kapubanner for mobile

Nagypál Mónika cikkei 2. oldal

14 éve Pozíció, tapasztalat, lojalitás - mit fizessünk meg jobban?

A kompenzációs rendszerekhez gyakran kapcsolódnak negatív attitűdök a munkavállalók vagy akár még a HR-esek részéről is. Érdemes ezért megvizsgálni a rendszer működését: mennyire méltányos a rendszer önmagához képest, és milyen eredményeket kapunk a releváns munkaerő-piaci adatokkal összehasonlítva. Teljes cikk...


14 éve Stresszkezelés tréninggel?

A munkahelyi stresszkezelésnek ma már számos formája létezik: van, ahol kényelmes székek és stresszlabdák a kellékei az irodának, nem ritka a feszültségoldó masszázs, edzőterem a munkahelyen vagy egy pihenőszoba berendezése. Elküldhetjük munkatársainkat wellness hétvégékre, szervezhetünk outdoor programokat is. Mindezek mellett vagy helyett alkalmazhatunk kifejezetten stresszkezelésre fókuszáló tréninget is. A kérdés csak az, hogy a tréning, mint műfaj, hogyan segíthet a stressz oldásában? Teljes cikk...


14 éve A próbaidőt is értékelni kell

Hajlamosak vagyunk elfeledkezni a próbaidő értékeléséről, pedig meghatározó lehet új munkatársaink életében, mi magunk pedig értékes információkra tehetünk szert. A próbaidő értékelése annyit jelent, hogy a vezető közli újdonsült beosztottjával, hogy most már állandó tagja a csapatnak. Rossz esetben a próbaidő utolsó napján jelentik be a munkatársnak, hogy köszönik szépen eddigi munkáját. Cikkünkből kiderül, mire érdemes odafigyelni és időt szakítani, ha igazán hatékony próbaidős időszakokat szeretnénk vállalatunknál. Teljes cikk...


15 éve A munka minőségét rontja a rossz kommunikáció

Az egész cég életére, teljesítményére kihatással van, hogyan kommunikál a vezetés a dolgozókkal. A fluktuáció mértéke vagy a vállalati elégedettségi tesztek önmagukban árulkodnak arról, mennyire erős ebben egy szervezet. Ahhoz, hogy valóban hatékony legyen a kommunikáció, érdemes tüzetesen megvizsgálni, valóban célba érnek-e az üzenetek, van-e az adott témában egyáltalán kommunikáció, ez milyen módon, milyen gyakran történik. Ha az eredmények nem túl kedvezőek, mindenképpen akciótervet kell készíteni. Teljes cikk...


15 éve Stratégia nélkül nehéz képezni az értékesítőket

Az értékesítés a vállalatok alappillére, így egyáltalán nem mindegy, mikor, hol és hogyan bonyolítunk le értékesítési tréninget munkatársaink részére. Az értékesítési tréning annyiban általános, hogy a legtöbb vállalatnak szüksége van rá; annyiban viszont specifikus, hogy cégenként nagyon eltérő lehet, mire is van ténylegesen szükség. Teljes cikk...


15 éve Hogyan mérhetjük a HR tevékenység hatékonyságát?

Amikor a HR hatékonyságának értékeléséről beszélünk, meghatározhatunk vállalaton belüli és azon kívül tényezőket is. A vállalaton belül két fő értékelési irány mérvadó: a vállalatvezetés és a munkavállalók véleménye. Mindemellett érdemes megvizsgálni néhány mutatószámot is, amiből szintén lehet következtetni a HR tevékenységére. A vállalaton kívüli tényezők közül az egyik legnagyobb meghatározó csoportot az álláskeresők jelentik, ezen felül érdemes figyelembe venni a szakmai partnereket is. Teljes cikk...


15 éve Teljesítménymutatók: mire fókuszáljon a HR kontrolling?

A vállalatvezetést általában jobban érdekli az összteljesítmény, értékesítési volumen, árbevétel; míg a HR hajlamos az egyéni teljesítményre fókuszálni. Fontos, hogy szem előtt tarsuk, a két dolog összefügg. Vállalati eredmény csak kiváló egyéni teljesítmény mellett lehetséges; hasonlóképpen az egyéni kiválóság is elvész, ha nincsenek közös célok. Érdemes összevetnünk továbbá a cég teljesítménymutatóit egyéb HR-es mutatószámokkal is. Teljes cikk...


15 éve Mikor éri meg egy gyakornoki program?

