Megjelent: 13 éve

Aki kérdez: Bernhardt Tibor

HR Szubjektív rovatunkban Bernhardt Tibor, az Unilever Kelet-Európa Régió HR igazgatója válaszol Handó Eszter, a Procter & Gamble személyügyi igazgatójának a kérdésére.

- A munka-magánélet egyensúly fenntartása érdekében milyen programokat vezettek be? Ismert, hogy ez a téma növekvő fontosságú a munkatársaink széles generációi számára, és ez az igény ma már élethelyzetüktől függetlenül minden korosztálynál jelentkezik.

- A 2010-ben közzétett Unilever Fenntartható Életmód Terv középpontjában a fenntartható nyereséges növekedés áll. Az ambíciózus terv megvalósítása elképzelhetetlen a munkatársak aktív bevonása nélkül. Ahhoz, hogy a kitűzött célokat közös erővel elérjük, a munkatársak számára is meg kell teremtenünk a fenntartható mindennapok feltételeit, a motiváció és a kiegyensúlyozottság erősítésével. Az Unilever felelős munkáltatóként arra törekszik, hogy olyan munkakörülményeket és lehetőségeket teremtsen a munkavállalóinak, amelyek hozzájárulnak a munka és a magánélet egyensúlyának fenntartásához is.

Az új jövőkép beépült az Unilever mindennapjaiba, és az új irányvonallal összhangban a vállalat ebben az évben a flexibilis munkavégzés irányába mozdult el. A változások egyik jele a budapesti székház teljes átalakítása, melynek keretében teljes 'open office' struktúrát alakítottunk ki. Ebben valamennyi munkavállaló, a cég vezető beosztású alkalmazottait is beleértve egy nyitott, teljesen átlátható irodában végzik munkájukat, a korábban megszokott munkakörnyezethez képest kisebb területen, a többi munkavállalóval egy légtérben. Természetesen az "open office" struktúrában is biztosítottak a zavartalan munkavégzés feltételei.

Az Unilevernél már szerencsére elég régen nem a munkahelyen eltöltött idő, hanem a kiadott feladatok időben történő teljesítése az elsődleges. Cégünk 6 országot fed le budapesti központtal, és az Unilever jellegéből adódóan munkatársaink sok időt töltenek telekonferenciákon és videokonferenciákon.

Belső felméréseinkből azt a visszajelzést kaptuk dolgozóinktól, hogy munkájuk bizonyos részeit otthonról könnyebben és hatékonyabban tudnák elvégezni és hogy munkatársaink egy része szívesen dolgozna hetente 1-2 napot távmunkában, hiszen így jelentős időt takaríthatna meg. A távmunkát a munkatársak az életminőséget javító lehetőségként jelölték meg, amely sokat segít a munka és a magánélet közti egyensúly megteremtésében is.

Erre az igényre reagálva a már eddig is hatékonyan alkalmazott rugalmas munkaidőn kívül bevezettük a távmunka lehetőségét is. Ennek keretében a munkatársak az otthonukban végezhetnek el olyan munkákat, amelyekhez a személyes jelenlét nem szükséges. Ennek köszönhetően munkatársaink részére csökkent az utazásból eredő stressz, és a munkába járási idő, az irodai környezet által nyújtott zavaró körülmények kizárhatóvá váltak, így munkájukat hatékonyabban tudják elvégezni. A távmunka emellett javíthatja az életminőséget, a családi kapcsolatokat, és rugalmasabb alkalmazkodást tesz lehetővé a családi követelményekhez is. Így végül mindkét fél jól járt, hiszen az egyén elégedettségének növelése mellett növeltük a cég hatékonyságát is, hiszen hosszú távon ez költségcsökkentést eredményez.

A távmunka elősegítéséhez persze új technológiák, valamint új munkaszervezési, IT és HR módszerek bevezetése is szükséges volt. A technológiai fejlesztéseknek köszönhetően minden munkavégzéshez szükséges információ helytől és időtől függetlenül rendelkezésre áll. Az új munkaszervezési módszerek, valamint a távmunka bevezetésének köszönhetően pedig hatékonyabbá vált a munkaidő-kihasználás, csökkent a feladatok átfutási ideje, az egyeztetési és döntéshozatali folyamatok egyszerűbbek és gyorsabbak lettek. Kidolgoztuk a távmunkát támogató mérési rendszert, amely a folyamatokba ágyazott kontrollpontok segítségével támogatja a munkafolyamatok objektív ellenőrzését. Ennek köszönhetően a vezető tisztában lehet azzal, hol tart a munkavállaló egy adott munkafolyamatban, akkor is, ha a dolgozó távolról végzi a feladatot.

KÉRDÉS:

Végh Józseftől, a K&H Bank HR igazgatójától kérdezem: A jelenlegi, mindannyiunkat érintő nehéz piaci körülmények között milyen innovatív módszerekkel tartják fent dolgozóik munkahelyi elégedettségét és elkötelezettségét?

  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk

Teljes transzparencia egy teljesen remote cégnél - Bondici Flóra, a Chorus One Chief People Officere

HR Szubjektív rovatunkban Bondici Flóra, a Chorus One Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Gaál Annamária, az AGCO Hungary HR vezetője... Teljes cikk