kapubanner for mobile
Megjelent: 14 éve

Aki kérdez: Bernhardt Tibor

HR Szubjektív rovatunkban Bernhardt Tibor, az Unilever Kelet-Európa Régió HR igazgatója válaszol Handó Eszter, a Procter & Gamble személyügyi igazgatójának a kérdésére.

- A munka-magánélet egyensúly fenntartása érdekében milyen programokat vezettek be? Ismert, hogy ez a téma növekvő fontosságú a munkatársaink széles generációi számára, és ez az igény ma már élethelyzetüktől függetlenül minden korosztálynál jelentkezik.

- A 2010-ben közzétett Unilever Fenntartható Életmód Terv középpontjában a fenntartható nyereséges növekedés áll. Az ambíciózus terv megvalósítása elképzelhetetlen a munkatársak aktív bevonása nélkül. Ahhoz, hogy a kitűzött célokat közös erővel elérjük, a munkatársak számára is meg kell teremtenünk a fenntartható mindennapok feltételeit, a motiváció és a kiegyensúlyozottság erősítésével. Az Unilever felelős munkáltatóként arra törekszik, hogy olyan munkakörülményeket és lehetőségeket teremtsen a munkavállalóinak, amelyek hozzájárulnak a munka és a magánélet egyensúlyának fenntartásához is.

Az új jövőkép beépült az Unilever mindennapjaiba, és az új irányvonallal összhangban a vállalat ebben az évben a flexibilis munkavégzés irányába mozdult el. A változások egyik jele a budapesti székház teljes átalakítása, melynek keretében teljes 'open office' struktúrát alakítottunk ki. Ebben valamennyi munkavállaló, a cég vezető beosztású alkalmazottait is beleértve egy nyitott, teljesen átlátható irodában végzik munkájukat, a korábban megszokott munkakörnyezethez képest kisebb területen, a többi munkavállalóval egy légtérben. Természetesen az "open office" struktúrában is biztosítottak a zavartalan munkavégzés feltételei.

Az Unilevernél már szerencsére elég régen nem a munkahelyen eltöltött idő, hanem a kiadott feladatok időben történő teljesítése az elsődleges. Cégünk 6 országot fed le budapesti központtal, és az Unilever jellegéből adódóan munkatársaink sok időt töltenek telekonferenciákon és videokonferenciákon.

Belső felméréseinkből azt a visszajelzést kaptuk dolgozóinktól, hogy munkájuk bizonyos részeit otthonról könnyebben és hatékonyabban tudnák elvégezni és hogy munkatársaink egy része szívesen dolgozna hetente 1-2 napot távmunkában, hiszen így jelentős időt takaríthatna meg. A távmunkát a munkatársak az életminőséget javító lehetőségként jelölték meg, amely sokat segít a munka és a magánélet közti egyensúly megteremtésében is.

Erre az igényre reagálva a már eddig is hatékonyan alkalmazott rugalmas munkaidőn kívül bevezettük a távmunka lehetőségét is. Ennek keretében a munkatársak az otthonukban végezhetnek el olyan munkákat, amelyekhez a személyes jelenlét nem szükséges. Ennek köszönhetően munkatársaink részére csökkent az utazásból eredő stressz, és a munkába járási idő, az irodai környezet által nyújtott zavaró körülmények kizárhatóvá váltak, így munkájukat hatékonyabban tudják elvégezni. A távmunka emellett javíthatja az életminőséget, a családi kapcsolatokat, és rugalmasabb alkalmazkodást tesz lehetővé a családi követelményekhez is. Így végül mindkét fél jól járt, hiszen az egyén elégedettségének növelése mellett növeltük a cég hatékonyságát is, hiszen hosszú távon ez költségcsökkentést eredményez.

A távmunka elősegítéséhez persze új technológiák, valamint új munkaszervezési, IT és HR módszerek bevezetése is szükséges volt. A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően minden munkavégzéshez szükséges információ helytől és időtől függetlenül rendelkezésre áll. Az új munkaszervezési módszerek, valamint a távmunka bevezetésének köszönhetően pedig hatékonyabbá vált a munkaidő-kihasználás, csökkent a feladatok átfutási ideje, az egyeztetési és döntéshozatali folyamatok egyszerűbbek és gyorsabbak lettek. Kidolgoztuk a távmunkát támogató mérési rendszert, amely a folyamatokba ágyazott kontrollpontok segítségével támogatja a munkafolyamatok objektív ellenőrzését. Ennek köszönhetően a vezető tisztában lehet azzal, hol tart a munkavállaló egy adott munkafolyamatban, akkor is, ha a dolgozó távolról végzi a feladatot.

KÉRDÉS:

Végh Józseftől, a K&H Bank HR igazgatójától kérdezem: A jelenlegi, mindannyiunkat érintő nehéz piaci körülmények között milyen innovatív módszerekkel tartják fent dolgozóik munkahelyi elégedettségét és elkötelezettségét?

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk

Z generáció a tanácsadó cégeknél: Hogyan tanulhatnak és milyen kihívásokkal küzdhetnek?

HR Szubjektív rovatunkban Pospischek Berta, a Deloitte Senior HR Business Partnere kérdez, miután válaszolt Varga Botond, a VOIS Regional Reward, Policy &... Teljes cikk