Toborzás a nem is túl távoli jövőben
Toborzás terén egyértelműen az állásportáloknak áll a zászló, de vajon meddig lesz ez így? A jövőben is elég lesz pusztán egy jól pozícionált hirdetéssel munkaerő után kutatni vagy valami komplexebb szolgáltatásra lesz szükség? Esetleg megvalósul a HR-esek álma, és az internet fejlődésével a munkavállalók minden kis titkához hozzáférhetnek majd?
Az elmúlt évtizedekben az információs társadalom kialakulásával fordulópontjához érkezett a toborzás módszertana, hiszen a technika folyamatos fejlődése egyre inkább az online toborzás felé tolta el a külső forrásból történő toborzási műveleteket. Érthető, mivel a hagyományos módszerekhez képest gyorsabb, kényelmesebb, könnyen módosítható, s a földrajzi korlátok feloldásával hatalmas tömegeket képes megmozgatni a munkaerőpiacon. Ám nemcsak a humán erőforrás szakemberek önös érdekei miatt tevődik át az internetre a toborzás, a megcélzott közönség is egyre inkább a virtuális térben kíván tájékozódni, "ügyintézni". Különösen, ha azt is számba vesszük, hogy közben felnő egy digitálisan tettre készebb generáció, amelyet már attól is kiráz a hideg, hogy kezébe vegyen valamilyen nyomtatott formátumú (szak)lapot. (A New York Times már most ehhez a trendhez készül idomulni, 4 év múlva ugyanis kizárólag az interneten fog megjelenni.) A HR-nek tehát alaposan meg kell merítkeznie az online toborzás mélységeiben, különben csak éppenhogy megfelelő jelöltekkel lesz kénytelen feltölteni a vállalat munkaerő-állományát.
Kivirágzik a távmunka
A jövőben várhatóan Magyarországot is eléri a végzet, kiforr a távmunkások nagy tábora, hogy az online toborzás potenciális célcsoportjaként megragadják végre a HR-esek és az állásportálok figyelmét. Ma még ugyanis láthatóan képtelenek túllépni a hagyományos álláshirdetéseken beidegződött mechanizmusokon, az online toborzást csupán egy praktikus, formailag újat mutató webes felületnek vélik, nem pedig egy reformeszköznek, amely szerkezetileg képes átszabni az online toborzást. Pedig rengeteg lehetőség rejlik benne, úgy a projekt alapú munkaszervezéshez szükséges munkaerő megtalálása, mint a tehetségek felkutatása terén.
A nemzetközi piacon például már évek óta sikeresen üzemel az Elance.com, amely vállalkozások és magánszemélyek egymásra találását segíti elő különféle projektek erejéig. Az azóta már több helyen is alkalmazott távmunka-közvetítő rendszer előnye, hogy a jelentkezők között valós referenciák alapján szelektálhatunk, mivel a megbízóknak minden munkafeladat után értékelnie kell a távmunkás által elvégzett projektek minőségét - no és természetesen az sem mellékes, hogy a nemzetközi szerződéskötés és a kifizetés is teljes mértékben online történik. Egyetlen hátránya, hogy a teljesített projektek után bizonyos százalékot levon jutalékként a munkavállaló díjából (tehát az árakat is ezek alapján kell meghatározni), igaz ezért cserébe mindent igényt kielégítő internetes felületet és a felmerülő problémák esetére ügyfélszolgálatot biztosít.
Fiatal tehetségek nyomában
Az online toborzás másik előhírnöke az EAL-NET, amely a friss diplomásokat próbálja bekapcsolni a munkaerőpiac vérkeringésébe. A grandiózus projekt az olasz egyetemek konzorciumából, az AlmaLaurea-ból alakult ki, amely 1994 óta gyűjt információkat fiatal diplomásairól, hogy egy online rendszerbe foglalva alakítson ki együttműködést a gazdasági szervezetekkel. Az e-toborzó szolgáltatás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy további hat ország - a kelet-európai régióból Lengyelország és az ELTE révén Magyarország - egyetemei is bekapcsolódtak a sajátos állásközvetítő projektbe.
