49 cikk a(z) mérés címkével:

A tudás alkalmazhatóságának mérése e-learninggel

7 éve A tanulási folyamat hatékonyságát alapvetően a mai napig tesztekkel, vizsgákkal lehet mérni. Ez lehet egy személyes vizsga, lehet egy online teszt egy oktatásmenedzsment eszközben, lehet egy papíron kitöltött kérdéssor, és lehet ezek kombinációja. Nagyon kevés azonban az olyan megmérettetés, ahol az elsajátított ismeretek valódi használhatóságát mérnék, vagy valami módon azt, hogy milyen irányban változik a munka mennyisége vagy minősége egy-egy képzés után. Pedig elektronikus oktatási eszközökkel és egy kis fantáziával olyan ellenőrzési környezetet lehet teremteni, amely nem csak pontosabban méri a tudás elsajátítás szintjét, de a vizsgázók számára is kisebb megrázkódtatást okoz. Teljes cikk...


Burnout diagnosztika: fel kell mérni a kiégés mértékét

7 éve A kiégés felé menetelő munkavállalók jelenléte a szervezetben vezetési hibákat jelez - tudtuk meg Békési Gábortól, a téma szakértőjétől. A tartós érzelmi megterhelés, a munka értelmébe vetett hit elvesztése nem csak a munkavállalót, a vállalatot is sújtja, ezért dolgoztak ki célzott módszert a kiégés rendszerszintű okainak mérésére és kezelésére. Teljes cikk...


A megfelelő mérés és értékelés a csúcsteljesítmény elérésének kulcsa

7 éve A teljesítmény megfelelő mérése és elemzése a kulcs ahhoz, hogy megtudjuk, mitől jobbak azok a dolgozók, akik a legjobbak, azaz hogyan érdemes fejleszteni a többieket - állítja Mr. Deiric McCann ír menedzsment guru, bestseller író, aki civilben a Profiles International európai elnöke. A szakemberrel a vállalat ügyvezetője, Trizna Júlia készített interjút. Teljes cikk...


Így támogatja a humán kontrolling a vezetői döntéseket

7 éve A Fővárosi Gázművek és az Országos Humánmenedzsment Egyesület kontrolling konferenciát tervez, ahol a humán kontrolling gyakorlati oldalát szeretnék bemutatni, vagyis nem komplett mutatószámokkal ismertetnék meg a résztvevőket, hanem rámutatnának, hogy az egyes vállalatok hogyan határozhatják meg a saját mutatószámaikat. A HR kontrolling gyakorlati alkalmazásáról Kissné András Klárát, a Főgáz HR kontroller csoportvezetőjét kérdeztük. Teljes cikk...


Hogyan és miért mérjük a szervezeti kultúrát?

7 éve Egyes definíciók szerint a kultúra az, ahogy mi a dolgokat tesszük, vagy "ragasztó", ami összetartja a vállalatot. Értékek, hiedelmek rendszere, a problémák megoldásának, a gondolkodásnak és a szervezet magatartásának a mintái, amelyeket a szervezet tagjai érvényesnek és követendőnek tartanak. Dr. Krasz Katával, a BME Ergonómia és Pszichológia tanszék adjunktusával a szervezeti kultúra mérési lehetőségeit vizsgáljuk. Teljes cikk...


Méréssel a HR és az üzleti stratégia megvalósításáért: HR kontrolling

7 éve Az ügyvezető igazgatók számos hasznos információt nem, vagy nem az általuk kívánt mélységben kapnak meg a HR vezetőktől. Ilyen területek például az emberierőforrás-befektetések megtérülése, a belső fejlődés felmérése, valamint a humán tőke hatékonysága - derül ki a PwC Key trends in human capital 2012: A global perspective című elemzéséből. Teljes cikk...


Szervezetfejlesztés helyett szervezeti rendrakás

7 éve A hatékony szervezeti működést több módszer is segítheti. Ezúttal arról a "rendteremtő" menedzsment-támogatásról szólunk, amelynek fókusza, hogy a cég minden munkatársa önálló felelősségvállalással "hozza" a saját üzleti funkciójának megfelelő eredményeket a pénzügyi, valamint a vevőkkel, ügyfelekkel, és a végrehajtással kapcsolatos teljesítmény mutatóiban. Kiderül, milyen cégeknél vált be ez a rendszer, és milyen eredmények állnak mögötte. Teljes cikk...


Mérhető-e a coaching és a tanácsadás?

7 éve Az, hogy a coaching vagy a tanácsadás, stratégiai szinten is változást indukálnak-e a vállalatban, és hogy ez hosszú távon -- az árbevételben is(!) -- megnyilvánuló eredményeket is produkál-e, nehezen azonosítható. Gyakran, még ha az árbevételi adatok emelkednek is, nem egyértelmű, vajon tényleg a coachingnak vagy a tanácsadásnak köszönhető-e a stratégiai szintű változás. Teljes cikk...


Tudásmérés e-learning eszközökkel

7 éve A HR számára az egyik legnehezebb feladat egy szervezetben az egyedi, illetve szervezeti szintű tudás mérése. Az nyilvánvaló, hogy mérésre szükség van. A kérdés az, hogyan, milyen eszközökkel tesszük ezt meg. Megfelelő eszközök nélkül egy bizonyos méret és komplexitás fölött lehetetlen feladatnak tűnik rendszeresen felmérni, hogy a dolgozók mit tudnak a szervezetről, a termékekről és szolgáltatásokról illetve a folyamatokról. Teljes cikk...


