Megjelent: 1 hete

Aki válaszol: Friedl Zsuzsa

HR Szubjektív rovatunkban Friedl Zsuzsa, a Magyar Telekom Chief People Officere kérdez, miután válaszolt Medvey Leila, a Raiffeisen Bank Zrt. Emberi Erőforrás Vezetőjének kérdésére: Hogyan tehetjük az innovációt napjaink részévé, munkatársi szinten? Mi a HR szerepe ebben?

Hogyan tehetjük az innovációt napjaink részévé, munkatársi szinten? Mi a HR szerepe ebben?

„A változás tart munkásságban és szül találmányokat” – az idézet Wesselényi Miklóstól származik, és legújabb márkakampányunkban is szerepet kapott. Nem véletlen, hogy reklámfilmünkben múltunk nagyjainak üzeneteihez fordultunk. Ha belegondolunk, a történelem során az emberi kíváncsiság segítette a haladást, a nagy felfedezéseket sokszor a kérdés inspirálta: hogyan lehet valamit egyszerűbben, hatékonyabban, jobban megoldani. Nincs ez másként napjainkban sem. Ma a lehetőségek és a digitális megoldások szinte végtelen választéka vesz körül bennünket – rajtunk múlik, mennyit hozunk ki belőlük, és hogy készen állunk-e tudatosan alakítani a saját jövőnket. Iparágunk sajátossága, hogy mindig egy lépéssel előrébb járunk, digitális vállalatként pedig az innováció szinte a DNS-ünkben van kódolva. Telekommunikációs vállalatként a legmodernebb technológiákkal dolgozunk, gondolok itt az 5G-re, optikai hálózatunkra, mobil és TV szolgáltatásainkra, informatikai megoldásainkra, vagy Vandára, a mesterséges-intelligencia-alapú virtuális asszisztensünkre. 

Azonban ahhoz, hogy folyamatosan új megoldást tudjunk szállítani, nem elég pusztán a technológia, megjelenik a humán faktor: kíváncsiságra, ötletekre, adaptivitásra, tanulásra van szükség. A Telekomnál zajló agilis transzformáció rengeteget segített számunkra abban, hogy a vállalat innovációs potenciálját felfrissítsük.

Új kompetencia modellt vezettünk be, melyben a “knowledge” mellett további pillérként jelenik meg a “delivery” és a “mindset” dimenzió. A „mindset”-et azért szeretném kiemelni, mert sokkal fontosabb érték lett a tanulásra való képesség és hajlandóság, a fejlődési szemlélet, mint maga a meglévő tudás. Agilis keretrendszerben gyakran nem munkavállalókat rendelünk egy adott munkakörhöz, inkább egy készséget egy adott feladathoz.  Kollégáink számára több síkon is biztosítjuk a kereteket a fejlődéshez: Percipio néven hívta életre a Deutsche Telekom a csoporton belül működő digitális platformot, melyen nagyon komoly mennyiségű és színes anyag érhető el: e-book-ok, podcastek, videósorozatok tárháza. Emellett évente valósítjuk meg SmartFest elnevezésű tudásfesztiválunkat. A programot úgy állítjuk össze, hogy abban mindenki megtalálja a számára vonzó lehetőséget: online tanulási eszközök mellett olyan lehetőségek is megnyíltak, amelyek támogatják a kollégák személyes fejlődését: nyelvképzés, digitális tanulás, mindfulness, vezetőképzés, energizálás, agilis elmélyülés, beszélgetések, workshopok voltak a kiemelt témáink. 

A HR szerepe azonban túlmutat az egyes programokon, stratégiai szinten szükséges jelen lennie és formálni a vállalatot, ösztönözve az innovatív vállalati kultúrát, és a vállalati célok mentén határozni meg a prioritásokat. Példaként említem, hogy idei évben egyik kiemelt OKR-ünk (Objective Key Result) a képzésre fordított idő megduplázása. Azt gondolom, mindehhez szükséges, hogy a People Unit (HR) üzletileg értékes információkkal támogassa a stratégiaalkotást, és olyan munkavállalói élményt legyen képes biztosítani, mely amellett, hogy összhangban van a vállalati kultúrával és vízióval, a munkáltatói márkára és az ügyfélelégedettségre is pozitív hatással tud lenni.

Kérdésem Csépai Martinnak, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetőjéhez szól:

Miért érdemes adatalapú megközelítést használni a HR-ben és hogyan segítenek az adatok a stratégiai döntésekben?

 

  • 2021.06.23Visszatérés az irodába, de hogyan? Visszacsöppenni az irodai forgatagba kihívásokkal teli feladat, tudatosan megtervezett lépések mentén azonban viszonylag zökkenőmentessé tehetjük a folyamatot. Részletek Jegyek
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Aki válaszol: Toldi Gábor, toborzási szakértő

HR Szubjektív rovatunkban Toldi Gábor, toborzási szakértő kérdez, miután válaszolt Somogyi András, a magyarországi Bosch csoport és az Adria régió... Teljes cikk

"Megszűnjön ez a katasztrófafilmhez hasonló rémálom" - 5 téma, ami motiválja a munkavállalókat a covid egy éve után

"Hogy jobban megbecsüljön, tiszteljen a munkáltatóm. Nagyobb erkölcsi megbecsülés, legalább néha egy kis dicséret, biztatás" - többek között erre... Teljes cikk

Mikor van létjogosultsága az alapjövedelemnek?

Bár az alapjövedelem bevezetésének ötlete évre évre erősödő üzenet a politikacsinálók kommunikációjában, a közelmúltig csak homályos,... Teljes cikk