Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - V.
5.5 A 3.5.1 intézkedés: korszerű felnőttképzési módszerek kifejlesztése és alkalmazása: - Moduláris programok, képzési anyagok támogatása, beleértve 60 elsődlegesen a hátrányos helyzetűekre irányulókat. - Munkakör elemzési eljárások (DACUM) bevezetésének támogatása. - A felnőttoktatásban dolgozó szakemberek és képzők felkészítése, beleértve uniós ismeretekhez jutásuk programjainak kidolgozását. - Távoktatási módszertan továbbfejlesztése és képzés végzése. - Egy módszertani adatbank létrehozása, amely a későbbi fejlesztések során az egyéni tanulás szempontjából meghatározó jelentőségű lesz. Hasznos lesz a folyamatos tutori támogatásra, a fejlesztői szaktanácsadói tevékenység megalapozására. A fejlesztés nem igényli új intézmény létrehozását, már meglévő intézmények bázisán feltételezett a fejlesztés. - A tudásszint meghatározását lehetővé tevő mérési kritériumok, eljárások, mérési eszközök fejlesztése szakmacsoportonként.
16 év feletti felnőttek, különösképpen a nem hagyományos képzést (pl. távoktatást) vállalók, de beleértve az instruktorokat is. A fiatal munkavállalók szintén részei a célcsoportnak. Nagy valószínűséggel a képző intézmények munkavállalói is idesorolhatók, akik szakmailag sokat realizálhatnak a megvalósult programokból.
Projekt kiválasztás kritériumai, szakmai szempontok:
A program a moduláris képzési programok irányába mutat, amelyek munkakör elemzési eljárásokon alapulnak - a felnőttképzési új perspektíváit célozva és atipikus képzési módszereket is kínálva.
6. Az érintett oktatási intézmények tájékoztatása, részvétele a programokban
Kiegészítő jelleg és partnerség
A 1260/99 EK rendelet előírásainak megfelelően a Közösség intézkedései kiegészítik a megfelelő nemzeti lépéseket, illetve hozzájárulnak azokhoz. A szóban forgó intézkedések kidolgozása a Bizottság és a tagállam közötti szoros konzultatív kapcsolat (a továbbiakban: 'partnerség') keretében történik, bevonva a tagállam által kijelölt hatóságokat és szerveket a nemzeti szabályozásnak és az élő gyakorlatnak megfelelően, nevezetesen:
- a regionális és helyi hatóságokat és egyéb illetékes közhivatalokat,
-a gazdasági és szociális partnereket,
- bármely egyéb illetékes szervet ebben a keretben.
A partnerség az első alpontban definiált egyes partnerek megfelelő intézményi, jogi és pénzügyi jogköreinek teljes tiszteletben tartásával működik.
A nemzeti, regionális, helyi vagy más szinten legnagyobb reprezentativitással rendelkező partnerség elérésére a tagállam széles körű és hatékony társulást hoz létre az összes érintett testületből, a nemzeti szabályoknak és gyakorlatnak megfelelően, számításba véve a nemek közötti egyenlőség és a fenntartható gazdasági fejlődés elősegítésének ügyeit, összhangban a környezetvédelem és -rehabilitáció szempontjaival. Az összes kijelölt fél (a ovábbiakban: 'partnerek') egy közös célra törekvő partnerség részese. A partnerség kiterjed a támogatás előkészítésére, finanszírozására, monitoringjára és értékelésére. A tagállamok biztosítják a megfelelő partnerek társulását a tervezés különböző szakaszaiban, figyelembe véve az egyes fázisok időbeli korlátait.
A szubszidiaritás elve alapján a támogatás megvalósítása a tagállamok felelősége a megfelelő területi szinten és az egyes tagállamok sajátos feltételeinek függvényében, továbbá a Bizottságra ruházott jogkörök tiszteletben tartása mellett, nevezetesen ami az Európai Közösségek főköltségvetésének végrehajtását illeti. A tagállamok együttműködnek a Bizottsággal annak érdekében, hogy a Közösség alapjait a megfelelő pénzügyi gazdálkodás elveinek megfelelően használják fel. A Bizottság minden évben konzultál a szociális partnereket képviselő európai szintű szervezetekkel a Közösség strukturális politikájáról.
Információk és nyilvánosság
A 1260/99/EK és a 1159/2000/EK rendeletekben foglaltak szerint a folyamatos konzultáció érdekében a tagállamok biztosítják, hogy a fejlesztési tervek nyilvánosságot kapjanak. A végrehajtó hatóság feladata biztosítani, hogy a csomag nyilvánosságot kapjon és különösen: a potenciális végső kedvezményezettek, érdekképviseleti és szakmai testületek, gazdasági és szociális partnerek, a nemek közötti egyenlőséget elősegítő szervezetek és a számottevő civil szervezetek tájékoztatása a támogatások nyújtotta lehetőségekről; a közvélemény tájékoztatása arról a szerepről, amelyet a Közösség betölt az érintett támogatásban és annak eredményeiben. Fenti célok elérésének érdekében a végső kedvezményezettek (NSZI) kötelesek az előírások szerint folyamatosan tájékoztatni a partnereket, érintetteket és a munkában résztvevőket.
A humánerőforrás-fejlesztési projektek esetében az NSZI köteles a résztvevőket tájékoztatni arról, hogy az Európai Unió és a Magyar Állam által támogatott projekten vesznek részt, további kötelezettség a nagyközönséget tájékoztatni az Európai Unió és a Magyar Állam szerepéről a humán erőforrás fejlesztésben, a szakképzésben.
- 2024.09.19PANNON HR KONFERENCIA 2024. Hagyományos őszi Pannon HR Konferenciánkon, ahol ismét neves előadókkal, érdekes és aktuális témákkal, izgalmas kerekasztal beszélgetésekkel készülünk. Célunk, hogy lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. Részletek Jegyek
- 2024.09.26recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen! Részletek Jegyek
- 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába. Részletek Jegyek
- 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában. Részletek Jegyek
A pályázatra szeptember 30-ig lehet jelentkezni. Teljes cikk
A szakemberhiány enyhítését szolgálja a Balaton-környéki önkormányzatok számára elérhető ötmilliárd forint keretösszegű pályázati... Teljes cikk
Harmadik alkalommal hirdeti meg a Mapei Kft. az „Év Szakembere” díj referenciaversenyt, amelyre építőipari szakemberek jelentkezhetnek. A díj segíti... Teljes cikk
- Elkészült az autisták nappali foglalkoztatója 17 éve
- Az ESZA küldetése 17 éve
- ESZA Kht., a Szociális és Munkaügyi Minisztérium pályázatkezeléssel foglalkozó intézménye 17 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - IV. 17 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - III. 17 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 - II. 17 éve
- Beszámoló az NFT céljáról, munkaprogramjáról és az oktatási intézmények tájékoztatásának módjairól 2004-2006 17 éve
- Sikerrel zárult a HEFOP program Ferencvárosban 17 éve
- A HEFOP célkitűzései 17 éve
- A HEFOP stratégiája 17 éve
- HEFOP - Megvalósítás - előrehaladás 17 éve