Fontos az IT cégeknek az elkötelezett és motivált dolgozó

7 éve Az IT szektorban dolgozók 55 százaléka elkötelezett munkáltatója felé - derül ki Legjobb Munkahely felmérésből. Hogyan érik ezt el a vállalatok? A Napi Gazdaság piaci szereplőket kérdezett. Teljes cikk...


Megmérni a tudást, avagy mérni a mérhetetlent...

8 éve A 21. században a vállalat sikerének, versenyképessége megtartásának egyik meghatározó eleme a munkavállalók tudásán és a tudás gyakorlati alkalmazásának képességén alapszik. Melyik kolléga, milyen munkakörben tud a leghatékonyabban dolgozni? Mely tények alapján állítsuk össze az optimális munkafolyamatokat? Több generáció hogyan tud megfelelően együttműködni? Teljes cikk...


Mérhetővé vált a vezetői döntés

8 éve Míg a munkavállalók teljesítményét számos módszer méri, a vezetői tevékenységek mérésével kapcsolatban nehezebb a helyzet. Például egy döntés sikerességét a vállalat által produkált pénzügyi eredményekből lehet tudni, ugyanakkor az már bonyolultabb kérdés, hogy ezek a döntések milyen mérhető elemekből tevődnek össze. Teljes cikk...


Amit nem lehet mérni, avagy a humántőke menedzselése BSC módra

8 éve A 21. század a kompetens tudás korszaka. Az emberi erőforrás értéke az összes rendelkezésre álló munkaerő tudásának, gyakorlati tapasztalatának, készségeinek összessége, a cégérték nehezen számszerűsíthető, de legfontosabb része lett. De hogyan lehet jól menedzselni a humán tőkénket? Például Balanced Scorecard (BSC) módszeren alapuló teljesítménymenedzsment rendszerrel. Teljes cikk...


Az Oktatási Hivatal a dolgozók visszajelzésére is alapoz

8 éve "A központi közigazgatásban is a minőségközpontú működés került előtérbe. Az Oktatási Hivatal annak a kormányzati szinten meghirdetett és fölvállalt programnak a részese akart lenni, amely a minőségkultúra filozófiáját tartja szem előtt" - fejtette ki dr. Princzinger Péter, az Oktatási Hivatal (OH) elnöke a folyamat elindításának legfőbb indokát. Az OH-ban a tavasz folyamán kezdődő minőségirányítás fejlesztési folyamat nemcsak a külső partnerek és az ügyfelek véleményére, hanem a dolgozók visszajelzésére is alapoz. Teljes cikk...


Hogyan lehet még értékesebb a HR-es?

8 éve Egyre több vállalat döbben rá, hogy érdemes bevezetnie rendszerébe a humán kontrollingot. Több előnye is lehet, ha egy cég foglalkozik ezzel, esetleg külön szakembert alkalmaz. Ahogy a HR növeli stratégiai jelenlétét az adminisztratív táblázatok övezetében, úgy van egyre nagyobb szükség elemző, tényeken alapuló megközelítésre egy szervezet növekedéséhez. Teljes cikk...


Mérés, felmérés, félremérés - a leggyakoribb buktatók

8 éve Egy mérési módszer bevezetése nem egyszerű, legyen szó tesztekről, értékelő/fejlesztő központokról, vagy 360 fokos felmérésekről. A HR-eseknek egyrészt meg kell győzniük a vezetőt az adott módszer hatékonyságáról, előnyeiről, másfelől a dolgozókban felmerülő félelmet és kétséget is el kell oszlatniuk. Cikkünkben azokat a csapdákat foglaljuk össze, amelyek elkerülésével sikeresebb lehet a mérési folyamat. Teljes cikk...


Milyen tesztekkel mérjük a tréning hatékonyságát?

9 éve A mai legkorszerűbb képzési- és fejlesztési gyakorlatban kompetencia méréssel készítik elő a programokat, menet közbeni teszteléssel visszajelzést adnak, majd a program legvégén történő méréssel ellenőrizhetik a résztvevők fejlődését, illetve az egész program hatékonyságát. Legyen szó coachingról vagy tréningről, ezek a folyamatok kompetencia teszteléssel hatékonyabbá tehetők. Teljes cikk...


A válság sikerkompetenciája: az üzleti hatás

9 éve A képességek, tulajdonságok, a kompetenciák a siker ígéretei és csak kevéssé zálogai. A válságálló szervezeteket feltételek helyett az a hatás érdekli, amelyet a szervezet tagjai a cég üzleti eredményeire gyakorolnak. Cikkünkben a Hatás Menedzsment eszköztárát mutatjuk be, amely három területen kínál segítséget a vezetőknek. Teljes cikk...


A HR hatékonyságának titka: a kontrolling

9 éve Hogyan válik hatékonnyá a HR nyomott költségvetés mellett? - erről kérdeztük a szakembereket a közelmúltban megtartott workshopunkon. A válaszok között szerepelt az is, hogy még tudatosabbnak kell lennie a HR-nek. A kontrolling segítségével azonban bebizonyítható, hol térül meg a befektetés és az is kiderül, mit is csinál valójában a HR osztály. Teljes cikk...


Nehéz dolguk van a kiválasztás során a szakembereknek

10 éve Kezd újra beindulni a munkaerő-felvétel a vállalatoknál, a HR-esek, vezetők azonban nincsenek könnyű helyzetben a jelöltek felkészültsége miatt. A HR-költségek lecsökkenése miatt ráadásul sok helyen az adott szakterület vezetőjére vár az új ember felvétele. Teljes cikk...