28 cikk a(z) personal branding címkével - 1. oldal
Amikor a Beckham márka túlnőtte a Unitedet - personal branding
5 éve “Aki konzekvensen vezet egy szakmai blogot, az a Google-keresések alapján előbbre kerül, és előbb-utóbb őt fogják megkeresni az adott téma szakértőjeként” - hozza fel példaként az énmárka építésére Papp-Váry Árpád branding szakértő, a Budapesti Metropolitan Egyetemen dékánja. Mit tegyen az a munkaadó, aki saját munkatársai márkáját építi fel? David Beckham personal brandingben túlnőtt munkaadóján. Teljes cikk...
Hogyan keress vezetői állást?
9 éve Közép- és felsővezetői állásokat ritkán hirdetnek, ill. ha közvetítőt bíznak meg a kereséssel, akkor azok az exkluzívabb irodáknál jelennek meg, akik nem az általános állásportálokon hirdetnek, de talán a saját honlapjukon igen. Azaz őket fel kell kutatni, honlapjaikat figyelni, esetleg úgy beküldeni nekik egy vezetői álláspályázati csomagot, hogy nem is hirdetnek. Mit tehet még a vezető állásra vadászó álláskereső? - teszi fel a kérdést Jobangel a HR blogon. Teljes cikk...
Business rocksztárok kellenek
10 éve A márka hitelesen csak egyféle lehet. Ez annyit tesz, hogy az eladni kívánt márka és a munkáltatói márka nagyon szorosan összefonódik, és előbbit csak akkor lehet igazán hitelesen képviselni, ha munkáltatóként is megfelelünk a kialakítani kívánt képnek. Mivel manapság a technológiának köszönhetően az egyik legfontosabb „üzenetközvetítő” éppen a saját dolgozónk lehet, érdemes rá jobban odafigyelni. A rossz hír ugyanis a jónál még sokkal gyorsabban terjed a közösségi felületeken. Teljes cikk...
Z-generáció számára az álláskeresés egy vásárlási folyamat
10 éve A szakirodalom által már több néven elnevezett generáció (R (responsibility), D (digital), csendes, dotcom, 24/7, digitális őslakos, homo globális nemzedék, YouTube, iGeneráció) 1995-2010 között született legidősebb képviselői már jelen vannak a munkaerő piacon, viszont másképp viselkednek, mint az őket megelőző Y-generáció. Teljes cikk...
100 féle arculat 7. - Az egyéniség, a karakter számít
10 éve „A változások, átalakulások közepette is nagyon fontos egy cég életében a munkáltatói arculat felépítése, alakítása, és folyamatos fejlesztése. Minden cégnek legyen az magyar, vagy nemzetközi tulajdonú, kicsi, nagy vagy közepes. Foglalkozzon bármivel is. Rendkívül fontos, hogy kiemelkedő tudású és elkötelezettségű munkatársai legyenek. Ez ma már nem működhet másképp, csak ha az adott cég meg tudja mutatni az értékeit, el tudja adni magát a munkavállalóinak. Erre a körülöttünk zajló folyamatos változás nemhogy nem lehet mentség, de inkább ok kell, hogy legyen. Hisz a változó környezetben még fontosabb számunkra, hogy csupa elkötelezett, jól felkészült szakemberrel dolgozzunk.” Ennek a felfogásnak és gondolatnak a mentén beszélgettünk Juhász Mihállyal, az evoline Professional Kft. egyik üzletágvezetőjével, a cég stratégiai HR-kérdéseit illetően. Az evoline Professional Kft. jelentős szerepet tölt be Magyarországon és a határainkon túl is az üzleti intelligencia, adatbányászat, CRM és a komplex üzleti tanácsadás területén. Azaz olyan területeken, ahol meghatározó az emberben rejlő tudás szakszerű felhasználása és fejlesztése. Teljes cikk...
A hiteles énmárka titka
10 éve Az énmárka a mások fejében rólunk kialakult kép, amelyen keresztül a külvilág viszonyul hozzánk. Hogy szeressék, az éppúgy a siker feltétele, mint ahogy a termékek esetében. De hogy épül fel? Teljes cikk...
Úgy lássanak engem, amilyennek én gondolom magam
11 éve Leginkább a mai 40-esek kérnek a tanácsaiból - bár a cégen belül ők mondják meg a frankót, mégis el tudnak bizonytalanodni: merre tovább? Akár megfogadják, amit mond, akár nem, következménye lesz. A személyesmárka-építés szakértőjével, Gecser Ottóval beszélgettünk. Teljes cikk...
Tudjuk, mit tettél tavaly télen, avagy a céges buli buktatói és lehetőségei
11 éve Ha el akarod kerülni, hogy olyan fotók keringjenek rólad az interneten, amelyeken meztelenül őrjöngesz részegen egy szökőkútban, akkor ne őrjöng részegen és meztelenül egy szökőkútban. A marketinges aranyköpést nem árt, ha már a céges karácsonyi buli előtt az eszünkbe véssük. Nem egyedülálló eset a világtörténelemben, hogy a céges "ereszdelahajam" után egy-egy munkatárs szégyenében legszívesebben föld alá süllyedve fogalmaz meg körlevelet. Sőt, vezetői pozícióból való kilépéssel is találkoztam ilyen szégyenfolt miatt. Bőhm Kornél írása. Teljes cikk...
A brand Te magad légy!
12 éve Húsz éve még rekordgyorsasággal igyekeztek felzárkózni a magyarok a nyugati üzleti kultúrához, amelynek része volt a self-branding, a megjelenés és a viselkedéskultúra is. Ez mára egészen mást jelent, de az igényesség, a stílus örök – ezekhez ad hasznos tippeket a HR Blog szerzője, Danka Szilvia a Multiculti blog oldalán. Teljes cikk...
Innováció, toborzás, HR, personal és employer branding - beszámoló az idei truBudapestről
12 éve Mi lesz a jövőben a toborzók feladata? Álláskeresők vagyunk vagy karrierépítők? Mi kell a jó employer brandinghez? Felkészültünk-e, és tudjuk-e kezelni a migrációt? Hogyan élik meg a leépítést a felsővezetők? Kell külön Facebook oldal a vállalati HR számára? Fontos a talent pool építés? Milyen és mely területeken szükséges az innováció a recruitmentben? Cikkünkben ízelítőt adunk a második truBudapest nonkonferencia egyes szekcióiból. Teljes cikk...
Kirúgás egy tévéműsor miatt
12 éve Próbaidő alatt felmondtak egy szolfézstanárnőnek, Mitru Tímeának, miután az X-faktorban hörgős metált énekelt. Főnökei szerint ezek után a gyerekek tiszteletét nem tudná megszerezni. A HR Blog szerzője, Jobangel ennek kapcsán írt a szabadidő és a munka összebékítéséről. Teljes cikk...
Blogoló vezető, coach és HR-es - vajon ki miért ragad tollat?
12 éve Egyre népszerűbb manapság blogot vezetni, az internetes "naplóírás" soha nem látott fénykorát éli. Personal branding, figyelemfelkeltés, vagy karitatív ismeretterjesztés - a közlésvágy mögött megbúvó motiváció sokféle lehet. Cikkünkben egy HR-es, egy coach és egy vezető vall arról, hogy miért fogott blogírásba, miként, mire használja a blogot, és az mit jelent a számára. Teljes cikk...
"Nem vagyok egy feedback-vámpír" - az író és a marketing
12 éve Romantikus foglalkozásnak tűnik írónak lenni. Az emberek fejében él egy kép: hullanak a falevelek, a pokrócba bugyolált ember ül a teraszon, teázik, ölében a laptop és ír. Vajon ma is ezt jelenti írónak lenni? Mennyire alakítja át ezt a képet az olvasókért folyó harc, melyből már nemcsak a kiadó, hanem maga az író is ki kell, hogy vegye a részét. Rados Virág már hatévesen azt mondta: "ha nagy leszek, író leszek." Az éppen most zajló 84. Ünnepi Könyvhéten jelenik meg a negyedik regénye. Teljes cikk...
Milyen lesz a digitális HR 2013-14-ben? A kikristályosodott trendek
12 éve Számos tanulmány született már a közösségi média HR-célú felhasználásáról, de azt csak kevesen gondolták, hogy megingathatja az állásportálok toborzási funkcióját. Nos, ez - és még sok minden más - következett be 2012 végére a tengerentúlon. Teljes cikk...
Online eszközök a személyes márkaépítésben
13 éve Hogyan tudnak segíteni a felhőben elérhető digitális szolgáltatások a személyes márkaépítésben? Hogyan kovácsolhatunk előnyt a munkaerőpiacon a web2-es megoldások használatával? A személyes márka építésének online eszközeiről Dunder Krisztián tartott előadást az Internet Hungary 2012 konferencián. Teljes cikk...
Végzetesek lehetnek gesztusaink a munkahelyen
13 éve A jól használt nonverbális kommunikáció segítheti a karrierünket, és hozzájárulhat, hogy a vezetők hatékonyabban irányítsák az alkalmazottakat. Ha azonban nem foglalkozunk ennek fejlesztésével, és mást sugallunk gesztusainkkal, mint amit mondunk, akkor akár végzetes következményekre is számíthatunk. Teljes cikk...
