kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Vizuális generációnak vizuális álláshirdetések

"Az álláshirdetések piaca gyökeres megújulást igényel" - véli a munkaerő- közvetítéssel és kölcsönzéssel foglalkozó Job. Az elmúlt években mind a munkaerőpiacon, mind pedig a marketingkommunikációban lezajlott forradalom az álláshirdetésekben nem tükröződik.

images

images

Többségük unalmasan megfogalmazott, sokszor szinte szó szerint ismétlődő állásleírást tartalmaz, anélkül, hogy az állást kínáló cégről bármilyen részletet meg lehetne tudni. Ezzel kíván gyökeresen szakítani a JobGrouphoz tartozó Job Kft., amikor a szintén a csoporthoz tartozó BrandJobot álláshirdetéseinek megújításával bízta meg.

"Két fontos folyamatot látunk." - véli Dobár Attila, a Job ügyvezető igazgatója. "Egyrészt vannak bizonyos iparágak, ahol a minőségi munkaerő iránti kereslet rendre meghaladja a kínálatot. Felborult az egyensúly, így az egyetemről frissen kikerülő pénzügyi, IT-s és mérnök szakemberek legtöbbször "lábon elkelnek". Már az egyetem befejezése előtt szerződésük van, sőt nemegyszer már gyakornokként vagy ösztöndíjasként a cég korábban magához láncolta őket. A cégeknek az az érdekük, hogy minél több vonzó információt megosszanak magukról, és ezzel a legjobbak számára kívánatosak legyenek. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy változnak a piaci szokások és ma már például a termékhirdetések egész másról szólnak. A munkatárskeresés piacára a megváltozott piaci szokások és marketing módszerek mintha nem törtek volna be. Az érdeklődők betűtengeren kell hogy átrágják magukat, ha információhoz akarnak jutni. Szerintünk ez nem működik, új utakat kell keresni." - összegezte Dobár Attila.

A Job Kft. első lépésként úgy határozott, hogy gyökeresen megújítja a Facebook oldalán megjelenő hirdetéseit. Indulásként a július 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakra az álláshirdetések fókuszába a vizualitást helyezték, vállalva a figyelemfelkeltést, a meglepetést, sőt akár a megdöbbenést. Elvárás volt, hogy a vizualitás ne öncélú legyen, hanem az adott cég értékeinek nyomatékosítását szolgálja.

"Úgy határoztunk, megdöntjük a "boldog ember mosolyog" tabut. Nem hiszünk abban, hogy egy álláshirdetést kizárólag egy sármos mosoly tehet vonzóvá." - mondta Tóth Ákos Szilárd, a BrandJob marketingkommunikációs igazgatója.



"Provokatív megközelítést választottunk, meggyőződésünk ugyanis, hogy első látásra világossá kell tenni azokat az értékeket, amelyeket egy vállalat képvisel. Ezek jelenthetik a cég és a számára legmegfelelőbb munkavállaló egymásra találásának alapját. A grafikai anyagokat beskáláztuk: a kicsit meglepőtől a végsőkig provokatívig, 5 csoportba soroltuk őket, és mértük a látogatottságot, illetve a továbbklikkelési arányt. Még nem vagyunk a folyamat végén, legalább 300 álláshirdetés alapján szeretnénk első körben mérleget vonni, de ötven-egynéhány hirdetés után is látjuk már, hogy a látogatók száma a sokszorosára ugrott. Egy olyan generációhoz szólunk, amely egy száz százalékig vizuális világban nőtt fel, nekik csak vizuálisan vonzó, kreatív módon megfogalmazott ajánlatot, illetve állást lehet eladni. Azt, hogy jó irányba indultunk, egyértelműen igazolja a fogadtatás" - mondta Tóth Ákos Szilárd.

A Job azt tervezi, hogy a november végére tervezett részletes értékelés alapján - különösen a fiatalabb korosztálynak szóló, illetve a munkavállalókért legélesebben harcoló IT, mérnöki, pénzügy- számviteli és értékesítői munkák esetében - egyre inkább a cégek értékeit bemutató, kreatív vizuális megoldásokat fogja ügyfeleinek javasolni. "Ha magunkon kipróbálva sikeresnek bizonyul a kezdeményezésünk, minél több ügyfelünknek szeretnénk majd azt ajánlani" - összegezte Dobár Attila.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ősszel újra emelkedhet a foglalkoztatás ezen a területen

A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének (MMOSZ) legfrissebb elemzése szerint stabilizálódni látszik a kereskedelmi szektor foglalkoztatási helyzete. Teljes cikk

Vastag mínuszok, csak kevés látványos plusz: ilyen évük volt a HR toborzási szolgáltatóknak

Megnéztük a munkaerő-kölcsönzésben, -közvetítésben, fejvadászatban, toborzási rendezvényszervezésben és az álláshirdetési piacon meghatározó... Teljes cikk

Egy jó állásért mindent? - újra csomagol a magyar munkaerő

A magyar munkavállalók egyre nyitottabbak a lakóhelyváltásra, ha munkáról van szó. Míg 2022-ben a mobilitási hajlandóság elérte az 54%-ot –... Teljes cikk