Megjelent: 4 éve

Aki válaszol: Friedl Zsuzsa

HR Szubjektív rovatunkban Friedl Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Medvey Leila, a Raiffeisen Bank Zrt. Emberi Erőforrás Vezetőjének kérdésére: Hogyan tehetjük az innovációt napjaink részévé, munkatársi szinten? Mi a HR szerepe ebben?

Friedl Zsuzsa-

Hogyan tehetjük az innovációt napjaink részévé, munkatársi szinten? Mi a HR szerepe ebben?

„A változás tart munkásságban és szül találmányokat” – az idézet Wesselényi Miklóstól származik, és legújabb márkakampányunkban is szerepet kapott. Nem véletlen, hogy reklámfilmünkben múltunk nagyjainak üzeneteihez fordultunk. Ha belegondolunk, a történelem során az emberi kíváncsiság segítette a haladást, a nagy felfedezéseket sokszor a kérdés inspirálta: hogyan lehet valamit egyszerűbben, hatékonyabban, jobban megoldani. Nincs ez másként napjainkban sem. Ma a lehetőségek és a digitális megoldások szinte végtelen választéka vesz körül bennünket – rajtunk múlik, mennyit hozunk ki belőlük, és hogy készen állunk-e tudatosan alakítani a saját jövőnket. Iparágunk sajátossága, hogy mindig egy lépéssel előrébb járunk, digitális vállalatként pedig az innováció szinte a DNS-ünkben van kódolva. Telekommunikációs vállalatként a legmodernebb technológiákkal dolgozunk, gondolok itt az 5G-re, optikai hálózatunkra, mobil és TV szolgáltatásainkra, informatikai megoldásainkra, vagy Vandára, a mesterséges-intelligencia-alapú virtuális asszisztensünkre. 

Azonban ahhoz, hogy folyamatosan új megoldást tudjunk szállítani, nem elég pusztán a technológia, megjelenik a humán faktor: kíváncsiságra, ötletekre, adaptivitásra, tanulásra van szükség. A Telekomnál zajló agilis transzformáció rengeteget segített számunkra abban, hogy a vállalat innovációs potenciálját felfrissítsük.

Új kompetencia modellt vezettünk be, melyben a “knowledge” mellett további pillérként jelenik meg a “delivery” és a “mindset” dimenzió. A „mindset”-et azért szeretném kiemelni, mert sokkal fontosabb érték lett a tanulásra való képesség és hajlandóság, a fejlődési szemlélet, mint maga a meglévő tudás. Agilis keretrendszerben gyakran nem munkavállalókat rendelünk egy adott munkakörhöz, inkább egy készséget egy adott feladathoz.  Kollégáink számára több síkon is biztosítjuk a kereteket a fejlődéshez: Percipio néven hívta életre a Deutsche Telekom a csoporton belül működő digitális platformot, melyen nagyon komoly mennyiségű és színes anyag érhető el: e-book-ok, podcastek, videósorozatok tárháza. Emellett évente valósítjuk meg SmartFest elnevezésű tudásfesztiválunkat. A programot úgy állítjuk össze, hogy abban mindenki megtalálja a számára vonzó lehetőséget: online tanulási eszközök mellett olyan lehetőségek is megnyíltak, amelyek támogatják a kollégák személyes fejlődését: nyelvképzés, digitális tanulás, mindfulness, vezetőképzés, energizálás, agilis elmélyülés, beszélgetések, workshopok voltak a kiemelt témáink. 

A HR szerepe azonban túlmutat az egyes programokon, stratégiai szinten szükséges jelen lennie és formálni a vállalatot, ösztönözve az innovatív vállalati kultúrát, és a vállalati célok mentén határozni meg a prioritásokat. Példaként említem, hogy idei évben egyik kiemelt OKR-ünk (Objective Key Result) a képzésre fordított idő megduplázása. Azt gondolom, mindehhez szükséges, hogy a People Unit (HR) üzletileg értékes információkkal támogassa a stratégiaalkotást, és olyan munkavállalói élményt legyen képes biztosítani, mely amellett, hogy összhangban van a vállalati kultúrával és vízióval, a munkáltatói márkára és az ügyfélelégedettségre is pozitív hatással tud lenni.

Kérdésem Csépai Martinnak, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetőjéhez szól:

Miért érdemes adatalapú megközelítést használni a HR-ben és hogyan segítenek az adatok a stratégiai döntésekben?

 

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mitől válik valaki vezetővé? A vezetett teszi azzá?

Nem tudunk szabadulni azon paradigmáinktól, hogy a komplex vállalati struktúrák, bonyolult szervezetek, kapcsolati hálózatok tervezéséhez és... Teljes cikk

Nem mindenki vezető, aki annak látszik...(és bizony fejétől bűzlik a hal)

Csak úgy nyüzsögnek körülöttünk – de döntő többségükben inkább messze felettünk – a főnökök: cégvezetők, elnök-vezérigazgatók,... Teljes cikk

Az irodában töltött időtől függ a munkahelyi identitás és lojalitás?

HR Szubjektív rovatunkban Trencséni Zita, a Trans-Sped Kft. szervezetfejlesztési vezetője kérdez, miután válaszolt Pospischek Berta, a Deloitte Senior... Teljes cikk