Akkor lesz hatékony egy gyakornoki program, amikor mind a vállalatnak, mind a munkavállalónak megéri, azaz kölcsönösen profitálnak belőle. Vállalati oldalról érdemes összegyűjtenünk azokat a szempontokat, melyek a gyakornoki programunk hatékonyságát mutatják. Amennyiben munkavállalóként szeretnének egy ilyen programba belevágni, legalább ennyire fontos megvizsgálnunk, mennyire illeszkedik személyes céljainkhoz. Teljes cikk...


15 éve Külső vagy belső coaching? Előnyök, hátrányok

Míg a tréningek tekintetében természetes, hogy külső és belső tréningekről beszélünk, a belső coaching kifejezés szokatlanul hangozhat. Cikkünkből kiderül, miben különbözik ez a módszer a külső coachingtól, kiknek is szólhat, illetve milyen variációi lehetségesek. Teljes cikk...


15 éve Hogyan mérhetjük a képzések hatékonyságát?

A képzés-fejlesztés az a terület, amelynek során hihetetlen pénzeket, rengeteg időt ráfordíthatunk egy-egy tréningre, vagy coaching folyamatra, de akár még egy workshop is jelentősen csökkentheti erőforrásainkat. Éppen ezért elengedhetetlenül fontos, hogy tudatosan foglalkozzunk ezzel a területtel, vagyis tervezzük meg a folyamatot, annak kontrollálását és az eredmények kiértékelését. Teljes cikk...


15 éve A kommunikációs tréningek buktatói

A kommunikációs tréning egy olyan alaptréning típus, amelynek fedőneve alatt sok mindent el lehet adni, hiszen bármit kommunikációnak lehet nevezni, ahol két fél megpróbál kapcsolatba lépni egymással és kölcsönös információcsere történik. Tippek, mire figyeljünk, ha erre a tréningre küldenénk munkatársainkat. Teljes cikk...


15 éve Népszerű játszmák a munkahelyen

A főnök-beosztott kapcsolat olyan függelmi viszony, ami mindig foglalkoztatta mindkét felet. A vezetők próbálnak jobb vezetők lenni, a beosztottak igyekeznek minél több mindent elérni. Az is előfordulhat azonban, hogy valaki jól érzi magát a helyzetében, vagy nem akar kilépni a komfortzónájából, a jól megszokott munkamenetből. Érdemes azért végiggondolni néhány tipikus helyzetet, ami a főnök-beosztott viszonyban előjöhet, mert ezáltal tudunk tovább lépni, fejlődni. Teljes cikk...


15 éve Sokszor a sztereotípiák döntenek kiválasztásnál

Vajon a HR-esek képesek-e helyesen észlelni az embereket az állásinterjú során? Számtalanszor teszik fel maguknak a kérdést, hogy tényleg olyan nagyszerű-e a jelölt vagy csak remekül betanulta, hogyan adja el magát? Tény, hogy nem könnyű a benyomásokat kizárni, ráadásul minél többet foglalkozik valaki kiválasztással, annál inkább igaz, hogy hajlamos leegyszerűsíteni a folyamatot, és a sztereotípiák alapján dönt. Az egyszerűsítő torzítások azonban a HR-esek segítségére is lehetnek. Teljes cikk...


15 éve A jól tervezett kiválasztás csökkenti a fluktuációt

A kiválasztási folyamatok sokkal korábban megkezdődnek, mint amikor egy pozíció megüresedik, vagy egy új munkakör igénye felmerül. A létszámgazdálkodás során ezeket a helyzeteket próbáljuk minél hamarabb előre látni és bejósolni. Következtetünk a korábbi évek tapasztalataiból, a várható munkamennyiségből vagy az éppen tervezett szervezeti, stratégiai változásokból. Teljes cikk...


15 éve Hogyan válasszunk prezentációs tréninget?

Látszólag egyszerűnek tűnik, hogy prezentációs tréninget akkor választunk, ha szeretnénk megtanítani prezentálni dolgozóinkat, ráadásul úgy, hogy ezt minél jobban elsajátítsák. A kérdés ennél azért bonyolultabb, mert ha valóban hatékony tréninget szeretnénk, azt alaposan elő kell készíteni. Gyakorlati tanácsok. Teljes cikk...


15 éve Manipuláció - az érzelmi intelligencia sötét oldala?

A kutatások egyre inkább afelé hajlanak, hogy a néhány éve még istenített hagyományos intelligencia csak minimálisan befolyásolja, ki mennyire lesz sikeres. A siker sokkal inkább más tényezőkre vezethető vissza, melyek közül az egyik legjelentősebbnek az érzelmi intelligencia tűnik. Teljes cikk...


/ujsagiro/10/nagypal-monika-.html