kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

Világszinten versenyképesek a magyarországi szolgáltató központok

A magyarországi szolgáltató központok elmúlt három éve sikertörténet: a 25%-ot meghaladó mértékű növekedés, komplex, magas hozzáadott értékű szolgáltatások, ezért a magyar iparág a nemzetközi élmezőnyben helyezkedik el - derül ki a PwC Magyarország felméréséből.

A prognosztizált további növekedéshez ugyanakkor alapvető feltétel, hogy megfelelő mennyiségben rendelkezésre álljon a magasan képzett, több nyelven beszélő munkaerő. Az iparág jövőjét e mellett a digitális technológiai forradalom is jelentős mértékben alakítani fogja, és ennek valódi következményeit egyelőre minden szereplő csak találgatja - írja felmérésében a PwC Magyarország.

A szolgáltató központok jelentik a magyar gazdaság egyik legstabilabban növekvő és legsikeresebb iparágát. Bár rendszeresen jelennek meg új piaci szereplők, az iparág növekedése túlnyomórészt mégis a meglévő központok folyamatos bővüléséből származik.

A magyarországi szolgáltató központok az elvárásokhoz képest is magasabb költség- és létszám-megtakarítást értek el tevékenységük révén - az elért 30-40% közötti átlagos költségmegtakarítás a globális átlaghoz képest is kedvezőbb képet mutat.

Az alkalmazottak 54%-a beszél legalább két idegen nyelven - ez világszinten mindössze 37%.

A korábbi évekhez képest növekvő mértékű fluktuációról árulkodnak a hazai adatok, így a munkaerő megtartása, motiválása és a tehetséggondozás továbbra is az első számú feladatok között marad.

A három évvel ezelőtti PwC felméréshez képest növekedett a vidéki városok jelentősége.

A kutatók várakozása szerint a szolgáltató központok jövőjét egy globális trend is komolyan befolyásolni fogja: az egyre növekvő mértékű automatizálás, a szoftveres megoldások térnyerése vagy akár a mesterséges intelligencia alkalmazása komoly mértékben válthatja ki az emberi munkaerőt a könnyen elvégezhető, egyszerűbb tevékenységek esetén.

Nagyon pozitív fejlemény, hogy az iparág által nyújtott lehetőségek bekerültek a vidéki nagyvárosi önkormányzatok látókörébe, és így például Debrecenben vagy Szegeden erre specializálódott önkormányzati intézmények támogatják kimondottan ebben az iparágban a befektetésösztönzést. A szektor magyarországi jövőjét ugyanakkor egyértelműen a megfelelő képzettségű munkaerő megléte és költségszintje fogja meghatározni - mutatott rá Loós András, a PwC Magyarország könyvvizsgálati osztálynak igazgatója.

PwC

  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Elhunyt Sass Katalin, a Nexon alapítója

December 12-én váratlanul elhunyt Sass Katalin a piacvezető bérszámfejtő és HR menedzsment szolgáltató, a NEXON alapító tulajdonosa, ügyvezetője.... Teljes cikk

Ezek lehetnek 2025 trendjei HR informatikában

Hiába a gazdasági visszaesés, egy vállalat versenyképessége nehezen képzelhető el fejlett informatikai rendszerek nélkül. Merre halad ebben a... Teljes cikk

Ilyen óradíjakkal dolgoznak a PR ügynökségek

Első alkalommal mérte fel a hazai PR-ügynökségek nettó listaóradíjait a Magyar Public Relations Szövetség. Az anonim, reprezentatívnak tekinthető... Teljes cikk