Sajátos, mivel az EAL-NET tagjai évente összeállítanak egy úgynevezett Végzős Profil Jelentést, amelyben a hallgatók jellemzőit és teljesítményét hasonlítják össze. Ezáltal kiderül, ki miben a legjobb, mi a speciális szakterülete, miből írja a diplomamunkáját, milyen nyelveket tud, milyen az informatikai tudása, hol végzett szakmai gyakorlatot, kíván-e továbbtanulni, egyszóval egyértelműen megmutatkozik, ki lenne a vállalatok számára a lehető legjobb választás. Az adatokból az egyetemek is profitálnak, mivel minden évben a végzősök munkaerő-piaci kondícióiról is készítenek egy jelentést, amelyben az egy-három éve végzett hallgatók foglalkoztatási tapasztalatairól számolnak be: leírják, milyen az átmenet az oktatási intézmény és a vállalatok között, milyen tudást kellett alkalmazniuk, illetve, hogy mire kellett volna nagyobb hangsúlyt fektetniük az órákon.
Az adatok birtokában az egyetemek megtudják, mennyire kelendőek diákjaik a nagyvilágban, el tudják magukat helyezni a felsőoktatás rangsorában, s szükséges esetén igazítani tudják tantervüket a piaci elvárásokhoz. Természetesen a munkaerőre éhes vállalatoknak is kifizetődő az EAL-NET, hiszen mindig friss önéletrajzokat vehetnek meg, akár online tranzakció keretén belül, s nem utolsósorban hajszálpontosan fókuszálhatják hirdetéseiket. Ráadásul a két jelentés birtokában pontosabb képet kaphatnak a munkaerő-piaci versenyben kialakult viszonyokról, s ennek fényében átértékelhetik ajánlataik versenyképességét.
Az EAL-NET minden bizonnyal komoly súllyal esik majd latba az online toborzás jövőjében, hiszen ne felejtsük el, az európai népesség folyamatosan öregszik, így a fiatal tehetségek iránti harc elkerülhetetlen ki fog éleződni.
Online toborzás hazai terepen
Habár Magyarországon már a legtöbb cég saját honlappal rendelkezik, a nagyobb multinacionális cégeket leszámítva mégsem használják ki kellően humán erőforrásuk toborzására. Pedig a látogatók - állásportálokhoz képest alacsonyabb - számától eltekintve a tökéletes toborzófelület, egy jól kidolgozott karrieroldal nagyban segítheti nemcsak a toborzási, hanem az előszűrési, illetve a kiválasztási folyamatokat. Elvégre nagy valószínűséggel csak az vetődik a karrieroldalra, aki a jövőjét valóban a cégben tudja elképzelni, s ehhez minden szükséges tudással és képzettséggel is rendelkezik.
A karrieroldal további előnye, hogy a webnek köszönhetően nincs terjedelmi korlát, bátran kitérhetünk a továbbképzési lehetőségekre is, sőt akár a stratégiai céljainkkal, vízióinkkal, személyügyi politikánkkal is megismertethetjük a jelentkezőt. Igaz, egy egyszerű munkavállalót ez vajmi keveset érdekel, sokkal inkább az foglalkoztatja, hogy milyen munkakörnyezetet, légkört, vezetési stílust kínál a vállalat. Ennek érdekében a karrieroldalak várhatóan kibővülnek majd a munkatársak beszámolóival, blogjaival (legalábbis külföldön már egyre erősödik ez a tendencia), így a pályázók már jó előre tájékozódhatnak, hogy mire számítsanak a mindennapi munka során - arról nem is beszélve, hogy ilyen információk birtokában könnyebbé válik a beilleszkedés, s lerövidül a beváláshoz szükséges idő.
