Toborzáshoz kapcsolódó, külső kommunikáció
A szervezeti toborzás a kommunikációs piactér fejlődésével, a kínálat bővülésével és a médiafogyasztási szokások változásával olyan versenyhelyzetben találta magát, ahol már átgondolatlan, kreativitást nélkülöző, ad-hoc hirdetésekkel, vagy klasszikus álláshirdetésekkel nem tudja kielégíteni igényeit.
A mondanivaló megalkotása nem csupán száraz tények közlésére kell hogy támaszkodjon, hanem meg kell különböztetnie magát a versenytársaktól. Erre szolgál a munkaadói arculat, amelynek konzisztensen kell megjelennie a hirdetésekben, hogy igénytől, kampánytól függetlenül a célcsoportok a hirdetőt felismerjék és azonosítsák egy már előzőleg megismert identitással.
A szövegezésnek (copywriting) az a szerepe, hogy az aktuális toborzási igények, a munkaadói identitás és a célcsoportspecifikus nyelvezet szinergiába kerüljön. Célja, hogy informáljon, vonzzon és arculatot közvetítsen, és mindezt hitelesen és színvonalasan tegye. A toborzási kommunikáció talán legfontosabb értékmérője a szövegírás. Írni mindenki tud, de olvasni...? A jó szöveg nem feltételez semmit az olvasóról, hanem úgy van megírva, hogy azt mindenki megértse és a kívánt hangulatot tükrözi stílusában. A grafikai elemek: képek, színek, formák, a tördelés használata mind az arculat alapján, a munkaadói arculati kézikönyvben előre meghatározott irányvonalak szerint történnek. Szintén a színvonal, az attraktivitás és a konzisztencia a legfőbb céljai.
A szövegírásra és grafikai kivitelezésre egyaránt vonatkozó alapszabályt mindig tartsuk szem előtt: A kevesebb mindig több.
A csatorna kiválasztása egy jó munkaadói hirdetésnél ugyanolyan fontos, mint az előző két szempont. Alapvető fontossságú a médiumok elérési potenciálja (a fogyaszók száma, pozicionálása, típusa). A legjobb hatás eléréséhez meg kell találni az egyensúlyt a rendelkezésre álló költségvetés, a hirdetési formák, méretek/terjedelmek, jellegzetességek és a hirdetés médiumon belüli elhelyezése között, hogy a céljainak legmegfelelőbb kombinációt kapja a szervezet. Érdemes mérlegelni azt, hogy a legnagyobb, legszínesebb, vagy legdrágább hely nem feltétlenül egyenlő a leginkább hatékonnyal.
A hirdetésünk csak akkor érheti el a kívánt hatást, ha a cég kommunikációs osztálya és a kommunikációs ügynökség által megszerkesztett hirdetés úgy és ott jelenik meg, ahogy az a médiatervben szerepel. A megjelenések lekövetését az ügynökség köteles elvégezni, védve ezzel saját és ügyfele érdekeit.
A munkaadói hirdetések hatékonyságát is mérni kell. Nem szabad kizárólag a médiumok által közzétett néző/látogató/olvasó adatokra támaszkodni, mert mégha igazak is, számunkra akkor is a saját toborzási hirdetésre érkezett válaszok, valamint a munkaadói presztízsünk növekedése a mérvadó. Ezt az ügynökségek tudják mérni, főleg az internet adta lehetőségeket kihasználva, de független piackutató cég is megbízható nagyobb kampányok hatékonyságának mérésével. Egy-egy kampány sikertelensége esetén végezzünk mélyebb analízist mielőtt az adott csatornákat okoljuk, hiszen nem biztos, hogy rossz helyen jelentünk meg, lehet, hogy csak rossz időben és nem megfelelően.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk
Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk
Egy mesterséges intelligencia (AI) alapú alkalmazásnak köszönhetően többé nem kell órákat töltenie a munkavállalónak a hosszabb szabadság alatt... Teljes cikk
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 4 hete
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- Nincs több email áradat szabadság után - így segít az AI felvenni újra a fonalat 2 hónapja
- Így tudják megszólítani a Z generációs munkavállalókat a vállalatok 3 hónapja
- Óriási veszteségeket okoz a cégeknek az "interjúhalál" 5 hónapja
- Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás 6 hónapja
- Egyre több fiatal támogatja a szakszervezeteket az USA-ban 8 hónapja
- Amikor a fejünk fölött döntenek 9 hónapja
- Melyik a jobb opció: kész belső kommunikációs szoftver vásárlása vagy saját fejlesztése? 9 hónapja
- Mi a legideálisabb időpont egy céges email elküldésére? 9 hónapja