kapubanner for mobile

55 cikk a(z) mérés címkével - 2. oldal

Növelhető-e a tréningek hatékonysága?

10 éve Cégünknél rendszeresen biztosítunk készségfejlesztő tréningeket nemcsak a vezetőknek, hanem a munkatársaknak is. Mivel elég sok pénzt és időt fordítunk erre, az lenne a kérdésem, hogy hogyan növelhetnénk ezen tréningek hatékonyságát? Illetve mérhető-e ez a hatékonyság egyáltalán? Teljes cikk...


Mérési kényszereink: az adatok bűvkörében

10 éve Képzéskontrolling témakörében tartottam nemrég képzést. Izgalmasabb téma, mint ahogy az a nevéből tűnne. Öröm volt látni, hogy a realitások talaján építkező tematika miként vált ki értelmes és releváns kérdéseket a résztvevőkből. És saját magamból is. Hogy is van ez a HR-en belül a bálványként imádott adatokkal és gyűjtésük szent eszközével, a méréssel? Teljes cikk...


HR-kontrolling - létezik egyáltalán?

10 éve A HR-kontrollingot a szakmában mindenki fontosnak tartja, mégis kevesen mondhatják el magukról, hogy valóban lépéseket is tettek egy minőségi HR-kontrolling folyamat megvalósításának irányába. Amikor az okokat keressük, érdemes feltenni magunknak a kérdést: létezik egyáltalán olyan, hogy HR-kontrolling? A shapeHR HR Blog írójának legfrissebb bejegyzése. Teljes cikk...


HR-analitika és metrika a stratégia szolgálatában

11 éve Fejlődő világunkban megnőtt az igény a vállalatok különböző szakterületein történő változtatásokra is. Azonban ezeket a változtatásokat a hatékonyság érdekében mérni és analizálni kell. Ilyen mérőeszközök lehetnek a jól ismert KPI-ok (teljesítménymutatók), melyeket az utóbbi időben egyre több cég használ és elemez stratégiai céljai elérésének érdekében. A következőkben Szende Csabát, a Vodafone budapesti HR szolgáltató központjának vezetőjét kértük meg, ismertesse a HR-analitika és metrika fogalmát a HR-szolgáltatások területén, valamint mutassa be a Vodafone-nál futó Globális HR SSC SLA/KPI projekt főbb pontjait. Teljes cikk...


A nagy adatbázisok forradalmasíthatják a toborzás-kiválasztást

11 éve Zavarba ejtő eredményeket produkál a munkaerő-tudománynak nevezett fiatal terület, mely hatalmas mennyiségű adatbázis-elemzéssel szolgál a humán erőforrás menedzsment számára. Az akár több százezer munkavállaló adatait felölelő kutatások felülírhatják a gyakran megérzésekre és tévesen kialakult gyakorlatokra támaszkodó kiválasztás-módszertant - olvasható a The New York Times oldalán megjelent írásban. Teljes cikk...


A munkahelyi elégedettség felmérés buktatói

11 éve Egyre több cég próbálja felmérni a dolgozók elégedettségét, elkötelezettségét. Miért fontos a munkahelyi elégedettség mérés? Mérhető-e, hogy egy dolgozó elkötelezett a cég iránt vagy sem? Hasznos ez a vállalatnak, tud belőle profitálni, vagy csak elpocsékolt idő? A kérdéseket Dr. Krasz Katának, a BME Ergonómiai tanszék adjunktusának tettük fel. Teljes cikk...


A tudás alkalmazhatóságának mérése e-learninggel

11 éve A tanulási folyamat hatékonyságát alapvetően a mai napig tesztekkel, vizsgákkal lehet mérni. Ez lehet egy személyes vizsga, lehet egy online teszt egy oktatásmenedzsment eszközben, lehet egy papíron kitöltött kérdéssor, és lehet ezek kombinációja. Nagyon kevés azonban az olyan megmérettetés, ahol az elsajátított ismeretek valódi használhatóságát mérnék, vagy valami módon azt, hogy milyen irányban változik a munka mennyisége vagy minősége egy-egy képzés után. Pedig elektronikus oktatási eszközökkel és egy kis fantáziával olyan ellenőrzési környezetet lehet teremteni, amely nem csak pontosabban méri a tudás elsajátítás szintjét, de a vizsgázók számára is kisebb megrázkódtatást okoz. Teljes cikk...


Burnout diagnosztika: fel kell mérni a kiégés mértékét

11 éve A kiégés felé menetelő munkavállalók jelenléte a szervezetben vezetési hibákat jelez - tudtuk meg Békési Gábortól, a téma szakértőjétől. A tartós érzelmi megterhelés, a munka értelmébe vetett hit elvesztése nem csak a munkavállalót, a vállalatot is sújtja, ezért dolgoztak ki célzott módszert a kiégés rendszerszintű okainak mérésére és kezelésére. Teljes cikk...


A megfelelő mérés és értékelés a csúcsteljesítmény elérésének kulcsa

11 éve A teljesítmény megfelelő mérése és elemzése a kulcs ahhoz, hogy megtudjuk, mitől jobbak azok a dolgozók, akik a legjobbak, azaz hogyan érdemes fejleszteni a többieket - állítja Mr. Deiric McCann ír menedzsment guru, bestseller író, aki civilben a Profiles International európai elnöke. A szakemberrel a vállalat ügyvezetője, Trizna Júlia készített interjút. Teljes cikk...