Toborzás virtuális munkapróbával
A szervezeti kultúrával való hivalkodásnál azonban létezik egy kézzelfoghatóbb módszer is az online toborzásra, nevezetesen a (nyeremény)játékba oltott virtuális munkapróba , ahol a pályázók szimulált környezetben mérettethetik meg magukat a többi állásvadásszal. Való igaz, az egyébként magyar "találmány" az emberi gyarlóságra (nyereményvágyra) építve kelti fel a potenciális jelöltek figyelmét, viszont aki végül megnyeri, biztosan el tudja majd látni munkahelyi feladatait. Ilyen és ehhez hasonló rendszerek a jövőben akár teljesen ki tudják váltani a toborzás-kiválasztás műveletét, különösen, mivel a világ - az informatikában ittasabb fiatal nemzedék előretörésével - egyre inkább a számítógépesített munkák felé halad.
Interjú fizikai kontaktus nélkül
Épp emiatt is lesz egyre nagyobb jelentősége a videotelefonnak, legalábbis Amerikában az interjúk során már gyakorta így küzdik le a nagy távolságokat. No nem mintha a videotelefon helyettesíthetné a személyes kapcsolatokat, de egy csupán potenciális, s nem véglegesített munkavállaló miatt nem érdemes utaztatni sem jelölteket, sem a toborzókat, vezetőket. Az idő- és költségmegtakarítások mellett további pozitívum, hogy az interjúztatóknak nem kell részletekbe menően memorizálniuk a pályázók összes tulajdonságát, bármikor visszanézhetik a beszélgetést, s összehasonlíthatják a többi versenyzőével.
Mindehhez persze nem árt, ha az érintett felek értenek is a webkamerák összekapcsolásához, ámbátor nem feltétlenül szükséges. Egyre-másra jelennek meg ugyanis a videointerjúkra szakosodott honlapok, amelyek felhasználóbarát kezelőfelületein bárki el tud navigálni. Az Oracle például a Hirevue rendszerét használja, de ha esetleg olcsó indiai munkaerő felvétele a cél, a Whereismyboss.com-ra érdemes ellátogatni, amely érdekesmód egy tirupuri (India) textilipari cégből nőtte ki magát.
Biztos tudás után kutatva
Igaz, egy videointerjúból - ahogy egy hagyományos interjúból sem - még nem feltétlenül derül ki, hogy valóban alkalmas-e a jelölt a munkára, hiszen referenciák nélkül mit sem ér a pályázó dicshimnusza. Különösen nívósabb munkáknál fontos, hogy az önéletrajz mellett a pályázó előző munkái is ellenőrizhetővé váljanak. Így előbb-utóbb eljön az az idő, amikor a munkavállalók saját weboldalt üzemeltetnek, hogy megismertethessék eddigi munkájukat leendő munkaadójukkal (üzleti titkok megsértése nélkül); sőt merészebbek akár saját blogjukat is elérhetővé teszik az oldalon, hogy személyiségjegyeikre következtetni lehessen.
Tulajdonképpen az amerikai információtechnológia iparágában ma már hasonlóképpen toboroznak, azzal a különbséggel, hogy a nevesebb szoftverfejlesztők fórumokban elszórt hozzászólásait fürkészik, megteremtve ezzel az online fejvadászat alapjait. Az Association of Technology Staffing Companies felmérése szerint például az amerikai IT-vállalatok 58 százaléka egyenesen a közösségi oldalak (Facebook, LinkedIn stb.) adatlapjait böngészi utánpótlás gyanánt, mondván, sokkal hatékonyabban lelnek így munkaerőre, mintha a nyomtatott sajtóban kutatnának utánuk. Igaz, az emberanyaggal már nem ennyire elégedettek, tíz toborzóból hét állította ugyanis, hogy a hagyományos álláshirdetések jobb minőségű jelölteket hoztak. Ettől függetlenül azonban nem elvetendő ez a piac, hiszen az itt közölt adatok általában megbízhatóak (vagy jól láthatóan komolytalanok).
