kapubanner for mobile
Megjelent: 21 éve

Toborzáshoz kapcsolódó, külső kommunikáció

A szervezeti toborzás a kommunikációs piactér fejlődésével, a kínálat bővülésével és a médiafogyasztási szokások változásával olyan versenyhelyzetben találta magát, ahol már átgondolatlan, kreativitást nélkülöző, ad-hoc hirdetésekkel, vagy klasszikus álláshirdetésekkel nem tudja kielégíteni igényeit.

A közönség specializációja, az üzenetek exponenciális szaporodása kényes kérdéssé emelte a toborzási marketing (recruitment advertisement) tartalmi, képi elemeit és a hirdetések elhelyezését.

A mondanivaló megalkotása nem csupán száraz tények közlésére kell hogy támaszkodjon, hanem meg kell különböztetnie magát a versenytársaktól. Erre szolgál a munkaadói arculat, amelynek konzisztensen kell megjelennie a hirdetésekben, hogy igénytől, kampánytól függetlenül a célcsoportok a hirdetőt felismerjék és azonosítsák egy már előzőleg megismert identitással.

A szövegezésnek (copywriting) az a szerepe, hogy az aktuális toborzási igények, a munkaadói identitás és a célcsoportspecifikus nyelvezet szinergiába kerüljön. Célja, hogy informáljon, vonzzon és arculatot közvetítsen, és mindezt hitelesen és színvonalasan tegye. A toborzási kommunikáció talán legfontosabb értékmérője a szövegírás. Írni mindenki tud, de olvasni...? A jó szöveg nem feltételez semmit az olvasóról, hanem úgy van megírva, hogy azt mindenki megértse és a kívánt hangulatot tükrözi stílusában. A grafikai elemek: képek, színek, formák, a tördelés használata mind az arculat alapján, a munkaadói arculati kézikönyvben előre meghatározott irányvonalak szerint történnek. Szintén a színvonal, az attraktivitás és a konzisztencia a legfőbb céljai.

A szövegírásra és grafikai kivitelezésre egyaránt vonatkozó alapszabályt mindig tartsuk szem előtt: „A kevesebb mindig több.”

A csatorna kiválasztása egy jó munkaadói hirdetésnél ugyanolyan fontos, mint az előző két szempont. Alapvető fontossságú a médiumok elérési potenciálja (a fogyaszók száma, pozicionálása, típusa). A legjobb hatás eléréséhez meg kell találni az egyensúlyt a rendelkezésre álló költségvetés, a hirdetési formák, méretek/terjedelmek, jellegzetességek és a hirdetés médiumon belüli elhelyezése között, hogy a céljainak legmegfelelőbb kombinációt kapja a szervezet. Érdemes mérlegelni azt, hogy a legnagyobb, legszínesebb, vagy legdrágább hely nem feltétlenül egyenlő a leginkább hatékonnyal.

A hirdetésünk csak akkor érheti el a kívánt hatást, ha a cég kommunikációs osztálya és a kommunikációs ügynökség által megszerkesztett hirdetés úgy és ott jelenik meg, ahogy az a médiatervben szerepel. A megjelenések lekövetését az ügynökség köteles elvégezni, védve ezzel saját és ügyfele érdekeit.

A munkaadói hirdetések hatékonyságát is mérni kell. Nem szabad kizárólag a médiumok által közzétett néző/látogató/olvasó adatokra támaszkodni, mert mégha igazak is, számunkra akkor is a saját toborzási hirdetésre érkezett válaszok, valamint a munkaadói presztízsünk növekedése a mérvadó. Ezt az ügynökségek tudják mérni, főleg az internet adta lehetőségeket kihasználva, de független piackutató cég is megbízható nagyobb kampányok hatékonyságának mérésével. Egy-egy kampány sikertelensége esetén végezzünk mélyebb analízist mielőtt az adott csatornákat okoljuk, hiszen nem biztos, hogy rossz helyen jelentünk meg, lehet, hogy csak rossz időben és nem megfelelően.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk

Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk