biztonságunkkal.

Kéthetente ilyenkor szoktam egyetemi előadásokat tartani, most már online formában, érdekes ezt is megtapasztalni, teljesen más hangulata van annak, amikor tanteremben oktatok, mint így, de azt vettem észre, hogy talán most még jobban odafigyelnek a hallgatók, kiemelkedő az interaktivitás.

6 óra után, amikor kicsit elcsendesedik a nap, szoktam beszélgetni Debórával, aki a saját cégemben a jobb kezem. Megbeszéljük a közös projekteket, fontossági sorrendet állítunk fel, tervezünk.

Esténként rendszeresen főzök, szeretek új recepteket kipróbálni, ez most sem változott, fontos, hogy megtaláljuk a napjainkban azokat a pillanatokat, amikor fel tudunk töltődni.

Kmoskó Judittal készült nagy interjúnkat itt olvashatják.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Minden pályázónak adunk visszajelzést, még tanácsokat is: interjú Nyeste Ágival, a JYSK regionális HR igazgatójával

Másfél évvel ezelőtt nevezték ki Nyeste Ágit a három országot átfogó JYSK-régió (magyar, osztrák, görög) HR igazgatójának. Összesen 2000... Teljes cikk

A túlélés záloga a rugalmasság kialakítása - Endrei-Kiss Judit, az RTL Magyarország Chief People Officere

A változás szinte már természetes kell, hogy legyen, de ehhez mentális és lelki alkalmazkodóképességet is ki kell építeni. Az adaptív képesség... Teljes cikk

Generációkra szabott megoldások: egymás után harmadszor lett Top Employer az MBH Bank

Ahogy a bank toborzási szlogenje is mondja: „a te karriered a mi utunk”, és ezt komolyan is gondolják: elég csak a 400 fős gyakornoki programból 100... Teljes cikk