Figyel a Nagy Testvér
Idővel ráadásul a fenti rendszerek szépen lassan összefonódnak, s az álláskeresőknek meg kell barátkozniuk a gondolattal, hogy a toborzók minden kis - munkahelyen elkövetett - titkukra idejekorán rájönnek majd. Az internet fejlődése révén (Web 2.0) egyre több személyes tartalom kerül a nyilvánosság elé, amiből aztán a HR-esek még pontosabb képet kaphatnak a jelöltekről. Természetesen nem árt fenntartással kezelni a blogokról, közösségi oldalakról szerzett információkat, ám ha ellenőrzött forrásokból (pl. Elance.com-hoz, illetve EAL-NET-hez hasonló adatbázisokból) származnak, érdemes lesz szembesíteni velük a pályázókat.
Paraszt Imre, HR Portal
Kivirágzik a távmunka
A jövőben várhatóan Magyarországot is eléri a végzet, kiforr a távmunkások nagy tábora, hogy az online toborzás potenciális célcsoportjaként megragadják végre a HR-esek és az állásportálok figyelmét. Ma még ugyanis láthatóan képtelenek túllépni a hagyományos álláshirdetéseken beidegződött mechanizmusokon, az online toborzást csupán egy praktikus, formailag újat mutató webes felületnek vélik, nem pedig egy reformeszköznek, amely szerkezetileg képes átszabni az online toborzást. Pedig rengeteg lehetőség rejlik benne, úgy a projekt alapú munkaszervezéshez szükséges munkaerő megtalálása, mint a tehetségek felkutatása terén.
A nemzetközi piacon például már évek óta sikeresen üzemel az Elance.com, amely vállalkozások és magánszemélyek egymásra találását segíti elő különféle projektek erejéig. Az azóta már több helyen is alkalmazott távmunka-közvetítő rendszer előnye, hogy a jelentkezők között valós referenciák alapján szelektálhatunk, mivel a megbízóknak minden munkafeladat után értékelnie kell a távmunkás által elvégzett projektek minőségét - no és természetesen az sem mellékes, hogy a nemzetközi szerződéskötés és a kifizetés is teljes mértékben online történik. Egyetlen hátránya, hogy a teljesített projektek után bizonyos százalékot levon jutalékként a munkavállaló díjából (tehát az árakat is ezek alapján kell meghatározni), igaz ezért cserébe mindent igényt kielégítő internetes felületet és a felmerülő problémák esetére ügyfélszolgálatot biztosít.
Fiatal tehetségek nyomában
Az online toborzás másik előhírnöke az EAL-NET, amely a friss diplomásokat próbálja bekapcsolni a munkaerőpiac vérkeringésébe. A grandiózus projekt az olasz egyetemek konzorciumából, az AlmaLaurea-ból alakult ki, amely 1994 óta gyűjt információkat fiatal diplomásairól, hogy egy online rendszerbe foglalva alakítson ki együttműködést a gazdasági szervezetekkel. Az e-toborzó szolgáltatás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy további hat ország - a kelet-európai régióból Lengyelország és az ELTE révén Magyarország - egyetemei is bekapcsolódtak a sajátos állásközvetítő projektbe.
Sajátos, mivel az EAL-NET tagjai évente összeállítanak egy úgynevezett Végzős Profil Jelentést, amelyben a hallgatók jellemzőit és teljesítményét hasonlítják össze. Ezáltal kiderül, ki miben a legjobb, mi a speciális szakterülete, miből írja a diplomamunkáját, milyen nyelveket tud, milyen az informatikai tudása, hol végzett szakmai gyakorlatot, kíván-e továbbtanulni, egyszóval egyértelműen megmutatkozik, ki lenne a vállalatok számára a lehető legjobb választás. Az adatokból az egyetemek is profitálnak, mivel minden évben a végzősök munkaerő-piaci kondícióiról is készítenek egy jelentést, amelyben az egy-három éve végzett hallgatók foglalkoztatási tapasztalatairól számolnak be: leírják, milyen az átmenet az oktatási intézmény és a vállalatok között, milyen tudást kellett alkalmazniuk, illetve, hogy mire kellett volna nagyobb hangsúlyt fektetniük az órákon.
