A sikeres marketing 3+1 akadálya a B2B szektorban: így győzheted le őket
A B2B, azaz business-to-business szektor - nevével összhangban - azokat a vállalkozókat foglalja magában, akik termékeiket, szolgáltatásaikat nem magánembereknek, hanem más vállalatoknak kínálják. A B2C, azaz business-to-consumer szektorhoz képest megvannak a maga előnyei és nehézségei - és mint a marketing minden területe, a B2B is bőven tartogat kihívásokat. Barta Eszter, a Marketing21 ügynökség szakértője most feltárja, hogy melyek a leggyakoribb akadályok, és mit tegyél, hogy könnyedén átugord őket!
Elhanyagolt weboldal
Nincs szomorúbb, mint rákattintani egy sok éve működő, jó hírű B2B vállalat honlapjára, és a szépemlékű ‘90-es évek közepén találni magunkat - mind megjelenés, mind betöltési sebesség és mobilbarátság szempontjából. A B2B marketing jól felépített, áttekinthető, gyors és minden eszközről működő honlap nélkül olyan, mintha futóhomokra próbálnánk házat építeni. Ne essünk ebbe a hibába!
A “szép” weboldal persze önmagában még nem elég. Ahhoz, ne csak egy online telefonkönyv legyen, hanem valóban a bevételnövelés érdekeit szolgálja, értékesítési szempontoknak is meg kell felelnie. Hogy ez megvalósulhasson, érdemes a weboldal elkészítését tapasztalt online marketing ügynökségre bízni, ahol pontosan kiismerik a cégedben rejlő lehetőségeket. Ha így teszel, jó esélyekkel indulsz, hogy a honlapod alkalmas legyen keresőoptimalizálásra, és lehetővé tegye a konverziók maximalizálását is.
Hiányos vagy nemlétező közösségi média jelenlét
Kétségtelen, hogy az online jelenlét legfontosabb pontja a jól felépített weboldal - a másik “tartóoszlop” viszont a közösségi médiában való aktív jelenlét. A B2B szektorban tevékenykedő cégek számára ez sok esetben nem annyira magától értetődő, mintha egyéni fogyasztókat céloznának - pedig ezen a területen is számos előnye van annak, ha a közösségi médiában is kommunikálunk. A potenciális ügyfélként megcélzott vállalatok mögött is emberek ülnek, akik ugyanúgy szívesen pörgetik át a Facebook, Instagram vagy éppen LinkedIn feedet a kávészünet perceiben, akárcsak mi. Az is gyakori tévedés, hogy a vállalatoktól vállalatoknak szóló social media kommunikációba fölösleges kreatív energiákat fektetni: a kontent itt is uralkodó szerepet tölt be, ne féljünk tehát kihozni belőle a maximumot! Sajnos a B2B kommunikációról sokan a kimért, sótlan közleményekre asszociálnak, pedig bátran lehetünk játékosak és színesek ezzel megelőzve versenytársainkat.
Elzárkózás az online hirdetésektől
A jó üzletek ma már sokszor nem egy kézfogással, hanem egy kattintással kezdődnek: a lead generálási és ügyfélszerzési stratégia online hirdetési eszközökkel lesz igazán teljes és hatékony. Gondoljunk csak bele: ahogy mi is a Google keresőhöz fordulunk először, amikor valami után érdeklődünk, ugyanígy tesznek a potenciális ügyfeleink is. Gyakran pontosan arra keresnek, amit a mi cégünk kínál, gyakran pedig csak egy hozzá hasonló kifejezést ütnek be. Bármelyik helyzet áll is fenn éppen, kulcsfontosságú, hogy találkozzanak velünk a találati oldal felső harmadában - ennek bebiztosítására pedig a Google Ads hirdetések alkalmazása az egyik legmegbízhatóbb módszer.
A keresőoptimalizálás átugrása
Ha már a Google keresésekről volt szó, nem mehetünk el szó nélkül egy másik, B2C szektorban is bevett módszer, a SEO (search engine optimization) mellett. A keresőoptimalizálás önmagában is hatékony B2B marketing módszer, online hirdetési kampányok mellett pedig valódi támogató hátországot biztosít. A SEO szempontok szerint megírt weboldal szövegezés és blogbejegyzések bár lassan “dolgoznak”, hosszú távon látványosan meghozzák gyümölcseiket.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk
Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk
A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk
- Hasítottak a HR szolgáltatók 2022-ben: itt vannak az árbevételek 11 hónapja
- Aranykeresésre hasonlít a vezetők és a specialisták megtalálása 1 éve
- Jelöltirányított piac vagy jelöltdiktatúra? Terítéken a vezetői álláspiac 1 éve
- Itt a legnagyobb vezetőkiválasztó cégek listája 1 éve
- Kelly Katalin partneri kinevezést kapott az Arthur Hunt fejvadászcégnél 2 éve
- SEO ügynökség: Te tudod, hogy mivel foglalkozik? 2 éve
- TOBORZÁS - Keresés 2 éve
- Executive search 2 éve
- Mennyire hatékonyak a vezetők? 5 éve
- 7 trend és kihívás a fejvadászok piacán 7 éve
- Újra nő a kereslet a felsővezetők iránt 19 éve