Megjelent: 1 éve

Aki válaszol: Endrei-Kiss Judit

HR Szubjektív rovatunkban Endrei-Kiss Judit, a Telenor Magyarország HR vezérigazható-helyettese kérdez, miután válaszolt Branyiczki Imre, az EPAM Systems Kft. HR igazgatója kérdésére: „A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek a fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény fejlesztése szempontjából?”

A fenntarthatóság, a munkavállalói jól-lét és a munkavállalói élmény emelése egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a vállalati HR gyakorlatokban is. A Telenor Magyarországnál mik azok a dolgok, amikre a legbüszkébbek e téren?

Egy olyan, folyamatosan változó és fejlődő iparágban, mint a miénk, elengedhetetlen, hogy ne csak a fizetésekkel és juttatásokkal versenyezzünk a munkaerőpiacon. Európai, modern nagyvállalatként pedig alapvető felelősségünknek tartjuk, hogy esélyegyenlőséget biztosítsunk a munkatársainknak, és mindenkit a kompetenciája, rátermettsége és tapasztalata alapján ítéljünk meg a munkájában. Ezért is csatlakoztunk a Nyitottak vagyunk és az ELLE magazin Közös ügy kampányához, mert vannak olyan közös ügyeink, mint a férfiak és nők együttműködése az esélyegyenlőség érdekében, amelyek számunkra is nagyon fontosak.

Hiszünk abban, hogy egy gondoskodó, szociálisan érzékeny vállalat vonzó tud lenni a munkaerőpiacon, és azt látjuk, hogy a fiatal generáció erre fogékony. Egy modern, nyitott vállalat segíti és támogatja a munkatársait abban, hogy minden nap a legjobb önmaguk lehessenek, fejlődhessenek és bátrak lehessenek. A Telenornál egy tradicionális vállalatot ötvözünk egy modern, fiatalok számára is vonzó munkahellyel.

Ugyan dinamikusan változó iparágban dolgozunk, de hiszünk a közösség erejében, ezért nagyon fontosnak tartjuk, hogy biztonságot adó közösséget építsünk a kollégáink számára. A #nagyonte koncepciónk többek között ezt is tükrözi: szeretnénk segíteni, hogy a nálunk dolgozók érezzék a közösség erejét, és a bennük rejlő maximális potenciált be tudják hozni a munkahelyükre is. És ez nem csupán a munkát jelenti, hanem azt is, hogy büszkén vállalják saját ötleteiket, szabadidős tevékenységüket. A 2019-ben bevezetett Szent Őrületek projektben arra adunk lehetőséget, hogy megmutassák önmagukat a kollégáiknak.

Azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy a fejlődés része legyen a vállalatunk életének, és tudatosak legyünk abban, hogy miként tudjuk folyamatosan bővíteni ismereteinket, és megosztani a meglévő tudást egymással. 2018-ban elindult a 40 órás kihívás programunk, amelynek célja, hogy kollégáink évente legalább 40 órányi (online és classroom) képzésen vehessenek részt. Ekkor indult útjára a Learning Day is, amely egy évente két alkalommal megrendezett, dedikáltan munkamentes nap, ahol a szakmai fejlődés és a tanulás áll a középpontban. A nap során számos gyakorlatorientált tréning, workshop zajlik a Telenor Házban, amelyet a kollégák vagy külsős trénerek tartanak.

Sokat dolgozunk azért, hogy a Telenor fenntartható közösséget is jelentsen a munkatársak számára. Az országban egyedülálló munkakörnyezet biztosítunk a törökbálinti székházunkban, amelyre közösségi térként, életterünkként tekintünk, ahol a tágas terekben mindenki megtalálja a számára inspiráló helyszíneket. Rendszeres felméréseink szerint a Telenor munkatársainak közel fele a munkahelyi környezetet emeli ki első helyen, amikor arról kérdezik, miért ajánlaná munkáltatóként a vállalatot. Ha valaki időnként mégis házon kívül szeretne dolgozni, munkakörtől függően biztosítjuk a rugalmasságot is, hiszen kollégáink szinte bárhonnan hozzáférnek a belsős rendszerekhez, így az Y-generáció távoli munkavégzéshez való hozzáférésének igényét is képesek vagyunk kielégíteni. Ezen kívül a Kaptár közösségi irodával egy tesztprojekt keretében a műszaki divíziónk munkatársainak lehetőséget biztosítunk arra, hogy alkalmanként a belvárosban dolgozzanak.

Családbarát munkahelyként fontosnak tartjuk a kismamák/kispapák munkába való visszaintegrálását és a családokat támogató közeg fenntartását. Részmunkaidős lehetőségeket nyújtunk az anyák és apák számára. Székházunkban örömmel várjuk munkatársaink gyermekeit, szünidőben sokan töltenek itt időt, nyaranta pedig táborokat szervezünk számukra az épületben és a környező településeken. Az országban a nagyvállalatok között elsőként váltunk kutyabarát munkahellyé, ennek keretében péntekenként bárki behozhatja magával a kutyáját.

Büszkék vagyunk arra, hogy kezdeményezéseinket a kollégáink mellett a külvilág is elismeri. 2019-ben több szakmai és munkáltatói díjat is elnyertünk; legutóbb a Dreamjo.bs Szerethető munkahelyek versenyén bekerültünk a TOP 25 Szerethető Nagyvállalat közé, valamint Employer Brand különdíjat is átvehettünk. A HR KOMM Award-on pedig két elismerést kaptunk a Learning Day-ért és a Szent Őrületek kezdeményezésünkért.

Kérdésem Erdei Katához, a Richter Gedeon Nyrt. HR igazgatójához:

Mekkora kihívást és lehetőséget jelent megújítani egy olyan tradicionális nagyvállalatot, amilyen a Richter?
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
  • 2021.02.23 Adatvédelmi tisztviselő képzés Megújult blended képzésünk során a jogi háttér áttekintése mellett gyakorlati példák, megtörtént esetek és a résztvevők által hozott problémák közös elemzése segíti a szabályok értelmezését először e-learning, majd egy online konzultációs nap keretein belül. Részletek Jegyek
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mi a bajom a minimálbérrel? - egy HR-es gondolatai

Az év vége egyik állandó programja a szakszervezetek, a munkavállalói érdekképviselet és a kormány harca a következő évtől érvényes... Teljes cikk

Aki válaszol: Ladics Viktória

HR Szubjektív rovatunkban Ladics Viktória, a HR Partner Consulting ügyvezető tanácsadója kérdez, miután válaszolt Berzsenyi Márta, a az Avis Budget... Teljes cikk

Tényleg létezik home office? - egy munkajogász kétségei a home office-szal, mint jogintézménnyel kapcsolatban

Vajon tényleg elkülönül egymástól a távmunka és a home office? Az utóbbi egyáltalán létezik, mint jogintézmény? Fodor T. Gábor munkajogász,... Teljes cikk