Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - V.
5.5 A 3.5.1 intézkedés: korszerű felnőttképzési módszerek kifejlesztése és alkalmazása: - Moduláris programok, képzési anyagok támogatása, beleértve 60 elsődlegesen a hátrányos helyzetűekre irányulókat. - Munkakör elemzési eljárások (DACUM) bevezetésének támogatása. - A felnőttoktatásban dolgozó szakemberek és képzők felkészítése, beleértve uniós ismeretekhez jutásuk programjainak kidolgozását. - Távoktatási módszertan továbbfejlesztése és képzés végzése. - Egy módszertani adatbank létrehozása, amely a későbbi fejlesztések során az egyéni tanulás szempontjából meghatározó jelentőségű lesz. Hasznos lesz a folyamatos tutori támogatásra, a fejlesztői szaktanácsadói tevékenység megalapozására. A fejlesztés nem igényli új intézmény létrehozását, már meglévő intézmények bázisán feltételezett a fejlesztés. - A tudásszint meghatározását lehetővé tevő mérési kritériumok, eljárások, mérési eszközök fejlesztése szakmacsoportonként.
16 év feletti felnőttek, különösképpen a nem hagyományos képzést (pl. távoktatást) vállalók, de beleértve az instruktorokat is. A fiatal munkavállalók szintén részei a célcsoportnak. Nagy valószínűséggel a képző intézmények munkavállalói is idesorolhatók, akik szakmailag sokat realizálhatnak a megvalósult programokból.
Projekt kiválasztás kritériumai, szakmai szempontok:
A program a moduláris képzési programok irányába mutat, amelyek munkakör elemzési eljárásokon alapulnak - a felnőttképzési új perspektíváit célozva és atipikus képzési módszereket is kínálva.
6. Az érintett oktatási intézmények tájékoztatása, részvétele a programokban
Kiegészítő jelleg és partnerség
A 1260/99 EK rendelet előírásainak megfelelően a Közösség intézkedései kiegészítik a megfelelő nemzeti lépéseket, illetve hozzájárulnak azokhoz. A szóban forgó intézkedések kidolgozása a Bizottság és a tagállam közötti szoros konzultatív kapcsolat (a továbbiakban: 'partnerség') keretében történik, bevonva a tagállam által kijelölt hatóságokat és szerveket a nemzeti szabályozásnak és az élő gyakorlatnak megfelelően, nevezetesen:
- a regionális és helyi hatóságokat és egyéb illetékes közhivatalokat,
-a gazdasági és szociális partnereket,
- bármely egyéb illetékes szervet ebben a keretben.
A partnerség az első alpontban definiált egyes partnerek megfelelő intézményi, jogi és pénzügyi jogköreinek teljes tiszteletben tartásával működik.
A nemzeti, regionális, helyi vagy más szinten legnagyobb reprezentativitással rendelkező partnerség elérésére a tagállam széles körű és hatékony társulást hoz létre az összes érintett testületből, a nemzeti szabályoknak és gyakorlatnak megfelelően, számításba véve a nemek közötti egyenlőség és a fenntartható gazdasági fejlődés elősegítésének ügyeit, összhangban a környezetvédelem és -rehabilitáció szempontjaival. Az összes kijelölt fél (a ovábbiakban: 'partnerek') egy közös célra törekvő partnerség részese. A partnerség kiterjed a támogatás előkészítésére, finanszírozására, monitoringjára és értékelésére. A tagállamok biztosítják a megfelelő partnerek társulását a tervezés különböző szakaszaiban, figyelembe véve az egyes fázisok időbeli korlátait.
A szubszidiaritás elve alapján a támogatás megvalósítása a tagállamok felelősége a megfelelő területi szinten és az egyes tagállamok sajátos feltételeinek függvényében, továbbá a Bizottságra ruházott jogkörök tiszteletben tartása mellett, nevezetesen ami az Európai Közösségek főköltségvetésének végrehajtását illeti. A tagállamok együttműködnek a Bizottsággal annak érdekében, hogy a Közösség alapjait a megfelelő pénzügyi gazdálkodás elveinek megfelelően használják fel. A Bizottság minden évben konzultál a szociális partnereket képviselő európai szintű szervezetekkel a Közösség strukturális politikájáról.
Információk és nyilvánosság
A 1260/99/EK és a 1159/2000/EK rendeletekben foglaltak szerint a folyamatos konzultáció érdekében a tagállamok biztosítják, hogy a fejlesztési tervek nyilvánosságot kapjanak. A végrehajtó hatóság feladata biztosítani, hogy a csomag nyilvánosságot kapjon és különösen: a potenciális végső kedvezményezettek, érdekképviseleti és szakmai testületek, gazdasági és szociális partnerek, a nemek közötti egyenlőséget elősegítő szervezetek és a számottevő civil szervezetek tájékoztatása a támogatások nyújtotta lehetőségekről; a közvélemény tájékoztatása arról a szerepről, amelyet a Közösség betölt az érintett támogatásban és annak eredményeiben. Fenti célok elérésének érdekében a végső kedvezményezettek (NSZI) kötelesek az előírások szerint folyamatosan tájékoztatni a partnereket, érintetteket és a munkában résztvevőket.
A humánerőforrás-fejlesztési projektek esetében az NSZI köteles a résztvevőket tájékoztatni arról, hogy az Európai Unió és a Magyar Állam által támogatott projekten vesznek részt, további kötelezettség a nagyközönséget tájékoztatni az Európai Unió és a Magyar Állam szerepéről a humán erőforrás fejlesztésben, a szakképzésben.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Eredetileg kétmilliárd forintos kerettel írták ki a Munkakörülmények fejlesztése című pályázati felhívás első ütemét a kis- és közepes... Teljes cikk
Nemzetközi együttműködésben ingyenes képzéseket tart az Ipartestületek Országos Szövetsége (IPOSZ) a mesterséges intelligenciáról és a... Teljes cikk
Középiskolások és pedagógusok jelentkezését is várják újra a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) Tiéd a holnap – A jövő kreatív... Teljes cikk
- Elkészült az autisták nappali foglalkoztatója 18 éve
- Az ESZA küldetése 18 éve
- ESZA Kht., a Szociális és Munkaügyi Minisztérium pályázatkezeléssel foglalkozó intézménye 18 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - IV. 18 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - III. 18 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - II. 18 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 18 éve
- Sikerrel zárult a HEFOP program Ferencvárosban 18 éve
- A HEFOP célkitűzései 18 éve
- A HEFOP stratégiája 18 éve
- HEFOP - Megvalósítás - előrehaladás 18 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?