A tervezettnél gyorsabban zajlik a leépítés a Deutsche Telekomnál - mondta a német távközlési csoport személyzeti igazgatója a Handelsblattban. Heinz Klinkhammer szerint az idei évre tervezett leépítést túllépik, miután az idősebbek közül május végéig 1880-an éltek a részmunkaidős foglalkoztatás lehetőségével.
A tervezettnél gyorsabban zajlik a leépítés a Deutsche Telelkomnál - mondta a német távközlési csoport személyzeti igazgatója a Handelsblattban. Heinz Klinkhammer szerint az idei évre tervezett leépítést túllépik, miután az idősebbek közül május végéig többen éltek a részmunkaidőben való foglalkoztatás lehetőségével: 1880-an, miközben a cég az év végéig 1600-ra számított. A tervezettnél többen, 1200-an kértek végkielégítést is, ami elérheti a 225 ezer eurót. Klinkhammer a lapban utalt arra, hogy új hálózati technológiák alkalmazása miatt a cégnek egyebek mellett kevesebb technikusra lesz szüksége, ezért a létszámleépítést 2008 után is folytatni akarják. A Deutsche Telekomnál, a Matáv főrészvényesénél 2008-ig 32 ezer fős létszámleépítést terveznek, elsősorban a vezetékes üzletágban dolgozók közül, mert ezen a területen csökken az árbevétel, miközben a mobil üzletág felfelé ível. Jobban a Deutsche Telekom körmére néznének
A napokban kezdődik a Food Express mintegy 1,5 milliárdos beruházása Ercsiben, ennek keretében napi százezer adag ebéd elkészítésére alkalmas üzemet létesít a társaság. Az építkezés kezdetét követően hat-kilenc hónapon belül elindulhat a termelés a gyárban - írja a Világgazdaság.
A MÁV és a Volán menetrendjének és díjszabásának összehangolásával kezdi a helyközi tömegközlekedés átalakítását a kormány. Mindkét társaságot a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium alá rendelik. A párhuzamos szolgáltatások megszüntetésére 28 MÁV mellékvonalat szüntetnek meg, és 2500 embert bocsátanak el a vasúti adminisztrációból. Kóka János miniszter bejelentette, hogy privatizálják a MÁV-ból kiszervezett teherszállítási üzletágat, a MÁV Cargót, ebből tőkésítik a vasúttársaságot.
Az Opel bochumi gyárában 1200 munkahely került veszélybe a 7 ezerből, elsősorban azért, mert jelentős a gyártási többletkapacitás az Astra és a Zafira modelleknél - írta az Automobilwoche. A lap értesülése szerint Carl-Peter Forster, az anyavállalat, a General Motors európai elnöke már 2007 elején le akarja állíttatni a harmadik műszakot két gyárban, Antwerpenben és Bochumban, a harmadik Astra üzemben, az angliai Ellesmere Portban már májusban jelezték, hogy augusztustól 950 munkahelyet megszűntetnek. A három gyár mellett a lengyelországi Gliwicében és a svédországi Trolhaettenben lévő Opel üzem is pályázik a 2009-től várható új Astrák gyártására, de ehhez csak három gyárra lesz szükség az ötből, ami 2010-től további bezárásokat jelent. A lap értesülése szerint összesen hat európai GM-gyár bezárása jöhet szóba 2015-ben.