Toborzáshoz kapcsolódó, külső kommunikáció
A szervezeti toborzás a kommunikációs piactér fejlődésével, a kínálat bővülésével és a médiafogyasztási szokások változásával olyan versenyhelyzetben találta magát, ahol már átgondolatlan, kreativitást nélkülöző, ad-hoc hirdetésekkel, vagy klasszikus álláshirdetésekkel nem tudja kielégíteni igényeit.
A mondanivaló megalkotása nem csupán száraz tények közlésére kell hogy támaszkodjon, hanem meg kell különböztetnie magát a versenytársaktól. Erre szolgál a munkaadói arculat, amelynek konzisztensen kell megjelennie a hirdetésekben, hogy igénytől, kampánytól függetlenül a célcsoportok a hirdetőt felismerjék és azonosítsák egy már előzőleg megismert identitással.
A szövegezésnek (copywriting) az a szerepe, hogy az aktuális toborzási igények, a munkaadói identitás és a célcsoportspecifikus nyelvezet szinergiába kerüljön. Célja, hogy informáljon, vonzzon és arculatot közvetítsen, és mindezt hitelesen és színvonalasan tegye. A toborzási kommunikáció talán legfontosabb értékmérője a szövegírás. Írni mindenki tud, de olvasni...? A jó szöveg nem feltételez semmit az olvasóról, hanem úgy van megírva, hogy azt mindenki megértse és a kívánt hangulatot tükrözi stílusában. A grafikai elemek: képek, színek, formák, a tördelés használata mind az arculat alapján, a munkaadói arculati kézikönyvben előre meghatározott irányvonalak szerint történnek. Szintén a színvonal, az attraktivitás és a konzisztencia a legfőbb céljai.
A szövegírásra és grafikai kivitelezésre egyaránt vonatkozó alapszabályt mindig tartsuk szem előtt: A kevesebb mindig több.
A csatorna kiválasztása egy jó munkaadói hirdetésnél ugyanolyan fontos, mint az előző két szempont. Alapvető fontossságú a médiumok elérési potenciálja (a fogyaszók száma, pozicionálása, típusa). A legjobb hatás eléréséhez meg kell találni az egyensúlyt a rendelkezésre álló költségvetés, a hirdetési formák, méretek/terjedelmek, jellegzetességek és a hirdetés médiumon belüli elhelyezése között, hogy a céljainak legmegfelelőbb kombinációt kapja a szervezet. Érdemes mérlegelni azt, hogy a legnagyobb, legszínesebb, vagy legdrágább hely nem feltétlenül egyenlő a leginkább hatékonnyal.
A hirdetésünk csak akkor érheti el a kívánt hatást, ha a cég kommunikációs osztálya és a kommunikációs ügynökség által megszerkesztett hirdetés úgy és ott jelenik meg, ahogy az a médiatervben szerepel. A megjelenések lekövetését az ügynökség köteles elvégezni, védve ezzel saját és ügyfele érdekeit.
A munkaadói hirdetések hatékonyságát is mérni kell. Nem szabad kizárólag a médiumok által közzétett néző/látogató/olvasó adatokra támaszkodni, mert mégha igazak is, számunkra akkor is a saját toborzási hirdetésre érkezett válaszok, valamint a munkaadói presztízsünk növekedése a mérvadó. Ezt az ügynökségek tudják mérni, főleg az internet adta lehetőségeket kihasználva, de független piackutató cég is megbízható nagyobb kampányok hatékonyságának mérésével. Egy-egy kampány sikertelensége esetén végezzünk mélyebb analízist mielőtt az adott csatornákat okoljuk, hiszen nem biztos, hogy rossz helyen jelentünk meg, lehet, hogy csak rossz időben és nem megfelelően.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- "Nehéz eset" emberekkel dolgozik? - ezt a 7 dolgot tartsa szem előtt 11 hónapja
- Tanulmány: ezért egyre több a csendes felmondás a magyar cégeknél 11 hónapja
- Így hat a dolgozókra a munkahelyi konfliktus 1 éve
- A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval 1 éve
- Munkahelyi alumni élethosszig: stratégiai fontosságú a jó kapcsolat fenntartása a volt kollégákkal 1 éve
- Nagy baj, ha nem világos a munkavállalók számára, hogy mi kell az előléptetéshez 1 éve
- Felmérés: a vállalatvezetők nem állnak készen a változások menedzselésére 1 éve
- Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni? 1 éve
- A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart 1 éve
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 1 éve
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 éve