Az autentikus personal branding - valódi érték, vonzó tálalás
13 éve Gandhi és Lincoln természetétől messzebb nem is állhatott volna, hogy kiálljanak egy tömeg elé beszélni. Azokban a pillanatokban, amikor ezt mégis megtették, őket a történelmi pillanat felismerése, és nem a saját egójuk vezérelte, ezáltal pedig lenyűgöző, mobilizáló hatást tudtak tenni a környezetükre. Valódi üzenetük volt - írja a Krauthammer blog legfissebb bejegyzése. Teljes cikk...
Személyes márka nélkül nincs hosszú távú karrier
13 éve Kevés igazán nagy nevet szerzett HR szakember van hazánkban, ők is inkább már az idősebb generáció tagjai. A frissen végzetteknek viszont ma már egyetlen útjuk van arra, hogy elismert szakemberekké váljanak, hosszú távú karriert építsenek. Nyomot kell hagyniuk és meg kell különböztetniük magukat a többiektől. A személyes márkaépítés folyamatos fejlődést, szakmai elmélyülést igényel, ezen a téren viszont nem jeleskednek a magyar HR-esek. Teljes cikk...
Karrier menedzsment a XXI. században - hallgassa élőben Juhos Andrea előadását
14 éve Ma folytatódik az interneten keresztül látogatható II. Virtuális HR Expo. Teljes cikk...
Rossz kép alakult ki Önről a munkahelyén? - Segítünk
14 éve Lejárt a munkaerőpiacon az élethosszig tartó állások ideje és a nyugdíjig tartó munka. A karrierváltás és annak tudatos irányítása egyre inkább terjed, amelynek eszköze a personal branding, vagyis az énmárka. Sokan nem foglalkoznak az önmenedzseléssel, pedig minden cselekedetünkkel, megnyilvánulásunkkal üzenetet küldünk a külvilágba, azok alapján ítélnek meg minket - figyelmeztet Dr. Juhos Andrea karrier-tanácsadó, coach. Teljes cikk...
Rossz kép alakult ki Önről a munkahelyén? - Segítünk
14 éve Lejárt a munkaerőpiacon az élethosszig tartó állások ideje és a nyugdíjig tartó munka. A karrierváltás és annak tudatos irányítása egyre inkább terjed, amelynek eszköze a personal branding, vagyis az énmárka. Sokan nem foglalkoznak az önmenedzseléssel, pedig minden cselekedetünkkel, megnyilvánulásunkkal üzenetet küldünk a külvilágba, azok alapján ítélnek meg minket - figyelmeztet Dr. Juhos Andrea karrier-tanácsadó, coach. Teljes cikk...
Gerilla önéletrajz - tényleg működik?
14 éve Valóban nyerhetünk-e azzal, ha szakítunk az önéletrajzírás hagyományos módszereivel, és figyelemfelkeltő, kreatív ötletekkel próbálunk versenybe szállni a megcélzott állásért? A gerilla önéletrajz, amely lehet extrém önmarketing, vagy csak tudatosan felépített, újító szellemű "pályázati anyag", megváltoztathatja felvételi esélyeinket. A gerilla elvek hatékonyságáról kérdeztük a szakértőket. Teljes cikk...
Hogyan adjuk el magunkat az álláspiacon?
14 éve A "personal branding" egyre fontosabb a munkaerőpiacon, sok munkavállaló igyekszik egyfajta saját, személyes "márka" kialakításával megkülönböztetni magát, ami azt mutatja, hogy a dolgozók mind tudatosabban és határozottabban próbálják karrierjüket saját maguk alakítani. Teljes cikk...
Munkáltatói márkaépítés - egy új, trendi hóbort?
15 éve A munkáltatói arculat megítélését és érzékelését szubjektív benyomások formálják: egy ismerős elmarasztaló megjegyzése a cégről, egy rokon dicsekvő szavai a munkahelyéről, egy hír a céggel kapcsolatban, vagy a cég új termékével való ismerkedés egy reklám-spotban. Számos eszköz áll a vállalatok rendelkezésére munkáltatói arculatuk alakításához, a kérdés az, élnek-e vele? Teljes cikk...
Álláskeresési tippek nehéz időkben
15 éve Harvey Mackay, a hetvenes évei derekát taposó világhírű szerző negyed éve fejezte be legújabb, "Használd a fejed, hogy betehesd a lábad" című sikerkönyvét. Aki figyelmesen elolvassa a könyvet és megfogadja tanácsait, hamar révbe érhet, hiszen az álláskeresés valamennyi technikáját megtanulhatja belőle. Teljes cikk...
Önérvényesítés határok nélkül
16 éve Míg évtizedekkel ezelőtt az embereknek alig volt szükségük arra, hogy karrierjüket menedzseljék: beleszülettek egy élethelyzetbe, a vállalatukra bízták életútjuk egyengetését, vagy a szülők kapcsolati tőkéjét aknázták ki, addig mára a siker az önmendzselésen áll vagy bukik. Nekünk magyaroknak azonban úgy tűnik, ezt még tanulnunk kell. Teljes cikk...