Az adatok birtokában az egyetemek megtudják, mennyire kelendőek diákjaik a nagyvilágban, el tudják magukat helyezni a felsőoktatás rangsorában, s szükséges esetén igazítani tudják tantervüket a piaci elvárásokhoz. Természetesen a munkaerőre éhes vállalatoknak is kifizetődő az EAL-NET, hiszen mindig friss önéletrajzokat vehetnek meg, akár online tranzakció keretén belül, s nem utolsósorban hajszálpontosan fókuszálhatják hirdetéseiket. Ráadásul a két jelentés birtokában pontosabb képet kaphatnak a munkaerő-piaci versenyben kialakult viszonyokról, s ennek fényében átértékelhetik ajánlataik versenyképességét.
Az EAL-NET minden bizonnyal komoly súllyal esik majd latba az online toborzás jövőjében, hiszen ne felejtsük el, az európai népesség folyamatosan öregszik, így a fiatal tehetségek iránti harc elkerülhetetlen ki fog éleződni.
Online toborzás hazai terepen
Habár Magyarországon már a legtöbb cég saját honlappal rendelkezik, a nagyobb multinacionális cégeket leszámítva mégsem használják ki kellően humán erőforrásuk toborzására. Pedig a látogatók - állásportálokhoz képest alacsonyabb - számától eltekintve a tökéletes toborzófelület, egy jól kidolgozott karrieroldal nagyban segítheti nemcsak a toborzási, hanem az előszűrési, illetve a kiválasztási folyamatokat. Elvégre nagy valószínűséggel csak az vetődik a karrieroldalra, aki a jövőjét valóban a cégben tudja elképzelni, s ehhez minden szükséges tudással és képzettséggel is rendelkezik.
A karrieroldal további előnye, hogy a webnek köszönhetően nincs terjedelmi korlát, bátran kitérhetünk a továbbképzési lehetőségekre is, sőt akár a stratégiai céljainkkal, vízióinkkal, személyügyi politikánkkal is megismertethetjük a jelentkezőt. Igaz, egy egyszerű munkavállalót ez vajmi keveset érdekel, sokkal inkább az foglalkoztatja, hogy milyen munkakörnyezetet, légkört, vezetési stílust kínál a vállalat. Ennek érdekében a karrieroldalak várhatóan kibővülnek majd a munkatársak beszámolóival, blogjaival (legalábbis külföldön már egyre erősödik ez a tendencia), így a pályázók már jó előre tájékozódhatnak, hogy mire számítsanak a mindennapi munka során - arról nem is beszélve, hogy ilyen információk birtokában könnyebbé válik a beilleszkedés, s lerövidül a beváláshoz szükséges idő.
Toborzás virtuális munkapróbával
A szervezeti kultúrával való hivalkodásnál azonban létezik egy kézzelfoghatóbb módszer is az online toborzásra, nevezetesen a (nyeremény)játékba oltott virtuális munkapróba , ahol a pályázók szimulált környezetben mérettethetik meg magukat a többi állásvadásszal. Való igaz, az egyébként magyar "találmány" az emberi gyarlóságra (nyereményvágyra) építve kelti fel a potenciális jelöltek figyelmét, viszont aki végül megnyeri, biztosan el tudja majd látni munkahelyi feladatait. Ilyen és ehhez hasonló rendszerek a jövőben akár teljesen ki tudják váltani a toborzás-kiválasztás műveletét, különösen, mivel a világ - az informatikában ittasabb fiatal nemzedék előretörésével - egyre inkább a számítógépesített munkák felé halad.
Interjú fizikai kontaktus nélkül
Épp emiatt is lesz egyre nagyobb jelentősége a videotelefonnak, legalábbis Amerikában az interjúk során már gyakorta így küzdik le a nagy távolságokat. No nem mintha a videotelefon helyettesíthetné a személyes kapcsolatokat, de egy csupán potenciális, s nem véglegesített munkavállaló miatt nem érdemes utaztatni sem jelölteket, sem a toborzókat, vezetőket. Az idő- és költségmegtakarítások mellett további pozitívum, hogy az interjúztatóknak nem kell részletekbe menően memorizálniuk a pályázók összes tulajdonságát, bármikor visszanézhetik a beszélgetést, s összehasonlíthatják a többi versenyzőével.