Így támogatja a humán kontrolling a vezetői döntéseket

11 éve A Fővárosi Gázművek és az Országos Humánmenedzsment Egyesület kontrolling konferenciát tervez, ahol a humán kontrolling gyakorlati oldalát szeretnék bemutatni, vagyis nem komplett mutatószámokkal ismertetnék meg a résztvevőket, hanem rámutatnának, hogy az egyes vállalatok hogyan határozhatják meg a saját mutatószámaikat. A HR kontrolling gyakorlati alkalmazásáról Kissné András Klárát, a Főgáz HR kontroller csoportvezetőjét kérdeztük. Teljes cikk...


Hogyan és miért mérjük a szervezeti kultúrát?

11 éve Egyes definíciók szerint a kultúra az, ahogy mi a dolgokat tesszük, vagy "ragasztó", ami összetartja a vállalatot. Értékek, hiedelmek rendszere, a problémák megoldásának, a gondolkodásnak és a szervezet magatartásának a mintái, amelyeket a szervezet tagjai érvényesnek és követendőnek tartanak. Dr. Krasz Katával, a BME Ergonómia és Pszichológia tanszék adjunktusával a szervezeti kultúra mérési lehetőségeit vizsgáljuk. Teljes cikk...


Méréssel a HR és az üzleti stratégia megvalósításáért: HR kontrolling

11 éve Az ügyvezető igazgatók számos hasznos információt nem, vagy nem az általuk kívánt mélységben kapnak meg a HR vezetőktől. Ilyen területek például az emberierőforrás-befektetések megtérülése, a belső fejlődés felmérése, valamint a humán tőke hatékonysága - derül ki a PwC Key trends in human capital 2012: A global perspective című elemzéséből. Teljes cikk...


Szervezetfejlesztés helyett szervezeti rendrakás

11 éve A hatékony szervezeti működést több módszer is segítheti. Ezúttal arról a "rendteremtő" menedzsment-támogatásról szólunk, amelynek fókusza, hogy a cég minden munkatársa önálló felelősségvállalással "hozza" a saját üzleti funkciójának megfelelő eredményeket a pénzügyi, valamint a vevőkkel, ügyfelekkel, és a végrehajtással kapcsolatos teljesítmény mutatóiban. Kiderül, milyen cégeknél vált be ez a rendszer, és milyen eredmények állnak mögötte. Teljes cikk...


Mérhető-e a coaching és a tanácsadás?

12 éve Az, hogy a coaching vagy a tanácsadás, stratégiai szinten is változást indukálnak-e a vállalatban, és hogy ez hosszú távon -- az árbevételben is(!) -- megnyilvánuló eredményeket is produkál-e, nehezen azonosítható. Gyakran, még ha az árbevételi adatok emelkednek is, nem egyértelmű, vajon tényleg a coachingnak vagy a tanácsadásnak köszönhető-e a stratégiai szintű változás. Teljes cikk...


Tudásmérés e-learning eszközökkel

12 éve A HR számára az egyik legnehezebb feladat egy szervezetben az egyedi, illetve szervezeti szintű tudás mérése. Az nyilvánvaló, hogy mérésre szükség van. A kérdés az, hogyan, milyen eszközökkel tesszük ezt meg. Megfelelő eszközök nélkül egy bizonyos méret és komplexitás fölött lehetetlen feladatnak tűnik rendszeresen felmérni, hogy a dolgozók mit tudnak a szervezetről, a termékekről és szolgáltatásokról illetve a folyamatokról. Teljes cikk...


Fontos az IT cégeknek az elkötelezett és motivált dolgozó

12 éve Az IT szektorban dolgozók 55 százaléka elkötelezett munkáltatója felé - derül ki Legjobb Munkahely felmérésből. Hogyan érik ezt el a vállalatok? A Napi Gazdaság piaci szereplőket kérdezett. Teljes cikk...


Megmérni a tudást, avagy mérni a mérhetetlent...

12 éve A 21. században a vállalat sikerének, versenyképessége megtartásának egyik meghatározó eleme a munkavállalók tudásán és a tudás gyakorlati alkalmazásának képességén alapszik. Melyik kolléga, milyen munkakörben tud a leghatékonyabban dolgozni? Mely tények alapján állítsuk össze az optimális munkafolyamatokat? Több generáció hogyan tud megfelelően együttműködni? Teljes cikk...


Mérhetővé vált a vezetői döntés

12 éve Míg a munkavállalók teljesítményét számos módszer méri, a vezetői tevékenységek mérésével kapcsolatban nehezebb a helyzet. Például egy döntés sikerességét a vállalat által produkált pénzügyi eredményekből lehet tudni, ugyanakkor az már bonyolultabb kérdés, hogy ezek a döntések milyen mérhető elemekből tevődnek össze. Teljes cikk...


Amit nem lehet mérni, avagy a humántőke menedzselése BSC módra

12 éve A 21. század a kompetens tudás korszaka. Az emberi erőforrás értéke az összes rendelkezésre álló munkaerő tudásának, gyakorlati tapasztalatának, készségeinek összessége, a cégérték nehezen számszerűsíthető, de legfontosabb része lett. De hogyan lehet jól menedzselni a humán tőkénket? Például Balanced Scorecard (BSC) módszeren alapuló teljesítménymenedzsment rendszerrel. Teljes cikk...


/cimkek/meres.html