Mindehhez persze nem árt, ha az érintett felek értenek is a webkamerák összekapcsolásához, ámbátor nem feltétlenül szükséges. Egyre-másra jelennek meg ugyanis a videointerjúkra szakosodott honlapok, amelyek felhasználóbarát kezelőfelületein bárki el tud navigálni. Az Oracle például a Hirevue rendszerét használja, de ha esetleg olcsó indiai munkaerő felvétele a cél, a Whereismyboss.com-ra érdemes ellátogatni, amely érdekesmód egy tirupuri (India) textilipari cégből nőtte ki magát.
Biztos tudás után kutatva
Igaz, egy videointerjúból - ahogy egy hagyományos interjúból sem - még nem feltétlenül derül ki, hogy valóban alkalmas-e a jelölt a munkára, hiszen referenciák nélkül mit sem ér a pályázó dicshimnusza. Különösen nívósabb munkáknál fontos, hogy az önéletrajz mellett a pályázó előző munkái is ellenőrizhetővé váljanak. Így előbb-utóbb eljön az az idő, amikor a munkavállalók saját weboldalt üzemeltetnek, hogy megismertethessék eddigi munkájukat leendő munkaadójukkal (üzleti titkok megsértése nélkül); sőt merészebbek akár saját blogjukat is elérhetővé teszik az oldalon, hogy személyiségjegyeikre következtetni lehessen.
Tulajdonképpen az amerikai információtechnológia iparágában ma már hasonlóképpen toboroznak, azzal a különbséggel, hogy a nevesebb szoftverfejlesztők fórumokban elszórt hozzászólásait fürkészik, megteremtve ezzel az online fejvadászat alapjait. Az Association of Technology Staffing Companies felmérése szerint például az amerikai IT-vállalatok 58 százaléka egyenesen a közösségi oldalak (Facebook, LinkedIn stb.) adatlapjait böngészi utánpótlás gyanánt, mondván, sokkal hatékonyabban lelnek így munkaerőre, mintha a nyomtatott sajtóban kutatnának utánuk. Igaz, az emberanyaggal már nem ennyire elégedettek, tíz toborzóból hét állította ugyanis, hogy a hagyományos álláshirdetések jobb minőségű jelölteket hoztak. Ettől függetlenül azonban nem elvetendő ez a piac, hiszen az itt közölt adatok általában megbízhatóak (vagy jól láthatóan komolytalanok).
Figyel a Nagy Testvér
Idővel ráadásul a fenti rendszerek szépen lassan összefonódnak, s az álláskeresőknek meg kell barátkozniuk a gondolattal, hogy a toborzók minden kis - munkahelyen elkövetett - titkukra idejekorán rájönnek majd. Az internet fejlődése révén (Web 2.0) egyre több személyes tartalom kerül a nyilvánosság elé, amiből aztán a HR-esek még pontosabb képet kaphatnak a jelöltekről. Természetesen nem árt fenntartással kezelni a blogokról, közösségi oldalakról szerzett információkat, ám ha ellenőrzött forrásokból (pl. Elance.com-hoz, illetve EAL-NET-hez hasonló adatbázisokból) származnak, érdemes lesz szembesíteni velük a pályázókat.
Paraszt Imre, HR Portal
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Lebuktat a WIFI: mostantól pontosan lehet tudni, ki honnan dolgozik 4 hete
- Távmunka vagy home office? Akár több tízezer forint múlhat a helyes besoroláson 4 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 1 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- A távmunkát támogató vállalatok nagy része magas termelékenységről számol be 2 hónapja
- Felmondani az öregek szoktak, a Z generáció csak simán nem megy be többet 2 hónapja
- Több mint 40 új munkatársat keres a Revolut Magyarországon 2 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?